Zwolle – De revitalisering van De Vrolijkheid krijgt een krachtige impuls met een nieuw bestemmingsplan voor het gebied. Het terrein ligt tussen de Ceintuurbaan, de A28, het Rechterland en de Boerendanserdijk. Burgemeester en wethouders hebben ingestemd met het voorontwerpbestemmingsplan. Dat ligt de komende tijd ter inzage.
Het nieuwe bestemmingsplan maakt het mogelijk dat de focus voor De Vrolijkheid verschuift van zware industrie naar een betere mix van bedrijven en andere voorzieningen. Sport en onderwijs maken daar nadrukkelijk onderdeel van uit: onderwijsinstelling Landstede heeft reeds een vestiging in het gebied. En op het bedrijventerrein is ook ruimte gereserveerd voor het nieuwe Zwolse zwembad. Het nieuwe bestemmingsplan dat nu verder in procedure wordt gebracht door het college maakt dergelijke ontwikkelingen mogelijk.
Het nieuwe bestemmingsplan maakt ook nadrukkelijk werk van de gewenste ruimtelijke uitstraling voor De Vrolijkheid. Het biedt de mogelijkheid om een beeldkwaliteitsplan leidend te laten zijn voor het aanzien van het gemengde bedrijventerrein.
Na een bekendmaking op de gemeentelijke pagina’s in huis-aan-huisblad de Peperbus is het voorontwerp in te zien op de gemeentelijke website, www.zwolle.nl. Vanaf dat moment heeft een ieder zes weken de tijd om te reageren op het plan. Na nieuwe besluitvorming door het college zal vervolgens het ontwerpbestemmingsplan ter visie worden gelegd. De verwachting is dat nog dit jaar het definitieve bestemmingsplan van kracht kan worden.
Door de bank genomen, vrij lastig een bestemmingsplan-wijziging zelfs maar in de omgeving van Berkum. Gebasseerd op historische resultaten.
Wat is er mis met zware industrie/banen ?!
Nee weer een filiaaltje van Landstede daar knapt de stad van op, kom op zeg.
Ik vind het een decentrale lokatie zonder enige uitstraling.
Voor bv. een zwembad lijkt het mij ook niet geschikt.
Als je vanuit Zwolle Zuid wil gaan zwemmen moet je eigenlijk met de auto.
Het Hanzebad is goed aan te fietsen.
Waar is de -Zware Industrie- aldaar te vinden?
Landstede, Sligro, Bus en een aantal autogarages. Dat is geen zware industrie.
En uitbreiding met bedrijven is op dit moment zonde geld; bijna alles wat er aan bedrijfspanden in de aanbieding is blijft leeg..
Tussen een plan en de realisatie zit meestal “enige” tijd.
Ondanks dat begrijp ik deze vooruitziende blik niet helemaal.
Hans2, de zware industrie is inmiddels gesloopt. Op die plek komt nu een bedrijven verzamel gebouw. De bouw is al begonnen.
Het volgende geldverslindende project ?
Ik zie dat er bouwactiviteiten gaande zijn, maar dat er zware industrie heeft gezeten wist ik niet.
Zo -zwaar- zal dat niet geweest zijn.
Het barst van de bedrijven verzamel gebouwen. die grotendeels leeg staan.
Ik mis nog steeds de basis van deze visie.
Och, volgens mij valt dat wel mee. Op de Marslanden in Zuid staan er meerdere van deze gebouwen maar zitten wel gewoon vol hoor dus…
Dan moet je o.a. daar nog maar eens ff rondneuzen..
Ook nog iemand geïnteresseerd in de reden van de aanvraag voor bestemmingsplanwijziging?
Lijkt toch niet zo heel erg gek? Er zal toch wel rekening met extra vervoer zijn gehouden?
Pfoeh… ik schrok me al helemaal de tering.