Dit is een Politiek Log. Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.
Iedere bezoeker kan op deze plaats zijn politieke pennenstreken, quotes en opmerkingen kwijt. De redactie probeert na ongeveer 250 reacties dit log van een vervolg ( Politiek Log 30 ) te voorzien. Ga gerust je gang!
PvdAA
Assie, wel snel op het politieke log, maar niet op het algemene.:o
Partij van de Arbeiderende Assendörpers. Nieuwe partij.
of Partij van de Ambtelijke Aalanders:D
Dame.
We hebben elkaar kado gegeven.met en zonder lidmaatschap.:)
Dus twee ‘geloven’ op een kussen en dat gaat al 40 jaar goed! Mooi.:)
Dame.
Een ultieme vorm van wederzijds respect,brengt meer dan elkaar te bevechten en het werkt nog altijd.;)
Dat neem ik zondermeer van je aan, Zwolse. Hij stemt wel op dezelfde partij als jij?
Dame.
Nee niet altijd,heb zelfs weleens door een machtiging voor hem op een andere partij moeten stemmen.Maar dat is ook een vorm van respect he.;)
Zeker, hoewel ikzelf wel zou weigeren als de voorkeur me al te ver zou gaan, maar jou een beetje inschattend, geldt dat voor jou ook.
Dat is waar.Hij weet van mij dat ik zijn keuze respecteer en zijn keuze ook zal uitbrengen.Maar hij weet ook dat hij mij niet moet vragen zijn stem op de PVV uit te brengen,want dat weiger ik pertinent.
Dat zou voor mij zeker ook een brug te ver zijn.
Voor mij 3 bruggen hoor,gelukkig is dat nog nooit voorgevallen en dat waarschijnlijk ook niet zal gebeuren,maar mocht het ooit voordoen,lijkt het mij verstandiger dat die dat maar niet kenbaar maakt,voorzie dan hele heftige discussies hier in huisje weltevree.:)
Woensdagavond Marcel van Dam gezien bij DWDD 😛
PVV wil “tuigdorp” voor veelplegers
De PVV wil dat er in elke provincie een speciaal ” tuigdorp” komt voor veelplegers, ver buiten de bewoonde wereld. De ” asociale veelplegers” zouden daar in containers moeten wonen.
PVV-leider Wilders wil dat mensen die in twee jaar minstens drie keer in de fout gaan in afwachting van hun zaak naar een tuigdorp gaan. Na hun straf moeten ze er terugkeren en er nog zeker een jaar blijven. Bij minderjarigen moet de familie mee.” Zet alle schorriemorrie bij elkaar”, zegt Wilders.
Bij verschillende steden zijn al eens asocontainers geplaatst;door allerlei problemen zijn die projecten gestopt.
NOS
De welstandscommissie zal nooit toestaan dat er wooncontainers geplaatst worden op het binnenhof.
Container 1 bewoond door fraudeurs.
Container 2 bewoond door brievenbuspissers.
Container 3 bewoond door vrouwenmeppers .
Container 4 bewoond door overmatig drankmisbruik en ontlopen van politiecontrole.
De halve PVV fractie komt in aanmerking om te verhuizen .
@Henk; lijkt me een leuk format voor SBS6, plus een prijsvraag, “wie ontdekt in dat programma z’n familie”;)
@Henk ; dus alles in dat tuigdorp als een soort big brother uitzenden.
Zwolse 11:11
Misschien dat de desbetreffende welstandscommissie wel akkoord gaat al het gaat om een mix van onze van onze politiek delinquenten.
Er komen binnen ons politieke bestel, gemeentelijk, provinciaal en landelijk, zowel bij ⤽links⤝ als bij ⤽rechts⤝ uitglijders voor die afkeuringwaardig zijn.
PvdA raadslid Mohammed Kaied uit Dalfsen: poging tot doodslag
PvdA raadslid Jerry Sulaiman (A’dam-ZO): fraude, greep uit kas
PvdA burgemeester / ex minister Guusje ter Horst: dronken achter stuur, doofpotpoging als baas van de politie
PvdA penningmeester Sharda Poese (A’dam-ZO): fraude, verduistering
Oud PvdA Kamerlid Hamid Houda moest weg vanwege belastingfraude; nu toch op PvdA-lijst Prov Staten Noord Holland, plaats 2
PvdA raadslid Cebeli Gön?l uit R’dam: mishandeling echtgenote
PvdA raadslid Mohammed el Yaakoubi A’dam: mishandeling, dumpen importbruid
PvdA raadslid Ernest Owusu-Skeyere A’dam-ZO: fraude, illegaal wapenbezit
PvdA raadslid Ronald Buld Nijverdal: mishandeling, verkrachting
PvdA raadslid Murat Yasar uit Kampen: mishandeling echtgenote
Enz, enz??.
En om objectief te blijven:
VVD: wethouder Huffnagel, treedt af na schandaal
VVD: kamerlid Boekestein, treedt af na loslippigheid
VVD: fraude oud-gedeputeerde Ton Hooymaijers opgepakt, steekpenningen/omkoping
VVD: Joop Post,mogelijk fraude bij een zakelijk project in Spanje
VVD: DNB debacle, Zalm
VVD: DNB debacle Nijpels
VVD: DNB debacle v Linschoten
VVD: voormalig 1e kamerlid vd Oosten voor fraude
VVD: voormalig kamerlid Remak de cel in wegens fraude
VVD: ex wethouder, Geert Dales, dubieuze praktijken Inn Holland
Enz, enz????
Zo zit u maar weer eens, wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.
:'( :'(
Ha VVD’er. Zien wij hier een prima alternatief voor voetbalplaatjes?;)
Bij elke geconstateerde overreding, 2 voetbalplaatjes cadeau.:D
Bij afgifte van uw kiespas bij de komende PS verkiezingen, een crime box cadeau.
Het “crime team politieke partijen” staan open voor verdere suggesties.
😀
VVDer.
Wat Guusje Ter Horst betreft wel de echte waarheid vermelden he. Het was NIKS geen DOOFPOT,Guusje heeft ZELF DIRECT haar fractie/gemeenteraadsleden/cvk op de hoogte gesteld na haar uitglijder.Na overleg met de GEHELE gemeenteraad en CVK is UNANIEM besloten dat het voor hen betrof een berisping en een procesverbaal genoeg was,en geen reden om verdere stappen te ondernemen.
Voor alle duidelijkheid ik keur elk gebruik van alcohol in het verkeer af.maar oneerlijke beschuldigingen net zo erg.
Ga je ze nog belonen ook:o
Ik zat meer te denken aan “over-de-schreef-plaatjes”, met afbeeldingen van in jouw posting 11:11 genoemde (ex)-politici plus de tuigdorpbewoners;)
Zwolse
Die Wilders toch??, komt hij met een ⤽nieuw plan, pleegt hij plagiaat. Wat blijkt, in het stadsdeel Westerpark te Amsterdam< PvdA bolwerk bij uitstek< werkt m`n al sinds 2007 met een soortgelijk plan. In samenwerking met de Algemene Woningbouw Vereniging, Woonstichting De Key en opvanginstelling HVO-Querido zijn in de Houthaven een vijftal speciale 'hufter-proof' woningen neergezet voor mensen die als asociaal bekend staan en in hun huidige woonomgeving voor extreme overlast zorgen. De vijf eerste bewoners, allemaal mannen die op het punt staan ontruimd te worden uit hun huidige huis, zullen dinsdag hun nieuwe woning betrekken. Amsterdam kampt met zo'n 250 'anti-sociale' personen die overal extreme overlast veroorzaken. De corporaties en opvanginstanties weten niet wat ze met ze moeten en schuiven ze van het kastje naar de muur. In het 'aso-dorp' staan de bewoners onder constant toezicht van een buurtregiseur, een woonbegeleider van HVO-Querido en twee huismeesters van de woningcorporaties. In Denemarken is al eerder een succesvolle proef gedaan met kleinschalige speciale behuizing voor overlastgevers met drugs- of alkoholverslaving en veelal ook psychische problemen. De zogenaamde 'Skaeve Huse'.
Ai..ai..ai..die Guusje toch. Door de PvdA bril is alles natuurlijk anders.
Maar wat moest ze, toen de desbetreffend politiemensen uit de school klapten.
Een hele goeie, Drama. Maar het “crime team politieke partijen” staat nog steeds open voor sugesties. 🙂
Heel oud plan. Met succes al ruim 15 jaar in Kampen. klik
Woensdagavond Marcel van Dam gezien bij DWDD 😛
Nee, snap ook niet wat je er mee wilt zeggen behalve dan dat je het nu al 2x gepost hebt.
Ik vermoed dat onze PvdA-ers er niet over willen praten Derk. PvdA prominent Van Dam voorspelde het einde van ‘zijn partij’ en kon op de vraag of er niet één lichtpuntje was, geen antwoord geven.
Zie DWDD uitzending gemist.
Oh nou kijk ik wel als ik tijd heb. ik ben niet zo’n tv kijkerT
Derk
Dat is nu ook precies de reden dat ik niet begrijp dat iedereen weer in de gordijnen hangt. Of zal het zijn dat de PVV hier mee komt? >:( 🙂
http://player.omroep.nl/?aflID=12104700 bij 39.11 minuten.
Ach VVDer, ze hebben de krant weer eens gehaald 😉 Snap niet dat de media erbij verteld dat het al een oud plan is.
@ Bericht door VVD`er, op 10 februari 2011 om 11:35
Fact-check: dat rare internetlijstje ⤽Misdrijven van Links⤝
[/url]
En? Wat dachten jullie hier van? Eén op vier PVV-stemmers denkt dat Wilders minister is.
[/url]
@Henk ik heb het gezien, hij had idd weinig weerwoord tegen die Diederik die nog wel in de PvdA zit, van Dam is er uitgestapt. Met deze info moet je het zelf nog eens terug kijken.
Henk.
Zou het niet komen dat er op jou weinig tot geen reacties zijn omdat je alleen maar met uitgekauwde one-liners komt
Ga nu eens in op inhoudelijke zaken zoals bv.
Wat vindt jij van het besluit dat er waarschijnlijk 6000 ontslagen gaan komen in het onderwijs?
Wat vindt jij dat er geen 3000 extra beloofde agenten bijkomen?
Wat vindt jij dat de villasubsidie in stand gehouden wordt ,waar de gewone burger wel met verhogingen van huren ect. ect. geconfronteerd worden.
Wat vindt jij er geen extra beloofde handen aan het bed komen?
Als je nou een inhoudelijk op bovenstaande zaken ingaat,zullen reacties ongetwijfeld volgen.
Hahaha lang leve internet.:D:D:D
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/10/de-beelden-die-u-van-moszkowicz-niet-mag-zien/
Zwolse die beelden blijven altijd erop. Maar het verhaal is anders als dat de beelden laten blijken, ook dat vind je op internet gecontroleerd door journalisten. 😉
Marcel van Dam is dat niet die wous van de pvda die toen die frisdrankfabrikant naar de galamiezen heeft geholpen.Nee die kun je echt niet serieus nemen.
@Jaap :D:D:D
idd Jaap, zelfde categorie als Wiegel: zwaar over de datum, hebben nog veel te vertellen, maar niets meer te zeggen.
Foei toch Thedoor, hoe durf je???
http://www.parool.nl/parool/nl/508/THEODOR-HOLMAN/article/detail/1832994/2011/02/09/Door-het-stof.dhtml
Als jij lief bent voor mij dan ben ik het voor jou Bhoehahahahaha
Jaspert 14:57
In het midden gelaten wat voor waarheidsgehalte het bericht op ⤽Krapuul⤝ heeft, ik ergerde mij aan het feit dat er klakkeloos mensen in diskrediet worden gebracht.
In het hele scala van onze politieke partijen komen misstanden voor, die ofwel tot veroordelingen leiden, dan wel met een proces verbaal worden afgehandeld.
Het is hypocriet om te gillen dat er zich binnen een andere partij ⤽criminelen⤝ bevinden, als dat ook binnen de eigen partij voorkomt. Balk en splinter??? 😮
Ik vond het wel een mooi lijstje vvd-er.:D:D
Assendörper 17:29
?én van de weinige columnisten die zijn vinger op stinkende wonden durft te leggen.
Nou Henk, wel bij de tijd blijven. Van Dam is al jaren geleden geroyeerd wegens wanbetaling. Daarna kwam hij nog eens in het nieuws omdat hij pontificaal ging aangeven níet PvdA te stemmen, terwil eigenlijk niemand dat nog van hem verwachtte. Is een vreemde man. Hij kan goed debatteren en heeft een gevoelig hart voor wat hij noemt ‘onrendabelen’. Akelige term vind ik dat. Anderzijds is hij nu net ook een representant van de babyboomgeneratie die met een grote b*k de generatie voor hen met tomaten uit het pluche hebben bekogeld om er vervolgens zelf stevig op de gaan zitten. Howel dat op zich niet relevant is (vind ik) is toch opmerkelijk dat hij zich een imago aanmeet van de Robin Hood die opkomt voor de zwakkere, uiterst principieel is, terwijl hij stemt op een liberale partij (de jouwe, meen ik), stinkend rijk is en een grote villa op de Veluwe bewoont. Hij was ook de persoon van de foute column over Pim Fortuyn. Voor mij is hij als persoon al jaren geleden al door het ijs gezakt. Een echte opportunist.
Dat is ‘m Jaap en je moet ook weten dat mensen van mijn generatie nog steeds verlekkerd spreken over de smaak van Exota. Vooral de champagnepils was heerlijk.:)
Dame, er is weinig liberaal aan de SP. 😉
Dame, je hebt gelijk. Van Dam is ex-PvdA. Voor zover ik dat weet is hij nu bij de SP. Ik vind het een man met een ouderwetse passie voor het wezenlijke socialisme, en onomwonden opkomt voor de zwakkeren onder ons. Ik mag hem daarom erg graag.
Peiling: meerderheid voor coalitie in Eerste Kamer
donderdag 10 februari 2011 16:48
Na de Provinciale Statenverkiezingen haalt het kabinet-Rutte met gedoogpartner PVV een nipte meerderheid in de Eerste Kamer. Uit een peiling van onderzoeksbureau Synovate blijkt dat regeringspartijen VVD en CDA en gedoogpartner PVV samen 38 zetels krijgen.
De VVD, die nu veertien zetels in de Eerste Kamer heeft, krijgt er volgens de peiling drie bij.
Verlies
De partij van Geert Wilders, die momenteel niet in de Eerste Kamer zit, komt binnen met elf zetels. Het aantal zetels van het CDA wordt door de verkiezingen gehalveerd. Dat aantal daalt van 21 naar tien.
De VVD, die nu veertien zetels in de Eerste Kamer heeft, krijgt er volgens de peiling drie bij.
Verlies
De partij van Geert Wilders, die momenteel niet in de Eerste Kamer zit, komt binnen met elf zetels. Het aantal zetels van het CDA wordt door de verkiezingen gehalveerd. Dat aantal daalt van 21 naar tien.
Verlies is er voor oppositiepartij PvdA. De partij van Job Cohen (nu veertien) staat na de verkiezingen op elf, terwijl D66 stijgt van twee naar zes. Het aantal zetels van GroenLinks en de SGP blijft gelijk op vier en twee.
Nieuwkomer 50+ komt binnen met een zetel. De SP daalt van twaalf naar zeven.
bron: Elsevier.nl
1 van de vier pvv stemmers denken dat Wilders president is of premier of minister,diezelfde gasten gaan straks zorgen dat PVV de grootste partij in de eerste kamer wordt.Dus allemaal stemmen als je een mening hebt en niet aan de kantlijn blijven mopperen op dit mooie WLZ log,maar overtuig ook anderen van de noodzaak om te gaan naar deze provinciale verkiezingen.
😀
@ Derk, vanmiddag verfoeide iemand van de gemeente Kampen het PVV-containerplan op radio 1. Het lukt in Kampen wel omdat ze maar 3 of 4 containers hebben. Geert wil er veel bij elkaar, zodat ghettovorming dreigt…..klinkt realistisch, lijkt me.
Ja dick, trailercamps gaan we krijgen gelijk USA
Van de regen in de drup dus: onzinnig plan!
VVDer, ik meende dat hij D66 stemde, iig enkele jaren gelden, maar daar vergis ik me in?
Deze draag ik op aan die heldhaftige demonstranten in Egypte maar morgen of overmorgen is ook goed
Je hebt gelijk VVD-er. Enig googlen wijst idd op dat hij openlijk SP stemt. Mijn geheugen laat me kennelijk wat in de steek. Komt waarschijnlijk door zijn innige vriendschap met Van Mierlo. Maar dat hij – zoals Wikipedia (bron: Van Dam?) schrijft heeft opgezegd klopt niet. In 2006 wilde de toenmalige voorzitter na aanhoudende kritiek van Van Dam op Bos, hem bellen en vond geen gegevens meer in de administratie.
Wel ooit een icoon geweest van de PvdA, maar inmiddels dus al bij een decennium geen lid meer. Jeugdzonde of Bejaardezonde?;)
Wichert 19:10
Wie heeft dat ook alweer onderzocht?…..O ja, onderzoekbureau Synovate, die zette iedereen ook met de afgelopen TK verkiezingen op het verkeerde been. PVV 15 zetels! In werkelijkheid 24 zetels. Lekker bureautje, en maar blijven jodelen, dat het een representatief onderzoek was onder 1000 mensen. Nog een droppie? 🙂
Dame, we nemen (Exota) van Dam toch niet meer serieus, dat (onrendabel) figuur vervuild met zijn geneuzel alleen nog maar de VK en het beeldscherm. Gelukkig kan ik zijn column overslaan, en als dat hoofd op de TV is, zap ik hem weg.
Nou zo”n onzinnig plan vind ik het niet van Geert, als je van de week dat filmpje hebt gezien over dat meisje in Gouda die werd bekogeld met sneeuwballen en ook nog even werd getrapt en geslagen, mogen ze voor mij wel duizend containers neerzetten en dat tuig in opsluiten.
Maar ik denk dat de Pvda burgemeester in Gouda het wel even gaat oplossen door een kopje thee te gaan drinken of 10 extra straatcoaches aan te stellen.En als het echt niet gaat deze (meestal van allochtone afkomst )jongeren een groot feest aan te bieden.
Een Iraanse oud-collega van mij is een aantal jaren terug het ziekenhuis in geslagen omdat haar zoon (van toen een jaar of 11) sneeuwballen had gegooid en een buurman dat niet pikte. Ze werd aan haar haren over de straat getrokken. Gewoon hier in Zwolle. Ik geloof niet dat ze de burgemeester toen op bezoek heeft gehad…:(
De containers in Kampen werken ook, omdat daar niet bij wordt gediscrimineerd op grond van overtuiging!
Klopt Eva daar is hulp en begeleiding zie de link die ik plaatste. En dat is wat anders als ergens in de middel of now where 30-60? mensen bij elkaar plaatsen dan krijg je outlowders. Als ze geld of iets anders nodig hebben halen ze het even met z’n allen. Rare Geert
Tja Dame zo is mijn vrouw tussen 2 personen gaan staan waarvan er een met een honkbalknuppel in de aanslag stond om de ander te raken. Grote mond van dr en hij rende weg, nou kent dick haar en weet dat ze eigenlijk niets voorstelt maar toch….. Trots op dr Die vechtpartij ging ook om iets wat een kind gedaan zou hebben.
Ik woon dan misschien al 14 jaar niet meer in Kampen, maar mijn ouders wonen er nog wel. Die containers staan in de buurt van een supermarkt waar zij altijd hun boodschappen doen. En zij zijn (volgens mij) zeer te spreken over het project!
Is Mubarak al weg?
Bernard.
Nee hij zit er nog en heeft gisteren in zijn toespraak hetzelfde gezegd wat die eerder al verklaarde,dat hij tot sept aanblijft tot er nieuwe verkiezingen zijn waar hij niet aan deel zal nemen.
Verder zal het leger in de loop van deze ochtend met een belangrijke mededeling komen volgens al jazeera.
Las net dit Muhahahaha
Slechts veertig procent van de PVV-aanhangers is van plan om te gaan stemmen bij de Provinciale Statenverkiezingen. Verder weet 66 procent van de Wilders-fans niet eens dat er op 2 maart verkiezingen zijn, zo onthult Binnenlands Bestuur.
De aanhangers van oppositiepartijen zijn beter op de hoogte van de politieke agenda. Van de D66’ers weet 69 procent van de verkiezingen. De overige percentages zijn: PvdA 68 procent, GroenLinks 66, CDA 64 en VVD 55.
De regeringspartijen VVD, CDA en gedoogpartner PVV willen bij de Provinciale Statenverkiezingen een meerderheid behalen om zo eveneens een meerderheid in de Eerste Kamer te krijgen. Lukt dit niet, dan zal regeren voor kabinet Rutte erg lastig worden.
Derk.
Zolang nog een kwart van die aanhang denkt dat hun blonde clown minister is,was dit te verwachten.:o
Ach Zwolse, gelukkig weten Ingrid en Henk wel dat het 6 maart koopzondag is 😉
Hahahahahahahaha zou het? Of worden ze door Geert op de hoogte gehouden?
Om je te bescheuren.:D:D:D:D
http://www.dumpert.nl/mediabase/1354971/6bf88f42/belle_villa_in_tuigdorp.html
Mooi he Zwolse, Belvilla
“Een paradijs voor de kinderen” *kuch*
Erg grappig Zwolse 😉
Derk voor toekomstige kinderen
geweldig belvilla:)
1e Peiling PS 2011: PvdA 13(12) CDA 4(9) SP 5(7) VVD 8(5) CU 4(4) GL 4(3) PvhN 0(1) D66 2(1) PvdD 0(1) 50+ 0(-) PVV 3(-).
Henk, van wie is die peiling? Lijkt me niet voor PS Overijssel, want de zetels en deelnemende partijen kloppen niet. Groningen? Partij van het Noorden?
Dame,
Sorry, het was Groningen.
Helemaal geen aandacht voor het verdrijven van Mubarak 😮 Het volk viert hun vrijheid. Hopen dat het goed afloopt. Hoef er maar 1x naar toe te gaan op vakantie en een half jaartje later is ’t wereldnieuws :D:D:D
Van Harte Gefelicititeerd in elk geval met het doorzetten!
De eerste peiling (voor wat het waard is) heb ik al eerder hier gepost. Komt van RTV Oost en het bureau Right nog wat.
Tweede peiling heel erg ondiep
Toch mooi om te zien dat ook de Pvv in Groningen zetels gaat scoren .
Ja Jaap hoeveel denk je dat ze in Overijssel gaan scoren?
Wij, Hollanders maar afgeven op de Duitsers maar er zijn wel goeie Duitsers.
http://hoeiboei.blogspot.com/2011/02/wij-moslims-genieten-hier-een-maximum.html
zeteltje of 8
Eerlijkheid gezegd wist ik ook niet dat die verkiezingen op 2 maart zijn. Dacht dat het 3 maart was. Vraag me wel af wat de overige 60 % van de PVV stemmers gaat doen. Net als ik thuis blijven?
Maar als een Pvv -stemmer het niet weet volgens Zwolse dan ist die gelijk dom en niet goed wijs.
Jij moet werken Assie of heb je dan een ouwel*llendag? 8)
Die andere 60%, hoorde ik, hebben een afspraak op 5 maart bij de pierik 😉
Aanvulling op mijn reactie van 20:07: of de kroeg in?
Dan komen ze mij niet tegen Derk want ik blijf thuis. 😀
Die volgen de politiek niet Jaap, hebben nu landelijk gestemd vanwege de boembarie in de media toen. Maar zij zullen wel per mail of andere zaken geinformeerd worden dat het voLgens Wilders belangrijk is om op de pvv te gaan stemmen via SBS6 of RTL . Voordeel er worden dan wel mensen kenbaar gemaakt dat provinciale stemmingen ook belangrijk zijn.
op 5 maart
Jij blijft niet thuis Assie jij zit dan in de kerk :D:D:D
en 2 maart
Ben je je snipperdagen aan het opmaken?
Bericht door jaap, op 11 februari 2011 om 19:57
zeteltje of 8
Niet een beetje te hoog gegrepen?
Bericht door Zwolse, op 11 februari 2011 om 10:55
Om je te bescheuren.
http://www.dumpert.nl/mediabas…gdorp.html
Vind niet dat de villabelasting van deze bewoners in stand moet worden gehouden.i
Dame, 18:28
== = de eerste peiling (voor wat het waard is) heb ik al eerder gepost. Komt van RTV Oost en het bureau Right nog wat===
Inderdaad, voor wat het waard is???? Die verslaggever van RTV Oost liep in Provincie Huis rond alsof ze het wiel hadden uitgevonden, v.w.b. peilingen. Wat een gotspe. De arme zielen hebben niet meer dan 350 mensen ondervraagt, wat je noemt een representatieve peiling. 🙂
Ik krijg het niet gelinkt, maar typ bij google “eerste peiling provinciale staten”
Zo moeilijk is dat toch niet VVDer 😉
Derk, ik zal we iets verkeerd doen
Gebeurd wel vaker bij mensen 😉
Ach ja Derk,
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.
(Abraham Maslow)
😉
LOL 🙂
LOL! Ik maak graag mensen gelukkig. Maar heb je ook begrepen, wat ik hier mee bedoelde? 😉
Ja VVDer
Ik zou het zo zeggen;
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Maar we slaan hier wel de spijker op zijn kop 😉
Misschien een koude douche, maar ik wilde hier mee zeggen dat ik een a-technisch persoon ben, die af en toe die bewuste hamer wil gebruiken voor zijn computer. 🙂
Ja VVDer dat zijn onoplosbare problemen voor je Maar ik zal je helpen. Als je een linkje, url of pagina hier neer wilt zetten dan ga naar de adresbalk Klik met de rechtermuisknop en kies voor kopieren of copy Dan naar je bericht waar je mee bezig ben en daar doe je plakken of paste.
Mocht je meer hulp willen hebben of meer wilen leren kom dan eens naar het algemene log. Desnoods krijg je persoonlijk les 😉
Wie weet ga je ooit nog eens een expert worden
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
@VVD-er Ik heb ook zo mijn twijfels over de representativiteit van de peiling maatr niet om het aantal. ook Maurice de Hond peilt onder een beperkt aantal mensen. Dat kan methodisch heel goed, mits je de representativiteit goed borgt. Bij internatpeilingen (alle bureaus gebruiken die, incl De Hond) hebben wat dat betreft belangrijke nadelen. Het is een bepaald type mens dat zich daarvoor opgeeft en mensen zonder internet doen per definitie niet mee. Dat maakt het minder representatief. Maar zoals gesteld, zo werken alle groet peilbureaus.
Volgens de RTV-Oostpeiling zou de PVV 2 zetels krijgen. Hun voorman gaat – net zoals Jaap – uit van 8. Volgens mij wordt dat op dit log ‘wensdenken’ genoemd. Maar de proof of the pudding is in the eating, dus laten we de stemming van 2 maart maar afwachten.
PVV-leider Geert Wilders is boos op de VARA-weblog Joop.nl.
Daarop is een cartoon geplaatst waarin de zogenoemde tuigdorpen die Wilders wil opzetten, worden vergeleken met vernietigingskampen uit de Tweede Wereldoorlog. Wilders reageert woedend tegenover elsevier.nl en noemt het een ”walgelijke en ziekelijke vertoning????.
De cartoon toont vijf allochtonen die in een gevangenenkamp in de rij staan, met op hun kleding de letter T van tuig. In uniform wijst Wilders hun de weg naar de douche.
Hoe hypocriet kun je zijn? De Koran is door deze droeftoeter gelijkgesteld aan Mein Kampf, kwetsende cartoons over Moslims moeten allemaal maar kunnen, want tenslotte is de vrijheid van meningsuiting het allergrootste goed en deze moet in woord en gebaar bevochten worden. En dat is dan de voorman van PARTIJ VOOR DE VRIJHEID. Laat me niet lachen :D:D:D:D
Assie, of even een ommetje maken op 2 maart…;)
Een ruime Kamermeerderheid van CDA, PvdA en VVD wil huurders die ernstige overlast opleveren, gedwongen laten verhuizen naar een containerwoning buiten de stad….
CDA, PvdA en VVD willen dat gemeenten en maatschappelijke instellingen gezamenlijk zorgen voor goede begeleiding van de asociale huurders. Als ze hun leven hebben gebeterd, zouden ze weer naar een normaal huis kunnen terugkeren. Een aantal gemeenten in Nederland beschikt al over ??laatstekanswoningen??.
Volgens CDA-Kamerlid Sterk worden buurtbewoners die last hebben van de asocialen, vaak met hun klachten van het kastje naar de muur gestuurd. ??De politie en de woningcorporatie verwijzen naar elkaar. De buren zijn de dupe. Daar moet een eind aan komen.?? Gemeenten en maatschappelijke instellingen zouden door de nieuwe wet gedwongen worden op te treden tegen veroorzakers van overlast.
getekend 2005. zie ik hier nou pvda staan , nee het idee van Wilders is niks mis mee of zou het idee niet goed zijn omdat hij Wilders heet?
@Henk, of zou het idee niet goed zijn omdat hij Wilders heet. Inderdaad, gewoon ordinair gejat;)
Dame 00:26
Inderdaad Dame, peilingen zijn als wichelroede lopen. Neem als voorbeeld Peil.nl van de Hond. ( Over de andere ⤽onderzoek bureau`s⤝ wil ik het niet eens hebben)
In de kranten en op TV gaan ze los met verwijzingen naar deze peiling. ⤽In aanloop naar ..bla..bla.. verkiezingen, peilt ..bla..bla.. in opdracht ..bla..bla.. de politieke voorkeur van de NEDERLANDSE BEVOLKING.⤝ Nog nooit zulke onzin gehoord, wat heet Nederlandse bevolking? Het beperkte aantal steekproeven uit een bestaand internet panel, die geïnteresseerd is in politiek? En zo als je aanhaalde, hoe worden de mensen gepeild die geen internetaansluiting hebben, of de mensen die geen zin hebben in dat gedoe? Ik vraag mij af, waar de forse verschillen vandaan komen bij de verschillende peilingen.
Het is een media show, precies zoals met die zelfbenoemde politicologen die voor de verkiezingen uit alle hoeken en gaten worden gesleurd, en op een (wetenschappelijke?) slinkse manier het ⤽domme⤝ kiezersvolk proberen te overtuigen van hun eigen politieke voorkeur. Maar het blijft hoe dan ook, voor deze bureau`tjes een lucratieve bezigheid. Een enkele keer komen ze dicht in de buurt van het aantal zetels van een partij. Maar ja??ik heb ook wel eens in één keer yahtzee gegooid. 🙂
Wat stigmatiserend van joop.nl om allochtone moslims als synoniem te duiden van “tuig”.
Wat stigmatiserend van joop. nl om allochtone moslims als synoniem te duiden van “tuig”.
Derk, de ⤽rode haan???? in het nauw begint vals te klauwen en te pikken.
Niet de meest intelligente oplossing, om kiezers aan zich te binden.
Site is ineens ofline voor onderhoud, voor wie het plaatje nog eens wilt zien klik cartoons kunnen leuk zijn maar dit vind ik wel erg hoor ook nog eens hekken eromheen en verwijzen naar een douche. Tssssss Nee die site kijk ik niet meer op.
Daarnaast beïnvloeden peilingen zelf ook de uitslag. Zoals mijn schoonvader vroeger altijd voor het winnenede voetbalteam was, zou stemmen sommigen op de in de peilingen winnende partijen. Weinigen willen in het verliezende kamp zitten. Al met al zie je dat de uitslag van verkiezingen steeds meer wordt bepaald door de (fysieke) aantrekkelijkheid van de leider, door debattechnieken, door media-aandacht en door peilingen. De inhoud van de ideeën lijkt onder te sneeuwen. Ik vind dat dit ondermijnend is voor een democratie.
Misschien wel Dame, maar dan wel zonder stembiljet.;)
Dat snap ik, maar ik zou wel je ID en stempas meenemen…:P
VVD`er, reken er maar op dat ze de komende weken nog meer uit de kast gaan halen. Vind het ook niet slim.
Ik heb anders tot nu toe nog niet gemerkt dat kiezers vallen voor intelligente oplossingen…8)
Mooi setje
Genoten weer van Spijkers met Koppen….2 heerlijke gesproken columns ook met een hoge actualiteitswaarde. Rob de Nijs omlijste de 2 uur met oude en nieuwe muziek van em. :D:D:D
Wat een kleinzielig mannetje! Het GELOOF van miljarden mensen bespotten OM het bespotten mag wel …. maar de HEILIGE GEERT bespotten mag niet :'(:(:o
*** Die chantage ook ***
Wilders eist censuur politieke cartoon op Joop
‘Hij moet acuut van die website af, anders gaan we aanstaande woensdag niet naar het lijsttrekkersdebat in het VARA-programma Pauw & Witteman’
——–
Lig hier helemaal in een deuk en HOEF de cartoon niet eens te zien.
:D:D:D
Dame, 14:57
==Ik heb anders tot nu toe nog niet gemerkt dat kiezers vallen voor intelligente oplossingen==
Wat de ⤽rode haan⤝ zegt te bestrijden, brengen ze nu zelf aan het front. Hypocriet?
Jammer, Youp is niet actueel genoeg. Wél goed genoeg. Begrijp zijn verklaring. Ivm de politieke lading zit ik em toch hier neer….1e alinea:
Nieuwsjunk
Gaat hij nou wel of niet? Ingewikkeld. Dit stukje, dat ik altijd op vrijdag schrijf, moet actueel zijn. Althans: dat wil ik. Soms kan dat niet omdat ik op vrijdag niet kan schrijven. Ik zit dan in een auto, trein of vliegtuig. Onderweg naar een vakantiebestemming. Zoals deze vrijdag. Ik schrijf dit stukje dus op donderdagavond. En het is nog niet zeker of hij wel of niet gaat. Het is wel aangekondigd. Hij gaat het vanavond zeggen. Iedereen verwacht dat hij afhaakt. Ik moet ook nog eten. Belangrijk eten. Met een paar vrienden moet ik het een en ander op een rij zetten. Financiële zaken die geen uitstel dulden. Mijn vrienden en ik hebben ooit afgesproken dat we in cafés en restaurants onze telefoons uitzetten. Verplicht.
Wat een héérlijke afspraak:
:D:D:D
We worden misselijk van de telefoonterreur. Twitterverslaafde sukkels die met een half oog op hun Blackberry hun soep lepelen. Verboden. Laatst zag ik zo??n uitgeluld stel in een sterrentent de hele avond sms??en. Zowel hij als zij. Het was hun redding. Maar bij mijn vrienden mag het dus niet. Uit dat ding. Ik vraag dit keer dispensatie. Hoezo dispensatie? Omdat ik op reis moet en vannacht mijn stukje af wil tikken en omdat het nog niet zeker is of hij wel of niet gaat en??. Ze kijken me vol medelijden aan. Youp als slaaf van zijn werk! Hoe hard heb ik daar vroeger op afgegeven? Keihard. Ik weet het. Maar nu moet het. De wereld zindert. Of zij dan ook hun telefoon aan mogen laten? Zij willen ook weten hoe het afloopt. Maar zij schrijven geen stukjes.
Drie telefoons op tafel vind ik te veel. Overdreven! Ik krijg toestemming. Eén keer per uur mag ik het nieuws checken. Kort en vlug. We nemen de financiële zaken door, maar zijn alle drie te rijk om het er lang over te hebben. Armoe is een leuker onderwerp. Zeker als je rijk bent. Dus hebben we het over Ajax, de landelijke politiek, de echtscheidingen in onze omgeving en over een paar faillissementen. Er wordt gelachen. Steeds op het hele uur mag mijn telefoon aan. Heel kort. Mijn vrienden blijven het raar vinden. De wijn is mooi. Het eten top. Ik vertel over het gemeentelijke zwembad in het Britse Redditch dat vanaf volgend jaar verwarmd wordt door het naastgelegen crematorium. Grappig. Moet je uit solidariteit met de doden uitsluitend op je rug zwemmen?
Met je ogen dicht? Een van mijn vrienden vertelt over het crematorium waar op het herentoilet een condoomautomaat hangt. Dit curieuze verhaal had hij van een vriendin gehoord. Die had het met haar eigen ogen gezien. Wat deed die vriendin op het herentoilet van een crematorium? Wat doet een condoomautomaat daar? Weduwes dienen niet te zachtzinnig getroost. Haar man in vuur en vlam, dus zij ook. Zoiets? Ik kijk weer op mijn telefoon. Nog steeds geen nieuws. Kan nu wel elk moment komen. Ik ga naar het toilet en bel mijn vrouw. Of het al bekend is? Nee, maar hij gaat het vanavond wel vertellen. De spanning is te snijden. Hij kan niet anders dan vertrekken! Het hangt de hele week al in de lucht.
We hebben het over Trix, die binnenkort haar aftreden aan gaat kondigen. Hoe ik dat weet? Et gonst op de redacties. De NOS werkt zich bont en blauw. Dan roept een andere tafel dat hij weg is. Hij heeft het zojuist bekend gemaakt. De wereld staat inmiddels op zijn kop. Ik check het. Op NRC.nl staat niks. Volkskrant.nl heeft het ook niet. NOS.nl? Nul! Nu.nl zwijgt ook. Een andere tafel roept ook dat hij inderdaad weg is. Het hele restaurant is opgewonden. Iemand schreeuwt om champagne. Ik surf naarstig over het net. Washingtonpost.com? Niks! Lemonde.fr? Geen woord. Telegraaf.nl? Zullen zij het weer als eersten hebben? Het is niet mijn krant, maar eerlijk is eerlijk: ze zijn vaak vlug. En inderdaad: ze hebben de primeur. Het staat er luid en duidelijk: Danny de Munk stopt bij Sterren dansen op het ijs.
Dan zal Mubarak ook wel vallen.
Bedankt, Youp! :D:D:D
Gisteravond de bevallige dame (politicoloog Monique Samuel) nog zien buikdansen op tafel bij P&W? Wat een beleving bij de meid.
En wat zegt die hurk van een Jeroen Pauw aansluitend: voor al uw feestjes en partijen. Wat een armoe, die Pauw heeft er dus totaal niets van begrepen.
@VVDer Ik heb dat bericht op Joop niet gezien, weet dus niet goed waar het over gaat. Hypocrisie moet wat mij betreft zeker aan de kaak worden gesteld.
PvdA ?? senator Edward Brongersma: overtreding wet op kinderporno
PvdA ?? penningmeester Sharda Poese (A??dam-ZO): fraude, verduistering
PvdA ?? raadslid Faiz Yerlibuçak (Beverwijk): banden met terreurorganisatie Grijze Wolven
PvdA ?? burgemeester Aleid Wolfsen: intimidatie en knevelarij krantenredactie
PvdA ?? burgemeester Guusje ter Horst: dronken achter stuur, doofpotpoging
PvdA ?? deelraadslid Randy Stena (A??dam-ZO): arbeidsverzuim, werkweigering
PvdA ?? raadslid Jerry Sulaiman (A??dam-ZO): fraude, greep uit kas
PvdA ?? raadslid Hakim Hmadouch (Arnhem): mishandeling echtgenote, bedreiging
PvdA ?? raadslid Elvira Sweet A??dam: 2x veroordeeld voor dronken achter stuur
PvdA ?? raadslid Ama Carr A??dam: zonder rijbewijs, onverzekerd rijden, valse naam
PvdA ?? raadslid Mohammed Kaied uit Dalfsen: poging tot doodslag
PvdA ?? Kamerlid Hamid Houda. Moest weg vanwege belastingfraude; nu toch op PvdA-lijst Prov Staten
PvdA ?? raadslid Cebeli Gön?l uit R??dam: mishandeling echtgenote
PvdA ?? raadslid Mohammed el Yaakoubi A??dam: mishandeling, dumpen importbruid
PvdA ?? raadslid Ernest Owusu-Skeyere A??dam-ZO: fraude, illegaal wapenbezit
PvdA ?? raadslid Ronald Buld Nijverdal: mishandeling, verkrachting
PvdA ?? raadslid Murat Yasar uit Kampen: mishandeling echtgenote.
PvdA ?? wethouder Paul Depla uit Nijmegen. Bekend om de fietsenhok-affaire.
Op 1 april 2010 benoemd als burgemeester van Heerlen.
PvdA ?? Kamerlid en huisarts Rob Oudkerk, die zieke en verslaafde prostituees bezocht voor zijn seksuele genoegens: DAT is nog eens seksueel misbruik!
PvdA ?? Raadslid Tjeerd van Dekken, stalking
PvdA ?? minister Koenders, gaf 89 miljoen aan UNFPA (EU: 42!). Is nu directeur daarvan
PvdA ?? minister Herfkens. Weigerde onterechte huursubsidie van $275.000 terug te geven.
PvdA ?? minister Pronk, drank, vernielde staatsauto
PvdA ?? minister Guusje ??Nadorst?? (Terhorst), die met drank op achter het stuur klom.
PvdA ?? minister Vredeling, drankmisbruik
PvdA ?? Kamerlid Paul Tang ?? Lekken van miljoenennota
PvdA ?? Bram Peper- Minister van Binnenlandse Zaken, in opspraak door zijn declaratiegedrag
PvdA ?? Khadija Arib ?? Dubieus reisje naar congres in Marrakesh betaald door Marokkaanse overheidsinstantie
PvdA ?? Rob van der Mark ?? Burgemeester van Vlieland. Openbaar dronkenschap
PvdA ?? Burgermeester Cohen liet miljoenen in de Poldermoskee verdwijnen en miljarden
in de metro.
PvdA ?? Deelraadslid Fatima Elatik die informatie achterhield, mede verantwoordelijk is voor de verdamping van 30 miljoen en een nagenoeg failliet stadsdeel Oost-A??dam
achterliet. Huurde een tweede boot bij Sail Amsterdam voor liefst ?? 30.000.
CDA ?? minister Jack de Vries, die als minister een buitenechtelijke relatie begon
CDA ?? billenknijper Ruud Lubbers
CDA ?? Katleen Ferrier vergat in mei bij opgave vd kandidatenlijst te noemen dat zij partijen uitsloot.
CDA ?? Ferrier feliciteerde in mei 2010 moordenaar/drugsbaron Bouterse met zijn verkiezing.
SP ?? Krista van Velzen, met strafblad
GL ?? Wynand Duyvendak wegens inbraak in het gebouw van het ministerie van EZ,
bedreigingen en brandstichting in zijn tijd als milieuactivist
GL ?? Helma Ton ?? Burgemeester van Blaricum ?? Rijden onder invloed.
GL ?? Daniel Bendit, pedo
GL ?? H Meijer, pedo ??Ik kan ook wel op een knaapje vallen. Alle leeftijdsgrenzen moeten gewoon uit de zedelijkheidswetgeving??
GL ?? Kamerlid Oedayraj Singh Varma ?? Simuleerde ongeneeslijk ziek te zijn om wachtgeld
op te strijken.
GL ?? Wethouder Marijke Vos met haar gifschip Probo Koala
GL ?? Akini. Arrestatie wegens inbraak
GL ?? Sam Pormes. Extremist. Moordaanslag op 2 agenten.
GL- Rozemoller prees Pol Pot toen al lang en breed bekend was dat Cambodianen massaal werden afgemaakt in doodskuilen en martelkelders. Zijn Stalinistisch-Maoistische organisatie ontving zelfs een bedank-briefje van de Grote Meester.
Nog even wat informatie over de raadsleden die een scheve schaats hebben gereden.Hier kan men zien dat in alle partijen wel mensen zitten die wat geflikt hebben en niet alleen Pvv-ers.Het valt op dat de Pvda ruim vertegenwoordigd is in dit lijstje.
Dame, Derk typeert het cartoon op een duidelijke manier, in zijn reactie van 12:14
Het tekeningetje is te zien, na de klik, in de reactie van Derk van 12:45
Trek je conclusie.
Indrukwekkende lijst jaap. Ik ben benieuwd of de kliko’s ook zo’n lijst kunnen produceren 😛
@VVDer Ik las het net in het AD; op Joop zie ik het niet staan. Vind het een onsmakelijke cartoon. Ook hier zou het Godwin-principe moeten gelden. Overigens kunnen de aanhangers van Wilders er in dat opzicht ook wat van. Het is kennelijk nogal lastig om in een cartoon subtiliteit te betrachten. Maar eens, deze is sowieso niet humoristisch en er vooral een van ‘van dik hout zaagt men planken’.
Er staan een aantal verifieerbare strafbare zaken op de lijst. Die zijn allang bekend en daar is hier ook meerdere keren naar verwezen. Het merendeel betreft bijeengeraapte niet-gefundeerde, niet bewezen, niet strafbare zaken. Als dit ter verdediging van ondermeer Sharpe en Lucassen is bedoeld, dat is het een gemiste kans. Overigens snap ik niet dat mensen de behoefte voelen dit soort figuren te verdedigen. Zo’n Rob Oudkerk werd door velen in zijn eigen partij uitgekotst. Hij heeft geen strafbare feit gepleegd (prostitutie(bezoek) is in Nederland – helaas – niet strafbaar), maar zijn gedrag spoort niet met de idealen van zijn partij. Persoonlijk had het al niet op die egotripper (net zoals vriendje Rick van der Ploeg), maar na deze zaak had hij voor mij helemaal afgedaan.
@VVD’er; Of die cartoon op Joop.nl nu smaakvol/leuk is of niet doet in dit geval niet terzake. Wilders heeft de hele Europese boterberg op zijn hoofd als hij hier zo boos over is. Dat is waar ik me nog het meest aan stoor, hij is zogenaamd voor de vrijheid van meningsuiting. Met deze woede-uitbarsting blijkt dat dus de zoveelste aantoonbare uiting van flauwekul te zijn! Hij moet stilzitten als hij geschoren wordt. Cartoons over molsims en de islam moeten allemaal maar kunnen volgens zijn kromme en hypocriete redenatie, zo lust ik er nog wel een paar.
😀 @ drama
Een toppert is het; dat is ze….elke letter voor Pauw is er 1 teveel 😉
100% eens met Stadshagenees, op 13 februari 2011 om 17:44
Vind ik ook Stadshagenees. Vrijheid van meningsuiting is vrijheid van meningsuiting en daarom ben ik net als jou van mening dat die hele rechtszaak tegen Geert Wilders gestopt moet worden.
Stadshagenees, persoonlijk vind ik “haatzaaien en voortdurend kwetsend beledigen” een terechte aanklacht tegen de man die zelf alles mag doen en zeggen en nixxx van een ander kan hebben. *Lispelt iets met boter op het hoofd. En ‘hypocriet’.
Dat ben ik met je eens, Stadshagenees, maar ik wil eigenlijk voorkomen dat iemand mij daar ook van beschuldigt. Ik vind deze cartoon smakeloos, maar kan ook niet lachen om die anti-islam cartoons. De subtiliteit is bij dit soort grappenmakers ver te zoeken.
Vind ik ook Dame en of het nou van links ef rechts komt dat maakt mij niet uit. Ik walg er ook van.
Soms is iets grof, maar dan is het spits gevonden en overheerst de humor. Bij dit type cartoon overheerst de plaatsvervangende schaamte. Ik vind dat zo’n site als Joop.nl zoiets ook niet moet publiceren. Het geschreeuw van Wilders is ook wel weer erg hypocriet, omdat hijzelf ook wel erg vaak in dit opzicht over de schreef gaat.
Stadshagenees 17:44
== of dat cartoon op Joop.nl nu smaakvol/leuk is of niet doet in dit geval niet ter zake==
Over smaak valt te discussiëren, maar dat het cartoon een beladen lading heeft, mag/kan u niet ontkennen. In de eerste plaats worden hier z.g. allochtonen op een stigmatiserende manier neer gezet als zijnde tuig. ( borstkaartje met de letter T )
In de tweede plaats getuigd het van wansmaak, om wie dan ook neer te zetten als kampbeul, die mensen ⤽uitnodigt⤝ plaats te nemen in een z.g. douche (gaskamer)
Men kan/mag alles over iemand denken, je kan hem abject vinden, verwerpelijk, gevaar voor de rechtstaat, enz. Deze retoriek is u ook niet onbekend, maar om terug te grijpen naar de meest afschuwelijke periode in onze geschiedenis, om iemand in diskrediet te brengen, zegt meer over de cartoonist dan over de door hem afgebeelde persoon.
U doelt ongetwijfeld op het cartoon van Kurt Westergaard en andere meer of mindere aanstootgevende cartoons over Moslims en/of hun geloof. Zaten de aangesprokenen ook stil toen ze geschoren werden? Of bent u de massale protesten in meer en mindere mate vergeten? Iedereen heeft het recht om te protesteren tegen iets wat hem onwelgevallig is. Tot de rechter toe, wat inmiddels dan ook gebeurd. Ook Wilders heeft hiertoe het recht, na het zien van dit cartoon.
Dat hij hier, misschien nog wat electoraal gewin uit kan halen, moet u hem niet aanwrijven, maar de ⤽intellectuele?⤝ redactie van Joop.nl en de Vara.
Wat me bij die tuigdorpen intrigeert, is dat de overheid zo’n 20 jaar geleden de grote woonwagenkampen heeft ontmanteld vanwege de onbeheersbare criminaliteit. Geloof dat er alleen nog in het zuiden grote kampen zijn. Leers heeft bij Vinkenslag in Maastricht nog zijn best gedaan om met zijn hele politiemacht (er was daarna geen agent meer beschikbaar voor aangiftes en inbraken enzo) law and order te herstellen. Ik vraag me af of die Tuigdorpen niet tot dezelfde problemen gaan leiden.
@ Dame.
Vind jij dat dit strafbaar moet zijn.
Ingrid Het is in Nederland vaak zo dat het beleid wordt bepaald door de vraag hoe iets het best beheersbaar is. Vandaar het gedoogbeleid bij softdrugs en de aanpak van hangjongeren. Ook bij het legaliseren van prostitutie was dat een belangrijk argument. Ik ben daar ook wel gevoelig voor, hoewel het in dit geval volstrekt niet heeft gewerkt. Ik vind prostitutie mensonterend. De dames in kwestie zijn vaak het vak ingerold als reactie op misbruik en andere narigheid. Om nog maar niet te spreken vand e vrouwenhandel, die nog steeds welig tiert. Ik vind het triest. Ooit heb ik een Engelse documentaire gezien over prostitutie, van dure escorts tot heroïneprostituees. Ze hadden allen moeite met het aangaan van een normale relatie. Ik werd er treurig van.
Ik vind het een akelig fenomeen en gun die vrouwen een gewone baan en een normaal leven. Wat vind jij?
@Dame er zit hier iemand naast me die nu graag met je in discussie zou willen gaan.
Nou Derk, sta je toetsenbord dan eens even af!
Die is alweer naar bed en het lijkt me niet verstandig omdat hier te doen. Volgende keer in het cafe?
Goed, weet niet of me dat volgende week al lukt, maar ga graag het gesprek aan.
Wat in het vat zit verzuurd niet 😉
Moeilijk Dame, ben inderdaad van mening dat de controle streng moet zijn. En inderdaad er gebeuren veel trieste dingen in deze wereld. Maar anderzins denk ik dat het goed is dat deze vrouwen er zijn.
Ben bang dat er nog veel meer verkrachtingen plaats zullen vinden.
Walg van die mannen die naar Thailand enz. gaan.
Oppositie in de aanval op Rutte’s onderwijsbeleid
Cohen test PVV’er Machiel de Graaf op weerbaarheid rondom verkiezingsbeloftes …
SP wil in minstens drie provincies gaan meebesturen
De bezuinigingen van de VVD op het onderwijs zijn door SP en D66 flink onder vuur genomen in het verkiezingsdebat in aanloop van provinciale verkiezingen. Emile Roemer (SP) en Alexander Pechtold (D66) vinden dat de VVD de rekening neerlegt bij instellingen en vooral bij de studenten.
VVD-lijsttrekker Loek Hermans wees op het meer ‘doelmatiger’ besteden van het onderwijsgeld. Roemer en Pechtold vinden dat de VVD met die uitspraak ‘mensen zand in de ogen’ strooit.
Alle partijen waren aanwezig bij het debat dat live te luisteren was bij radio 1. Allleen de SGP en de ChristenUnie waren afwezig omdat het zondag is. Roemer liet weten minstens in drie provincies te willen meebesturen. De SP lukte het vier jaar geleden net niet op in een provinciebestuur te komen, maar daar komt volgens de SP-leider dit keer verandering in. “Die tijden zijn geweest”, zei Roemer. “De intentie is dat wij in minstens drie provincies in het bestuur komen.”
Lijsttrekker van de PvdA Job Cohen viel vooral de PVV aan. De partij in Den Haag heeft volgens hem meerdere verkiezingsbeloften gebroken waaronder die met de Haagse buschauffeurs. PVV’er Machiel de Graaf vindt dat een jonge partij als de PVV ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen en ook ‘vuile handen’ moet maken. Ook pakte Cohen de PVV en CDA aan op de onlangs afgeschafte villabelasting, een cadeautje voor de rijken. CDA-lijsttrekker Elco Brinkman ontkent dat. De Graaf deed daar nog een schepte bovenop. “Als we nu gaan morrelen aan de hypotheekrenteaftrek en de linkse partijen de macht geven, wat God verhoede, dan wordt straks vanzelf een rijtjeshuis met drie kamers een villa genoemd”, zei De Graaf.
————————
Niemand (net als ik) wat meegekregen van het debat?
.
Mee eens Ingrid, dat vind ik ook walgelijk. Ook de dubbele moraal dat de prostituees met de nek worden aangekeken als ‘gevallen vrouwen’, terwijl het bezoek voor mannen ‘stoer’ wordt bevonden. Die Oostenrijkse griezel Fritzl ging ook naar Thailand, terwijl zijn stelselmatig door hem verkrachte dochter (zonder eten die weken) ondergronds zat.
Dit vond ik op de rode draad
Oneens
. Vele mannen zijn het met mij eens dat ze het eerder “goor en kansloos” vinden dan “stoer”. Belachelijk dat het ook ‘betaalde liefde’ wordt genoemd. De hand- en spandiensten hebben volgens mij weinig tot niets met liefde te maken. Verder ‘goed dat ze er zijn etc’: eens.
Dick 21:05
Ik heb in zoverre iets van het DEBAT meegekregen, dat het hier niet ging over provinciale zaken, maar over de landelijke politiek. Op dezelfde manier als de vorige gemeentelijke verkiezingen. Veel bla..bla..en veel herhalingen van de afgelopen TK verkiezingen. Niet waard om naar te luisteren of te kijken. Als de komende debatten het zelfde niveau hebben, is het zonde van mijn tijd. Als iemand de afgelopen TK debatten opgenomen heeft, kan hij moeiteloos in een vrij uurtje hetzelfde geneuzel aanhoren. :'(
Waarom dan Dick? Kan het niet rijmen met de rest van je betoog.
@ VVD-er: nixxx gemist dus. Mooi, bedankt.
@ Dame, goed dat ze er zijn om de vele sexueel gefrustreerde mannen en andere potentiële klanten een plek te geven om heen te kunnen. Anders gaan ze misschien op een veel minder acceptabeler manier met hun lusten om. Vraag en aanbod, ook hier.
Dick, er gaan ook veel stemmen op die zeggen dat verkrachting niet met ‘lust’, maar met ‘macht’ te maken heeft. Daar is veel voor te zeggen, denk ik, hoewel er volgens mij nooit goed onderzoek naar gedaan is. Dit zeggen de dames van de rode draad ervan:
Ik vrees dat weinig mensen benul hebben van wat “provinciale zaken” zijn, VVDer. Geldt zeker ook voor Europa en ook wel – hoewel in veel in mindere mate – de gemeente. Jammer, omdat het op provinciaal niveau ook gaat om besluiten die de mensen raken.
@ Dame 22:00, zou goed kunnen. Kan me maar moeilijk in de gedachtenwereld van verkrachters en soortgenoten verplaatsen. Dan moeten we de beschrijvingen maar aan de deskundigen over laten.
@ Dame, wat ze op rode draad zeggen dat verkrachtingen meestal plaastvinden uit een soort machtgevoel, daar heb ik nog nooit zo bij stil gestaan een eye openener dus voor mij.
En waarom gaan mannen naar de hoeren, neem inderdaad aan om aan hun gerief te komen, de meesten denk ik. Maar ook daar zal dan een soort gevoel van macht achter zitten zo van ik betaal, dus jij doet wat ik van je vraag…..
En neer kijken op deze vrouwen, ja het zou mijn baan niet zijn maar voor de rest. Het is net zo als altijd jongens die met veel verschillende vriendinnen hebben zijn stoer. En een meisje met veel verschillende kontakten is een hoer.
Dame, ik denk dat de landelijke politiek, de kiezer onderschat. Een groot percentage van de kiezer is wel op de hoogte van provinciale zaken. Maar het gaat in de huidige situatie de politieke partijen om een meerderheid in de 1e kamer. Daar is alles op gefocust, dat blijkt wel uit het feit dat PvdA, D66, SP en GroenLinks hun z.g. landelijke ⤽toppers⤝ naar dit debat gestuurd hebben. Maar wel zeuren over de geringe opkomst bij de PS verkiezingen, hoe zou dat nu toch komen???
Niet dat het veel uit zal maken, want een meerderheid voor de huidige coalitie komt er toch wel. 🙂
@VVDer De PVV, CDA en VVD hebben de lijsttrekker voor de Eerste Kamer gestuurd. Behalve die van de PVV, zijn dat ook landelijke toppers, namelijk de oud-minister Loek Hermans en de oud-minister en top 100 van invloedsrijkste Nederlanders en bekend van de Brinkmanshuffle Elco Brinkman. Geen enkele lijsttrekker van een van de lijsten voor de 12 Provinciale Staten. Geeft te denken.
Dit geeft ook te denken.:o
http://www.depers.nl/binnenland/545145/PVVer-Dol-weer-aan-de-slag.html
Ja wat wil je daar nou mee zeggen dan Zwolse .Het is toch knap dat deze man ondanks zijn ziekte toch het woord gaat voeren voor de Pvv.
Het is een nieuwe partij die moeite heeft om geschikte kandidaten te vinden. lekker vergezocht Zwolse.Trouwens wat vindt jij van het lijstje met al die foute pvda-ers ik heb je er nog niet over gehoord.zijn nog al wat feiten mishandelingen fraude .
Jaap.
Wat ik er mee wil zeggen is dat het de zoveelste misser is van de PVV,je kunt toch met de beste wil van de wereld niet tot een andere conclusie komen dat het armoe troef is.als je een zieke kandidaat weer moet inschakelen ,om dat het beoogde juffie geen notie had waarover ze tetterde,totaal geen feitenkennis bezat,en zich in alle hoeken en gaten van de kamer liet zetten.
En wat je lijstje betreft,als je alleen maar met oude afgezaagde feiten komt is dat ook armoede Jaap.Kom met hedendaagse inhoudelijke feiten daar zal ik op reageren,niet op oude meuk.
Ja dat kan gebeuren bij een nieuwe partij en wees maar blij er zullen nog wel meer missers gemaakt worden, het is alleen jammer dat als de pvda een grote misser maakt jij dat hier niet neerzet.En oude meuk het zij nog al ernstige feiten wat deze heren en dames van de pvda hebben geflikt of vindt je dat allemaal normaal?
Jaap.
Ik kan je een ellenlang lijstje presenteren van politicie en oud politicie die ernstige mistanden/uitglijders gemaakt hebben.
Het typerende is dat nou net niet de PVDA hier het meeste vertegenwoordigd,maar juist de bobo s van de VVD en CDA.
En hier gaat het niet om luttele duizende euroos ,maar in een enkel geval om maar liefst 24,5 miljoen euro die verkwanselt zijn ,miljoenen die voor de gehandicapte patienten bedoeld waren,die als sneeuw voor de zon verdwenen zijn door de hebzucht en grootsheidswaanzin door het beleggen in prestigieuze objecten zoals kastelen ect.
Ook in de bouw wereld is de VVD goed vertegenwoordigt met frauduleuze praktijken.
Hier een link waar het debacle Philadelphia beschreven staat.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3005509/__Commissarissen_Philadelphia_weg__.html
Zing maar mee mensen…..In het TUIGDORP van mijn vaaaaaaaaaader
@ Zwolse. Deze bedoel je zeker:
PVV lijsttrekker Frijters vervanger door zieke voorganger
VIDEO: Ongeneselijk zieke Ronald Dol weer PVV boegbeeld van Brabant na interviewblunder van Frijters
Zie www. joop. nl voor de video en voor bovenstaand bericht alsmede voor die hieronder.
Pechtold: ‘Je verbiedt geen cartoons’
VIDEO: D66-leider vindt het onfatsoenlijk dat Wilders een ander niet gunt wat hij voor zichzelf bepleit
@ Admin: kan de raadsagenda hier niet elke keer op?
Nogmaals respect voor deze man Dick ongeneeslijk ziek maar toch het woord voeren voor de Pvv.Maar het is jammer dat jij en zwolse deze man nou aan moeten voeren om constant op dit weblog de pvv zwart te maken.Wat vindt jij trouwens van de lijst Dick met al die foute pvda-ers die de boventoon voeren.En dan niet aankomen het is oude meuk zoals Zwolse want dat is te gemakkelijk.Geef je mening hier eens over ik ben benieuwd.
Bericht door dick, op 14 februari 2011 om 17:43
Zing maar mee mensen…..In het TUIGDORP van mijn vaaaaaaaaaader
Schandalig dick! maarja alles voor de hits he
😉 Pssst Derk….
En anderen….ff tekenen, heb ik tenminste wel gedaan
jaap ik kan me geheel vinden in Zwolse’s antwoord van 9:47 (incl link).
———————-
vwb de zeer zieke man, sluit ik me aan bij joop .nl
PVV lijsttrekker Frijters vervanger door zieke voorganger
VIDEO: Ongeneselijk zieke Ronald Dol weer PVV boegbeeld van Brabant na interviewblunder van Frijters
Dat Mariëtte Frijters toch niet zo’n goede woordvoerder is voor de PVV blijkt nu de zieke Ronald Dol weer het stokje overneemt. Hij zal tussen de chemokuren door het woord voeren voor de PVV in Brabant. Frijters blijft op de tweede plek staan.
Dol die eigenaar is van een bowlingbaan gaf eerder zijn lijsttrekkersschap op advies van zijn arts op. Hij heeft een vorm van ongeneeslijke bloedkanker, maar zal op de dagen dat hij kan het woord voeren. De wisseling is niet onder druk van Wilders gebeurd zei hij tegen Omroep Brabant. Nu zijn behandeling overzichtelijk is, wil hij graag weer aan de slag.
“Op de dagen dat ik niet kan blijft Mariëtte waarnemend lijsttrekker. […] Om de vier weken krijg ik chemokuren en ik moet er pillen bij slikken.”
Frijters blunderde toen ze begin februari een interview gaf aan de De Pers. Ze kwam stuntelig en onzeker over: “Mag ik even mijn papiertjes erbij pakken? Ik lul me de hele tijd vast en dat vind ik verschrikkelijk. Soms ben ik het helemaal kwijt”, zei ze tegen de journalist.
De Pers: PVV’er Dol weer aan de slag is gelinkt op www. joop .nl
Het filmpje is ook interessant filmpje
@ Admin, ik beantwoord de dubbele vraag van jaap en kom dan niet om het woord k*nker heen. Dat is waarschijnlijk de oorzaak dat er weer eens een post in de censuurmachine zit :o:o:o
@Jaap Ik heb 12 februari 19:31 uur gereageerd op je lijst. Voordat jij de lijst hier postte kwam ik bij toeval op internet een reactie op die lijst tegen. Daar stond elke zaak uitgelegd en was aangegeven of het gerucht waar – half waar – waar en nog diverse varianten daartussen is. Ik wist niet waar het op sloeg, maar kennelijk circuleert jouw lijst op veel plaatsen op internet.
Wat ik me afvroeg is waarom je meent Sharpe en Lucassen te moeten beschermen door kennelijke misstanden (lijst is behoorlijk divers) van andere partijen te publiceren. Dat maakt de aanklachten tegen de PVV-ers toch niet minder erg? Ik zou hier nooit bijvoorbeeld het gedrag van Rob Oudkerk verdedigen – sowieso niet, maar al helemaal niet door te wijzen op anderen die ook over de schreef zouden zijn gegaan. En klein verschilletje met de PVV-heren: Oudkerk is mede door druk van de eigen partij afgetreden.
Mag ik Jaap toch even complimenteren? Hij komt voor zijn mening uit en gaat de discussie aan, oke het is niet mijn partij maar Jaap toch knap dat je de discussie wilt aangaan!
Idd Dame, hoe reageert de partij/lijst. Bijvoorbeeld bij dat barman-mep-incident van
DBrinkman, had Nieuwspoort het volgens Geert gedaan…..en de barman….maar Hero niet.Nota bene vlak nadat ze met veel strengere straffen kwamen in hun verkiezingsfolder. Ook veel strenger tegen dit soort overtredingen/misdrijven.
Nieuwspoort was een links café, roeptoeterden ze. Evenlater meldde Brinkman op tv dat ie heel snel ging afkicken. Vraag me af wanneer ie daar tijd voor heeft gehad.
Dat kan tegenwoordig toch online?
oh ja, haha maar daar heb ik helemaal geen vertrouwen in. Veel te veel afleiding en verleidingen.
@Derk Ik heb met Jaap nog geen discussie over dit onderwerp. Wellicht dat hij alleen wil reageren op een reactie van Zwolse en Dick. Ik heb nu voor de tweede maal gereageerd op zijn lijst en ik ben ook benieuwd wat hij van mijn opvatting vindt.
Dame ik bescherm Luccasen helemaal niet vindt het een domme zet van Geert dat hij hem niet de tweede kamer heeft uitgegooid.
Dick wederom geen antwoord op mijn vraag wat vindt jij van al die misstappen van pvda-ers mishandeling fraude zijn toch geen kleine feiten.
Derk bedankt voor het compliment .Het maakt mij niet uit voor welke partij je voorkeur uitgaat.Wat mij wel uitmaakt is dat hier al tijden door een paar personen een hetze wordt gevoerd tegen de Pvv.
Het is zelfs al zo dat in de volksmond weblog zwolle het pvda weblog wordt genoemd.
de PVV is een partij/eenmansfraktie die vanzelf oplost als we verder in de problemen komen of als het ineens beter gaat.
Ik heb het er onderweg wel eens over met collega’s en klanten. Telkens komen we zover dat de PVV een rel partij is die alleen maar aan het koord van de klok loopt te trekken maar zelf geen verantwoordelijkheid durft te nemen. Vele die op de PVV gestemd hebben snijden hun nu zelf in de polsen. Ben benieuwd wat er over 2 jaar nog over is van die partij.
Nee dan had ìk veel meer respect voor Pim Fortuyn, die kon dingen nog beargumenteren in tegenstelling tot Wilders.
2005?? ⤽een ruime Kamer meerderheid van CDA, PvdA en VVD wil huurders, draaideur criminelen, tokkies en floddertjes die ernstige overlast opleveren, gedwongen laten verhuizen naar een containerwoning buiten de stad.⤝??..
Applaus!!!….geen commotie, geen ⤽leuke⤝ cartoons, geen top tien hit, ⤽van mijn vader⤝ enz. Volop medestanders van linkse en rechtse zijde, m`n had het wiel opnieuw uitgevonden. En zoals het altijd gaat in ons stropige regellandje, hier en daar werd begonnen met het project, maar het bloede als zo vaak al gauw weer dood. De plannen werden opgeborgen in het ⤽ronde⤝ archief. En m`n snurkte verder.
2011?? de PVV laat een proefballonnetje op om eventuele draaideur criminelen, aso`s tokkies en floddertjes, onder toezicht en begeleiding te laten verhuizen naar een containerwoning buiten de stad. ⤽z.g. ⤽Tuigdorpen⤝. Daar kan dan doormiddel van verplichte studie en werkbegeleiding gewerkt worden aan resocialisatie⤝ ??..
Links en rechts Nederland schrikt wakker uit haar lethargie. De PVV??!!!…een plan??!!! Kameraden dat kan niet!! Torpederen dat plan!….veel commotie, een ⤽subtiel⤝ nazi cartoon, een melodie van Wim Sonneveld wordt uit de oude doos gehaald, hel en verdoemenis over de PVV dat deze potentiële ⤽nette⤝ progressieve kiezers heropgevoed moeten worden.
Nu maar wachten op alternatieven, want m`n mag toch verwachten dat die er komen. Maar zo als altijd, struisvogels met hun kop in het zand, krijg je er met geen mogelijkheid uit. :'(
Ik heb ook veel collega”s gesproken en klanten stemmen allemaal pvv en blijven pvv stemmen.Ik snij mij echt niet in de polsen eindelijk eens een partij die zegt waar het op staat en de problemen met de multi culti samenleving +allerlei linkse subsidies en hobby”s aan wil pakken.
Of dat nou altijd even gelukkig is of niet.Slechter als het andere zooitje in Den haag kunnen we niet krijgen.
Zo komt het op mij wel over. Alsof misstappen van anderen die van Lucassen en Sharpe e.a. rechtvaardigen. Ik vind dat je alles op zichzelf moet beoordelen en eventueel veroordelen. Hangt er van af wat er aan de hand is. Guusje Terhorst bv. had op een receptie teveel gedronken, en had kennelijk geen chauffeur die haar reed. Er werd een promillage gemeten van 0,57 (0,04 promille te veel); gegeven haar geschatte lichaamsgewicht ongeveer 2 à 3 glazen. Ze kreeg één uur rijontzegging en een bekeuring van 220 euro. Ze heeft zelf de CdK, fractievoorzitters e.a. ingelicht. Uiteraard onverantwoord en heel dom. Een burgemeester hoort zich te allen tijden als voorbeeld te gedragen. Maar om in te stellen “dronken achter het stuur en doofpotpoging” is bezijden de waarheid. Dan vind ik het gedrag van Brinkman die met gedoofde lichten wegrijdt om een alcoholcontrole te ontwijken, dubieuzer.
VVDer, mag ik u er op wijzen dat het langst lopende project al sinds 1997 in Kampen loopt en alle gemeentes zijn er komen kijken en vrijwel alle zijn geflopt op 2 na. Om nu met andere woorden ( lees opruiend door het bv tuigdorpen ect te noemen) te brengen slaat dus gewoon nergens op. Het is gewoon Ingrid en Henkie wakker schudden want die kende dit nog niet? Taal van het volk? Taal van zijn achterban wijk C of zoals in Kampen brunnepe?
Mooi Jaap, we spreken elkaar over 4 jaar weer. Dan weten we echt hoe de PVV er voor staat.
En in maart zullen we zien of de PVV stemmer snapt waarom ze dan ook mogen stemmen.
Jaap.
Grappig dat nou juist jij iets zegt over een hetze.Neem voor de moeite al jou reacties van de laatste maanden eens door.
Dan kan ik alleen maar op uitmaken dat het of tegen mij persoonlijk,
of de PVDA gericht is.
Daarbij heb ik i je al vaker uitgenodigd om eens op hedendaagse inhoudelijke zaken in te gaan.
Tijdje geleden werd Rob Oudkerk ook weer uit de la gehaald en ook toen heb ik al aangegegeven dat hij terecht een motie van wantrouwen heeft gekregen vanuit de eigen partij,en hij het veld kon ruimen.
Nu zal ik nog eens een poging doen om inhoudelijk een mening van je te horen.
Wat vind je dat er geen 3000 beloofde agenten bijkomen?
Wat vind je dat er geen 12.000 extra handen aan het bed komen?
Wat vind je dat er 6000 ontslagen gaan vallen in het onderwijs.
Wat vind je van de duizenden ontslagen die bij defensie eraan komen?
Wat vind je van de privatisereing bij het openbaar vervoer,wat zal leiden tot ontslagen?
Wat vind je van de ontslagen bij TNT en weer ingevuld gaan worden door goedkope Poolse werknemers?
Dit zijn vast een paar zaken waar in de campange werd beloofd, hier niet aan getornt zou worden.
Jaap.
Het doet mijn rode hart goed om te lezen dat in de volksmonds WLZ als een PVDA platform gezien wordt.
Dank aan degenen die dit mogelijk gemaakt hebben.:D:D:D
@Jaap, oke sommige standpunten zullen heus wel oke zijn van de PVV maar zij zijn juist tegen het radicalisme terwijl ze zelf een radicaalnationalistische propaganda voeren.
Bericht door Zwolse, op 14 februari 2011 om 20:35
Wat vind je van de ontslagen bij TNT en weer ingevuld gaan worden door goedkope Poolse werknemers?
Onzin juist herintredende vrouwen en mannen die voor zoveel % afgekeurd zijn komen nu juist terug.
@Jaap Een van de kenmerken van een populistische partij als de PVV is dat ze zich opstelt als hoeder van de wensen van het “volk” en dat ze zich afzet tegen de (Haagse) “elite”. Wilders zelf is daar overigens volop onderdeel van. Hij zit al jaren in de TK. De problemen waar Nederland voor staat zijn complexer dan het ‘islamprobleem’. Zou je Wilders en consorten de oplossing van de bankencrisis toevertrouwen? Waarschijnlijk wel, maar eerlijk gezegd hou ik mijn hart vast. Ik vrees dat door de eenzijdige interesse voor bepaalde problemen en incidenten, Nederland alleen maar verder in de problemen brengt. Het is heus niet allemaal dom en slecht wat de PVV vindt, maar een echte visie op en vooral oplossingen voor het totaal van de maatschappelijke opgaven, ontbreekt volledig.
Jaap, wist je ook dat er een site is die dezelfde naam heeft als jij? Die site is een tegenhanger van die linkse VARA-site waar op dit Log veel reclame voor wordt gemaakt.
http://www.dejaap.nl/
Derk.
Maar tegen een zeer lage vergoeding,net als de Poolse werknemers die de vaste postbodes die jarenlang er hebben gewerkt gaan vervangen.
BERT BRUSSEN !!!!!!!!!!! :D:D:D
Ja tegen een lage vergoeding dat klopt maar ga dan niet zeggen dat polen ineens die functie vervangen. Vertel de waarheid of kom met cijfers als ik zo hier de postbodes bekijk en in het land waar ik kom zijn het vaak oudere vrouwen/mannen die het nu doen.
Sorry dat ik zo kort door de bocht ga maar ben een beetje chagrijnig 😉
Derk.
Hier in Zwolle lopen zelfs vrouwen van dik in de 50 die vanuit de Wezo zijn gedetacheerd,en dat zijn niet de hoogstbetaalde krachten hoor.
Op woensdag 24 november 2010 22:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
“De consument”? En wie is dat, als ik vragen mag? De mensen die ik spreek tijdens mijn bestelling steunen die acties voor 100%! En als “de consument” het volgens jou dan zo belangrijk vindt dat er iedere dag post wordt bezorgd, dan hebben ze bij de concurrent weinig te zoeken! Sandd en Selektmail bezorgen maar 2 dagen per week, VSP heeft zelfs maar 1 bestelronde! Bij ons heet het staken als er geen 6x per week bestelling is, bij de concurrent is dat business as usual.
En uiteindelijk heeft de consument (als in de Nederlandse burger) ook baat bij de staking. Weet je nml hoe TNT dit massa-ontslag wil realiseren? Ze hebben nu al te weinig mensen om de post weg te krijgen. Vanaf 2012 gaan ze werken volgens didoza. Dat houdt in dat ze de meeste post gaan clusteren op dinsdag, donderdag en zaterdag, en dat er op maandag, woensdag en vrijdag alleen nog maar tijdskritische post wordt bezorgd. Dat zijn dan rouwkaarten, post van de trombosedienst, etc. En ondertussen wordt er hard gelobbyd door Bakker en consorten om op maandag, woensdag en vrijdag helemaal niet meer te hoeven bezorgen, en dan het eerst die maandag eruit! Op die manier heb je minder mensen nodig, en al helemaal geen fulltimers, dus die gaan eruit.
Dus nu tijdens de staking ondervindt men ongemak, maar als we niet protesteren zitten we over dik een jaar in een systeem waarin de meeste mensen sowieso maar 3x per week post ontvangen van TNT.
Ook wordt er geprotesteerd tegen het vervangen van ervaren bestellers door goedkope bezorgers, uitzendkrachten en Polen. Natuurllijk zitten er daar ook goede tussen, maar je ziet wel duidelijk dat de slechtere betaling icm het verlies aan vakkennis (want het werk houdt echt wel meer in dan wat enveloppen in bussen douwen) leidt tot slechtere kwaliteit.
Dus je zou ons juist moeten steunen. We staken voor behoud van kwaliteit en kennis, en voor het in stand houden van de dagelijkse postbestelling, zaken waar jij blijkens je post ook aan hecht.
Wel raar he dat die uitzendkrachten hier nu de post voor 12 ur brengen en regulier was dat rond 15.00 uur.
Trouwens mooi dat Sand en Selectmail bij elkaar gekomen zijn. Ik als ondernemer en ontvanger pluk er mijn vruchten/voordeel van sand/Selectmail komt 3x per week maar wel altijd voor 1/2 10 in de ochtend.
Trouwens je copie/paste is van tijdens de stakingen. MAW oud nieuws en daar hoef ik niet op te reageren 😉 ( Je snapt hem toch?)
Derk 20:31
Het doet in deze weinig ter zake of het project geslaagd is of niet. Waar ik op wil wijzen is de overtrokken commotie die het plan van de PVV oproept. Het grote verschil tussen 2005 en 2011. Ik heb het interview met Lilian Helder 2e Kamerlid van PVV (die de evt. motie voorbereid) gehoord. Zij geeft een heel wat genuanceerder beeld van het plan, dan in het papegaaien circuit rondgaat. M`n kan het eens zijn met een plan of niet, en kan dat om motiverende reden afwijzen. Maar de hetze die er nu is ontstaan, is op z`n minst gezegd >schoftig
Derk, er was wat blijven steken
Zoals u bovenaan kan lezen, sympathiseer ik met de VVD, en zijn er veel programmapunten en uitspraken ( o.a. tuigdorpen ) van de PVV die niet de mijne zijn.
Maar het getuigt niet van klasse, als m`n die wil bestrijden, zich verlaagt tot het zelfde niveau. Mijn conclusie is, dat de z.g. tegenstanders, alleen met de mond belijden dat ze een hoger niveau hebben. En dat eventuele PVV kiezers niet u en/of mijn taal spreken, wil niet zeggen dat ze minder zijn als u en/of mij. Gedragen we ons af en toe ook niet als Tokkies? Zelfreflectie meneer Derk, is een groot gegeven.
@VVD-er Wat vind je van mijn opmerkingen en vraag van gisteren 19:41 over de tuigdorpen?
Inderdaad VVder, zelfreflectie is een groot gegeven. *kijkt nog even in de spiegel en zie de tekst staan ooit een normaal mens ontmoed?* 😉
Iets nieuws onder de zon? Een van de vele voorbeelden van woonscholen (= een geplande woonbuurt waar probleemgezinnen onder toezicht werden gehuisvest en heropgevoed tot modelburgers):
Trouwens u mag me rustig met “je” aanspreken hoor. Ik snap dat u blij bent met de PVV, immers dankzij hun kan de VVD regeren. Ik ben benieuwd of de VVD er over 1 of zelfs een half jaar er nog zo blij me is. Alles voor de macht.
Hoogmoed komt voor de val 😉 Des ondanks heb ik soms sympathie voor u partij.
Dame, 21:21
Dame, volgens mij was dat een heel ander probleem. Grote woonwagen kampen waar geen toezicht was op het reilen en zijlen van de bewoners. Maar wat ik uit het plan (proefballonnetje) van de PVV kan opmaken, krijgen de eventuele bewoners van de “laatstekansdorpen” (mooier woord ;)) begeleiding van instanties en is er evt. permanent politie toezicht. Een z.g. resocialisatie project, met verplichte studie en werk begeleiding. Of het een haalbaar project is weet ik niet, maar dat het bij voorbaat onder geschoffeld wordt, is typerend voor de hedendaagse politiek.
De VVD heeft net zoals CDA en PvdA meerdere gezichten. Sommige bevallen me meer dan andere, maar dat geldt voor de andere twee partijen ook.
Bericht door VVD`er, op 14 februari 2011 om 21:50
“laatstekansdorpen” (mooier woord ) begeleiding van instanties en is er evt. permanent politie toezicht. Een z.g. resocialisatie project, met verplichte studie en werk begeleiding.
Pfff weer het wiel opnieuw proberen uit te vinden gebeurd al sinds 1997/98 in Kampen. nogmaals
VD-er Dat soort experimenten zijn er al zo’n 100 jaar. Ik gaf net een Nijmeegs vorobeeld, maar Veenhuizen Drenthe is een beroemder oord tot resocialisatie.
Kenmerk is ondermeer betutteling door de bijwonende sociaal werkers. Ik ken eigenlijk geen geslaagd voorbeeld. Die Kolpingbuurt was tot in de jaren ’80 (nu weet ik het niet meer) een beruchte wijk met schiet- en vechtpartijen, drugshandel, prostitutie etc. Leuke anekdote: de gemeente wilde de buurt ooit verblijden met een buurthuis, maar de buurt gaf aan liever een patatzaak te hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Woonschool
Derk en Dame, ik weet niet of begrijpend lezen tot kunst verheven moet worden, maar ik geef op geen enkele wijze aan dat dit project er MOET komen.
Dat het project al eerder op rol heeft gestaan, doe niets af aan het plan. Derk zo als ik gelezen heb, bent u zelfstandig ondernemer, VVD`er ook. Binnen mijn bedrijf (je) zijn vaak plannen naar voren gekomen, die op dat moment niet uitvoerbaar leken en in het archief terecht kwamen, om wat voor reden dan ook. Op een later tijstip werden deze plannen opnieuw bekeken, en doormiddel van aanpassingen, een doorslaand succes. Zo het ook met projecten die niet in meer of mindere mate succesvol zijn geweest. Innovatie op toepassen, om het dan ⤽misschien⤝ succesvol te laten worden.
Beste VVD-er Dat heb ik ook op geen enkele wijze willen suggereren. Ik las zelfs dat een tuigdorp niet op je sympathie kon rekenen. Ik probeerde alleen wat context mee te geven en wat voorbeelden uit het verleden. In de hoop de discussie daarmee te voeden.
Dame sorry, voor de toonzetting, maar ik raakte wat geprikkeld door het lezen van sommige reactie`s en artikelen. Dat is niet voor u en Derk van toepassing. Sommige mensen op dit log hebben en inleving vermogen als een dinosaurus. Komen niet tot een discussie, maar plempen de godganse dag artikelen van de door hen aanbeden websites op dit log. Het is voor hen, oogkleppen op, oren vol proppen en steeds opnieuw het zelfde deuntje afspelen. Zum kotzen.
Ik blijf het wel proberen, VVD-er. Laten wij dan het goede voorbeeld geven.;)
Je mag mij trouwens ook wel tutoyeren; zoals je ziet doe ik dat ook consequent.:)
Bericht door Derk, op 14 februari 2011 om 21:36
==Inderdaad VVder, zelfreflectie is een groot gegeven. *kijkt nog even in de spiegel en zie de tekst staan ooit een normaal mens ontmoet?*==
Ik had uw reactie gemist. Maar ik wil hier graag op in gaan. Door mijn werkzaamheden ontmoet ik juist zeer veel mensen, die NORMAAL zijn.
Als u zich niet kunt vinden in mijn tekst, zegt dat misschien meer over u zelf dan over mij. Mijn oude vader zei altijd, ⤽ieder vogeltje zingt zo als hij gebekt is.⤝ En dat geldt ook voor het door u aangehaalde wijk C en Kamper Brunnepe.
Hohoho teksten plakken en plaatsen waar jij wilt ja zo kan ik het ook hoor.
Hou het in het verband aub 😉
Dat is trouwens een reden waarom ik van de VVD ben weggegaan, dingen herhalen en neerzetten als het hun uitkomt.
Hoe vaak heeft u dit niet al gezegd?
⤽ieder vogeltje zingt zo als hij gebekt is.⤝
Zelf reflectie?
Goede nacht
Een PvdA actiepunt voor de provinciale verkiezingen: Veilige stad in een toegankelijke omgeving zonder varkensflats. Hoe verzin je het :'(
Vraagje Jaap: wanneer is de omslag geweest tussen het moment dat het volk zijn vertegenwoordigers kon kiezen en het moment dat de “elite” zichzelf ging benoemen? Ik heb dat historische moment namelijk gemist.
Derk 00:35 / 00:43
== Hohoho teksten plakken en plaatsen waar jij wilt ja zo kan ik het ook hoor.
Hou het in het verband aub ==
????…..Lezen??nogmaals lezen??diep nadenken??(pose Denker van Rodin :))?? nog eens diep nadenken??verbanden leggen??verbanden zoeken??aan neus krabben??achter oor krabben??hoofd schudden??hoofd voelen??alles op rijtje??diep zuchten??conclusie:??ik kan er geen eetbare brokken van maken.
Als je reactie voor mij bedoeld is, wil ik graag uitleg.
Jou 2e reactie: Derk, moet ik nu in huilen uitbarsten? Het zal mij jeuken om wat voor reden jij bij de VVD bent weggegaan.
⤽ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is⤝ het gaat er niet om of ik het zeg, maar om de juistheid van het gezegde. Als iedereen een klein beetje doormiddel van zelfreflectie zich hier aan zou houden, kan hééél misschien ook de argumenten van een ander naar waarde ingeschat worden. 😉
De harde realiteit,en daar veranderd Rutten geen malle moer aan.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4905/VK-Dossier-De-missie-naar-Kunduz/article/detail/1834742/2011/02/15/Agenten-in-Kunduz-wij-willen-juist-vechten.dhtml
Ik heb nog steeds m’n vraagtekens bij het WEL of NIET doorgaan van die missie. (‘k ben verschrikkelijk tegen). Als je ’t linkje van Zwolse in de VK leest, dan kan aan de belachelijke voorwaarden van GL toch nooit worden voldaan door Rutte cs? En dus gaan we niet.
We zijn toch al niet voor de komende G20 uitgenodigd:o
Aha duidelijkheid dankzij de VK. Dus gaan we gewoon toch. Leer mij de politieke wil kennen.
De papieren belofte dat de Nederlanders niet mee zullen gaan doen aan gevechten,staan zo ver van de realiteit,dat deze nooit gerealiseerd kunnen worden,ondanks de papieren beloftes.
Rutten zal dan met een draai van 180 graden dit gaan rechtvaardigen, terugtrekken zal om financiele redenen uitgesteld worden,en Nederland is in slaap gesust.Dit draaiboek ligt allang klaar en is ingecalculeerd.
Zwolse correct, dit is het meest waanzinnige plan van het laatste decennia. De Afghanen liggen bij voorbaat in een deuk, om zoveel Nederlandse naïviteit. Onze (mijn) regering is onder druk van GrLinks, het lachertje van de Navo. Het zal mijn niet verbazen, dat er binnen de ⤽eisen⤝ van GrLinks een soort ⤽Flower Power⤝ t.o.v. de Taliban ingebouwd is. Rutte, voor wat betreft deze ongein, met pijn de rode kaart. :'(
Ik vind het erg goed dat VVD-er ook kritisch is naar zijn eigen partij. Dat heb ik Zwolse nog nooit zien doen Die geeft alleen maar af op andere partijen en dat maakt een discussie met degene onmogelijk.
@Zwolse, soms kan ik je niet volgen.
“De papieren belofte dat de Nederlanders niet mee zullen gaan doen aan gevechten,staan zo ver van de realiteit,dat deze nooit gerealiseerd kunnen worden,ondanks de papieren beloftes.”
Wie gaan er volgens jou meedoen aan gevechten? De Nederlandse instructeurs?
Henk.
Je zit wel met mij in je maag he? Wanneer kom je eindelijk eens met hedendaagse inhoudelijke zaken? Heb je daar al vaker voor uitgenodigd,maar je komt nooit verder dan eenmalige one-liners.
Helaas lees je alleen wat je lezen wilt,en ik durf en objectief ook naar mijn eigen partij te kijken,helaas zie ik die tekortkoming van je ,alleen maar vertaald zien in de aversie tegen mij als persoon en de PVDA.
Het bezorgd jou alleen meer kans op een maagzweer op,terwijl ik het met een big smile lees.
Fijne prettige dag verder Henk.;)
Zwolse en Henk, lief zijn voor elkaar :-*
Drama.
De politie trainers die ze gaan opleiden,zullen na een aantal weken ook met deze rekruten het veld in moeten,om hun aangeleerde in praktijk te brengen.
Zoals bekend bestookt de Taliban vaak en veel de politie ,dus ook deze rekruten.
Daar staan ook de trainers,en die zullen gewild of ongewild in het gevecht betrokken worden.
Of dacht je dat ze met een a4tje in de hand gaan wapperen ,dat ze niet mee mogen doen van Rutten? en afwachten tot de f16 aankomen vliegen?
Fors verlies voor het CDA bij de provinciale statenverkiezingen. Dat blijkt uit de laatste peiling van onderzoeksbureau Right.
Volgens de peiling wordt het een nek aan nek race tussen het CDA en de PVDA. Beide partijen halen tien zetels. De VVD zou een kleine winst boeken en staat op zeven zetels. Nieuwkomer PVV krijgt volgens de peiling twee zetels, net als D66. De ChristenUnie komt op zes zetels en de SP komt uit op vijf. De nieuwe partij 50Plus krijgt één zetel. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van RTV Oost.
DEN HAAG – In navolging van drie andere Europese prominenten heeft vicepremier Maxime Verhagen fel uitgehaald naar de multiculturele samenleving. Tijdens de opnames van College Tour, dat donderdag wordt uitgezonden, liet hij weten dat het idee om allochtonen en autochtonen naast elkaar te laten leven, compleet mislukt is.
Volgens Verhagen voelen Nederlanders zich niet meer thuis in hun land en niet-Nederlanders ook niet.
Volgens de CDA-minister is de VS een voorbeeld van hoe het wel moet. “Als je mensen daar vraagt wie of wat ze zijn, geven ze als eerste antwoord dat ze Amerikaan zijn en dan pas waar ze oorspronkelijk vandaan komen”, zegt de vicepremier.
In Nederland ontbreekt dat gevoel van trots op eigen land bij autochtonen en trots op Nederlanderschap bij allochtonen.
Met de felle uitspraken volgt Verhagen het voorbeeld van Angela Merkel, David Cameron en Nicolas Sarkozy.
Goh komt Verhagen en nu pas achter daar was ik 20 jaar geleden al schter.
achter
He Jaap, dus als mijn Turkse buurman of mijn Marrokaanse collega zegt dat hij Nedelander is, dan wordt hij – iig door jou – geaccepteerd als landgenoot? In kan je vertellen dat ze het (acceptatie) niet zo voelen, maar ik hoop van ganser harte dat ik ze naar aanleiding van jouw reactie kan overtuigen. Hoor graag van je.
De Hond peilt Eerste Kamer: vvd 14->16 pvda 14->13 pvv 0->12 cda 21->10 sp 12->7 d66 2->5 gl 4->3 cu 4->3 sgp 2 50plus 0->2 dier 1 osf 1
Hoe zet je bevolkingsgroepen tegen elkaar op, of heet dat bruggenbouwen?
http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/02/vara-weblog-joop-organiseert-een-⤽beledig-de-pvv⤝-cartoonwedstrijd
Hoe zet je bevolkingsgroepen tegen elkaar op, kloven scheppen 🙂
[ http://www.joop.nl ]
Langzaam maar zeker de goede kant op.:D
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9031232/__Zetel_erbij_voor_PvdA_in_peiling__.html?sn=binnenland,buitenland
Het is treunis Zwolse, tot nog toe lijkt het meer op kwartetten, de kaarten gaan rond in het linkse en rechtse kamp. :'(
VVDer.
Gezien de huidige omstandigheden is het ook treurnis,maar vanuit mijn voorkeur zie ik weer wat perspectief.
Ach en een potje kwartetten op een koude regenachtige avond kan ook weleens gezellig zijn.:)
@ vvd-er, hoe krijg je dat op 20:56 voor elkaar….. http://www.joop.nl :o:o:o Normaal zit ie vast in de censuurmachine.
@ vvd-er, hoe krijg je dat op 20:56 voor elkaar….. www. joop. nl :o:o:o Normaal zit ie vast in de censuurmachine.
Nu dus ook. Heb maar weer gewoon spaties geplaatst, in de 1e regel 🙁
Dick, door mijn charme 😀
Goed idee:
Joop presenteert: De Grote Wilders Cartoon-test
De proef op de som: Wat mag wel, wat mag niet? Wat is walgelijk, wat is correct? Doe mee!
Antwoord op Maxime’s mislukte multiculturele-samenleving (zou het hele CDA daar achter staan? Ken in elk geval 2 CDA-stemmers die het ermee oneens zijn.):
De monoculturele samenleving: het ideaal van iedere primitieve stam.
Achter dit filmpje staan de meeste CDA-ers ook niet De “principes voor de macht” partij lijkt ten einde raad
@ VVD`er, 21:46. :D:D:D Charmeur pakt gelijk de Admins in.
Ben benieuwd of ze op die linkse site ook het lef hebben om een wedstrijdje te houden over moslimcartoons. Die houden ook van humor, kijk maar naar de Arabische landen. Nekschot werd destijds met veel bombarie uit zijn nest gehaald.
Dick, die monoculturele tweet..tweet..dat copyright van een zekere Barry Smit. V.w.b. die url, ik heb geen flauw idee, zal wel geluk zijn geweest.
Skerp VVD-er: zet ik het er 1 keer niet bij….Tweet van de dag
Fokke & Sukke over de cartoontragedie
Zo dan maar http://www.foksuk.nl
Waarom zit dit filmpje in de [/url]
Assendörper, hoe kan je dat nu denken, dat is niet politiek correct. Onze Francisco Jole gaat toch niet via zijn VARA site potentiële kiezers tegen het haar in strijken.;)
VVD`er, hoe kan ik nou zo dom zijn?:'( Daar heb ik nog helemaal niet bij stil gestaan.;)
PvdA Bericht.
Aan: Leden & Belangstellenden PvdA-Zwolle
Van: PvdA – Afdeling Zwolle .
Onderwerp: Morgen: Job Cohen in Zwolle
Datum: 15 februari 2011
——————————————————————————–
PvdA-partijleider Job Cohen is morgen op verkiezingstournee en tussen de middag in Zwolle. Hij komt om 11.45 uur met de PvdA-bus aan.
Hij bezoekt de Kringloopwinkel aan de Veerallee (nr.12) en laat zich informeren over het werk van de winkel. Hij wordt bijgepraat over het 1000-banen-plan en de link die het werken in de Kringloopwinkel daarmee heeft.
In het restaurant van de winkel wordt de lunch gebruikt en van daar gaat de PvdA-bus door naar Drenthe
@ VVD-er de VVD had een goed jaar geleden een draadje ‘VVD-next.nl’ Ken je dat? Heb er een paar keer op gepost. Ze wisten zich geen raad meer, wat dacht je? Draadje geknapt. Heb Opstelten er naar gevraagd want ik zou nog een waardebon van hem krijgen……..’t is d’r allemaal nooit van gekomen.
Van Jole? Prima kerel. Genoot ook altijd van zijn gesproken column in programma over journalistiek. Met de uitstekende presentator Felix Meurders 😀
Job gaat op bezoek bij de Kringloopwinkel. Issie aan een ander pak toe? :D:D:D
:D:D:D Zwolse. Wens hem maar veel suc6 van mij.
De ex-president van Egypte Hosni Mubarak zou volgens geruchten zijn overleden.
GPD-correspondent Harald Doornbos meldt dat hij uit betrouwbare bron heeft vernomen dat Mubarak is gestorven. Het Egyptische leger zou op het punt staan om de reguliere tv-uitzendingen te onderbreken om zijn dood aan te kondigen.
Stentor
Ow, had ook al gehoord dat Mubarak, vlak na zijn speech donderdag onwel is geworden.
Dick.
Zal het doorgeven,komt helemaal goed.:D:D:D
Mooi, een
Zo dan Zwolse
Dick.
Dank je Dick,zal hem uitprinten en boven mijn pc hangen.;)
Voor die papegaai komt ie net te laat…:(
Ha,..ha,..van Jole, prima kerel. Ik wil je niet :o, maar met deze snuiter zou ik niet gezien willen worden. En dat is nog zwak uitgedrukt. Jij hebt zoiets met Mo Mulder?
Rozen verwelken, rozen vergaan, maar zal de PvdA blijven bestaan?
zal altijd blijven bestaan, VVDer.:D
en rozen vergaan niet, maar schepen…:P
zeker nooit een poëziealbum gehad?:D
Dame, het schijnt dat het Assendorpse parkietje een goed tehuis heeft gevonden maar misschien hebben ze in het Veeralleekwartier nog wel een papegaai in de aanbieding voor Job Cohen.:)
Voor VVD-er:
Assie, Wat zou Job die papegaai leren? “Het moet eerlijker” lijkt me te hoog gegrepen.
“Een eerlijke verdeling van kennis, inkomen en macht”…?
Ik heb ‘m: “koppie thee”:D
Dame, wat dom van mij. Rozen verwelken, schepen vergaan. Bedankt voor het mooie poëzie plaatje, ik wordt er emotioneel van.:'(
Toch weer een goede daad gedaan, VVD-er.;)
Dame, misschien kan Job nog wat van die papegaai leren.:D
Hihi, maar wat dan? Kroelen, koppies geven, anderen nabouwen? Zou ik ‘m niet adviseren als ik zijn spindoctor was. 🙂
Het is een rooie papegaai dus denk ik dat hij er altijd wat van op kan steken.:)
Ben vanavond naar de presentatie van het profielwerkstuk van mijn oudste zoon geweest en naar een paar anderen. Was er een bij die het kiesstelsel wilde wijzigen naar een relatieve meerderheidsstelsel, d.w.z. een soort districtenstelsel waardoor en een partij de absolute macht kan krijgen. Volgens hem vermindert daardoor de bureaucratie en consensusdenken. Laat ik dat laatste nu als een verworvenheid zien. Wel knap hoe al die 17-jarigen daar staan te presenteren. Zou ik op die leeftijd niet zo goed hebben gekund. Volgens mij heeft het onderwijs echt een fikse verbetering doorgemaakt, in weerwil van wat velen (vooral ouderen) zeggen.
Een paar veren, bedoel je dan zeker!;D
Ik ben bang dat VVDer en Assie mij teveel beïnvloeden..:( Kon nog net een anti-PvdAposting tegenhouden….:o
Kan ook de wijn zijn.:)
Ik hoop niet dat die papegaai hakkelt en stamelt want dan word onze Job nog onzekerder, en de pvda zit al in zwaar weer.8)
Peilingen gezien, Jaap?:D
@ VVD-er, had eerst wel wat met Jan Mulder. Heb hem eens gespoken na B&vD. We staan nog samen op de foto. Maar wat een overkill met die man. Hij lult soms ook zo dom. Ga een hobby nemen Jan en ga lekker genieten van je ouwe dag.
Ik wel: D66 2 -> 5 😀
Dat heb ik met van Jole, we zijn ooit eens door middel van handdruk aan elkaar voorgesteld.
Daarna een praatje gemaakt, wat een een arrogante kwezel.
Als ik aan hem denk, ga opnieuw m`n handen wassen.>:(
nee geen peilingen gezien
@Dick en VVDer Als ik jullie laatste posting zo op me in laat werken, is mijn conclusie dat je jullie beter geen hand kunt geven: loopt slecht af met de vriendschap of bewondering…;)
Foutje zoveelste.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1835159/2011/02/16/PVV-krijgt-steun-extreem-rechts.dhtml
@ Zwolse: En maar volhouden dat het niet zo is.:o
Dick.
En nu maar weer wachten hoe Geert dit weer gaat rechtbreien.
Die club zakt verder en verder in de poel van het verderf.:o
Henk Bleker de nieuwe leider van het CDA?
Het CDA stevent af op een nederlaag die de partij zal reduceren tot 30 procent van de omvang van vier jaar geleden.
Voor zover er nog zelfvertrouwen en rust is in de partij zal het na de verkiezingen gedaan zijn. Het CDA zal namelijk bijna dood blijken.
In die stemming moeten een nieuwe partijvoorzitter worden gekozen en ook worden bepaald wie de leider is van de partij. Maxime Verhagen is dat in ieder geval niet. ook in het CDA houdt niemand van hem. Men is hooguit bang, maar dat helpt pas als je al de baas bent.
Volgens de Volkskrant is de naam die onder CDA??ers veel wordt genoemd die van Henk Bleker: sluw, duidelijk, goed op de TV en rechts. De meest passende kandidaat voor het leiderschap van het restant van de volkspartij van vroeger.
Zijn opkomst was stormachtig:als interim voorzitter was hij de man die het CDA gezicht gaf toen Verhagen, Klink, Hirsch Balin, Lubbers en al die anderen elkaar naar hetr leven stonden. Hij speelde de onpartijdige buitenstaander, die er het beste van probeerde te maken.
Hij speelde die rol geniaal, zeker nu we weten dat Verhagen hem al vroeg in de zomer een baan beloofde hij als de weg bereidde voor Wilders. Dat dubbelspel speelde Bleker volmaakt
Begrijpelijk dat hij de gedroomde leider is van menige CDA’er.
Harder rijden goed voor 1 miljoen ton CO2 extra (en er wordt nu al 130 gereden)
We mogen, als het aan de VVD ligt, straks op eenderde van de Nederlandse snelwegen 130 kilometer per uur rijden, en daar waar nu 80 moet mag strak 90 kilometer per uur. Fijn voor wie twee minuten eerder thuis wil zijn. De Volkskrant heeft experts laten uitrekenen wat de effecten voor het klimaat zijn: het energiegebruik van alle inwoners van een stad als Eindhoven, of in één klap 300 duizend auto’s erbij.
Dit is wat adviesbureau CE Delft en Goudappel Coffening in Deventer hebben uitgerekend als we de gaspedaal dieper intrappen:
Per jaar minstens een miljoen ton extra CO2 in de atmosfeer
Stijging van het aantal kilometers (door de tijdwinst van het hardere rijden) met 3 procent
Aantal treinreizigers neemt af op lange trajecten met 1 à 2 procent
Aantal extra verkeersdoden per jaar: minstens vijftien.
Volgens voorlichtingsbureau Milieu Centraal staat een miljoen ton broeikasgas gelijk staat aan wat een kwart miljoen Nederlanders gemiddeld uitstoot via gebruik van gas, elektriciteit, autobrandstof, vliegreizen en openbaar vervoer. Dat zijn meer mensen dan er wonen in Eindhoven (213 duizend) of Groningen (187 duizend). Omgerekend in gemiddeld gebruikte auto’s: bijna 300 duizend extra auto’s.
In 2005 was het Nederlandse verkeer goed voor een uitstoot van 39 miljoen ton CO2. Het toenmalige kabinet en de brancheorganisaties van vervoerders en weggebruikers spraken toen af dat het in 2020 zou moeten worden teruggebracht tot 30 miljoen ton. Maar volgens de experts gaat dat met alleen betere techniek en zuinige auto’s niet lukken.
Bron: de Volkskrant (betaald on line)
*& Welingelichte Kringen
Hier een uitgebreider verslag.
http://kafka.antenna.nl/?p=3158
@ Zwolse, heb het ook gevonden:
Weer een gevalletje: wij mogen alles zeggen/skreeuwen/roeptoeteren/ haatzaaien over anderen…..maar een ander mag dat niet over ons. Weer een gevalletje “verboden bij de vrijheidspartij”
Jemig na alles gelezen te hebben,gaan de rillingen over je rug.
Dat er verwevenheid bestond met extreem rechts was te voorzien,maar dat het zo erg zou zijn.:o:o:o
Ommezwaai VVD:
Illegaal protest in Kamer tegen zondagse betutteling
Oppositiepartijen gebruiken verboden middel om ommezwaai VVD aan de kaak te stellen—
Deze week zou in de Kamer het wetsvoorstel behandeld worden om de openingstijden van winkels op zondag te verruimen. De VVD was daar vroeger voor, nu als coalitiepartner van de christenen niet meer.
De behandeling van het wetsvoorstel is uitgesteld. Volgens D66 en GroenLinks is dat omdat de VVD de wet buiten de verkiezingscampagnes wil houden. Uit protesten hielden parlementariërs tassen omhoog met de tekst ‘Shoppen is ook zondagsrust’. Dergelijke demonstraties zijn verboden in de vergaderzaal.
Bron: WWW. JOOP .NL
‘StemWijzer licht kiezers verkeerd voor’
Gebroken beloftes van de VVD zijn niet in de StemWijzer verwerkt
De verkiezingswebsite StemWijzer licht kiezers verkeerd voor. Zo worden bijvoorbeeld gebroken verkiezingsbeloftes van de VVD niet verwerkt. De kiezer wordt hierdoor misleid in zijn zoektocht naar een partij om op te stemmen, meent D66. De partij heeft een klacht ingediend bij de website.
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees zegt in een reactie:
“Vooral de antwoorden van de VVD kloppen niet. Zo doet de partij niets aan het ontslagrecht en zit Nederland onder andere daardoor de komende jaren met 100.000 extra werklozen, terwijl StemWijzer nu zegt dat de VVD het ontslagrecht wel moderniseert. Dat klopt dus niet […] De VVD bezuinigt volgens StemWijzer zoveel, dat het begrotingstekort in 2015 is weggewerkt. Ook dat klopt niet. Aan het eind van dit kabinet is er nog steeds een gat van 6 miljard euro op de begroting. De VVD bezuinigt ongeveer net zo veel als de PvdA. Dat moet helder zijn in de stemwijzer.”
D66: Gebroken beloften VVD niet in StemWijzer
Dick.
Terecht dat ze een klacht indienen bij de verkiezingswebsite de StemWijzer.
De kloof tussen mooie woorden en lelijke daden
16-02-2011 om 08:00 door Gastredacteur/Sargasso.nl
Wederom een gastbijdrage van Martin Broek. Het stuk is ook op zijn site te lezen.
⤽Elk wapen gemaakt, elk oorlogsschip dat van stapel liep, elke afgevuurde raket betekent uiteindelijk diefstal van hen die hongeren en zonder voedsel zitten en van hen die kou lijden en geen kleren hebben. Deze wereld van de wapens geeft niet alleen geld uit. Ze besteed ook het zweet van de arbeiders, het genie van wetenschappers en de hoop van de kinderen. Hoe dan ook, dit is geen manier van leven.⤝ Dit zei de Amerikaanse president Eisenhower in 1953.
Het zijn woorden van de president die acht jaar later ook het Militair Industrieel Complex als grootste bedreiging van zijn tijd zou benoemen. De afgelopen weken werd duidelijk dat die woorden nog maar weinig praktische waarde hebben. De regering Obama stelde 11 februari voor Caïro weer een miljard euro militaire steun te geven. Opstand of geen opstand. Het militaire regime had zonder veel problemen zijn oude man terzijde geschoven en de greep op de samenleving ?? en economie ?? behouden. Goede vrienden die het goed doen geef je cadeaus.
Ook in Nederland worden veel mooie woorden gesproken als het om wapens gaat. Woorden die werden vastgelegd in wapenexportbeleid dat zegt rekening te houden met spanningen, mensenrechten en ontwikkeling. Wijlen Hans van Mierlo prikte hier in 1996 als minister van Buitenlandse Zaken prachtig doorheen. Woorden die ook een citaat waard zijn: ⤽Het in absolute zin toepassen van de criteria [voor wapenexport] zou betekenen dat de Nederlandse defensie-industrie geen exportmogelijkheden meer heeft, terwijl de binnenlandse markt te klein is (??) Dan zou de Kamer moeten besluiten de defensie-industrie in Nederland te verbieden.⤝
En zo is het maar net. De wapenexporten zijn sinds de jaren negentig gestegen van 200 miljoen euro naar 900 miljoen in het eerste decennium van deze eeuw. Een groei van 450 procent. Menige industriesector zou er een feestje om vieren. Niet de wapenfabrikanten die blijven klagen dat ze het zo moeilijk hebben, omdat er zoveel regeltjes zijn waaraan ze moeten voldoen.
De klanten voor de Nederlandse defensie-industrie bevinden zich over de hele wereld. Voor een belangrijk deel zijn het NAVO-landen; de Verenigde Staten, Duitsland en Griekenland voeren de lijst aan. Verder in de top-5 Indonesië en Marokko die in de periode 2000-2009 op vier en vijf staan. Ze kochten beide bootjes bij De Schelde, een vestiging van Damen in Vlissingen.
Heel vaak gaat er ook tweedehands leger materiaal van de overheid de grens over. Je zou denken dat Den Haag klanten uitkiest waar alles risico??s vermeden dat de wapens misbruikt worden. Toch gingen F-16 gevechtsvliegtuigen naar Jordanië. Het militaire regime in Egypte kocht hier zelfs duizend pantservoertuigen en productie apparatuur voor het vervaardigen van vizieren. Betrouwbare en belangrijke bondgenoten hebben ook in Nederland een streepje voor.
Wapenexportrichtlijnen of niet. Er is geen enkel land in de Maghreb dat geen wapens krijgt van Nederland. Zelfs Libië is sinds 2008 weer klant. Er zijn mooie woorden van Eisenhower. Er zijn militaire en economische belangen. Er zijn mooie markten. En er is flinke dosis pragmatisme. Misschien nog wel meer dan Van Mierlo kon voorzien.
Hier meer informatie over leveranties aan Egypte, Tunesië, Algerije, Jemen, Jordanië, Libië, en Marokko
————-
Helaas niet te linken: dan gaat mij emailadres mee.
Oh oh wat zit rechts in een benarde positie.Alle grote landelijke dagbladen vermelden het Kafka onderzoek,alleen de troeproepers reppen er met geen woord over.Elke reactie die ik erover post wordt geweigerd.:):):) Ze maken in ieder geval hun voormalige indentiteit waar.:D:D:D
Zo dat trappen ze er al jong in 🙁
@ Zwolse: neem aan dat je het ff gechecked hebt. Dan laat de TeleTroepToeTerT zich idd danig in de kaarten kijken 😮
Weer een verbod bij de zgn vrijheidspartij:
Hero Brinkman gaf woensdagochtend een interview aan Giel over het screenen van 1200 PVV’ers voor de provinciale verkiezingen. Na het interview vraagt Giel nog even wat hij van de cartoonrel vindt waarna hij er tot zijn grote schrik achter komt dat hij zojuist een interview heeft gegeven aan de ‘verboden’ VARA en hangt op. ‘Ja, dat is hoe het werkt nu.’
vrijheidspartijlijst van de vrijheidDick.
Tot op dit moment heeft er geen letter van dit item erop gestaan.verder alle grote landelijke dagbladen hebben het uitgebreid vermeld.
Duidelijk :(:'(>:(
Mensen wat een sterk televisie optreden van Geert Wilders net.
Ik heb weer met bewondering naar deze man gekeken recht door zee, het beestje bij de naam noemen en met oplossingen komen voor de samenleving.Oja hij ging nog even in op de cartoonrel daarin zei hij dat de cartoonist geen stroobreed in de weg word gelegd omdat dat de vrijheid van meningsuiting is.Wel gaf hij aan dat met deze cartoon Hij en zijn partij +1,5 miljoen kiezers met rechts -extremisten en nazi”s worden vergeleken.Daarom zal hij niet meer in dwdd+ p en w meer verschijnen wat natuurlijk familie is van het linkse joop.nl vara.
En terecht.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3598/Kabinet-Rutte/article/detail/1835553/2011/02/16/Oppositie-roept-premier-Rutte-naar-Kamer-om-onderwijsbezuiniging.dhtml
Het blijft lachen met die komiek.:)
http://www.joop.nl/show/detail/artikel/hero_brinkman_giel_ben_jij_van_de_vara_dan/
Ingrid 21:48
Deze kwestie heeft verschillende mensen de afgelopen periode nogal bezig gehouden op dit log (o.a. Dick ). Als u het goed leest ⤽SPELEN⤝ Dick en ik in mijn reactie een hypothetische voorstelling van zaken. Hiermee probeer ik een reacties uit te lokken, hoe hij ( of wie dan ook ) zou reageren op deze situatie, die overeenkomsten vertoont met de cartoon kwestie die speelt tussen Wilders en Joop. nl (VARA).
Dat u dit als ⤽spelen op man⤝ ziet, getuigt van weinig inlevingvermogen.
VVD-er Ik begreep je bedoeling wel, maar eigenlijk meer omdat ik je reacties gevolgd heb en daardoor een beetje weet waar je staat. De posting zelf is op zich – ook na enkele malen lezen – moeilijk te doorgronden voor een simpele ziel, zoals ik.
20% hoogste inkomens betalen 80% van de belastingen. Hoe eerlijk wil de PvdA het hebben?
@ VVD’er ook ik volg jullie discussie’s maar reageer meestal niet.
En dat jij een zielige vorm van censuur vind so be it. Ik vind het belachelijk, dit jij dit durft te posten. Het is voor mij des te meer reden om op jou niet meer te reageren. Tenzij je in mijn ogen nogmaals een op de man/vrouw stuk hier plaatst. Blijkbaar was admin het met mee eens anders hadden ze het niet weg gehaald.
Ik wens je verder een fijne avond
Henk, hoe is dat berekend? Zitten er in die 80% ook mensen die geen belasting betalen (kinderen bv)?
Dame, het was mij een genoegen (dat meen ik) om met u en enige mensen op dit ⤽linkse⤝ log in discussie te gaan. Doormiddel van het gillen om censuur!!.. is het mevrouw Ingrid gelukt om de helft van mijn reactie te laten verwijderen. Ik reageer op dit log voor mijn plezier, en niet om wie dan ook te schofferen. Als het niet mogelijk is op dit log je gedachten in letters om te zetten, dan kap ik er mee. Nogmaals bedankt voor de leuke discussies.
Tijd om een andere “hobby” zoeken. 🙂
Reacties zijn gesloten.