Zwolle – De politie is een onderzoek gestart naar een straatroof, die op zaterdag 8 augustus rond 03.15 uur heeft plaatsgevonden op de Holtenbroekerdijk in Zwolle.
Een 21-jarige vrouw uit Zwolle die daar fietste, werd op dat moment van haar fiets getrokken door een onbekende man. Door de val kwam het slachtoffer met haar hoofd op de grond, waardoor ze verwondingen op liep (ze hoefde echter niet naar het ziekenhuis). De dader ging er vandoor met een pinpas, maar deze kon gelukkig snel worden geblokkeerd.
Kunt u helpen?
De politie is direct een zoekactie gestart, maar heeft de dader nog niet gevonden. Het slachtoffer kon geen signalement van de dader geven, maar misschien dat er toch getuigen zijn die iets gezien hebben. Die worden opgeroepen met de politie te bellen op 0900-8844. Als u anoniem wilt blijven, kunt u ook bellen met Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000.
Misschien handig om signaliment erbij vermelden?
😉
Ze moet toch iets gezien hebben van de dader? Bv blanke of getinte man? Valt mij zowiezo op dat laatste tijd signaliment niet bij wordt vermeld zodra het om bv getinte figuur is. Zelfs de regering heeft opsporing verzoch verzocht om minder getinte zaken te behandelen.
ER MOET DAAR MEER VERLICHTING KOMEN STERKTE VOOR HET SLACHTOFFER
@catharina, er komt steeds minder verlichting (geld)
maar waarom fiets een 21e jarige vrouw s’nachts daar ?
moet wel kunnen,,, maar het kan niet meer 🙁
Mag tegenwoordig voor zo’n delict ook politie gebeld worden….. ?
Worden jonge vrouwen ’s nachts niet meer thuisgebracht? Zijn de mannen in Zwolle werkelijk zo lomp?
hanshw8 heeft een beetje last van zijn onderbuik…
Het wordt niet meer vermeld, maar gelukkig weet jij wel wie het gedaan heeft. Misschien kan de politie wat met jouw informatie… 😉
Opmerkingen die zo tenenkrommend achterdochtig zijn, maken mij aan het lachen, maar zijn eigenlijk om te janken.
Als je je in het leven iets meer op de feiten baseert in plaats van de onderbuik, wordt de wereld al een heel stuk mooier voor je. 🙂
Wilbert, wou je zeggen dat dit artikel uit de duim gezogen is? http://media.tpo.nl/2014/10/09/overheid-en-npo-eisen-dat-opsporing-verzocht-minder-marokkanen-laat-zien/
wat doet een meisje van 21 op dat tijdstip op een dijk te fietsen?
je moet toch weten dat dat heeeeel gevaarlijk is!
Helaas heb je gelijk…
Ik stel voor dat de mannen na 0.00 uur huisarrest krijgen, zodat vrouwen veilig over straat kunnen fietsen.>:(
@G.Geerink
Ik kende dat artikel niet, maar met media als The Post Online en de Nieuwe Revu ben ik erg sceptisch als ze anonieme bronnen gebruiken. Dus ik ben verre van overtuigt dat ‘de regering’ zo’n verzoek bij Opsporing Verzocht neerlegt. Ik geloof sowieso dat onze overheid zich wel met belangrijkere zaken bezig houdt.
Bericht door Wilbert, op 8 augustus 2015 12:56
Tuurlijk joh, droom lekker verder in je multicultie wereldje, maar als je wakker bent sta je weer in de realiteit .
Of jou wereldje is heel klein, dat kan natuurlijk.
Off topic:
Het valt me op dat er zo gefit wordt onder de items van weblog Zwolle de laatste tijd. (Al langer, maar ik heb het gevoel dat het erger is geworden.).
Laat iedereen zijn eigen mening hebben en beschuldig niet gelijk.
On topic:
Je moet er gewoon kunnen fietsen. Je moet gewoon naar huis kunnen fietsen. Ook ’s nachts. Ook alleen. Ook omdat de Holtenbroekerdijk onder de fietsroute naar Stadshagen valt. Ik zou daar eerder voor kiezen dan voor de klooienberglaan op dat stuk. Juist omdat iedereen daarlangs gaat.
Niet iedereen heeft iemand om mee naar huis mee te fietsen.
Het verhaal wordt door de staatssecretaris stellig ontkend. Hij heeft het laten uitzoekn maar er kwam geen enkel bewijs voor de stelling.
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ocw/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2014/10/27/kamerbrief-over-het-tv-programma-opsporing-verzocht.html
Voor complotdenkers zoals De Cock en G.Geerink maakt het waarschijnlijk niet uit wat overheid en NPO beweren: het artikel in Nieuwe Revu past geheel in het straatje van de strijd tegen politieke correctheid.
In heel veel artikelen over misdrijven wordt vermeld of de dader al dan niet een kleurtje heeft, hetgeen de stelling al zou ontkrachten. Pas maar op dat je niet net zo gek wordt als die vent in het noorden die nog steeds meent dat de blanke boer die Marianne Vaatstra doodde geslachtofferd is om een asielzoeker te beschermen.
Lekker naïef veel vertrouwen hebben in onze regering en de NPO,
Vind ik niet erg hoor, maar laat mensen die daar anders over denken ook hun woord doen.
Bedoelen popje, kleber038 en ja-tja nu dat het haar eigen schuld was? Had-ze-daar-maar-niet-moeten-fietsen…
Toevallig ken ik dit slachtoffer. En mij is verteld dat ze een paar flinke klappen en trappen tegen haar hoofd heeft gekregen ze is daarvoor met een ambulance meegegaan en heeft een hechting gekregen. Ze heeft ook verteld dat het ging om een man met een buitenlands accent deze man sprak erover dat hij een alquaida strijder was ofzo, Dit kan hij ook geacteerd hebben. De wonden komen niet doordat ze met haar voorhoofd op de stoep ia gevallen maar door vele trappen en klappen. Verder heeft die man nog gepind hiervan zijn waarschijnlijk wel beelden aangezien er in holtenbroek winkelcentrum genoeg camera’s hangen
Uit asielzoekerscentrum?
Wat ik me dan altijd afvraag: Hoe kun je pinnen zonder de pincode te weten? Hoe doen ze dat? Dwingen ze het slachtoffer om die te zeggen?
Bernard, Ja ze is gedwongen te geven als ze stil viel kreeg ze weer een klap.
Het zal dus niet eens meer verbazen als hier mensen durfen te beweren dat de dader zijn looks expres donker gemaakt heeft om zo onherkenbaar op een buitenlander te lijken.
Slaap lekker verder.
Het verhaal van triest staat helemaal haaks op die van WLZ! Wie heeft gelijk?
Of is het een broodje Aap verhaal?
De Cock, waar en door wie wordt jou belet hier het woord te doen? Jij en de jouwen krijgen hier ruim de gelegenheid om je mening en visie op zaken te geven. Dat mogen anderen ook!
Dame, geloof mij ik ken deze persoon goed. De media vervormd over het algemeen veel dingen. er word gewoon vanalles gepubliceerd wat niet waar is. Of informatie word achtergehouden door de politie.
nee hoor…
maar over dijkje onverlicht kan helaas niet meer -s’nachts
en je kunt ook de klooienberglaan over fietsen, verlicht en meer
mensen die daar fietsen, en wat gezien kunnen hebben
evt helpen
Wij hadden vroeger thuis touwtje door de brievenbus, doe je dit nu krijg je verbaal wegens uitlokking:(:(
@triest, je bedoelt Jeanine. Ik heb niet op je verhaal gereageerd. De media vervormen inderdaad regelmatig zaken. Dit bericht is zo van de politiesite geplukt. Ik kan geen reden bedenken waarom de politie relevante zaken achterwege zou laten en zeker niet waarom ze de waarheid (meisje kon geen signalement geven) geweld aan zouden doen. Heb je het direct van het slachtoffer of viavia?
@dame, direct is namelijk familie
Ik had het over pinnen in holtenbroek maar dat klopt niet eerste instantie werd dat gedacht omdat daar bonnetjes van haar portemonnee lagen, er is gepind aan de willemscade bij de Rabo.
@jeanine, ik kan het verhaal van Triest ook bevestigen. De feiten zijn inderdaad iets anders dan hier op WLZ gemeld wordt. (ken het slachtoffer ook) Wel is het goed dat er aandacht is voor deze zaak.
Dat betekend dus dat als ik het verhaal van triest en ari mag geloven, dat er wederom niks klopt van de berichtgeving van WLZ. De smoes van het mogen dan vrijwilligers zijn vind ik altijd zeer dubieus. Je brengt of juiste informatie al dan niet later met een update of je zegt niets. Na-apen kan iedereen. Ik betrap WLZ veel vaker op het verstrekken van onjuiste informatie. Een journalist al dan niet vrijwilligger moet altijd zijn bron controleren.
altijd je bron controleren?
Je krijgt als WLZ met regelmaat een politiebericht ter publicatie (dat is volgens mij in ’t verleden een keer afgesproken).
Moet je dan als WLZ de politie bellen met de vraag: “klopt uw verhaal?”
“Ja hoor, het klopt”. En dan Jeanine?
Dus Jeanine verwijt WLZ iets, terwijl hij/zij zelf ook niet zuiver is (reageren onder al die verschillende namen, zoals RiaV e.d.), onder alle klaagartikelen over festivals. Nee Jeanine, iets met pot en een ketel. 😮
Dus jij gelooft altijd de politie? Dat is wel heel dom. Ze zijn niet voor niets de laatste negatief in het nieuws wegens onjuiste informatie.
Navraag in de omgeving van het slachtoffer bijvoorbeeld. De tekst aanpassen als het niet klopt dmv een updaten bijvoorbeeld en ga zo maar Door.
En waarom zou de politie in dit geval verkeerde informatie geven? Om zichzelf extra werk te bezorgen door getuigen op te roepen die een signalement kunnen geven?
Waarom reageert het slachtoffer niet zelf richting politie, nu ze zich achteraf weer van alles schijnt te herinneren?
Ik geloof de politie in altijd zolang ik geen andere betrouwbare informatie heb. Ze worden van mijn belastingcenten betaald dus zou het niet best zijn als ze onbetrouwbaar waren.
Maar ik heb even op politie.nl gekeken en daar staat inderdaad het bericht letterlijk zoals het hier ook staat. Ook nog een disclaimer gevonden op https://www.politie.nl/algemeen/disclaimer.html. En die begint met
Dus als iemand een correctie heeft, daar moet je zijn.
Eerste regel, woordje “in” hoort er niet bij. >:(
Absoluut laf en te veroordelen, maar een 21-jarige dame om 3:15 alleen
op de Holtenbroekerdijk?
Niet, zeker niet, om dat ik zo heilig ben, maar hetzelfde dreigde vannacht met een dame te gebeuren die bijna even oud is…..tja dan rij ik toch ff door, logisch.
Natuurlijk is dat pure onzin als mensen zeggen die vrouw van 21 hoort toch niet nachts te fietsen, of tunnels vermijden of niet allen, maar wat moeten de vrouwen nou doen??
Niet meer kunnen fietsen als het donker is???
Ik stel voor om stroomstoot wapens te legaliseren dan kunnen de vrouwen( als ze natuurlijk mentaal goed zijn) die gewoon verkrijgen met de toestemming, want in iedere geval heb je iets om je zelf te beschermen..
Dus jij zou je dochter met een gerust hart om 3:15 terug laten komen van een verlaten pad?
Geef wel toe dat mijn niet bange dochter een kleinigheid in haar tasje heeft.
Mijn voorstel is makkelijker te realiseren, br: avondklok voor mannen.:)
Dan ga je er voor het gemak vanuit dat het alleen maar mannen zijn die dat doen, Dame. Dat vind ik behoorlijk discriminerend!
Eens en Dame, je denkt toch niet dat mannen zo makkelijk te temmen zijn door iets als een avondklok?
Overigens niet gek dat het bericht op politie.nl hetzelfde is: Deze berichten het op weblogzwolle worden door de politie geplaatst.
Tuurlijk Plantje. Maar voor iedereen was dat kennelijk niet duidelijk. Het ging me vooral om te wijzen op de mogelijkheid van correctie.
@Bernard, als de keuze is dat vrouwen niet meer zo laat alleen op pad mogen zijn, zoals hier wordt geopperd of een avondklok voor mannen, kies ik voor het laatste. 🙂
Door de reacties van triest en ari, begin ik het verhaal wel met meer vraagtekens te lezen. Ik ben benieuwd of we ooit meer informatie zullen krijgen.
Zou jij je dochter om 3:15 alleen laten fietsen door gebied zonder huizen?
Snapte ik Dame;) maar ik wilde toch even happen.
Daar log ik speciaal voor in bernard…valt er verdeurie nixxx te (ook nog geen emoticon voor….) happen 🙁
Heb ik toch weer gelijk gekregen. Was weer een buitenlander en media durft dat niet meer te zeggen. Ook omdat ze bang zijn dat owee als het een asielzoeker betreft die uit de ijsselhallen komt.
En reacties van…. men hoort daar zo laat niet meer te fietsen vindt ik onzin. We leven in vrij land en mensen moeten hun poten gewoon thuis houden en zelf gaan werken voor hun centen en anders vooor lange tijd in de cel en geen vaste verblijfsvergunning direct terug naar eigen land.
Je hebt helemaal gelijk hanshw8 😀
Zo vond ik die opmerking van burgemeester van Tynaarlo ook zo goed. Als je als gelukzoeker er ?? 35.000 voor over hebt om hier te komen, dan kun je ook een hotel boeken en is asielopvang complete onzin.
mocht iemand denken dat ik het haar eigen schuld vind….ik vind gewoon dat je goed na moet denken over in wat voor wereld we leven!
ja het zou moeten kunnen om naar huis te fietsen om dat tijdstip…maar de realiteit is dat dat niet meer kan!! het risico op ellende is toch te groot om maar te denken ik ga fietsen want pfff het moet toch kunnen…..naief met alles wat er gebeurd moet je slimmer zijn en denken aan je veiligheid
Altijd en overel, maar idd misschien anno 2015, nog wel meer
Helaas toch eens met popje. Maar ben wel verdrietig dat het niet anders kan.
Niet eens, je kunt niet leven wanneer je je laat leiden door angst. Leven is risico’s nemen en het is inderdaad enorm kl*te wanneer dat risico bewaarheid wordt. Toch zie ik geen andere optie.
Dus, je zou je dochter probleemloos om 3:15 de nacht in sturen. Ook een route op waar niet of nauwelijks een huis staat.
Als er dan wat gebeurd, zou je jezelf dan nixxx kwalijk nemen?
Als er iets – ook buiten je schuld – gebeurt, neem je het jezelf altijd kwalijk, Dick. Dat is niet het issue. Natuurlijk wil je niet dat er iets gebeurt, maar je wilt ook niet dat je kinderen moeten leven als angstige vogeltjes. Risicomijden lukt niet, risicoreductie natuurlijk wel (nadenken over de route, proberen met een groep mee te fietsen etc).
In het voorbeeld heb jij, als moeder je dochter bewust midden in de nacht de (zoals iedereen weet gevaarlijke) straten op gestuurd. Probeerde eerder al te beschrijven dat dat nixxx met angst te maken heeft (bij ons thuis)…ga het niet weer noemen.
Gelukkig zullen onze kinderen nooit kunnen zeggen dat we ze als angstige vogeltjes hebben opgevoed. Verre van dat. Zoon lief stond op toen ie 3 was ineens bovenaan een schilderladder: ff uit het oog verloren. Alleen door hem heel beheerst van bovenaf de veilige slaapkamer in te trekken ging dat goed. Dezelfde meneer viel, evenlater, op de rand van de betonnen fundering bij de buurman en buuf. Kan gebeuren, terwijl hij me toch een diepe en lange glup in zijn voorhoofd had….zonder dokter in te schakelen (ja, mijn dame is wel eens iets té hard, vind ik) is ie uitstekend opgedroogd.
Vooral de 3-hoek vrouw des huizes, man des huizes, jonge dame des huizes….hebben veel discussie met elkaar. Maar over dit onderwerp is nooit discussie geweest. Jonge dame begreep het risico.
Nuance: nixxx met angst van ons…eerder bezorgdheid. En zeker niet met angst van dochter….haar spraken de alternatieven altijd gelijk aan.
En je zoons mogen wel alleen om drie uur ’s nachts naar huis fietsen?
Ja, ging mezelf ook altijd goed af. Je weet tog: Het sterke geslacht 😉
Ook zij kunnen een gek of een groep gekken tegenkomen, Dick.:o
Alles kan (kom niet met die flauwe over Wim Kan). Heb 30 jaar geleden ’s nachts wel eens gedacht toen ik van en naar A. in de Basterdkamp ging…..oei, altijd meer dan 3 jongens onder die brug….maar als je al bang bent: laat het nooit merken.
Ga journaal kijken over zielige relletjes met onze politie.
UPDATE:
In de nacht van vrijdag 7 op zaterdag 8 augustus werd een 21-jarige vrouw uit Zwolle beroofd op de Holtenbroekerdijk in Zwolle. Dit gebeurde tussen 03.00 en 03.15 uur. De politie is op zoek naar getuigen, in het bijzonder drie fietsers die in de buurt hebben gefietst en mogelijk iets hebben gezien.
De 21-jarige vrouw uit Zwolle fietste tussen 03.00 en 03.15 uur vanuit het centrum van Zwolle in de richting van Stadshagen. Halverwege de Holtenbroekerdijk werd zij door een onbekende man van de fiets getrapt. Hierbij kwam zij ten val. De man beroofde de vrouw van o.a. haar pinpas en is vervolgens weggefietst richting de Twistvlietbrug. De vrouw raakte bij de beroving gewond, zij heeft zich in het ziekenhuis aan haar verwondingen moeten laten behandelen.
Signalement
Omdat het op het tijdstip van de overval erg donker was, is er slechts een summier signalement bekend. Het zou gaan om een man van tussen de 20 en 30 jaar oud. Hij sprak met een buitenlands accent en fietste op een ??sportieve?? fiets, mogelijk een mountainbike, crossfiets of racefiets.
De vrouw heeft om hulp geroepen, maar vermoedelijk heeft niemand haar gehoord. Wel zag de vrouw komende vanaf de Twistvlietbrug een vrouw fietsen, evenals twee mannen vanuit de Klooienberglaan. Het zou kunnen dat zij de dader hebben zien fietsen of andere informatie hebben die van belang kan zijn. Zij, en eventuele andere getuigen, worden verzocht zich te melden bij de politie. Dit kan door te bellen naar 0900-8844 of anoniem via M. 0800-7000.
Nog geen beelden van het pinnen?
Als complotdenker wil je ook graag een bevestiging.:o
Ik snap ook niet waar WLZ het lef vandaan haalt om te schrijven over een buitenlands accent, terwijl de regering heeft gesommeerd dat buiten de media te houden…..;)
Gepakt!! Mooi! Zie het laatste nieuws.