Zwolle – De Ondernemers Contact Groep (OCG) Zwolle lanceert maandag 12 oktober het vernieuwde OCG-magazine. Het 16 pagina’s tellende full-colour blad heeft een re-styling ondergaan en bevat informatie over OCG-activiteiten, bedrijfsinterviews en een agenda met netwerkbijeenkomsten in de regio.
Het magazine wordt officieel gepresenteerd tijdens Kennissnack, de maandelijkse ledenbijeenkomst op Party Schip de Willem Jan. Met het vernieuwde OCG-magazine komt het bestuur tegemoet aan de wens van de leden om vaker en breder geïnformeerd te worden over ondernemersnieuws. Het magazine biedt een platform voor alle OCG-leden. Het idee voor een nieuw blad werd begin dit jaar geopperd tijdens een Kennissnackavond. Een redactie, bestaande uit enthousiaste OCG-professionals heeft vervolgens de plannen uitgewerkt. Het OCG-bestuur vindt dat het eindresultaat er mag zijn. Het blad oogt fris, met een nieuw, modern logo en onderwerpen die vanuit een creatieve invalshoek zijn beschreven en gefotografeerd. "Nu kunnen we onze lezers nog uitgebreider informeren over onze activiteiten en laten we ondernemers aan het woord over hun vak en de betekenis van het OCG-lidmaatschap voor hun bedrijfsvoering."
Het (gratis) magazine zal vier keer per jaar verschijnen en wordt verstuurd naar alle leden en externe relaties van de OCG. Ook de KvK Oost Nederland ontvangt een aantal exemplaren voor startende ondernemers. Elk nummer krijgt een thema. De eerste uitgave nieuwe stijl met als thema ‘Kansrijk Ondernemen’, gaat over kansen grijpen in moeilijker tijden. Een mooi voorbeeld daarvan is het interview met de Zwolse oud-wethouder Van Dooremolen die zijn lang gekoesterde ondernemersdroom realiseerde met zijn eigen camping in het Duitse Zwarte Woud. Verder bevat het eerste nummer ondermeer interviews met mede-oprichter van de OCG, Frits Brockbernd en nieuw OCG-lid Edward Vernhout van ICT-bedrijf DevRepublic.