Zwolle – Sinds woensdagavond verblijven er vluchtelingen in de tijdelijke noodopvang in de IJsselhallen. Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) doet de Zwollenaren een verzoek. Het ontvangt graag extra kleding voor mannen. De kleding mag afgegeven worden, rechts van de hoofdingang, bij de receptie van de Diezehal (bij de zwarte hekken). Daar bent u van harte welkom.
De bewoners van de noodopvang in de IJsselhallen hebben vaak niet veel meer dan de kleding die ze aan hadden toen ze Nederland binnen kwamen. In de IJsselhallen maken ze natuurlijk dankbaar gebruik van de wasmachines die daar voor hen ter beschikking staan, maar ze hebben dringend behoefte aan extra kleding. Het gaat dus alleen om herenkleding: lange broeken, t-shirts, overhemden, jassen, en schoenen. Gedragen sokken en ondergoed kan het COA niet aannemen.
Waar kan de kleding worden ingeleverd?
Hoofdingang IJsselhallen lijkt mij.
moet wel merkkleding zijn ?
nog wel wat van v&d hier als dat goed genoeg is
“Gedragen sokken en ondergoed kan het COA niet aannemen”
Wat is er mis met de wasmachines eerder in het artikel genoemd?
Andere vraag? Hoezo alleen herenkleding???
Moeten de vrouwen en kinderen maar in de blote kont rond lopen?
….omdat ook in onze Nederlandse cultuur het soms raar is als volwassen mannen met kinderkleding of vrouwenkleding lopen(met uitzonderind carnaval en wanneer het nederlands elftal speelt)
het leger des heils zamelt kleding in; hier ligt een schone taak.
Er worden alleen maar mannen geplaatst in Zwolle. Je bent duidelijk niet goed op de hoogte.
hahaha daar lopen hun echt niet in
Aan de Westerlaan ( oude postkantoor) kun je allerlei kleding, schoenen, kopen voor 2,50 euro. Laat ze daar maar lekker heengaan.
“Gedragen sokken en ondergoed kan het COA niet aannemen”
/quote]
Ik beheer een kledingwinkeltje bij Tactus Verslavingszorg en neem ook geen 2e hands sokken en ondergoed aan.
Ik zou zelf ook geen gebruikte gewassen onderbroek van een ander willen dragen.Zo gek is dat niet.
Vraag me af waar ze aan denken. Wie heeft nou nieuwe kleding te veel. Ik in ieder geval nooit. Misschien kledingwinkels die nog een partij hebben liggen die uit de mode is?
Als vluchteling krijg je elke week geld om boodschappen en dergelijke te doen. Laat ze het daar lekker betalen. Kringloop en kleding winkel Westerlaan zitten dichtbij. Dan maar geen sigaretten. Ze krijgen al genoeg voorzieningen voor niets.
Denk dat ze wel graag merkkleding hebben.
Bericht door arnovd, op 17 juli 2015 11:33
De mannen in mijn wijk lopen allemaal in een jurk.
Wie is hier nou niet op de hoogte.
Hun kleding en kostbare spullen hebben ze allang bij familie en vrienden elders in NL opgeslagen! Ik denk eerder dat ze behoefte hebben aan een OV chipkaart.
Beste redactie van Weblogzwolle, jullie doen op vrijwillige basis geweldig werk, dit soort nieuwsberichten vind ik erg waardevol. Waar ik fysiek onpasselijk van word is het toenemend aantal kwetsende reacties op berichten over de o.a. de opvang van vluchtelingen. Bij dit bericht is het helaas ook weer raak. Gelukkig zijn er ook veel mensen die wel het hart op de juiste plaats hebben en zij reageren gelukkig ook. Vrijheid van meningsuiting is voor mij heilig, maar wat mij betreft stopt die vrijheid bij het moedwillig kwetsen van mensen. Wellicht kunnen die ongenuanceerde reageerders hier geweerd worden. Het is maar een verzoek, weblogzwolle zou er nog beter van worden.
=======
Beledigende en rascistische opmerkingen worden z.s.m. verwijderd.
Ach Leonardo, laat ze. Pubers moeten hun ei ook kwijt kunnen. Kunnen we wel hebben.
Kan zijn Bernard, maar het is zeer ergerlijk en onbeschoft. Kennelijk is dat ook NL anno 2015. Jammer.
Totaal niet voor kunnen stellen wat het is om vluchteling te zijn. Leeg hoofden met een koud hart die hier grof reageren.
Zij zouden eens in de schoenen van een vluchteling moeten staan. En dan krijgen ze van mijn hak schoenen!
Eens met wat Leonardo in z’n eerste twee regels schrijft. En ook eens met Bernhard. De goed bedoelde berichtgeving van Weblog Zwolle kan beter vind ik.
Nieuwsteksten lezende zoals “Gedragen sokken en ondergoed kan het COA niet aannemen.”
En ook lezende “alleen herenkleding”, kan ik me voorstellen dat er vragen rijzen. Bij mij ook. Maar aan de andere kant; laat eenieder vooral schrijven wat ‘m invalt. Zelfs de berichtjesmakers van Weblog Zwolle. En @Leonardo; je overdrijft wel een beetje met je fysiek onpasselijk en kwetsende bijvoegelijke naamwoorden, vind ik.
Nou Leonardo, voor een teiltje moet je zijn op de weggeefhoek.
En als je alleen reacties van mensen wil hebben die in jou straatje passen moet je zelf een chatbox openen.
Persoonlijk vind ik mensen die alleen hun eigen mening respecteren nogal naïef. Probeer open te staan voor andermans mening.
Ook al zijn ze soms ondoordacht . Maar dat telt voor iedereen die reageerd, ook jij.
Zoals ik net zei dat de buren inmiddels in een jurk lopen, is geen woord van gelogen.
Probeer wat minder te romantiseren en kijk naar de realiteit.
Dat jij vindt dat ik overdrijf moet jij weten Hikstad, weblogzwolle geeft de feiten weer, hoe moeten zij het dan opschrijven volgens jou. Ik walg van racisme en xenofobie en van dat doorgeslagen egoïsme bij sommigen hier in Nederland/Zwolle. We hebben stom geluk dat we op dit rijke deel van de aarde geboren zijn en dat we hier mogen leven. Rijkdom/geluk is niet slechts aan ons hier in het rijke Nederland voorbehouden. Maar het lijkt wel of sommigen dat niet snappen of willen snappen.
Zelfs Bernard geeft mensen buiten zijn mening de naam pubers aan mensen die de laatste 10 jaar meer dan een 3 ton aan belasting betaald hebben, door hard te werken voor hun centjes.
En nog meer voor een ander.
Zoals mij laatst werd verweten, dan ga je toch weg!!
Tsja, maak me hopelijk niet voor leugenaar uit, maar soms kan het helpen als men de ‘feiten’ zo brengt, dat het brengen van de ‘feiten’ bijdraagt aan het doel waarmee men de ‘feiten’ beoogt te brengen.
In dit geval: HULP voor de vluchtelingen die kleren nodig hebben.
” Beste, Zwollenaren; breng alle kleren langs die u maar kunt missen”, zoiets klinkt beter vind ik.
Ik walg trouwens ook van racisme. Wat betreft xenofobie maak ik een voorbehoud. Zodra ik weet of ik met buitenaardse wezens ook een biertje kan doen laat ik ’t weten 🙂
Jammer, want het zijn feiten.
U weet kennelijk niet dat in de IJsselhallen alleen maar alleenstaande mannen, voornamelijk uit Syrië en Eritrea, opgevangen worden.
Leonardo, ga aan het werk, en vraag je ouders hoe het komt dat wij in welvaart en geluk leven.
Daarna ga je kijken hoe je dat kunt behouden.
Vervolgens ga je zelf eens kijken hoe je je kinderen dit geluk ook kan doorgeven.
Iets zegt mij dat je geen kinderen hebt, nog geen cent belasting betaald hebt, alle subsidies aangrijpt van de werkende man , en vervolgens afgeeft op mensen met levenservaring die jou welvaart betalen.
Denk daar maar een tijdje over na.
Wist ik inderdaad niet arnovd. Ik schrik wel dat u, u tegen mij zegt trouwens. Ik ben gewoon Hans. Dus ja, alleen herenkleding snap ik dan wel. Wat zouden ze met ‘gedragen sokken’ bedoelen ? Moeten ’t perse nieuwe zijn? of kan een keertje of twee of drie gedragen en daarna uitgewassen ook nog?
Wie ’t weet mag ’t zeggen wat mij betreft.
@De Cock: Dat jij tonnen belasting betaald hebt zegt niks. Dat heb ik ook en die mensen die hier nu verblijven waarschijnlijk voor de oorlog ook. Maar dat weet ik niet zeker. Syrië was natuurlijk wel een rijke oliestaat, misschien hoefde je daar helemaal geen belasting te betalen. In ieder geval zijn het niet de minsten die hier terecht komen.
Maar je hebt wel gelijk dat iedereen hier zijn eigen mening mag neerzetten. Maar ik mag er dan wel weer wat van vinden.
Klopt, maar zet het niet af als dat het mensen zijn die geen reet inbrengen, dat gebeurd hier namelijk wel. Ook hun goed recht met een vraagteken.
De Cock, als je mij zou kennen had je die onzin niet opgeschreven. 1 ding klopt; mijn vrouw en ik hebben helaas geen kinderen. Ik werk al bijna 30 jaar en zit in de 42% belastingschaal. Ik weet echt niet wat je duidelijk probeert te maken, gezien voorgaande reactie van jou interesseert me dat eigenlijk ook niet. Die reactie zegt nl. alles over jou en niets over mij.
En iets zegt mij dat ik bij Leonardo het bij het rechte eind heb.
En dat weet hij zelf ook!
Je begint narcistische trekjes te vertonen De Cock. Dat is jammer voor de discussie!
De Cock het spijt me, maar je zit er echt heel ver naast.
Onlangs vroeg een journalist aan een dergelijke vluchteling wat het hem had gekost om in NL te belanden.
Het antwoord was 4500 dollar (voor een armoedige en gevaarlijke reis).
Hoe komen die “arme” mensen aan zoveel dollars om hier heen te kunnen komen, of is de groep die hierheen komt niet zo arm als ze zich voordoen?
Niemand zegt volgens mij dat deze vluchtelingen arm zijn. Dat kunnen ze naar mijn oordeel dan ook niet zijn, als mensensmokkelaars stevige bedragen vragen voor hun diensten.
Neemt natuurlijk niet weg dat een ieder uit een intens verscheurd land komt, waar afschuwelijke dingen zijn gebeurd, en denk dan niet dat ze voor hun plezier in Zwolle zijn.
‘Vluchtelingen’ uit Egypte, Roemenië, de Oekraïne e.d. is toch echt een andere groep, die meer voor hun geluk en de zakken euro’s deze kant op komen.
Ik geloof niet dat het COA ergens schrijft dat ze arm zijn. Maar sommigen zijn arm en sommigen niet. Het gaat er om dat ze ontheemd zijn. En toevallig hun hele garderobe niet mee hebben kunnen nemen.
Dat de Syriërs en Eritreërs in Zwolle ontheemd zijn, getraumatiseerd zijn, en ze vaak niet meer terug kunnen naar hun vaderland omdat ze dan dood gemaakt worden, maakt ze vluchtelingen.
Ik tekende daarnet de volgende monoloog met De Cock op:
Wie bent u?
DC: De Cock, met C.O.C.K.
Wat zijn vluchtelingen?
DC: Die buitenlanders die in de IJsselhallen gratis eten, drinken en een bed krijgen. Schandalig!!
Weet u de oorzaak?
DC: Het zijn allemaal gelukzoekers die van ons geld hier leven en onze banen inpikken.
Wat doet u voor de kost?
DC: Ehhhh…. ik werk niet (niet zeggen dat ik dat niet wil en bijschnabbel).
Weet u waar de vluchtelingen vandaan komen?
DC: Polen, Roemenië en Afrika. Ze komen allemaal met een boot.
Wie zegt dat?
DC: Wilders
Zeker?
DC Ja. Komt dit allemaal op Weblog Zwolle?
DUH…..
De 4500 euro dat krijgen ze van ons namelijk ONTWIKKELINGSHULP dus we krijgen een koekje van eigen deeg . En ze zijn hier ook nog eens op onze kosten , ik heb medelijden met de JUMBO op de veemarkt ze kunnen beter een politepost bij de jumbo plaatsen .
Hoezo geen gedragen ondergoed en sokken. Op Marktplaats vragen ze er toprijzen voor en ook nog ongewassen 🙂
Vroeger bad je: Daar komen de schutters!
Nu heb je: Daar komen de gelukzoekers!
Thxs Sterreporter je maakt het nu voor iedereen duidelijk.
Morgenochtend weer een nieuwe dag.
Toch Arno.
Weet je wat eigenlijk wat eigen een schande is? Dat we mensen die gevlucht zijn uit eigen land. “ontvangen” in zoiets vervallen, lelijks en ongeschikt voor de functie, namelijk de Ijsselhallen… Tuurlijk, het hoeft geen Thermae2000 te zijn of een viersterrenhotel, maar de Ijsselhallen…man, man, man, ik zou meteen een vlucht terug boeken.
En wellicht dat het COA eens moeten rondsnuffelen bij de kringlopen in Zwolle. Daar hangt genoeg kleding – die gratis aangeboden is aan de kringloop. ’t Zou hen sieren om het COA enige “verkoopwaar” aan te bieden.
Nee je moet ze opvangen bij wientjes, en voordat ze daarheen gaan even langs Piet zoomers.
Die mensen zullen blij zijn dat ze opvang krijgen.
Ik neem aan dat ze vast tevreden zijn, met zoiets
‘lelijks’ als de ijsselhallen.
Allemaal prima hoor, vragen om kleding. Maar elke asiel zoeker krijgt week- geld om bijvoorbeeld kleding te kopen. Laat die kerels het zelf betalen. Gratis onderdak, zorg, eten, enzovoort krijgen ze al. En bij toewijzing met voorrang een woning. Terwijl er al een tekort is aan sociale huur woningen. En waar komen die luitjes te wonen, niet in de duurdere buurten. Dit word een ramp als dit zo doorgaat met zoveel geluk, asiel zoekers, elk jaar. Leonardo moet is uitkijken met zijn uitspraken en discrimineren, zou bijna aangifte tegen hem gaan doen.net als hij deed tegen zwarte piet. Wat doe je hier nog als je je zo schaamt voor Nederland.
Brood bad bed toch? Hoezo kleding?
@Annetjuh, Wientjes zou inderdaad een waardiger oplossing zijn. Verder zijn er ook nog wel andere opties. Maar onderbrengen in een veehal… Nou, dan ben je welkom hoor!
@D.B. Dat er een tekort aan sociale huurwoningen is ligt aan het beleid van de woningbouwverenigingen die hun geld liever in jachten en Maserati’s stoppen of vergokken op de beurs dan dat ze doen waarvoor ze opgericht zijn: Woningen bouwen! Deze noodopvang is daar ook het gevolg van. Asielzoekers met een verblijfsvergunning blijven in de AZC’s hangen omdat er geen woningen zijn. Zo stokt de doorstroming.
@Derk Lees Matheus 25 eens.
Grappig, maar stel he:
Dat we onverhoopt uit Nederland zouden moete vluchten. Wat zou jij dan meenemen?
Ik denk dat wanneer er een bootje Nederlanders bij Engeland aankomen dit vooral vol zal zitten met mensen met tablets telefoons zonnebrand en pindakaas. En natuurlijk een vloot aan prive boten met alle spullen die we nodig hebben om te “overleven” zoals opladers, tv’s en foto albums ipv de plekken te gebruiken voor mensen zonder boot. Die zullen wel mee mogen maar dan tegen grof geld en bij gratie want zo zijn we ook wel weer. Bij de aankomst in Engeland zullen wenkend beroepen op allerlei verdragen zodat we vooral geen luxe zullen verliezen en de toekomst veilig stellen. Ik weet zeker dat er camp Holland zal worden opgezet, want een land als Nederland heeft dat allemaal tot in de puntjes geregeld. Zo zal het vluchten voor ons er uit zien.
En dan maken sommigen zich druk om deze vluchtelingen die er niet wanhopig genoeg er uitzien ?
Misschien krijgen ze meer begrip als ze op een stuk drijfhout bij de IJssel aan land komen? Met hun komst zal er voor ons misschien wat ongemak zijn, maar hoe ziet hun toekomst er uit? Of voor hun kinderen ?
Nee hoef ik niet te lezen, politiek bracht dit toch?
Ja, maar ging over uitgeprocedeerde asielzoekers. Een heel ander hokje dus.
Oke, dan nog waarom moet ik een boek lezen waar ik geen vertrouwen in heb?
D.B. Ik ben helemaal niet tegen Zwarte Piet en ook niet tegen diens verandering. Maar dat is wel erg off-topic vind je niet?
Nee, dan niet. Ikzelf vind het nog steeds een heel inspirerend boek ook al geloof ik niet meer.
Suske en Wiske ook altijd een boodschap in.;)
Ja zeker! En Kuifje en Asteriks niet te vergeten.
Ben vanmorgen ook geweest veel kleren mee genomen wat ik gezien hebt is echt triest mensen hebben daar Hulp nodig wil alle medewerkers en vrijwilligers bedankt.
Ga je ook vaak naar de verzorgingstehuizen Glam af en een stukje lopen met onze ouderen van Nederland want die hebben het ook moeilijk en vaak eenzaam.Foi wat een aandachttrekkerij.
Abel, dat jij een gefrustreerd mannetje bent weet inmiddels iedereen wel. Dat hoef je niet steeds te herhalen.
Zo zo Bernard als iemand een andere mening heeft als jou heet dat een gefrustreerd mannetje?Speel je nog steeds samen met Dick als het aangaande de Pvda of D66 gaat?
Ik heb jou nog nooit ergens een mening over zien geven.
Ik ben ook niet geinteresseerd in jou of je mening wat me wel stoort dat als iemand een andere mening heeft bv vluchtelingen jij en nog een paar gelijk op de achterste poten staan.
Respect
Wou, wat een meningen. Even voor de goede orde, ik denk niet dat je meningen moet verwijderen, tenzij ze echt schokkend zijn. Als iemand zich niet kan inleven het het is om te moeten vluchten uit je moederland, dan kan je het deze mensen in mijn ogen ook moeilijk kwalijk nemen dat deze mensen roepen dat ze “voor 2,50 kleren kunnen kopen”, “??4500,- euro kunnen betalen, dus best geld hebben”, en “dat de vluchtelingen er niet wanhopig genoeg uitzien”. Dit roept bij mij eerder medelijden op voor deze “Zwollenaren”.
Maar deze idiote teksen (in mijn ogen dan he) moet je ook niet willen verwijderen, omdat zelfs een halve gare recht heeft op een mening.
Ik wens de vluchtelingen heel veel sterkte en hoop dat ze snel weer terug kunnen naar hun thuis.
Ik ook en hoop dat ze snel weer terug kunnen,dan kan er ook weer wat geld naar de ouderen in dit land die het op dit moment niet gemakkelijk hebben
Abel, voor meningen heb ik altijd respect en daar probeer ik zo goed mogelijk op in te gaan. Dat levert vaak leerzame discussies op. Maar zo als ik al schreef: Jij heeft nooit meningen. Jij zeikt alleen maar mensen af.
Duidelijk verwoord bernard, geen speld tussen te krijgen.
Abel, ik heb al je reacties eens terug gelezen, maar je bent inderdaad alleen maar mensen aan het afzeiken. Ik vind dat wel grappig, omdat ik mij niet realiseerde dat er zulke zuurpruimen als jij bestaan.
Vind het wel weer mooi dat je opkomt voor de ouderen. Hulde. En een fijne dag. Oh, en succes met de zure reactie op deze reactie…
Precies @ Abel, een afwijkende mening over vluchtelingen word niet op prijs gesteld door bepaalde heren hier. Dan word je overal voor uitgemaakt. Nee, je moet ze allemaal welkom heten. Totdat het hele sociale stelsel naar de kloten is. Onbetaalbaar. Want werk is er niet voor de meeste van deze heren. En waar komen deze lieden te wonen, niet in de “betere wijken”.
Alle Somaliërs hebben we ook welkom geheten in dit land 95 procent zit zonder werk wil niet werken en loopt de hele dag cad te vreten.
– editted –
De situatie van ouderen in ons land vergelijken met die van vluchtelingen is toch redelijk ongepast te noemen. Ja er is veel mis in de ouderenzorg, ja die mensen hebben recht op een menswaardig bestaan, maar onze ouderen hebben een dak boven hun hoofd en te eten, dat is 1. Maar waar het ouderen betreft, zijn er ook heel, heel veel oudere mensen die niet of nauwelijks iets horen van hun eigen kinderen, vrienden of familie. Die vinden het wel makkelijk dat die oudjes in verzorgings- of verpleegtehuizen zitten. Mantelzorgers zijn moeilijk te vinden en de direct betrokkenen zijn vaak te druk of hebben gewoon geen zin om voor hun oudere familieleden ook maar iets te doen. Maar ik snap wel dat het voor figuren als Abel veel makkelijker is om de vluchtelingen van al die ellende de schuld te geven, dat zijn tenslotte mensen die in de “visie” van Abel toch alleen maar hier komen om te profiteren van ons sociale stelsel. Simpel gedacht, maar volgens Abeltje is dat echt zo. Nou, ik werk iedere dag en ik weet heel, heel erg zeker dat er ook zeer veel roomblanke Nederlanders zijn die een uitkering ontvangen en daarnaast zwart bij beunen, maar Abel denkt echt dat alleen vluchtelingen of allochtonen dat doen, tunnelvisie heet dat. Nog wat anders; Duitsland heeft vorig jaar 200.000 asielzoekers mogen verwelkomen binnnen de landsgrenzen en daarbovenop heeft de Duitse regering aangeboden nog eens 20.000 Syrische vluchtelingen asiel te verlenen. Echt hoor, Nederland is met dank aan figuren als Abel en andere intolerantie Nederlanders/politici helemaal niet meer zo tolerant en gastvrij en dat terwijl wij in één van de rijkste landen ter wereld leven, waar het ook nog eens geen oorlog is. DAT zijn de feiten Abel, maar jij bent daar blind voor. Fijne dag verder.
RESPECT LEONARDO
Sommige mensen hier weten niet wat oorlog is en weten ook niet wat allemaal betekent om je eigen land te verlaten en alles achter zich laten je vrouw ‘ kind ‘ Ouders ‘ je familie en vrienden jammer maar er zijn Gelukkig veel mensen in Nederland die dat wel begrijpen .wil iedereen bedanken die zich bezighouden dat is pas RESPECT.
Het valt mij wel op dat die vuile opvreters altijd naar europa toekomen,en nooit s een keer naar het zuiden trekken. Wat zou daar de reden van zijn??? Je kunt vanuit Syrie alle kanten op,maar ze komen allemaal deze kant op!!!!!! Wieberen!!!!
Bedankt voor het bericht om de oproep te plaatsen.
De zakken met kleding heb ik naar de IJsselhallen gebracht. Bij de slagboom bij de ingang van de IJsselhallen staat een paal met daarop de bel naar o.a. de portier van het COA. Wanneer je even aanbelt kun je de kleding afgeven.
http://www.vluchtelingenwerk.nl/feiten-cijfers
Jij weet wel wat oorlog is Glam vertel?@Leonardo wat een raar en wazig verhaal.Duitsland is 5 x groter als Nederland dus logisch dat daar meer van dat volk wordt opgevangen.Als je tegenwoordig niet meer bijbeunt kun je de kop niet meer boven water houden dat komt door onze mooie regering die alleen maar neemt maar niet geeft.Ja aan de asielzoekers kijk eens wat een fijn land zijn wij.Kom hier maar snel naar toe.Valt me nog mee dat je mij niet voor vreemdelingenhater
uitmaakt of nazi want daar sta je zeer snel mee klaar.Maar ja raar verhaal wat totaal niet op waarheid berust.Doei Leo.
Aansprekende bijdragen
Leonardo, op 20 juli 2015 10:59 &
glam, op 20 juli 2015 12:21
@ Gerlinde, op 20 juli 2015 12:49 …duidelijk verhaal. We moeten idd nog wat kleding thuis hebben…ga het overleggen met de directrice 😉
Hoe dan ook: GOED WERK ZEG!
Een asielzoeker kost jaarlijks meer geld, dan het netto salaris wat een weblogger hier jaarlijks verdient.
http://www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/2015/4/Welk-bedrag-geeft-de-Nederlandse-staat-uit-aan-een-asielzoeker-1746842W/
Fijn om reacties van Abel en DB te lezen en wel begrijpen hoe de wereld in elkaar zit. 😀
Wat kost een Geert W. ONS per jaar?
Groot verschil in dat de, op dit draadje, genoemden, zelf niet om hun zeer peniebele situatie hebben gevraagd.
En gewoon in een stukje “minder bedeelde wereld” zijn geboren…
Ook zijn ze vaak nog levenslang geconfronteerd met oorlogen/aanslagen/natuurrampen/uitzichtloze situaties mbt een redelijk salaris/geen redelijke huisvesting enz.enz..
Voorop blijft voor mij staan: Een mens is een mens.
Mocht er oorlog komen in Europa, dan hoop ik voor je dat er een plekje is in de Arabische wereld/ Somalie of Eritrea en dat deze wereld net zo ‘progressief’ denkt zoals jij.
Vergeet je dan niet een jurk in je koffer te doen voor jezelf en een lang gewaad voor je vrouw? Je christelijke normen en waarden dingetjes en wat ethisch wel of niet correct is, vinden ze daar vast niet interessant. Ik blijf dan wel hier vechten voor mijn zeer peniebele situatie of vertrek naar een buurland….
Wat bazel jij nu weer van der Linde? Dus als er hier oorlog komt vertrek jij naar een buurland? En wat nu als de inwoners van dat buurland net als jij niet op vluchtelingen uit oorlogsgebieden zitten te wachten?
@ Vd Linde, even over je ‘zeer peniebele situatie’
Wellicht wil je meedoen aan een test?
Zo ziet privilege er uit[/url]
Vragen zijn toch zo doorgefietst?
Mag ik je deze link (onderaan) ook van harte aanbevelen? ff de link openklappen in:
* Ben je benieuwd naar de hele lijst? Die staat hier.
Dit
Dat bedoel ik met
Hoop dat daar mijn dankbaarheid ook uitspringt dat ik op dat hele kleine, relatief nogal gelukkige, stukje wereld ben geboren. Genaamd “Nederland”.
Maar, zoals je weet, hebben we dat zelf niet voor het kiezen.
Dan doe ik een beroep op mijn geloof en roep dan racisme zodat het land mij wel moet accepteren. En daarna een beroep doen op menselijkheid ergens bij Amnesty International of een ‘progressieve’ politieke partij. Genoeg wereldvreemden in dat land die mij wel willen en moeten helpen van de EU.
En jij dan Leonardo? Neem jij dan een jurk, een nikaab mee naar het arabische deel van de wereld of denk je dan in je zwolsche boerenkloffie aan te kunnen komen? Sluier je dan je vrouw om eventuele aanranding of erger te voorkomen of zeg je dan gewoon tegen de omstanders “foei, het is ons leven en we maken zelf wel uit wat we geloven of hoe we ons kleden?”.
Dick, nee je dankbaarheid springt er niet uit. Je vermijd mijn vragen en zit op de stoel van “ow ow wat heb ik het goed als Nederlander en daarom gun ik iedereen het net zo”.
Dat maakt je blind in je eigen ideale cultuur zolang die nog bestaat. Geniet er nog maar even van. Je kleinkinderen zullen op jouw leeftijd er anders over denken.
Wens jullie allen een fijne middag en hoop dat de asielzoekers hier een tijdelijke veilige haven kunnen vinden. Tijdelijk met zo min mogelijk kosten…
Ik weet niet hoor Van der Linde… Stel dat Poetin hier de baas wordt en mij hier het leven onmogelijk gemaakt wordt en ik moet vluchten dan zijn Somalië en Eritrea niet de eerste landen waaraan ik denk om naar toe te vluchten. Maar jij veel succes gewenst daar.
Waar zou jij heen gaan bernard? Welke prioriteiten stel je? Gamba waar rust is of bv Venezuela of toch rijkdom?
@ V.der Linde…nog maar eens dan: Ben uiterst dankbaar dat ik in NL ben geboren.
Jammer dat jij mij blind acht.
En jammer dat jij mijn (klein)kinderen een resoluut andere denkwijze toebedeelt.
Denk er zelf nogal anders over: jullie allemaal ook een prettige dag verder!
En jouw grootouders dachten waarschijnlijk net zoals jij, van der linde.:o
Derk: De VS of Canada is het eerste wat in mij op komt.
Maar oké, als het dan toch Afrika moet zijn. Doe dan maar Sierra Leone. Een super gastvrij land.
Oh oh oh wat zijn de vaste regeerders het weer met elkaar eens. Goed betoog @ van der Linde. Waarom word er trouwens om kleding gevraagd voor deze gasten? Ze krijgen elke week zakgeld nota bene. Laat ze het daar van betalen. Kringloop en kleding winkel aan de Westerlaan, ( waar je allerlei kleding voor 2.50euro kunt kopen zitten dichtbij. Zelfs de dak en thuislozen hier in Zwolle moeten betalen voor een overnachting. Doe mij maar Australië, die sturen ze per goede boot met een beetje geld gelijk terug. Over een tijdje is ons hele sociale stelsel onbetaalbaar en naar de kloten.
Vs moet je niet belasten daar komen per jaar al 2miljoen mensen vanuit het zuiden.
De aap uit de mouw, Abel is een crimineel (ja, frauderen is criminaliteit) en maar zeiken over anderen ;D
Denk jij echt dat een gewone Nederlander niks kost? Dat je alle kosten die je hebt echt zelf moet betalen? Als je wil vergelijken, prima, maar dan wel een eerlijke vergelijking. Zul je waarschijnlijk niet doen, want dan blijken die asielzoekers helemaal niet duurder dan een gewone Nederlander ;D
Dat dan weer wel
Zou Harry & Fred ook goed uitkomen. Maar er is toch nixxx tegen het gelijk verstrekken van overbodige kleding aan die mensen. Nu, beste D.B., lijkt het of je het die mensen niet eens gunt… Die, gewone mensen die (helaas voor hun) ergens anders zijn geboren. En in een bijzonder trieste situatie zitten: of ben je daar ook nog niet van overtuigd? 😮
Op zich is er niets mis mee om voor weinig zelf kleding te laten kopen. Zo leren ze met geld omgaan en beseffen ze de waarde van het geld en dat er hier geen gratis geld bestaat
Uit de vermaarde
BeeldBuisBode
Nieuwsuur
NPO 2, 22:00 uur
Met onderandere:
– In Brussel overleggen ministers over een eventuele herverdeling van vluchtelingen over Europa.
Jasper helaas dus wel. Bv alleen al de kosten voor ziekte. 100% compensatie tegenover een kleine subsidie voor minderbedeelden.
Bij beunen crimineel? Hmm dus iets verkopen via marktplaats en dat niet opgeven maakt je crimineel? Er is een vrij voet dus niet veroordelen als je niet alles weet.
Trouwens tijdje gemist.
Ja Japser, waar was je?
Die heb ik nog niet gehoord crimineel,nazi,vreemdelingenhater,Wildersfan,wel een leuke Jasper crimineel heel orgineel.
Laat de vreemdelingenhaters en de anti-vluchtelingen-reaguurders hun zegje doen en laat het daarbij. Ze dragen niets constructiefs bij, dus niemand kan er iets mee. Degenen die vanuit hun hart reageren en niet vanuit hun portemonnee weten de weg naar de IJsselhallen wel te vinden.
Ook al zitten er tussen de vluchtelingen individuen die daar niets te zoeken hebben, dan nog is de groep welkom, omdat ze hulp nodig hebben. Niets meer, niets minder. Als je mensen laat stikken om te voorkomen dat je wellicht ‘de verkeerde’ helpt, dan ben je wat mij betreft zelf een ongewenst element in mijn maatschappij.
Romano van der Dussen zit al sinds 2006 in Spanje in de cel voor een verkrachtingsmoord uit 2003 die hij niet heeft gepleegd. Daarvoor ligt al jarenlang DNA-bewijs dat de moord koppelt aan de Britse zedendelinquent Mark Dixie, maar daar is nooit iets mee gedaan. Onlangs heeft Dixie – die vast zit voor een andere moord – bekend dat hij de Spaanse moord in 2003 heeft gepleegd. Waarmee de onschuldige Van der Dussen die onschuldig vast zit nu echt zeker weten definitief onschuldig vast zit. Dus nu zal de Nederlandse overheid wel fluks proberen om z’n onschuldige onderdaan zo snel mogelijk te repatriëren. Toch? Neen. Nederland doet niks. Van der Dussen blijft in zijn cel op Mallorca, omdat het Spaanse hooggerechtshof de zaak niet wil heropenen. De brief die de vader van Van der Dussen recent aan MinBuZa Koenders heeft geschreven, heeft dus niets geholpen. De brief is in het bezit van GeenStijl. Dan publiceren wij ‘m maar. Misschien dat Koenders dan wat meer urgentie gaat voelen, want die doet tot dusver helemaal niets. Free Romano!
Aan de minister van Buitenlandse Zaken
Dhr. Bert Koenders
Aan de vaste Kamercommissie buitenlandse zaken
Tav de voorzitter, mevrouw Angelien Eijsink
Geachte heer Koenders,
Mijn zoon Romano van der Dussen is in 2003 opgepakt in Spanje als verdachte voor twee aanrandingen en een verkrachtingen. Hij is veroordeeld tot een totale gevangenisstraf van 15 jaar en 7 maanden.
Slechts op een slachtoffer (het slachtoffer van verkrachting) is DNA materiaal aangetroffen. Dan DNA materiaal was niet van mijn zoon en dat was bij de rechtszaak al bekend. In 2006 vond er een match plaats met Mark Dixie. Dat is een Britse moordenaar die daar levenslang (met een minimum van 34 jaar) vastzit. Recentelijk heeft dhr. Dixie ook schriftelijk bekend dat hij de verkrachter is.
In al die jaren dat Romano in de gevangenis zit, heeft hij slechts zeer beperkt hulp gehad van de Nederlandse autoriteiten. Zowel de Britse, Spaanse als Nederlandse autoriteiten weten sinds 2006/2007 dat het DNA toebehoort aan Mark Dixie, maar hebben het niet officieel willen vaststellen en hebben mijn zoon dus gewoon in de gevangenis laten zitten.
Het Nederlandse miniserie heeft in 2010 een onderzoek laten doen en daarin werd heel duidelijk dat het proces tegen Romano een groot foutenfestival was
Misschien dat jullie je hier voor in kunnen zetten maar zal wel niet want dan krijg je te weinig aandacht,net als die gladdekker Koenders die alleen maar met een lachende mandarijnenkop op de foto staat als die weer wat geld aan Afrika kan geven.Maar ja we zijn ook niet anders gewend van de Partij van de Allochtonen.
Abel, wat heeft dit met de vluchtelingenopvang in Zwolle te maken?
Helemaal eens met Agusi, op 20 juli 2015 20:36
Maak je maar druk om je eigen volk paus Leo de eerste
Denk na en dan kom je er achter.
Tussen dat wat wij betalen voor ziekte of onderwijs, om maar even twee dingen te noemen, en wat het daadwerkelijk kost, zit een enorm verschil. Dit wordt zeer zwaar gesubsidieerd.
Als hij dat bedoelde, dan niet nee. Maar iets zegt me dat hij dat niet bedoelde.
Ameland, Belgische Ardennen en het Zwarte Woud. Heerlijke vakantie met voornamelijk zalig weer en veel prettige biertjes.
0Bericht door Abel, op 20 juli 2015 20:10
Die heb ik nog niet gehoord crimineel,nazi,vreemdelingenhater,Wildersfan,wel een leuke Jasper crimineel heel orgineel.En toch, als jij fraudeert, ben je dat wel. Vreemdelingenhater is ook overduidelijk. Die twee anderen kan ik niet over oordelen.
>:( Wil ik ook
In Nes-city?
Wat was je lekkerste skuimer: toch geen Duitsche?
Abel heeft nog weleens last van die denkbeeldige klap hij van Cambuur gehad heeft. Die heeft iemand anders gehad, maar Abeltje heeft het nu zo vaak gezegd dat hij het zelf geloofd. Laat het mannetje maar…
Ga weg lopert van van vak-d
Vakantie in het Zwarte woud Jasper heb jeje geld wel bij de fouten uitgegeven want daar broeit altijd nog wat.Niet echt over nagedacht.
Heren, niet op de persoon aub.
Goed, terug naar het helpen van mensen die het nodig hebben. Of gewoon niet, als je zo niet-sociaal bent. Kan ook.
Vluchtelingen beter verdelen over heel Europa, en niet alleen over laten aan vijf landen die nu de meesten opvangen zoals Angela Merkel opmerkte. Premier Rutte zei in 2011 al bij P en W dat het land ontwricht raakt omdat het draagvlak van de Nederlanders op den duur verdwijnt. Italië kan het aantal vluchtelingen allang niet meer aan bijvoorbeeld. Gewoon elk land naar grote, vermogen en draagkracht vluchtelingen laten opnemen en niet alleen de landen met goede voorzieningen. Is het straks de bedoeling dat er om de zes weken, weer 400 vluchtelingen opgenomen worden in de IJsselhallen? Mag hopen van niet. Trouwens kleding kunnen ze best zelf kopen van hun wekelijkse zakgeld, dan maar bijvoorbeeld geen sigaretten.
Vermogen en draagkracht worden onder meer bepaalt door de goede voorzieningen…
Kunnen we net als Hongarije niet een groot hek plaatsen zodat er geen 1 meer in kan?
Waarom niet in de polder, kunnen ze eerst acclimatiseren, sober en ruimte genoeg.
Zo midden in een stad opvang en daarna naar kleinere gemeenten ivm huisvesting is ook weer zo raar.
De naiviteit 😀 😀
Heb NIEUWSUUR gister gemist, maar dit is een duidelijk feitenrelaas
Dat is zo @ Jasper. Ik blijf bij mijn punt dat vluchtelingen beter verdeelt moeten worden over héél Europa naar grote van een land en draagkracht. Zoals Merkel terecht stelde en niet alleen de vijf, waaronder Nederland en Duitsland. Als het zo doorgaat met deze aantallen vluchtelingen zijn mensen op een gegeven moment er wel klaar mee, en raakt het land ontwricht zoals Rutte stelde in 2011 al trouwens. Nu 400 vluchtelingen alleen al in de IJsselhallen en Zeelandhallen. Noem ik de rest van de opvangplaatsen nog niet eens op. Maar goed jou maakt het geen fluit uit hoeveel vluchtelingen hier komen. Jij hebt je zaakjes wel goed voor elkaar, in tegenstelling tot vele anderen in dit land.
Abel, kan niet inhoudelijk reageren en daarom wordt hij op een uiterst grove manier persoonlijk. Kwestie van onmacht.
En daarom speel jij het nu weer op de persoon Loop je hem gewoon uit te dagen. Kap dr eens mee
En die vele anderen hebben nog altijd veel beter dan die vluchtelingen.
Er komen ook rijke vluchtelingen deze kant op. Informatie van het COA zelf. Men betaald sowieso rond de vijf duizend euro aan een mensensmokkelaar. Dus het zijn niet de armste jongens die de oversteek maken. Zolang hier nog zoveel voedsel banken nodig zijn 10.000 in totaal, en zeer veel mensen onder de armoede grens leven, mag Nederland best wat terughoudender zijn met het opnemen van vluchtelingen wat mij betreft. Daarbij komt dat mogen deze mensen eindelijk hun status krijgen en mogen blijven er geen werk voor hun is. De meeste werkgevers zijn heel selectief met wie ze aannemen. De Marokkaanse gemeenschap kan daar over mee praten. Dus sociale dienst. @ D erk waar bemoei je je mee.
Met het topic 🙂 Soms verwijs ik naar de nettiquette
Het heeft niks met arm of rijk te maken, maar met oorlog.
@D.B deze mensen vluchten niet omdat ze te arm zijn, ze vluchten omdat ze thuis worden afgemaakt of erger. Ze willen hier straks ook geen baan, ze willen terug naar huis zodra het daar veilig voor ze is.
Wanneer leren mensen nou eens het verschil tussen een vluchteling en een asielzoeker?
Wanneer leren mensen nou het verschil tussen gelukzoekers en vluchteling? miljarden gaan hierin om en de dupe is uiteindelijk de gewone burger die het door zijn of haar strot gedrukt krijgt.
Nederland had zo’n mooi land kunnen zijn zonder al het gespuis en de linkse tolererende macht. Weg met de vluchtelingen. laat ze maar een kamp bouwen in Brussel of in Luxemburg daar bij het pluche.
Hahaha wat een giller ze willen straks naar huis was dat maar waar.
Amen Bernard, daarbij zijn ook een fors aantal mensen zelf verantwoordelijk dat ze hier afhankelijk zijn geworden van de Voedselbank. Dat zijn de mensen die in de tijd dat het niet op kon, topzware hypotheken hebben afgesloten om in te grote huizen te gaan wonen, extra auto’s en vakanties te financieren. Wat mij betreft worden die mensen veel te snel als “slachtoffer” weggezet. Hoe triest het ook is, dat die torenhoge hypotheeklasten niet meer op te brengen zijn. Het is tegenwoordig mode om “de banken” of “de overheid” de schuld te geven van ellende die voor een belangrijk deel ook door de mensen zelf veroorzaakt is. En mensen die vluchten voor oorlog moeten elders onderdak kunnen vinden. En laten wij nu niet doen alsof wij “al die vluchtelingen” op moeten vangen, dat is aantoonbaar onjuist en we hebben daar op dit moment gewoon een erg onbarmhartig en a-sociaal beleid op. Als Nederlander schaam ik mij daarvoor.
Klopt leonardo, bijna alle mensen bij de voedselbank hebben het zelf veroorzaakt door op grote voet te leven. Bijna alle vluchtelingen zijn gelukzoekers, bijna alle katholieken doen het met kinderen, fors alle negers kunnen harder lopen dan de roomblanke want ze hebben zonder werk meer tijd voor sport, geert wilders is een racist want minder minder minder, bijna alle vvd’ers zijn witte boordencriminelen, fors alle ga eagels aanhangers stelen graag bekers of slaan mensen, bijna alle ontevreden mensen zijn slachtofferdenkers.
Aangezien je de termen als roomblanke gebruikt, durf ik bijna te wedden dat jij dit niet bent. Door die onderscheid te maken en zo’n bord voor je kop te hebben, schaam ik mij voor dat je een Nederlander bent.
Nederland kon een mooi land zijn, door flink asociaal te zijn. Volgens Karel. Hoe Nederland is Nederland als we niet meer sociaal zijn?
Karel, ik zeg nergens dat alle mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank daar zelf schuldig aan zijn. Maar het valt me op dat veel mensen moeite hebben met begrijpend lezen. Het zij zo.
@ Karel W, goed betoog. Tuurlijk Leonardo, een fors aantal heeft het aan zich zelf te danken dat ze afhankelijk zijn van de voedsel bank omdat ze op te grote voet leefden , wat een onzin wat mij betreft. En nee tuurlijk vangen wij niet al die vluchtelingen op. Maar in verhouding met andere Europese landen wel een fors deel. Er zijn in Europa vijf landen waaronder Nederland die de meeste vluchtelingen opvangen, asiel aanvragen krijgen. Jasper volgens het UNHCR is in Nederland iemand een vluchteling als hij de asiel procedure met goed gevolg heeft doorlopen en asiel verkregen heeft. denk je nu echt dat deze mensen terug willen? Ze hebben niet voor niets zoveel geld betaald om hier te kunnen komen. Deze mensen teren straks allemaal van de sociale voorzieningen, die daardoor op een gegeven moment onbetaalbaar word.
Ondertussen schaamt de ene helft van het land zich voor de andere helft en omgekeerd. Blijkbaar zijn er goede Nederlanders en slechte Nederlanders.
Goede Nederlanders houden vluchtelingen buiten de deur, want die komen hier alleen maar om te profiteren van zaken waar ze geen recht op hebben en dat laten we toch echt niet gebeuren.
Slechte Nederlanders zijn die sukkels die er keer op keer weer in trappen en de profiteurs steeds weer de hand reiken en als ze eenmaal ingeburgerd zijn….nou, krijg ze dan maar weer eens d’r uut.
Of omgekeerd natuurlijk, al naar gelang je positie is in deze.
Ik denk dat ik maar een slechte Nederlandse sukkel ben die er steeds weer intrapt. De goede Nederlanders kunnen me vertellen dat ik daar spijt van krijg en het niet eerlijk is, maar ik denk dat je nooit spijt hoeft te krijgen van iets waar je voor staat. Zoals een open deur voor mensen die vluchten voor serieuze shit.
Vluchtelingen weigeren omdat we in dit land al wachtlijsten hebben voor huurwoningen? Omdat we al werkloosheid hebben? Omdat er Nederlanders in het buitenland onschuldig vast zitten? Omdat we ons land al dichtgetimmerd hebben met allerlei regeltjes waar we ons mateloos aan ergeren maar die goed van pas komen als we de deur dicht willen houden?
Dan maar een sukkel. Schaam je maar voor mij.
Hoi Agusi,
Goed geschreven!
Alleen wel helemaal niet hoe ik ’t zie.
Goede mensen doen goed zoveel ze kunnen, om te beginnen.
Vluchtelingen zoveel als mogelijk helpen vind ik
echt wel een soort van proefje van beschaving.
Als we dat niet kunnen is er weinig voor ons over
ook vrees ik.
Is het zo’n vreemd idee te bedenken hoe je de medemensen
zo goed mogelijk kunt helpen?
Den gouden paplepel dient met man en macht verdedigd te worden tegen een ieder die er ook wat van wil. Zij hebben het niet verdiend. Zij zijn hier niet geboren!
@Hikstad
We staan aan dezelfde kant, Hikstad.
De meeste mensen zijn best wel behulpzaam, maar niet iedereen kan dat zomaar willekeurig en belangenloos opbrengen. Het moet soms iets opleveren, aanzien genereren, zichtbaar zijn, of land- kleur- of geloofsgenoten betreffen. Zodra het om vreemdelingen gaat, wordt de knop omgedraaid en drijven er allerlei bezwaren, conflicten of oneerlijkheden naar boven. En dan is er altijd wel een reden om de andere kant op te kijken en niet de helpende hand uit te steken. Jammer, maar een ‘fact of life’. Het zij zo. Mensen zijn zoals ze zijn.
En zoo is ’t, Japsert
http://m.spitsnieuws.nl/buitenland/2015/07/vluchteling-brengt-gevonden-1000-euro-naar-politie
Dat heet racisme!
Wanhopige vluchtelingen proberen zwemmend de Engelse kust te bereiken
Vluchtelingen proberen, met gevaar voor eigen leven, een nieuw bestaan in Engeland op te bouwen
De nood is zo hoog dat, door een van de meest druk bevaren kanalen van Europa, nu ook vluchtelingen zwemmen
Een onbekend aantal vluchtelingen probeert zwemmend, of soms in boten, de gevaarlijke oversteek te maken van de Franse naar de Engelse kust, dit maakte BBC dinsdag bekend. Deze manier van ‘reizen’ kwam al eerder, in 2014, aan het licht toen er twee lichamen, los van elkaar maar wel in identieke wetsuits, aangetroffen werden aan de Nederlandse en Noorse kust.
Syrische vluchtelingen
Na DNA onderzoek bleek dat het ging om de 22-jarige Syrische vluchteling Mouaz Al Balkhi die met zijn familie uit Syrië gevlucht was en naar zijn oom in Bradford probeerde te vluchten. Het andere lichaam bleek van de 28-jarige Shadi Omar Kataf te zijn die, samen met zijn zus, uit een door IS bestierd vluchtelingenkamp gevlucht was.
Calais
Het Franse Calais is niet voor niets een belangrijk strategisch punt, voor vluchtelingen, om de oversteek te durven wagen. De Engelse kust ligt vanaf daar ‘maar’ 34 kilometer verwijderd van de Franse havenstad.
Inmiddels wordt de Franse kustplaats ‘overspoeld door vluchtelingen.’ Er zijn nu al ruim 2000 vluchtelingen neergestreken in zelfgemaakte ’tentenkampen’ en dreigt de situatie verder de spuigaten uit te lopen. Volgens de Britse vervoersorganisatie Road Haulage Association bestormen vluchtelingen ondertussen ook vrachtwagens om zo een ‘veiligere’ oversteek te kunnen maken.
The independent.nl: Desperate migrants try to swim from Calais to Britain
@kleber038
in de praktijk heet dat vrijheid van mening. Niets mis mee.
ja, met vrijheid van meningsuiting mag je alles zeggen, beledigen en uitlokken. Dat is ook zo, sorry hoor.
Er is een verschil tussen vrijheid van mening en vrijheid van meningsuiting. De laatste wordt wel degelijk ingeperkt: haatzaaien wordt in de regel niet toegestaan.
En vrijheid van mening… is vrijheid van mening. Gelukkig hebben we nog geen gedachtenpolitie 😉