Zwolle – Op 26 en 27 januari 2012 heeft Congresstad Zwolle haar relaties uitgenodigd voor een Zwolse Winter Tour. In deze Winter Tour maakten de bezoekers kennis met Zwolle en haar mogelijkheden voor zakelijke bijeenkomsten. De Tour begon informeel met een wijnproeverij bij Librije’s Hotel, een bezoek aan het IJsbeeldenfestival en de verhalenboot waar iedereen in het kader van het Grimm jaar getrakteerd werd op een prachtig Grimm verhaal.
De volgende dag werden de Zwolse locaties bezocht die mogelijkheden bieden voor grote congressen. De start was gezamenlijk met een ontbijt bij de brasserie van Equipe Meetings & Events. Burgemeester Henk Jan Meijer gaf als ambassadeur van Congresstad Zwolle aan dat hij hoopt dat na deze Zwolse Winter Tour alle bezoekers ambassadeur van de stad zullen zijn. Kenmerkend voor Zwolle is de historische binnenstad, gastvrijheid en alles binnen handbereik. Belangrijk is ook de Hanzelijn die een nog betere verbinding met de Randstad zal bieden. Na het ontbijt gingen de gasten naar Mooirivier Hotel & Congres, Theater de Spiegel en Regardz Event Center Nieuwe Buitensociëteit. Aan het einde van de laatste dag ging iedereen tevreden naar huis. Enkele reacties: “Zwolle heeft zeer veel mogelijkheden, dat is mij nu zeker duidelijk.” “Dit was ons eerste bezoek aan Zwolle en omgeving en het heeft een zeer positieve indruk achtergelaten.” Congresstad Zwolle zal het dan ook niet bij deze Winter Tour houden. Wordt vervolgd.
Congresstad, Culinairestad, Studentenstad, GroensteStad – prima allemaal maar we zijn gewoon een stad. Waarom steeds willen specificeren met ‘stempeltjes’? Ik vind het prima hoor maar volgens mij is Zwolle gewoon een stad waar je heerlijk kunt eten, bekend om de Librije, congressen worden gehouden, studenten wonen en groen is.
Nou klaag modus uit…ZwollePrachtstad!
Eens,
willenMOETEN profileren lijkt errug 2012. Wat het oplevert? Ze hopen meer gasten denk ik….wat het kost? Weet niemand vrees ik…….misschien worden er wel extra mensen aangenomen (erger externen ingehuurd)??? Weet wel dat straks onze bijdrage in de gemeentelijke lasten (o.a. via WOZ) bekend gaan worden >:(Degene die je je het beste herinnert, had een ‘duidelijk gezicht’ letterlijk of figuurlijk. In het bedrijfsleven noemen ze dat ‘marketing’. Je kunt wel een geweldige stad zijn, maar om daar profijt van te hebben, moet je het wel vertellen aan anderen. Klagen over wat dat allemaal kost is een beetje flauw en kort door de bocht. Alsof het loont om (goedkoop) op de bank te gaan zitten met een glaasje thee en je dagen te slijten met wachten tot het schip met geld langs komt.
Fout woord “marketing” hebben we daar geen “Zwolsch” woord voor :o:o:o
Ik snap er niks van. In Zwolle kun je dolle. Verder komt de bekendheid van Zwolle in de Randstad niet. Alle mooie marketingpraatjes ten spijt.
Bovendien wat is nu het duidelijke gezicht? Wat er nu ligt is mooie presentatie van de mogelijkheden, maar de marketing teksten zijn uitwisselbaar voor veel steden of basis voorwaarden.