Ladies Circle Zwolle, een serviceclub voor jonge vrouwen, steunt Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker. Om aandacht voor borstkanker, een ziekte die één op de negen vrouwen treft, niet te beperken tot de internationale borstkankermaand in oktober, start Ladies Circle Zwolle nu al met de voorverkoop van een exclusieve collectie Pink Ribbon artikelen.
Het dragen van het roze lintje (de pink ribbon) staat voor solidariteit met iedereen die met borstkanker te maken heeft. Ladies Circle Zwolle heeft een bijzondere collectie Pink Ribbon artikelen ingekocht in de Verenigde Staten. De volledige opbrengst van de verkoop van deze artikelen gaat naar Stichting Pink Ribbon Nederland. bestelinformatie: www.lczwolle.waarbenjij.nu
Eén op de 9 vrouwen in Nederland krijgt in haar leven borstkanker. Minder bekend is dat ook mannen borstkanker kunnen krijgen. Van elke 200 borstkankerpatiënten is er één man.
In oktober 1992 begon Estée Lauder Companies in Amerika met Pink Ribbon. Evelyn Lauder, schoondochter van Estée Lauder, koos het roze lintje als symbool in de strijd tegen borstkanker en startte met het verspreiden ervan. In oktober 1993 richtte ze ‘The Breast Cancer Research Foundation’ op. Deze beweging organiseert sindsdien bewustwordingscampagnes en werft fondsen ten behoeve van voorlichting en het bevorderen van onderzoek naar borstkanker. Het roze lintje is wereldwijd uitgegroeid tot hét symbool voor de bewustmakingscampagnes rond borstkanker.
Sinds 2003 wordt ook in Nederland meegedaan met deze internationale beweging. BorstkankerVereniging Nederland nam hiervoor het initiatief en richtte Stichting Pink Ribbon op. Deze stichting heeft als doel aandacht te vragen voor de strijd tegen borstkanker onder het motto: ‘ga borstkanker te lijf’.
De strijd tegen borstkanker moet leiden tot een afname van de kans op borstkanker, verhoging van de kans op herstel en een betere kwaliteit van leven na borstkanker.
Stichting Pink Ribbon