Fietssnelweg wordt verder aangepast

Zwolle – Over een ding is iedereen het eens: de fietssnelweg richting Hanzeboog is mooi. Over de weghelftscheiding denken fietsers echter verschillend. De reacties variëren van: “Hoe halen ze het in hun hersens” tot: “De middengeleider mag van mij best wat hoger."

Gemeente en Fietsersbond-Zwolle hebben onlangs uitgebreid gesproken over voor- en nadelen van de middengeleider. De kans op ongevallen en hinder, vooral bij inhalen, zijn niet van de baan. Daarom ziet de Fietsersbond de middengeleider het liefst verdwijnen. Daarvoor bestaat helaas geen goedkope oplossing. Daarom is afgesproken een aantal aanpassingen te doen en de definitieve evaluatie nog een jaar op te schuiven. Na goedkeuring van de ideeën wordt de middengeleider beter zichtbaar gemaakt. Dat gebeurt door een dubbele witte markering aan te brengen. Ook wordt onder meer de verlichting op een aantal punten aangepast en de berm sluit straks goed aan op het wegdek.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

23 gedachten over “Fietssnelweg wordt verder aangepast”

  1. Echt weer zo’n ‘geld over de balk verhaal’ >:(
    Het lijkt de glijgoot op de Melkmarkt wel. Zeker de zelfde uitvoerder geweest 8)

  2. Een anwb bordje met richting Hattem is misschien ook wel handig. Aan de Hattemer kant heb je tenminste bordjes die wijzen naar Zwolle via Hanzeboog.

  3. gewoon die dingen dr uit trekken en vervangen voor platte stenen!?
    die dingen zijn toch niet van edelsteen gemaakt of wel?!>:(

    hoe moeilijk kan het zijn!
    maar nee!gewoon nog een jaartje vooruit schuiven
    om een beslissing te nemen?!
    en dit zijn GVD de BESTUURDERS van Zwolle?!
    ze moeten zich KAPOT SCHAMEN!!!

  4. als weghalen een te dure oplossing zou zijn, bestaat er volgens mij geen verhaal dat over een jaar duidelijk kan maken dat, overleg, aanpassen en evalueren goedkoper of beter zal zijn.
    Hoe dom denken de beleidsmakers dat de gewone mens is ?

  5. als de fietspaden breed genoeg zijn is zo,n middengeleider ideaal.Heel vaak als een fietspad voor beide richtingen bestemd is zonder geleider komen de tegenliggers veelal op de verkeerde zijde en met de middengeleider niet.Het fietspad van de hotensiatunnel naar Zwolle zuid mag ook wel zo,n middengeleider hebben want je wordt er vaak met gevaarlijke situaties geconfronteerd van tegenliggers.En dan vooral met hardrijdende brommers die nog gauw even passeren

  6. @pieters

    Maar een belangrijk punt is dan denk ik wel: doe het goed of doe het niet.

    Dus maak echt een hek in het midden (een ECHTE barri?re dus) of laat het gewoon plat met voor mijn part wel onprettig te rijden spul in het midden (ik denk dan aan klinkers, aan van die witte geribbelde stoeptegels voor blinden/slechtzienden, etc. maar niet aan gevaarlijk hoge richeltjes)

    Wat betreft eventueel weghalen, is gewoon wegschrapen dan geen idee tot er een ruw strookje in het midden over blijft die niet te hoog is om over op je plaat te gaan maar wel ruw genoeg om liever niet op te rijden?

  7. Blijkbaar is het college en de raad doof en blind voor de mening van haar inwoners en lezen zij het weblog niet. Er is maar een oplossing de bezem door de lokale politiek. Laten wij daar als eerste stad eens mee beginnen. Dat zet Zwolle tenminste op de kaart. De landelijke politiek volgt daarna wel.

  8. De lente gaat straks beginnen. Heb je dus als tegenligger weer allemaal aantrekkelijke vrouwen en dat is ook gevaarlijk, want dat leidt af… Een hoge schutting van 2 meter is mijn advies!

  9. @De tamboer:
    Om Zwolle op de kaart te krijgen hebben we geen nieuwe lokale politiek nodig. Het tabletproject was ook goed genoeg voor de Telegraaf 😛

    Verder:

    Vote Bernard for wethouder van verkeer 😀

  10. Fietsers mogen dus een jaar langer proefkonijn zijn voor dit ambtelijk bedenksel. Misschien kan de gemeente Judo voor fietsers subsidiëren. Bij judo leer je valbreken.

  11. @De Tamboer: in je relaas zit de dikke aanname, dat de meerderheid tegen een middengeleider is!
    Inhalen is daar niet nodig, dus gewoon een wand van een halve meter hoog óp de bestaande middengeleider lijkt me de beste oplossing.

    Wat vooral weer jammer is, is het feit dat het nodig is!

  12. Ik verwacht binnenkort wel een ongeval, de fietssnelweg wordt de gehele dag gebruikt door auto’s en bestelbusjes die richting de IJssel rijden. De fietssnelweg is gewoon een verkapte weg geworden om sneller bij de dijk te komen, jammer.

  13. Wat is daar vreemd aan? Fietspaden en fietsstroken zijn stuk voor stuk verkapte:
    – parkeerplaatsen;
    – laad-en-losplaatsen;
    – werkplaatsen;
    – parallelwegen;

    En dan ben ik vast nog heel wat dingen vergeten.

    🙁

    (moet je eens wagen om met je fiets op de rijbaan te gaan, ook al rijd je met 50 km/h waar 50 is toegestaan en het ook nog eens volgens de wet mag maar waar automobilisten er niet op rekenen….)

  14. Let eens op de borden die aangeven dat er tijdelijk ook vrachtverkeer over die weg gaat. Misschien heb je dan door dat het gewoon aangekondigd is.

  15. Misschien heb je dan door dat het gewoon aangekondigd is.

    Doe eens rustig aan Jasper, die oranje borden zie ik ook wel.
    Ik heb het dan ook niet over het vrachtverkeer maar over oom Govert die gaat vissen in de uiterwaarden, politie die even een korte route neemt richting het Engelse Werk, mensen die bij de IND moeten zijn en achter het huisje van de ongevallendienst de auto parkeren.
    Maar ook al staat het aangekondigd, het levert gevaarlijke siuaties op. De bestelbusjes van ProRail rijden behoorlijk hard langs je als je daar fietst. Of denk je men goed wegkomt als ze iemand aanrijden: “het staat toch aangekondigd?”

Reacties zijn gesloten.