Zwolle – Zo’n 120 internationale en Nederlandse studenten van de minor International Business Studies bij Windesheim, ontwikkelen voor de opdrachtgever Dutch Delta Design een marketingstrategie om internationale water professionals te trekken naar het Nederlandse waterfestival BLUE in het voorjaar 2012.
Er zijn in totaal 29 landen waar de studenten in het voorjaarssemester 2011 marktonderzoek naar de water sector doen en vervolgens een marketingstrategie uitstippelen. Iedere studentengroep van maximaal 5 studenten bestaat uit diverse culturen. De opdrachtgever eist dat elke groep voor zijn land ook een online communicatie strategie ontwikkelt en daarbij sociale media inzet. Elke groep documenteert haar eindverslag en eindpresentatie op een eigen blog die slechts toegankelijk is voor de opdrachtgever. Tevens maakt men een youtube filmpje om bezoekers te trekken naar het festival. Alle groepen krijgen een onkostenvergoeding van €50,- en de drie best presterende groepen naar het oordeel van Dutch Delta Design winnen een geldprijs.
Wat is Dutch Delta Design en BLUE? Dutch Delta Design wil Nederland internationaal positioneren als het Silicon Valley op het gebied van water. (http://www.ddd2012.nl/) Met het waterfestival BLUE in het voorjaar van 2012 wil men Nederland nog meer internationale bekendheid te geven als land met veel expertise op het gebied van water. Alle belangrijke spelers in de Nederlandse waterindustrie ondersteunen dit initiatief. De totale festival begroting bedraagt ca 3 miljoen euro.
Een marketingstrategie om Water Professionals te trekken naar het Nederlandse Waterfestival BLUE, voorjaar 2012.
Dick, jij als Water Professional, staat BLUE al in je agenda?
@ drama, neem aan bij communicatie van Waterschap Groot Salland wel. Daar heb ik vanuit hier geen zicht op. Heb het hier al doorgegeven.
Leuke opsteker deze publiciteit voor onze Engelstalige minor voor business students. Zal hem doorgeven aan onze docenten op Windesheim.
@ Dick altijd geinteresseerd in interssante marketingprojecten voor echte opdrachtgevers. Misschien iets mogelijk voor Waterschap Groot Salland ?
Waterschap Groot Salland doet inderdaad mee met dit festival. Tips voor invulling zijn welkom. Mooi dat Windesheim bij marketing betrokken is!