Digitale dienstverlening Woningstichting SWZ

Zwolle – Woningstichting SWZ vernieuwt haar dienstverlening. Vanaf 7 mei kunnen huurders allerhande (huurders)zaken via de vernieuwde website www.swz.nl laten lopen. Zo kunnen huurders bijvoorbeeld digitaal de huur opzeggen of een reparatieverzoek indienen. De directeur van SWZ, Eddy Veenstra, heeft op de site een column waarin hij schrijft over onderwerpen die de corporatie raken. Bijna alle zaken die voorheen in de woonwinkel konden worden afgesloten, zijn nu via de website te regelen.

Later dit jaar worden de mogelijkheden op de website nog verder uitgebreid en kunnen huurders met een (beveiligde) code inloggen en zo hun eigen dossier inzien. Ook wordt onderzocht of zij een reparatieverzoek via de website kunnen plaatsen, waarbij zij gelijk een afspraak kunnen maken wanneer het hen uitkomt. Een vraag stellen aan de medewerkers kan heel eenvoudig per e-mail (info@swz.nl). Afzenders krijgen gegarandeerd binnen twee werkdagen bericht terug. Bellen kan uiteraard ook nog steeds via telefoonnummer (038) 468 01 23.

Digitale nieuwsbrief

Er komt ook een digitale nieuwsbrief. Geïnteresseerden kunnen aangeven of zij algemene informatie over SWZ willen of bijvoorbeeld over het huren of kopen van een woning. Wie zich vóór 1 juli 2012 aanmeldt voor de nieuwsbrief maakt kans op een iPad.

Sluiting woonwinkel

De woonwinkel aan het Lübeckplein sloot 1 mei. Directeur Eddy Veenstra: “Toen wij vijf jaar geleden het Lübeckplein openden, hadden we niet verwacht dat de wereld er jaren later zo uit zou zien. Een reden is dat er heel weinig bezoekers kwamen. De meeste mensen proberen toch telefonisch of via de website contact met ons te zoeken. Bezuinigen is ook één van de redenen waarom we sluiten. De huur is best hoog van een dergelijk pand. We gaan er nu voorzorgen dat onze huurders op onze website terecht kunnen. We denken namelijk dat veel vragen via onze site beantwoord kunnen worden.”

Persoonlijk contact

Huurders die niet beschikken over internet, of liever persoonlijk contact met een medewerker hebben, kunnen hiervoor terecht op het kantoor aan de Galvaniweg 2 (Marslanden D). Op verzoek wordt een afspraak gemaakt bij huurders thuis of in het wijkcentrum bij huurders in de buurt.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

1 gedachte over “Digitale dienstverlening Woningstichting SWZ”

Reacties zijn gesloten.