Kwaliteitsverbetering WMO-vervoer

Zwolle – De kwaliteit van het Wmo-vervoer, dat wordt verzorgd door de BIOS-groep, is weer op het oude niveau teruggebracht. In het vierde kwartaal van 2010 kwamen er veel klachten binnen. Door technische problemen bij de telefooncentrale van de BIOS-groep werden vervoersritten niet altijd juist ingepland. Die problemen zijn inmiddels verholpen.

De BIOS-groep verzorgt sinds 1 juli 2010 het Wmo-vervoer. Aanvankelijk was men erg te spreken over het kwaliteitsniveau. In het laatste kwartaal liet de dienstverlening echter te wensen over. Omdat het beloofde kwaliteitsniveau bij lange na niet werd gehaald, volgden stevige gesprekken tussen de gemeente en de BIOS-groep. Inmiddels is het aantal klachten aanzienlijk gedaald. In de periode februari tot april 2011 werden per week gemiddeld twee klachten ingediend. Een laag aantal, ook gezien de circa 10.000 ritten die de BIOS-groep iedere maand uitvoert.

De BIOS-groep wil haar dienstverlening nog meer verbeteren. Daarom gaan alle chauffeurs en medewerkers van de telefooncentrale deelnemen aan een scholings- en trainingsproject van MEE IJsseloevers. Deze training is gericht op sociale vaardigheden en specifieke kennis om op een correcte en zorgvuldige manier om te kunnen gaan met de doelgroep die gebruikmaakt van het Wmo-vervoer.

Meer weten over het Wmo-vervoer? www.zwolle.nl/wmo.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

6 gedachten over “Kwaliteitsverbetering WMO-vervoer”

  1. @ W

    zoals gewoonlijk weer veel blabla eerst zien dan geloven

    !!!

    Leg je bericht eens nader uit dan???
    Er staat toch duidelijk in bovenstaand bericht dat de statistieken er niet om liegen!!
    Ik ben van mening dat het wmo vervoer in de tijd dat de biosgroep het uitvoert vele malen beter is dan in de tijd dat tcz het jaren lang achter elkaar heeft uitgevoerd!

  2. @chubby / Remco

    makkelijk praten als telefonist bij de BIOS groep, zolang er nog blinde klanten ’s nachts buiten blijven staan omdat een telefoon niet doorgeschakeld word gaat er in mijn ogen toch nog wat mis!

  3. wat een flauw gedoe zeg…..ben telefoniste geweest bij tcz en zit nu bij de biosgroep….bij allebei gaat wel es wat fout of nie dan???? kan me nog heel goed het krantenartikel herinneren van ene mevr.die niet was opgehaald bij een kerk en daar uren in de kou had gezeten…..waar gewerkt word,worden fouten gemaakt……en systeemstoringen komen overal voor….:)

  4. Volledig met bios muts eens!

    Bij tcz zijn er ook vele dingen verkeerd gegaan door systeemstoringen, en systeems updates!

    Jammer dat er met modder van tcz kant word gegooid!

    Dit moge duidelijk zijn, want het geposte bericht van chubby/remco spreekt volledig de waarheid ( weet overigens niet of ik de functie beschrijving van deze persson moet geloven maar dat ter zijde)!!
    Tcz is niet voor niks hun aanbesteding kwijtgeraakt!
    Daarom is bovenstaand artikel de bevestiging dat de biosgroep het wmo vervoer al vele malen beter uit voert als de vorige vervoerder!

    Via via gehoord dat ene heer duits/duys die werkzaam is bij tcz, zo zielig is geweest zn ongenoegen over de biosgroep op hyves openbaar te maken! Zegt al genoeg over het nog steeds beschadigde imago van tcz na hun verloren inschrijving!
    :'(

Reacties zijn gesloten.