Onderzoek naar drukke route Vechtstraat

Zwolle – De Gemeente Zwolle probeert de wegenstructuur van Zwolle zo in te richten dat doorgaand verkeer zoveel mogelijk gebruik maakt van hoofdwegen en zo min mogelijk door of langs woongebieden gaat. Eén van de drukste routes door de stad loopt vanaf de Middelweg via de Bisschop Willebrandlaan en de Vechtstraat naar de rotonde bij de Hanekamp (uiteindelijk uitkomend bij de Leo Majorlaan). Deze route loopt door en langs een aantal woonwijken. Vrijwel parallel aan deze route loopt de buitenring (de Ceintuurbaan).

route_vechstraat.jpg

De afgelopen jaren is al flink geïnvesteerd in betere doorstroming van het verkeer op de Ceintuurbaan. De gemeente Zwolle wil via een enquete aan het Zwols Burgerpanel graag weten wat zij nu nog meer moet / kan doen om er voor te zorgen dat het voor doorgaand verkeer aantrekkelijk wordt om daadwerkelijk de buitenring te gaan gebruiken, zodat de route via de Vechtstraat minder druk wordt. Dat is prettiger voor de mensen die er langs wonen, en ook voor het verkeer dat daar ergens in die buurt moet zijn. Via onderzoek probeert de Gemeente Zwolle daar meer zicht op te krijgen.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

9 gedachten over “Onderzoek naar drukke route Vechtstraat”

  1. De ring van Groningen is de afgelopen jaar stoplicht vrij gemaakt. door bruggen aan te leggen en kruispunten niet gelijksvloer te maken kan je daar nu fatsoenlijk doorrijden. Op de ring van Zwolle sta je nu om de 50 meter stil, dan rij ik liever binnendoor. Wel een aardige kostenpost, maar de resultaten uit Groningen zijn positief.

  2. Rond de a28 sta je vanaf de middelweg / zwartewaterallee gemiddeld een paar minuten stil, met 2 stoplichten waar het in de spits vaak een puinhoop is.
    Als je pech hebt sta je 4/5 keer voor hetzelfde rode stoplicht voor je er eindelijk langs bent…verkeer gaat dus rechtdoor om die hoek te ontwijken.

  3. Voor de volledigheid nog de oplossing…een flits camera voor rood licht op de afrit van de a28 (om te voorkomen dat vrachtwagens over dwars op de ceintuurbaan staan, verwijdering van de “tussen” stoplichten voor fietsers (1 voor de a28) en maak het hele stuk 70km.

  4. route 2 : is een snelle route

    als ze daar minder verkeer willen zullen ze juist meer (fiets)rotonde’s moeten maken evt 30 km zone 8)

  5. Pak zelf altijd de ring (route 1) meestal sneller. TomTom geeft wel route 2 nog aan als snelste route maar dit zal vanzelf stoppen als route 1 sneller blijkt.
    Op route 1 valt nog veel winst te halen door het deel van de zwarte waterallee de stoplichten beter op elkaar af te stellen, en het kruisende fietsverkeer op de zwarte allee/biesbos via tunnel/brug te laten gaan.

  6. even een correctie het zijn verkeerslichten geen stoplichten die heb je bij een trein overweg, verder zijn beide route’s druk omdat het de enige goede verbinding is met stadshagen, met de aanleg van die wijk is niet goed gekeken hoe men er in en eruit moest gaan

Reacties zijn gesloten.