De volgende maatregelen worden getroffen om de situatie te verbeteren: Ter hoogte van het Rozenpad wordt zoveel mogelijk de definitieve situatie aangelegd. Dit betekent onder andere dat aan weerszijde van de bouwweg groenvakken komen. Ter hoogte van de aansluiting van het Rozenpad wordt tijdelijk een walletje aangelegd zodat hier niet meer geparkeerd kan worden. In de definitieve situatie zal het groenvak vergroot worden en zal er een boom geplant worden. Om de fietsaansluitingen meer te laten opvallen worden in de – rondom het plein instekende – fietsstroken witte stenen gestraat.
De huidige inrichting van het plein is nog niet helemaal af. Zowel op het veld naast de Rozenweg als naast het Rozenpad worden nog woningen gebouwd. Uiteindelijk zal de uitstraling van het plein ook veranderen door de realisatie van de woningbouw aan het plein.
Benieuwd?
Wilt u weten hoe de kruising eruit gaat zien? Neem dan contact op met Wijkbeheerder Bianca op de Weegh via telefoonnummer 14038 en maak een afspraak om de tekeningen in te zien.
Zonde geld, lijkt me.
Kan de gemeente ook zeggen hoeveel klachten er waren?
Super vaag ook!
Nou ja Bianca heeft er weer werk mee. Incl. de plannenmakers en de tekenclub. En er was zeker toch nog wat over (ondanks de vele werkzaamheden in onze mooie stad) uit het potje “infrastructurele verbeteringen. Tja.
Wie heeft daar eigenlijk voorrang? Het fietspad is nl. Vanaf het rozenpad doorgetrokken tot de helft van de voorsterweg. Dat geeft veel onduidelijkheid. Ook ik ga er vanuit dat de fietser dan voorrang heeft.
Zelfde geneuzel als het kruispunt bij het winkelcentrum: gewoon opletten als je deel neemt aan het verkeer! Bij beide kruispunten kom ik zeer geregeld langs, maar het is me nog nooit overkomen dat ik in een gevaarlijke situatie belandde.
Dat maakt ook niet uit zwollenaar01. Maar aangezien er voorrangsregels bestaan is het ook makkelijk om te weten wat de voorrangsregel is. Auto’s denken ook dat ze voorrang hebben dus is het misschien goed om dat ook duidelijk te maken toch? En uiteraard is het aan iedere verkeersdeelnemer de taak om goed op te letten.
Een goede zaak om dit duidelijker te maken. Er rijden nu zo veel auto’s (1) te hard en (2) door zonder voorrang te geven aan de fietsers van rechts.
Nu moet ik zeggen dat ik zelf ook wel het overzicht mis. Maar vreemd genoeg heb ik dat niet aan de kant van het Rozenpad, maar met name als je de fietsers rechts uit Westenholte voorrang moet geven. Eigenlijk is (de toegestane) 30 dan nog te hard om tijdig te kunnen anticiperen om fietsers die een beetje doortrappen. Maar dat is vooral een overzichtsdingetje; ik snap niet zo goed wat een extra boom daaraan gaat verbeteren.
Voor mijn part komen er gewoon een paar goede snelheidsverminderaars in de weg, maar dan wel voor/na de aansluitingen met de fietspaden, zodat de fietsers er geen last van hebben. Sommige mensen rijden gewoon te hard daar, omdat de weg ze het gevoel geeft van een doorgaande weg.