Zwolle – De gemeente Zwolle probeert rond de Kerst van 2010 het populaire Glazen Huis naar Zwolle te krijgen. Achter de schermen wordt momenteel hard gewerkt aan een bidbook voor de Hanzestad. Zwolle is niet de enige stad dat interesse heeft in het bijzondere huis en de landelijke actie van 3FM Serious Request. Er hebben zich al meer dan 10 steden aangemeld om het Glazen Huis in 2010 te herbergen. In Zwolle was het de lokale PvdA die na de vorige editie het idee voor een Glazen Huis in Zwolle opperde.
Al meer dan 10 steden hebben zich officieel aangemeld om het Glazen Huis aan het einde van het jaar te herbergen. Dat is al een flinke buit, zeker omdat niet elke gemeente in aanmerking komt. Je kunt het Glazen Huis niet zomaar in elke gemeente neerplempen, want er moet natuurlijk een groot plein in de stad te vinden zijn: het Glazen Huis heeft ruimte nodig. En wat te denken van gezelligheid? Er moet genoeg horeca in de buurt zijn om de hongerige en dorstige bezoekers te verwarmen met een natje en een droogje. En er is nog meer! Serious Request is een gebeurtenis waarbij stad, bevolking en ondernemers zich goed kunnen profileren. Het evenement zorgt voor veel extra bezoekers en de stad kan zich voor een miljoenenpubliek presenteren aan de rest van Nederland.
Voor het organiseren van een succesvolle editie van 3FM Serious Request kijkt 3FM naar de volgende voorwaarden:
1. De gemeente heeft een groot plein in de binnenstad, met horeca en winkels in de directe omgeving.
2. De gemeente start een dialoog tussen gemeente, lokale belanghebbenden en 3FM om alle initiatieven zo goed mogelijk te coördineren.
3. De gemeente schrijft een marketingplan ter promotie van het evenement op lokaal en regionaal niveau om zoveel mogelijk donaties voor het Rode Kruis te genereren.
4. De gemeente draagt bij aan de kosten van 3FM Serious Request.
Is bekend wanneer er beslist wordt?
Elk jaar populairder lijkt het wel:
De winkeliers en de horeca in de binnenstad van Groningen hebben dankzij de komst van het Glazen Huis van 3FM Serious Request ruim 7,3 miljoen aan extra inkomsten binnengehaald. Dit is gebleken uit onderzoek van Marketing Groningen in samenwerking met Hanze Hogeschool Groningen.
Dat is niet niks
De resultaten van het onderzoek wijzen uit dat in de week voor kerst meer dan 251.000 bezoekers speciaal voor het Glazen Huis naar de binnenstad van Groningen afreisden. Ruim driekwart van deze bezoekers kwam uit Drenthe, Groningen en Friesland. Ondanks de winterse weersomstandigheden werd de Grote Markt druk bezocht. De voornaamste reden hiervoor was de gezellige sfeer, de activiteiten in en rondom het Glazen Huis maar natuurlijk ook het goede doel.
Natje en Droogje
Het grootste gedeelte van de ondervraagden ging na een bezoekje aan de 3FM DJ??s een beetje shoppen of genoten van een natje en een droogje in de horeca. Gemiddeld werd er door de bezoeker ?? 29,38 per persoon besteed, wat een economische spin-off van ruim 7,3 miljoen euro voor de stad heeft opgeleverd.
Laat ze maar naar Zwolle komen hoor! 🙂 Als inwoner van Wezep mag de buurstad gerust dit mega-evenement binnenslepen!
Laat maar komen, dat zal een feest worden!
Is er al een soort concept-plan dan?
Reken daarop Timmy FEEST!! Al moeten we ’t zelf maken :D:D:D
Leuk, lijkt me te gek.
Reacties en promotie voor Zwolle bij 3FM kan je hier kwijt: http://seriousrequest.3fm.nl/page/09_nieuws/345518
“De voornaamste reden hiervoor was de gezellige sfeer, de activiteiten in en rondom het Glazen Huis maar natuurlijk ook het goede doel”
en de vakantie!!
Wordt het nu tijd voor een bidbook?
Tim dan wordt mijn gakbal voor jou een kroket van de Febo en een biertje bij Stappie
Nou zou echt geweldig zijn als het dit jaar in Zwolle is..
Dick zullen we vast plekker reserveren voor de vaste wlz bezoekers?:D
plekken bedoel dus >:(
@Natascha. een lekker pilsje op een goede plek: een Plekker;)
hehehe zo had ik het nog niet eens bedacht, we zullen dan zorgen voor plekker ook inderdaad hahahaha:D:D
Strak plekplan Natas. Heeft iedereen al wat op de link van 15:30 gezet?
Mijn bijdrage is geleverd Dick, jij ook erg goed pleidooi!!
En die van mij ook, ook al is ie klein
Dát staat genoteerd 🙂
Subliem Larry:
:D:D:D
Kom op mensen, posten!!!
Met 6 zetelt voor zowel het CDA als ChristenUnie moeten we toch een goede kans maken. Graag even een paar signalen naar boven zenden heren Van Boven en Dannenberg.
Geen zorgen. Ik werk in de binnenstad en ben dus absoluut van de partij.
555 actie idee:
Kokogakballen schijnen heerlijk te zijn, er blijkt geen maat op de smaak van Koko’s kookkunsten te staan. Daarom moet Zwolle in December 2010 massaal aan de KGB (Kokogakballen). Opbrengsten: Giro 555.
Prima plek, op de grote markt was teveel lawaai.
Eind april maakt 3FM bekend welke stad het dit jaar gaat worden!
Hoe lang moeten ze daar nou over nadenken?? Zwolle natuurlijk!
Weet iemand wanneer het ‘bidbook’ af moet zijn en wie dit maakt??
In Leiden zijn ze al klaar met het bidbook.
volgens mij moet het deze maand nog ingediend worden.
Niels van Zwolle Marketing is er toch mee bezig?
Ik hoorde dat de eerste bedrijven al toegezegd hebben financieel bij te dragen wanneer het in Zwolle gaat gebeuren, te gek toch!!?!
😮 Calimero positief op het SR-draadje van de Admin 12/3 15:30?
Misschien komt het door de nakende lente? :D:D:D
@ Marianne, misschien heeft Zwolle-Marketing wel gefaald als ze geen ruggensteun van bedrijven krijgen? Sterker, denk dat de organisatie van Het Glazen Huis dan verder gaat kijken. Ken iemand hier de feiten?
– Het doel van Zwolle-Marketing en lukt het?
– Bidbook eind maart of eind april (dacht zelf wat over eind april te hebben gelezen)?