Zwolle – De website van de gemeente Zwolle is donderdag 14 oktober en vrijdag 15 oktober beperkt bruikbaar. De site is dan wel te gebruiken om informatie op te zoeken, maar een aantal diensten functioneert die beide dagen niet. De gemeente verbetert gedurende de periode de site. Vanaf zaterdag functioneert www.zwolle.nl weer volledig.
Bezoekers van de site kunnen donderdag en vrijdag normaal op de site ‘surfen’. Ze kunnen echter geen digitale producten (zoals een uittrekstel van de Gemeentelijke Basis Administratie) aanvragen, geen afspraak maken via de site en ook geen gebruik maken van de digitale loketten. De beperkte functionaliteit op donderdag en vrijdag is noodzakelijk omdat de gemeente technische verbeteringen aanbrengt aan de website. Die verbeteringen zorgen voor een helderder en overzichtelijker serviceverlening door de gemeente.
Die verbeteringen zorgen voor een helderder en overzichtelijker serviceverlening door de gemeente.
-> En dat werd tijd!
Da’s notabene hun hoofdtaak: dienstverlenend naar de burger.
De eerste keer dat ik mijn mening over de vernieuwde website
van de gemeente Zwolle gaf, luidde mijn commentaar:
“Dat ziet er tamelijk rampzalig uit.
Ik ontving het verzoek mij nader te verklaren.
De tweede keer dat ik het niet kon laten mijn mening over
de website van de gemeente te geven – er waren inmiddels
wat veranderingen aangebracht – was mijn commentaar:
“Ik heb de indruk dat de website eerder slechter dan beter
is geworden”.
Ik ontving wederom het verzoek mij nader te verklaren.
Op beide verzoeken ben ik niet ingegaan.
Wel vroeg ik me af, hoeveel de gemeente inmiddels aan de
website had uitgegeven en dacht ik na over het uurtarief
dat ik de gemeente in rekening zou kunnen brengen.
Voor de beoordeling van een website kan je echt geen geld vangen Peter Erik! Ook vind ik het niet correct dat je je niet nader verklaard.
PE; goed dat je gelijk gemaild hebt, heb je je verbeterpunten wel gedetailleerd aangegeven? Gelijk de eerste keer al?
Ben het eens met Marcello. Kritiek prima, maar vertel dan ook hoe het wel moet of kan.
Ik zie niet in waarom ik de gemeente gratis van
advies zou moeten dienen over hun website.
Ik vind bovendien de vraag, hoeveel de nieuwe website
van de gemeente Zwolle tot nu toe gekost heeft, zeer
relevant. Op deze vraag zou de gemeente Zwolle antwoord
kunnen geven, maar dat hebben ze – voorzover ik weet –
nog niet gedaan.
Tuurlijk mag dat: klasse juist! Maar ik vraag me af of die gemeentepersoon begreep wat je precies (vrij gedetailleerd) bedoelde?
Maak je geen zorgen PE. Neem maar aan dat een instantie als de gemeente slimme ICT-ers in dienst hebben. Die lachen om je voorstel voor een beoordeling. En rollebollen als je daarvoor geld wil vangen. Buiten dat, het nieuwsbericht is dat de website een update krijgt. Wacht dat eerst maar eens af.
Subjectieve aanname: objection 😉
De gemeente Zwolle heeft niks aan mensen als Peter Erik de Visser. Prima om een website kritisch te bekijken, maar als je de boel afkraakt en men vraagt om een toelichting, kun je die toch gewoon geven? Alleen maar roepen dat het bagger is, is weinig constructief.
Overigens ben ik van uw spetterende website nou ook niet bepaald onder de indruk, maar dat terzijde…
Ha, ha de website v P.E. de Visser is wel overzichtelijk.
Voor zover er iets te vinden is vind je het 😛
Geweldige, artistiek gekleurde, progressieve en uberduidelijke site idd ….die van PE 8)
Welke wethouder is verantwoordelijk voor de website
van de gemeente Zwolle?
Volgens mij werkt de zoekoptie niet goed.
Email verkeer is wel mogelijk.
PE, net wakker?