Zwolle – In een winkel aan de Hogekampspassage probeerde een onbekende man op vrijdagochtend een fles parfum te stelen.
Toen een medewerker van de winkel de man aansprak omdat het alarm afging, rende de man snel weg. Omdat er een goed signalement van de man was en deze lopend was vertrokken werd meteen een burgernetactie opgestart. Hierbij werden ruim 2900 mensen gealarmeerd. Dit leverde enkele tips op. De politie stelt een nader onderzoek naar de winkeldiefstal in.
Het mag wat kosten blijkbaar om een winkeldief te pakken. 2900 mensen 2x bellen (begin en einde burgernetactie), van dat geld heb je meerdere flessen hele goede parfum. 😉
Vind ik wel. Maar het moet dan wel eens wat opleveren.
Ah… daar was de oproep dus voor. Ik had hem gemist en als je te laat terugbelt, krijg je dus niks meer te horen.
Ik woon niet in betreffende postcode gebied en werd ook gebeld, zo ook mijn vriend die in Nieuwleusen aan het werk was . Van Gps kan dus geen sprake zijn.
Wat een kul, zo.
Laat de detailhandel afdoende maatregelen nemen.
Als er nou een individu (u of ik) slachtoffer was,
dan zou ik een burgernetalarm nog op prijs kunnen stellen.
Ben niet van plan mijn tijd te besteden aan winkeldieven.
ik vind deze meldingen nu al irritant. waarom moet weblog zwolle al deze persberichten plaatsen?
@BSMA Ach, dat kost de winkelier niks. We betalen dat met ons allen. Geschatte kosten ca 25 cent per inwoner per jaar voor de gemeente en de rest de kosten van de politie (telefoonkosten, arbeidsloon bellen, registreren reacties en uitzoeken reacties.). In Friesland waar het al een tijdje werkt zijn 400 burgernetacties geweest, waarvan 70 succesvol (met een opgepakte dader). De mare vertelt niet hoe groot de pakkans zonder burgernet is.
Benzine dieven dmv een kunstmatige file tot stoppen brengen of een amberalert voor parfumdiefstal, sommige methodes zijn een beetje overdreven. Maar even de laatste cijfers :
Nederlandse winkeliers zijn het afgelopen jaar 1,26 miljard euro aan omzet misgelopen als gevolg van diefstal, door onbekenden, het eigen personeel en door fouten.
Dat is 6,6 procent meer dan het jaar ervoor.
Per huishouden is dat 208,45 euro, het Europese gemiddelde is 150,33 euro