Zwolle – Doordat maandagmorgen rond 11.00 uur een vrachtwagen het spoorviaduct aan de Blaloweg ramde konden op het traject Zwolle – Kampen een uur lang geen treinen rijden.
De Zweedse vrachtwagen, die als lading enkele cabines van Scaniatrucks transporteerde, knalde tegen de bovenkant van het viaduct aan waardoor de gehele zijkant opengereten werd. Pro Rail had een uur nodig om het stalen viaduct en het baanvlak tussen de twee Hanzesteden te controleren. Toen bleek dat het spoorviaduct intact was konden de treinen weer gaan rijden. Bij de aanrijding vielen geen gewonden.
Foto’s: Bert Ponsteen
Bij dat viaduct staan een aantal extra bordjes met de maximale hoogte.
Lezen is een kunst….
Steker nog, er staat zelfs een meetbalk voor vrachtwagens om te kijken of je er onderdoor past. Verwijtbaar gedrag van deze chauffeur.
Viaduct in een ringweg hoort gewoon voldoende hoog te zijn.
Maar het staat inderdaad ook aangegeven. Maar denk jij dat chauffeurs exact weten hoe hoog hun oplegger is? Dit soort lui rijden elke dag met een andere oplegger. Misschien had ie met z’n luchtvering ingezakt er wel onderdoor gepast.
@ Henk…
je hebt gelijk met die meetbalk… Hoe kan het zijn dat die chauffeur dan toch onder het viaduct klem zit? Dan zou ie toch al problemen bij die meetbalk moeten hebben?
de meetbalk hangt alleen aan de andere kant ;);)
beetje vaag, maargoed…
edit, foutje….
maargoed nogsteeds raar dat de balk maar aan een kant hangt!
Aan de foto te zien, kwam hij bij Scania vandaan toch? Die balk zit op de foto’s van http://maps.bing.com wel tussen het spoor en Scania in. Dus zou hij er wel onderdoor gereden moeten zijn toch?
vind het zeer vreemd dat hij wel onder de balk doorgegaan is en toch klem onder het viaduct is gekomen. en ik reed er met de bus langs en hij stond er toen ook zo dat hij er weer onderdoor kon. misschien een hobbel in de weg. o.i.d.
volgens mij is ie tegen de onderkant van het viaduct geknald. chauffeur zat zeker een kn?ckebröd te eten :D;)
ik ben der ook geweest en rij der vaak langs als je goed kijkt was de balk andersom neergelgd met de hoogte richting de viaduct. en de balk is zo vaak geraakt dat het krom staat waardoor de chauffeur niks heeft gemerkt