Zwolle – Tijdens een gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst van Tempo’41 en ZMHC is zondagmiddag het logo & het clubtenue van HCZwolle, de nieuwe hockeyclub die uit beide clubs ontstaat, bekend gemaakt. Door de vele aanwezigen is hier enthousiast op gereageerd. ABN-AMRO is door HCZwolle-voorzitter Gerwout Hovenberg gepresenteerd als hoofdsponsor en Telstar als sponsor/leverancier van kleding en materiaal.
Het logo, dat is ontworpen door Hans Kroeze van Ontwerp Kroeze uit Zwolle, symboliseert de kernwaarden van de club: sportief, ambitieus, betrokken en familiaal. Verder komt in het logo de sterke band tussen de hockeysport en de stad Zwolle tot uitdrukking. In Zwolle wordt al bijna 110 jaar hockey gespeeld. Ter inspiratie voor het HCZwolle-logo is een logowedstrijd gehouden. In totaal hebben zestien junioren/senioren mooie logo-ontwerpen ingediend. De inzender van het logo waaruit het definitieve logo is ontstaan is Leon Siebert uit Zwolle. Hij wint hiermee een kledingbon voor het HCZwolle-tenue. Dezelfde prijs is uitgereikt aan Vera Zaaijer (Tempo’41 in F4) voor het meest originele logo dat is ingezonden.
Clubtenue
In de kleding is vooral gezocht naar de verbinding met de stad Zwolle. HCZwolle heeft zich laten inspireren door het wapen en de vlag van de Stad Zwolle. Door het rode accent oogt de kleding modern. Als geheel vorm het tenue een speelse verwijzing naar de kleuren van de twee fusieclubs. Op het tenue worden ook de logo’s van twee sponsoren van de club aangebracht: ABN-AMRO als hoofdsponsor van de vereniging en Telstar als sponsor/leverancier van kleding en materiaal.
HCZwolle
De twee Zwolse hockeyclubs, Tempo ’41 en ZMHC, hebben besloten vanaf het hockeyseizoen 2012-2013 samen verder te gaan als één nieuwe club onder de naam: HCZwolle (Hockey Club Zwolle). De club gaat zich vestigen op sportpark ‘Het Hoge laar’, voormalige sportaccommodatie van voetbalvereniging CSV ’28, aan de Luttekeweg in Zwolle. HCZwolle staat onder voorzitterschap van Gerwout Hovenberg (momenteel voorzitter van Tempo ’41).
De samenwerking is tot stand gekomen om knelpunten, zoals noodzakelijke uitbreiding in verband met het groeiende ledental en investeringen in beheer van velden en clubhuizen op te vangen. Daarnaast hebben beide clubs de ambitie om hockey in Zwolle naar een structureel hoger plan te tillen.
HCZwolle wil hockey neerzetten als een goed georganiseerde, populaire succesvolle sport, die bereikbaar is voor iedereen in Zwolle en omgeving, die in een sociaal, veilige en gezellige omgeving wil sporten. Het is een familiesport voor ambitieuze mensen die zich sociaal willen bewegen.
Meer informatie
Alle ontwikkelingen over de nieuwe club zijn te volgen op www.hczwolle.nl. De club is ook te volgen op Twitter: @HCZwolle.
Hoe symboliseert dit logo in vredesnaam de kernwaarden sportief, ambitieus, betrokken en familiaal? Wat een onzin zeg. Persoonlijk vind ik dit 13 in een dozijn logo niet mooi. Er had wel iets meer creativiteit in gestopt mogen worden.
idd, je hebt helemaal gelijk.
Het is gewoon een hockeystick met bal.