Zwolle – Woensdagmiddag werd in poppodium Hedon de nieuwe naam van cultureel podium Studentertainment en de studenten introweken gepresenteerd tijdens de Kick Off van de introductieweken. Buro Ruis moet uitgroeien tot een entiteit die de ruis tussen (nieuwe) studenten en de stad Zwolle, met al haar (culturele) activiteiten, wegneemt.
Buro Ruis staat voor een BRUISend studentenleven en de introdagen worden dan ook omgedoopt tot BRUISWEKEN. Daarmee sluit de naam tevens aan bij de ambities van de Zwolse 8 en de Gemeente Zwolle. Nadat bekend werd dat Studentertainment de organisatie van de studenten introductieweken in handen zou krijgen was de conclusie om over te gaan op een nieuwe naam al snel getrokken. Door te kiezen voor een naamgeving met een overduidelijke link tussen de introweken en de activiteiten door het jaar heen, ontstaat een herkenbaarheid waardoor studenten vanaf het moment dat ze naar Zwolle komen weten wat Buro Ruis is en wat voor activiteiten ze organiseert.
De naam Buro Ruis is studentikoos, krachtig, bondig, gedurfd een tikkeltje eigenwijs, goed te onthouden en over de uitspraak is geen twijfel mogelijk. Tevens is de naam niet onderhevig aan hype(s) en tijdsgeest en daarmee bestendig voor een lange toekomst.
BRUISWEKEN
De introductieweek zoals bekend onder de noemer Grasweek zal voortaan worden verspreid over een periode van drie weken onder de naam Bruisweken. Waarbij in week 34 de introductie voor HBO studenten plaats vindt, week 35 de studentenverenigingen de ruimte krijgen om hun introducties te doen gevolgd door activiteiten voor alle (nieuwe) studenten in week 36. Tijdens de gehele periode worden activiteiten verzorgd voor alle nieuwe studenten. Tevens wordt in het programma aansluiting gezocht met diverse samenwerkingspartners waaronder het Stadsfestival.
Buro Ruis nu voor heel studerend Zwolle
Studentertainment bestaat al langere tijd als aanjager van het culturele aanbod voor Hbo-studenten. Vanaf heden worden hier ook de Mbo-studenten aan toegevoegd. Daarmee wordt Buro Ruis de spin in het web van activiteiten voor alle studenten in Zwolle.
Buro Ruis staat voor een breed totaalprogramma aangeboden aan studenten. Denk hierbij aan (pop)concerten, danceavonden, film, theatervoorstellingen, lezingen, sport, maar ook kortingen voor studenten. Daarnaast biedt Buro Ruis stageplaatsen en ondersteuning aan studenten die activiteiten willen organiseren voor studenten. Dit kan buitengewoon interessant zijn als ondersteuning voor projecten binnen- en buiten school.
Buro Ruis is tot stand gekomen dankzij een intensieve samenwerking met de Zwolse 8 onderwijsinstellingen met als doel een verdere versteviging van een bruisende, culturele studentenstad.
Bruisweek? Hmm… niet echt enthousiast over… net als velen met mij, hoorde ik al. Er wordt al gelachen vanuit andere steden om de naam.
En wat is er met die marketingfaal? “De naam Buro Ruis is studentikoos, krachtig, bondig, gedurfd een tikkeltje eigenwijs […]”
Nah, misschien is het een kwestie van wennen. Maar ik denk dat het in de ‘volksmond’ gewoon nog grasweek genoemd gaat worden de eerste jaren.
Hmm…Bruisweek ? Herkenbaarheid ?? Iets met #fail 🙁
De naam Grasweek was net een beetje bekend en nu schakelen ze over…niet echt professioneel…
Leuke naam!……
Helemaal mee eens @Jambers,
Meeste studenten in andere steden weten nu eindelijk: Grasweek? Ja, dat is Zwolle, toch? Gaan ze voor een naamsverandering…
Als ze slim waren geweest, hadden ze de naam Grasweek gewoon aangehouden. Heel leuk om de naam van de organisatie te promoten via de naam van de week, maar er is duidelijk niet over nagedacht.
Wat een ongelofelijke faal is deze naam.
Het woord ‘bruisend’ koppel ik meer aan een bruisend 40+ verjaardagsfeestje.
Ze hadden gewoon Grasweek moeten behouden. Begon net een beetje te wennen en klinkt gewoon beter. Net als studentertainment veel beter is dan Buro Ruis. Wie verzint die onzin.
Studerend Zwolle word vertegenwoordigd door een falende organisatie.
Hahaha wat een faal dit. Die onderbouwing van die naam… ?! Op de middelbare onderbouwde ik mijn slechte creaties bij tekenen altijd op die manier, in de hoop dat je nog een voldoende er uit kon slepen door wat onzinnige mooie termen te gebruiken die nergens op sloegen. Als ik dat bij mijn huidige studie zou proberen, zou de docent me uitlachen.
Die lui van ‘Buro Ruis’ hebben waarschijnlijk nog nooit 1 college marketing gevolgd. Wat een enorme faal die naam zeg! Bij GRASweek wist iedereen waar het over ging, bij BRUISweek zie ik de wenkbrauwen al omhoog gaan! Dit buro hoeft het voor mij al niet meer te proberen, in ieder geval!
Je vraagt je af of er ?berhaupt studenten betrokken zijn geweest bij het verzinnen van die naam. Erg jammer! En dat terwijl je naam zó belangrijk is!