Zwolle – Vanaf eind maart 2015 worden in heel Zwolle ongeveer 65 straatparkeerautomaten verwijderd en worden de overige automaten ongeveer 170 stuks geschikt gemaakt voor kentekenparkeren en geheel ‘cashless’ (papier- en muntgeldloze) betalingen. Bezoekers die willen betalen bij een parkeerautomaat zullen in de loop van 2015 steeds vaker tegenkomen dat ze op de automaat hun kenteken kunnen intoetsen, dat er minder automaten zijn en dat de apparatuur van de parkeeraccommodaties ook op kenteken werkt. Daarnaast is het niet meer mogelijk om bij de straatparkeerautomaten met muntgeld te betalen. Parkeren met een parkeerkaart blijft mogelijk.
Het aantal parkeerautomaten in Zwolle kan omlaag omdat bezoekers steeds meer van digitale parkeerdiensten gebruikmaken. Door de invoering van belparkeren in april 2014 en kentekenparkeren in januari 2016 hoeft de bezoeker niet meer terug te lopen naar de auto om een kaartje achter de vooruit te leggen. Daardoor kan in heel Zwolle het aantal automaten stapsgewijs terug van ca. 235 naar ongeveer 170. In de periode van eind maart tot begin december 2015 verwijdert de gemeente een aantal automaten en tegelijkertijd wordt er gekeken of de automaten op een logische plek staan. Voor de invoering van kentekenparkeren schaft de gemeente vanuit duurzaamheid en kostenbesparing ook tweedehands parkeerautomaten aan die vervolgens van een geheel nieuw binnenwerk en bijbehorende software worden voorzien.
Je hoeft je kenteken niet te laten registeren. Dit is inbreuk op je privacy. Er kan bezwaar worden gemaakt op de boete en eventuele naheffing. De rechter zal je gelijk geven zoals recentelijk een zaak in Amsterdam.
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/nieuws/2015/uitspraak-rechtszaak/
Gewoon niet naar binnenstad gaan met de auto. Parkeertarieven zijn belachelijk hoog. Of gewoon via internet kopen.
Dat is leuk dat beroep, maar je moet er maar zin in hebben,elke keer beroep aan tekenen en dan bewijzen dat je betaald hebt.
Gezien dat de parkeerplekken/garages over het algemeen goed vol staan, lijkt mij het veel te duur argument schromelijk overdreven.
Parkeerplaatsen afgesloten met slagbomen zijn ideaal: Achteraf en allen parkeerduur betalen.
Allemaal leuk en aardig dat kentekenparkeren, maar je kunt dus ook niet meer iemand anders van dienst zijn en je kaartje afstaan….
Dus alleen de kast wordt hergebruikt, wat een giller, koop dan een nieuwe. lutsers
En met die software lopen ze ik Kampen al maanden te klooien, gevolg…. gratis parkeren. 😉
Voor de mensen waar het nog niet duidelijk voor is, dit systeem hebben ze gedaan zodat ze precies kunnen weten of je tijd al op is of niet. Het wordt dat naar de parkeerwacht gestuurd die dan vervolgens jou een bekeuring gaat geven.
En de gegevens worden vervolgens, net als de historie van de bezoekerspassen, jarenlang opgeslagen:'(:'(:'(:'(
Inderdaad, doermin en Zwollseg.
In Amsterdam is er een bedrijf die de kentekens scant en de gegevens bewaart
http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid={B3264A91-DAF4-481C-8209-2A653EB5F4AC}
https://www.cition.nl/privacy
Zeven jaar (!) worden de gegevens bewaard. Mocht u bijvoorbeeld oneigenlijk gebruik maken van uw lease auto, dan heeft de belastingdienst bewijzen aan de hand van deze database met kentekens.
Het Amsterdamse bedrijf Cition wat dus de kentekens scant, verdient bakken met geld met deze database. Wie komt er met de auto naar Amsterdam? Waar woont hij of zij? In welk parkeervak stond de auto? Wat voor type auto is het?
Een reportage en meer informatie over Cition:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/03/cition.html
Vind het altijd knap hoe ze daarmee oneigenlijk gebruik van een leaseauto kunnen vaststellen! Zelfs als je zo’n verklaring tekent dat je je leaseauto niet privé gebruikt mag je nog altijd 500 km privé rijden op jaarbasis!
Met videocamera’s en kentekenregistratie camera’s langs en op de snelweg, dan kom je een heel eind om die 500 km per jaar te monitoren.
Hoe durven ze, fraude opsporen en bestraffen >:(