Zwolle – Nieuwe Haven is een van de winnaars van de kwaliteitsprijs van Woonzorgconcern IJsselheem. Deze prijs reikt IJsselheem jaarlijks uit voor initiatieven van medewerkers die de kwaliteit van de zorg verbeteren. Nieuwe Haven realiseerde voor haar cliënten een snoezelbadkamer voor zintuigactivering. Dit jaar waren er dertien projecten genomineerd. Henk Foekens, voorzitter van de jury, overhandigde de prijs dinsdag tijdens de Dag van de Zorg.
Mieke Uiterwijk, activiteitenbegeleider van Nieuwe Haven, neemt uit handen van Henk Foekens, Raad van Bestuur van IJsselheem, de prijs in ontvangst.
IJsselheem reikt sinds het samengaan met de locaties in Zwolle twee kwaliteitsprijzen uit en twee aanmoedigingsprijzen. De bedoeling van deze prijs is verbeteracties te stimuleren en het geven van een blijk van waardering voor genomen initiatieven. Naast de snoezelbadkamer van Nieuwe Haven viel de Kamper locatie Margaretha in de prijzen. Daar werd de kwaliteitsprijs uitgereikt voor de introductie van de verwenkar, waarmee cliënten ‘aan huis’ uit een uitgebreid aanbod van producten kunnen kiezen.
Aanmoedigingsprijzen
De aanmoedigingsprijzen waren voor de afdelingen Badhuiswal en Friese Wal in Weezenlanden en de dagbehandeling van Myosotis (Kampen). Op locatie Weezenlanden werd de samenwerking met mantelzorgers opgezet en verbeterd. De dagbehandeling van Myosotis ontving de aanmoedigingsprijs voor het project Uit de Kunst. Bewoners hielden van zelfgemaakte kunstwerken een expositie.
Kwaliteit van zorg
De jury van de kwaliteitsprijs bestaat uit een Bestuurslid van de stichting vermogensbeheer, een afgevaardigde vanuit de centrale cliëntenraad, een OR lid, de Raad van Bestuur en de kwaliteitsfunctionarissen. De projecten worden door medewerkers zelf ingediend. Vervolgens worden deze onder andere beoordeeld op de toename van de kwaliteit van zorg, voorbeeldfunctie, originaliteit en de prijs-kwaliteitverhouding. De Kwaliteitsprijs wordt uitgereikt op De dag van de Zorg, 12 mei.