Zwolle – Zondagmiddag vond op het circuit van de Bohemenstraat en Holsteinstraat in Hessenpoort een motorspectakel plaats voor en door liefhebbers van oldtimer motoren. Organisator was het Rijdend Motorsport Museum. Honderden bezoekers kwamen op het motorevenement af.
De start is met de motor uit. Dat is dus trappen / rennen geblazen…
Alle tientallen coureurs, waaronder dhr. Boelens (ook bekend als lijsttrekker van Solidara tijdens de laatste kamerverkiezingen) uit Zwolle, zijn een dagje ouder geworden, maar bovenal staat de veiligheid en gezelligheid voorop. De coureurs waren allen gekleed uit die tijd, met inachtneming van de hedendaagse veilgheid. Alle motoren zijn tot en met bouwjaar 1965, m.u.v. van de 50cc klasse, welke tot en met bouwjaar 1972 zijn. Vele merken van weleer, zoals Kreidler, Eysink, BMW, Sparta, DKW, Norton, Rudge, Velocette, BSA, Triumph, Matchless etc. kwamen aan de start. Het rennerskwartier was vrij toegankelijk voor het publiek om de machines te bekijken en hun eventuele vragen werden door de renners graag beantwoord. De klassen kwamen per evenement eenmaal de baan verkennen en tweemaal voor de regelmatigheidsdemo.
Dhr. Boelens uit Zwolle…
Via Lees verder meer foto’s…
Het Rijdens Motorsport Museum zijn verzamelaars en liefhebbers van klassieke race- en sportmotoren, die tot in detail gerestaureerd worden of zo gelaten zijn zoals we ze vinden in het binnen- of buitenland.
De mensen die dit als hobby hebben zijn veelal oud coureurs, de een wat bekender dan de ander, maar bovenal liefhebber van deze tak van sport. Wat de rijders met hun motoren doen, is het laten zien hoe het in vroegere jaren toeging met dien verstande dat het nu niet meer om het hardst gaat zoals vroeger, maar op regelmaat. Dit houdt in dat de laatste, de eerste plaats kan hebben. Een boeiend gebeuren van start tot finish. Vaak wordt er gestart door een Internationaal gezelschap o.a. uit Belgie, Duitsland en Engeland.
Is die op de derde foto nou een kreidler van Veen? Ik heb hier in de schuur nog een (buizen) frame er van staan
Die met nr. 6 erop lijkt mij inderdaad een kreidler.
Helaas een tijdelijk museum. Max Middelbosch zit daar wel tof in Raalte 😮
Prachtig plaatje met die zijspan met nummer 67 🙂
Heeft WF ook een wens voor een zijspan?
HARRY: HULDE. WAT EEN PRACHTIGE FOTO’S.
@Tim: nee, voor mij geen motor; veel te gevaarlijk voor mij want ik ben bang dat ze me dan een keer van een boom mogen schrapen.
Maar m’n fiets is wel een keer aangezien voor een zijspan. Goed, niet deze maar een ouder model van aluminium. Stond in de stad geparkeerd naast de normale ligfiets van m’n vrouw. Zag een vrouw de combinatie staan (ligfiets met daarnaast dus mijn ligfiets met stroomlijn). Zei ze tegen haar zoontje: ‘Kijk een fiets met zijspan’ ;D
Maar iets meer ontopic. Om de één of andere reden heb ik het zijspanrijden wel altijd erg boeiend gevonden. Zo’n kerel (of vrouw) die dan helemaal buiten de zijspan hangt boven het asfalt om de boel overeind te houden. Prachtig gewoon
Toch nog steeds zonde dat het zijspannen niet meer gedaan word in de GP’s. Dát zijn pas de echte daredevils!
Vooral foto 3 doet de tijden van Dik Bos herleven.
Max zijn museum dat wordt echt mooi ,hebben we in Zwolle mooie weer laten lopen.
Harry mooie snelle beelden altijd al wel gedacht dat je een snelheidsduivel was.Laatste foto nr 7 is een 11
nr 6 is toch echt een ducati 250 van het Wensink ducati racing team.
mocht hem een een keer proberen mvg ron
derk wil je dat frame verkopen??
Toch niet toevallig een rijder uit Westerbork?
nee dat is R.V.D denk ik
Ah, bedankt.
Hallo Harrie Plantinga,
Helaas heb ik op deze prachtige dag in Zwolle, een heel nare ervaring gehad, ja niet met mijn MV die is er goed vanaf gekomen.
Ik vroeg me af of je nog meer foto’s van de MV Agusta nr. 3 hebt.
Groet,
Henk