Zwolle – Professionals in het (speciaal) basisonderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar en hoger beroepsonderwijs kunnen zich op 6 november laten inspireren tijdens de Vlootschouw, een jaarlijks symposium van Windesheim. Deze dag presenteren enkele afgestudeerden hun praktijkgerichte onderzoek. Zij hebben dit jaar de Master Special Educational Needs of de Master Learning & Innovation afgerond.
De onderzoeken richten zich op onderwijs en leren en leveren een bruikbare, actuele of originele bijdrage aan verbeteringen en opvattingen in scholen of organisaties. De Vlootschouw laat bovendien zien wat praktijkgericht onderzoek inhoudt en hoe gevarieerd en weerbarstig de praktijk is. De Vlootschouw start met twee hoofdpresentaties van studenten, bijvoorbeeld over het mentoraat in het voortgezet onderwijs en studievaardigheden op het Groene Lyceum.Daarna kunnen de bezoekers workshops naar keuze volgen, zoals over spelonderwijs in het speciaal onderwijs enoplossingsgericht coachen door studieloopbaanbegeleiders. Bovendien kunnen ze in gesprek gaan met onderzoekers.
Net als voorgaande jaren wordt het beste onderzoek beloond met een juryprijs. De jury bestaat uit vertegenwoordigers uit het werkveld, uit de wetenschap en van de opleiding.
Aanmelden
De Vlootschouw is op 6 november 2013 van 13.30 tot 17.15 uur in het auditorium van Windesheim, Campus 2-6 in Zwolle. Aanmelden kan via www.windesheim.nl/agenda. Deelname is gratis.