Zwolle – Met zeer gevarieerde activiteiten gaat Local Charity, een initiatief van kantoor van NUL38, zich vanaf juli dit jaar richten op lokale (goede) doelen in Zwolle op stads- en wijkniveau. Door het aangaan van klein- en grootschalige, langdurige en incidentele samenwerkingen met Gemeente, organisaties en instanties, verenigingen, ondernemers en/of inwoners van stad of wijk wil de organisatie voorzien in (of haar bijdrage leveren aan) materiële- en immateriële behoeftes bij bewoners en groepen mensen.
Hierbij kan men onder andere denken aan voorzieningen bij openbare gelegenheden zoals kinderboerderijen, wijkcentra en sportaccommodaties. Enkele kerndoelen van Local Charity zijn; samenwerking, saamhorigheid, zelfredzaamheid en transparantie. Een begrip (c.q. slogan) dat Local Charity gaat introduceren is; ‘Zwolle, stad met 1001 mogelijkheden!’ Het eerste doel van Local Charity is een busreisje voor kinderen in Holtenbroek die niet op vakantie kunnen, de sponsor heeft zich dit jaar teruggetrokken. Met de organisatie van een benefietveiling wil Local Charity, in samenwerking met onder andere Stichting Wijkorganisatie Holtenbroek NU, deze kinderen dat plezier toch geven. Een gezellig dagje uit naar dierentuin Burgers Zoo in Arnhem of lekker klauteren in het klimpark bij Kartplaza Nijverdal. De benefietveiling vindt plaats op zaterdag 7 juli tijdens het Zomerfeest in Holtenbroek.
Het hilarische duo Ratelende Rudy en Vrouw Vlodder zullen er alles aan doen om het streefbedrag, € 1250,-, bij elkaar te krijgen. De bewoners en ondernemers van Holtenbroek zijn er vanaf de start bij betrokken. Ten eerste is gevraagd om een keuze te maken voor het doel, het werd het busreisje. Hiernaast om een bijdrage te leveren, namelijk de inbreng van goederen voor de veiling. Tot slot zal de verkoop van de spullen aan bewoners van de wijk zelf, maar ook aan inwoners van de stad Zwolle, de cirkel rondmaken tot een volledig self-supported initiatief. Hier gaat Local Charity in elk geval voor, daarom kijken ze verder en willen ze ook een beroep doen op de bewoners van de stad en haar gevestigde ondernemers. Het is immers ten gunste van inwoners van onze stad, danwel een van haar wijken. Vandaar een oproep aan de bewoners en gevestigde ondernemers in Zwolle; heeft u nog iets te veilen? Alvast bedankt , en dit keer ook namens de kids uit Holtenbroek! Maar ook; kom naar de benefietveiling en biedt goed! Het laatste kavel eigenlijk op eenzelfde manier als het welbekende ‘Vaatje Hollandse Nieuwe’; een goed goed tegen een goed-doel-toedekkend-bedrag! Men snapt dit wel.
Mooi project, maar…. Uniek ook denk ik. Waarom gelijk nou weer gelijk zo groots (kaartje Burgers Zoo 19 euri) en hoiu je het niet local. Dat heeft het Zwolse bedrijfsleven er ook nog wat aan.
Geachte heer vd Berg,
wij zijn niet van plan 19 euro per ticket te betalen. Het andere alternatief; het klimparadijs Kartplaza in Nijverdal, heeft ons al een ander gunstiger aanbod gedaan. Wat binnen de grenzen van acceptatie, mogelijkheden en wenselijkheden ligt zullen wij ten allen tijden zo aangaan met onze initiatieven. Zoveel mogelijk rendement halen uit elke gedoneerde euro; doelen zonder strijkstok en transparantie. En natuurlijk zullen wij daar waar mogelijk is de samenwerking zoeken met het Zwolse bedrijfsleven. Met vriendelijke groet, Kantoor NUL38 – Jean-Pierre van der Kamp