Deltion als eerste mbo NIMA Education Partner

Zwolle – Op donderdag 8 mei heeft het Deltion College een samenwerkingsovereenkomst ondertekend met het Nederlands Instituut voor Marketing Nederland (NIMA). Daarmee is Deltion, als eerste mbo in Nederland, Education Partner van NIMA. Studenten Marketing & Communicatie kunnen het NIMA Examen Basiskennis Marketing afleggen en zo als startende marketeer hun kansen op de arbeidsmarkt of het hbo verder vergroten.

 

ondertekenmoment_deltion_college_en_nima_medium.jpg 

 

Met de samenwerking toont Deltion aan een kwalitatief goede opleiding te bieden aan huidige en toekomstige studenten. Naast het verzorgen van de examens is ook een screening van de lesstof en het delen van kennis met leerkrachten een onderdeel van het Education Partnership. Vooral voor studenten biedt het Education Partnership voordelen. Studenten onderscheiden zich, doordat zij met het halen van dit examen aantonen de kennis en vaardigheden te bezitten die van een startende marketeer verwacht wordt. Het NIMA diploma Basiskennis Marketing is een onafhankelijk bewijs van vakbekwaamheid.

Yvette de Smidt, opleidingsmanager Deltion College: “Voor een blijvend goede aansluiting tussen arbeidsmarkt en onderwijs, hecht Deltion veel waarde aan de samenwerking met het NIMA. De samenwerking is een bevestiging van het feit dat we onze studenten goed voorbereiden op hun eerste functie in het vak Marketing of het hbo.”

 

Over NIMA

NIMA, is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing. NIMA ondersteunt marketeers gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie. Het NIMA Basiskennis Marketing Examen toetst de basisbeginselen van marketing en ondernemerschap. Kandidaten leren feitelijkheden en praktijksituaties te herkennen, interpreteren en verklaren.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)