Zwolle – Regelmatig geeft Carlijn Postma van Bind Twittersessies voor bedrijven. Inspirerende workshops waarbij alle kansen die Twitter biedt aan de hand van voorbeelden de revue passeren. Door de Twittersessies is menig ondernemer aan het twitteren geslagen. In haar nieuwe boek Zakelijk twitteren voor beginners beschrijft Postma de basisbeginselen van Twitter, de zakelijke mogelijkheden en de belangrijkste Twitter-etiquette.
Zakelijke gebruikers moeten leren om de juiste toon aan te slaan. ‘Je moet jezelf blootgeven, en dat is best eng’. Als je je netwerk via twitter wilt uitbreiden moet je ervoor zorgen dat je een menselijk gezicht krijgt, zegt Postma: ‘Je moet niet twitteren als ‘de manager’, maar gewoon als Carlijn Postma. Vertel wat je bezighoudt tussen negen en vijf, maar twitter ook rustig over Pauw en Witteman en de sportprestaties van je kinderen.’
Bedrijven hebben zelden richtlijnen voor het omgaan met sociale media als Twitter. Hierdoor staan bedrijven soms in hun hemd als medewerkers al lang en breed twitteren over het laatste nieuws van het bedrijf, of over privéaangelegenheden. Bedrijven missen hierdoor bovendien kansen, Postma: ‘Medewerkers die open en eerlijk twitteren over hun werk en enthousiast klanten helpen zijn goud waard. Dat kun je als bedrijf bevorderen.’
Het boek is een praktische handleiding voor iedereen die Twitter zakelijk wil gebruiken. Het is alvast te reserveren via www.managementboek.nl. Vanaf volgende week ligt het in heel Nederland in de betere boekwinkels.
AAsjeblieft…..wat wordt er veel verdient in het lezingen-/workshopcircuit…..over twitteren…natuurlijk, als je er goed aan kunt verdienen en ze huren je in; waarom niet?