Fietskoeriers brengen boodschappen naar de auto

Zwolle – De eerste zichtbare stap om Zwolle naar de top 10 van de beste winkelsteden van Nederland te brengen is een feit: Zwolle is de eerste stad in Nederland die nog meer winkelgemak aanbiedt. Stadsdistributie naar de auto.

Op verschillende data in november en december zal een pilot starten waarbij mensen ongestoord kunnen shoppen en hun aankopen van de winkel naar de auto (parkeergarage Diezerpoort) kunnen laten vervoeren. De pilot wordt uitgevoerd door een fietskoerier van Cycloon en zal plaatsvinden op zaterdagen en koopzondagen en start al op zaterdag 19 november.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

16 gedachten over “Fietskoeriers brengen boodschappen naar de auto”

  1. Net als bus- en taxichauffeurs zijn deze kamikaze fietskoeriers ook een gevaar op de weg. Nu al een paar keer meegemaakt dat ze door rood denderen, slecht uitkijken of voorrang afdwingen.

  2. dat je allemaal verkeers overtredingen maakt is al niet echt netjes maar als je de verkeers regels niet kent is het nog erger… heb een keer een fietskoerier van dit bedrijf op de moterkap gehad die er van overtuigt was dat als je je hand uitsteekt om links afteslaan je niet over jeschouder hoeft te kijken en dat de autos dan maar moeten stoppen, hij was er echt van overtuigt dat hij gelijk had…….

  3. @pbl

    Niet over de schouder kijken….. dat zie ik helaas ook bij andere verkeersdeelnemers terug die het niet zozeer gevaarlijk voor zichzelf maken maar juist voor een ander.

    Verder vrij denigrerend commentaar van hofstraat. Persoonlijk vind ik fietscourier een eerlijk beroep. Eigen kracht, weer en wind trotserend.
    En als je de fietscouriers vergelijkt met couriers die met auto’s en busjes rondrijden, de fietscouriers zijn zeker niet slechter dan de autocouriers (of moet ik zeggen autocoureurs) alleen geldt ook hier dat de gasten in de auto’s het meer gevaarlijk maken voor een ander terwijl de fietsers meer een gevaar voor zichzelf zijn als ze zich niet aan de regels houden.

  4. Ben je 18 jaar of ouder?
    Heb je minimaal MBO niveau?
    Kun je snel en fatsoenlijk door de stad fietsen zonder de waaghals uit te hangen?

    zo maar wat punten bij een “open sollicitatie” bij Cycloon…
    plus natuurlijk de keuring door buro hofstraat8)

  5. Hahahaha, vind vooral punt 3 leuk van Drama!

    Maar ik neem aan dat er een distributiepunt in de Diezerpoort komt waar je dan je boodschappen kan afhalen met een bonnetje? Kan me er zo ook geen voorstelling bij maken anders.

  6. Het kost al 3 euro per uur (of meer) om je auto binnen de grachten te parkeren…Parkeergarage Diezerpoort is toch die Q-Park bij Mycom??? Das toch ook binnen de grachten? Beetje jammer… Dichterbij parkeren kan je bijna niet!! Fietskoerier dus niet echt nodig…
    Zo’n proef zou wellicht het beste slagen, als je de parking op, bijvoorbeeld, de Nijverheidsstraat (gratis) zou laten zijn. Dan snap ik ook, dat sjouwen met boodschappen te veel gedoe is en DAN komen die fietskoeriers wel weer leuk van pas.

  7. Ik vind het een goed idee. Of het daadwerkelijk werkt in een stad als Zwolle denk ik niet maar het laat in ieder geval het potentieel van de fietskoerier zien.

    Ook wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om te reageren op de negatieve uitlatingen van enkele hier ten aanzien van de fietskoerier. Zelf werk ik bij een fietskoerier bedrijf in Eindhoven (www.tourdeville.nl) en wat betreft bovengenoemde intelligentie en gesuggereerde roekeloosheid.

    ??Had je maar een vak moeten leren?? is een leus die ik regelmatig hoor. Onze fietskoeriers studeren momenteel of hebben allen een universitaire of HBO studie afgerond. Wat dat betreft zijn er niet veel bedrijven met een dergelijk gemiddeld opleidingsniveau te vinden in Nederland.

    Dat fietskoeriers zich vaak sneller voortbewegen door het verkeer dan overig verkeer is een feit. Afgezien van het feit of er veel verkeersovertredingen begaan of niet (dit wordt een welles nietes verhaal) worden we, doordat we sneller oor het verkeer bewegen, vaak slecht ingeschat door overig verkeer. Je wordt in de spiegel gesignaleerd, maar er wordt niet verwacht dat je een auto daadwerkelijk inhaalt. Dit maakt een fietskoerier extra kwetsbaar.

    Zelf ben ik nu 7 jaar fietskoerier (heb tevens een universitaire studie afgerond) en heb meer aanrijdingen live zien gebeuren dan dat er fietskoeriers bij ons te maken hebben gehad met een aanrijding. Trek zelf uw conclusie.

    Hopelijk heb ik hiermee het een en ander kunnen verhelderen.

Reacties zijn gesloten.