Zwolle – De gemeente Zwolle werkt continu aan verbetering van haar dienstverlening. Daaronder valt ook eigentijdse, digitale service. Niet vreemd in een tijdperk waarin steeds meer zaken online beschikbaar zijn of geregeld kunnen worden. Een passende website is daarvoor een vereiste. Volgend jaar wil de gemeente een nieuwe website lanceren. De voorbereidingen daarvoor zijn in volle gang. De gemeente hoort graag welke meningen, ervaringen en ideeën er hierover leven bij haar bewoners en ondernemers.
Burgemeester Henk Jan Meijer: ‘Wij vinden het belangrijk om te weten hoe onze gebruikers de gemeentewebsite waarderen. Wat vinden zij belangrijk aan een gemeentelijke website? Wanneer en waarvoor gebruiken ze de site? De antwoorden op deze en andere vragen gebruiken wij om te toetsen of we bij de opzet van de nieuwe site op de juiste weg zijn en voldoende aansluiten bij de behoeften van onze klanten. Nu en in de toekomst.’ De gemeente gaat de reacties van gebruikers op verschillende manier ophalen. Via communicatiekanalen zoals Wijzer, Facebook en Twitter wordt iedereen die dat wil gevraagd zijn mening, ervaringen en ideeën te geven over de gemeentelijke website. Dit kan ondermeer door een korte vragenlijst in te vullen op www.zwolle.nl/nieuwesite. Reageren kan tot en met maandag 10 juni a.s.
Daarnaast ontvangen zo’n 600 leden van het Zwolse Burgerpanel deze week e-mail met het verzoek een korte vragenlijst in te vullen. Met een aantal van hen wil de gemeente in een groepsgesprek wat dieper op de materie ingaan.
Ook de leden van de Zwolse Gehandicaptenraad (ZGR), deelnemers van de cursus Digisterker en ondernemers worden (apart) benaderd voor een dergelijke bijeenkomst.
Eigentijds
Snelle veranderingen in het digitale landschap maken vervanging van de huidige site noodzakelijk. Met de nieuwe site kan de gemeente voldoen aan de landelijke webrichtlijnen voor gemeentesites die per 1 januari 2015 van kracht worden. Daarmee is de website straks ook optimaal bereikbaar voor mensen met een (visuele) beperking. Ook het omzetten van de website naar mobiele versie voor smartphone of tablet behoort straks tot de mogelijkheden.
werd tijd, lelijke website dat ze nu hebben
Informatie voorziening via een website is een prima idee.
Hoe meer info de gemeente kan verstrekken,
des te beter het is.
Houd ’t wel bij informatief.
Het www is nog niet zover dat het een goed
platform is voor veilige transacties.
Ik schrik me haast een ongeluk trouwens.
De “www.zwolle.nl/nieuwesite” bezoekende.
Is dat ’t?
zo ingevuld!