Zwolle – De afgelopen maanden zijn 24 groepen nationale- en internationale studenten bij Windesheim bezig geweest met het ontwikkelen van communicatie- en wervingsplannen voor ‘Blue’, een ambitieus internationaal waterfestival dat in april-juni 2012 wordt georganiseerd in Nederland.
Blue wordt georganiseerd door Dutch Delta Design, een consortium van verschillende partners / semi-overheid netwerkorganisatie. Meer informatie op www.ddd2012.com. “Hét evenement waar de waterwereld samenkomt, kennis deelt, samenwerkt en participeert in nieuwe business. Cross-overs tussen: technologie, design, cultuur, sport, wetenschap, business, architectuur, governance, kunst in meer dan 250 evenementen.” Elk van de 24 groepen – in dit Engelstalige project International Business Studies – kreeg een land toegewezen met als opdracht om uit te vinden hoe men bezoekers uit dat land kan interesseren om naar Nederland te komen in 2012. In de eerste periode heeft iedere groep marktonderzoek gedaan en in de tweede periode een marketingplan opgesteld.
De opdrachtgever Dutch Delta Design is erg tevreden over de bruikbaarheid van de resultaten. Maandag 20 juni presenteren de vijf beste groepen studenten hun plannen voor Indonesie, Bangladesh, ZuidOost Brazilie, Roemenie en de Filipijnen aan de opdrachtgever en strijden ze om drie prijzen voor de sterkste voorstellen.