Zwolle – Hoe ziet de toekomst van de Nederlandse gezondheidszorg eruit? Dat was de hoofdvraag tijdens het Medisch Symposium Diagnose 2025, dat afgelopen maandag door Rabobank IJsseldelta werd georganiseerd in theater De Spiegel. In aanwezigheid van medici uit diverse sectoren schetste Michel van Schaik, directeur gezondheidszorg van Rabobank Nederland, aan de hand van zijn boek ‘Diagnose 2025’ zijn verwachtingsbeeld van de toekomst.
Michel van Schaik: ‘De tijd dat medici bij problemen in de gezondheidszorg naar Den Haag keken en ervan uit gingen dat alles werd opgelost, is voorbij. Medici moeten zelf het heft in handen nemen en samen gaan werken om problemen het hoofd te bieden. Aan de hand van het symposium proberen we mensen tot het besef te brengen dat co-creatie de oplossing kan zijn.’ Tijdens het Medisch Symposium werden onder meer onderwerpen als investeringsbeslissingen en beleidsvorming behandeld. Want juist deze aspecten zijn van grote invloed op de toekomst van zowel specialisten, huisartsen, tandartsen als financiële dienstverleners.
Jan Timmerman is anesthesist bij de Isala klinieken in Zwolle: ‘Ik ben naar het symposium gekomen omdat het onderwerp me ontzettend aanspreekt. Ik heb het boek van Michel van Schaik gelezen en ik vond het interessant om zijn onderbouwing te horen. Persoonlijk heb ik geen idee wat de toekomst op het gebied van de gezondheidszorg gaat brengen. Dan is het goed dat je daar met andere specialisten over kunt praten.’
Leo de Bever, manager Private Banking bij Rabobank IJsseldelta: ‘We hebben het symposium georganiseerd omdat we op een grootschalige manier in contact willen komen met onze doelgroep en met hen mee willen denken. De grote opkomst geeft aan dat medici met de toekomst van de gezondheidszorg bezig zijn. Als bank willen we hen helpen hun ambities te realiseren door als sparringpartner samen te werken, zodat we de toekomst van de gezondheidszog kunnen beïnvloeden.’
Meer informatie over het symposium vindt u op www.rabobank.nl/ijsseldelta.
Je zou denken dat ze bij de Rabobank wel wat reclamebudget hebben, maar nee hoor ze zetten in een gratis nieuwsartikeltje gewoon een brutale link naar hun algemene website!