‘Wegpiraat’ bekeurd in regio Zwolle

Zwolle – Een automobilist uit Urk is donderdagavond door Verkeerpolitie Overijssel bekeurd vanwege een aantal overtredingen in de regio Zwolle. De ‘wegpiraat’ wordt aangemeld voor EMG.

schermafbeelding_2016-02-26_om_10.16.49.png

Op foto is te zien dan de automobilist uit Urk op de N35 bij de Ganzepan tussen Heino en Zwolle inhaalt bij doorgetrokken streep voor het viaduct. Op dat moment verschijnt een tegenligger. De gevolgen waren waarschijnlijk niet te overzien als die tegenligger zich niet aan de snelheid had gehouden. De bestuurder reed meerdere keren rond de invorderingssnelheid. De Urker kreeg een bekeuring voor 118 bij 70 km per uur in de bebouwde kom van Zwolle, rijden over een doorgetrokken streep en er ging een mededeling naar het CBR (waarschuwing EMG).

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

21 gedachten over “‘Wegpiraat’ bekeurd in regio Zwolle”

  1. Voor wie het niet weet: EMG = Educatieve Maatregel Gedrag en Verkeer welke kan worden opgelegd door politie. De betrokkene is verplicht de kosten van deze CBR- cursus ad ?? 1002,- op tijd te betalen en aan de EMG deel te nemen. Wanneer hij hier niet aan voldoet, wordt zijn rijbewijs door het CBR ongeldig verklaard wegens het niet-verlenen van medewerking.

  2. Wat een imbiciel!
    Wat mij betreft wordt de grens waarop een rijbewijs wordt ingevorderd verlaagd van 50 km/u te hard naar 30 km/u te hard of zo.
    Levensgevaarlijk, dit soort tuig op de weg!

  3. Rij deze weg dagelijks en maak daar ook dagelijks van die gekken mee. Je mag er 80-km. p/u rijden maar het lijkt vaak wel een racebaan.
    Je word opgejaagd, bij de dubbele baan voor de stoplichten ‘is het vechten wie er mag staan’ en een vaste streep of vlak wordt massaal genegeerd.
    Leuk is het dan als je ze later gewoon weer stil ziet staan voor een stoplicht.
    Op deze weg heeft hard rijden totaal geen zin en hoop inderdaad ook dat er veel meer snelheidscontroles komen.

  4. Ik rijd deze weg altijd op de maandagavond (en de zaterdagmorgen / – middag).
    Het is zeker in de spits geen fijne weg om te rijden vanwege het asociale gedrag van hanige mannetjes in hun wsl. leasebakken, VW’s, BMW’s, Audi’s etc.
    Bumperkleven, snijden bij de stoplichten omdat ze perse voor je i.p.v. achter je in willen voegen en jij toch maar in een kleine auto rijdt, etc. etc.
    ’s Avonds ook meerdere malen meegemaakt dat je met hoge snelheid ingehaald wordt terwijl en een doorgetrokken streep is, 2 keer bij de verkeerslichten bij Heino aan het einde van de invoegstrook bijna van de weg gedrukt (zat te wachten op de klap maar het ging net goed, hart in je keel). In de spits rijd ik tegenwoordig maar over Wijhe, geeft een stuk meer rust. Politie ga er vaker controleren in niet herkenbare politieauto’s! Zowel in de spits bij de Heinose verkeerslichten en ’s avonds wat later tussen Heino en Wythmen.

  5. In de spits rijd ik tegenwoordig maar over Wijhe, geeft een stuk meer rust. Politie ga er vaker controleren in niet herkenbare politieauto’s!

    Pas daar ook maar op. Ik ga in de spits tegenwoordig ook via Wijhe omdat ik de chaos van de marslanden tot aan Wythmen zat was. Paar weken geleden lekker met het overige verkeer mee gehobbeld en alsnog geflitst met een snelheid van 87. Politie Noord-Oost Gelderland (wat doen die daar ?berhaupt?) heeft fors kunnen incasseren aangezien de hele stroom met die snelheid reed.

    Wat betreft die Urker, het is bijna een kunst om uitgerekend die plek(de meest onoverzichtelijke) uit te kiezen om in te halen.

  6. @bigge jij gaat hier zeuren over dat je gepakt werd met 95km/h op de teller, terwijl de rest hier klaagt over aso’s die te hard rijden. Lijkt je dat verstandig?

  7. Ik zeur niet, ik waarschuw alleen voor het geval er hier ook chauffeurs zijn die gewoon lekker met het overige verkeer meehobbelen ipv angstvallig op hun snelheidsmeter zitten te letten. Schijnbaar is de spits aantrekkelijker om te flitsen dan de rustige momenten wanneer er vaak veel harder wordt gereden.

    En 95 op de teller? Dacht het niet. Bij die snelheid op de teller is het mogelijk om nog een beetje fatsoenlijk in de 6e versnelling te kunnen rijden. Rond dat tijdstip gebeurt het me zelden dat ik in de 6e zit.

  8. 87km/h op de bon is 93~98km/h op de teller. En al die snelheden (inclusief de 87) zijn merkbaar te hard. Hoef je niet eens voor op je snelheidsmeter te kijken.

    En dat de rest het ook deed is nooit een excuus geweest.

  9. Wat jij wilt joh. Gelukkig corrigeert de politie de snelheid ook weer dus die 84 km/h waarvoor ik beboet ben is dan ook weer schappelijk. Maar als dat voor mij merkbaar verschil maakt dan zou ik me toch wel ernstig zorgen gaan maken over de kwaliteit van m’n auto.

    Dat de rest het ook deed is natuurlijk geen excuus. Echter vind ik het persoonlijk wel zo prettig rijden om gewoon relaxed met de stroom mee te hobbelen ipv mijn mede weggebruikers te irriteren omdat ik bijna 70 rijd, want ik wil 80 op de teller hebben….

  10. Wordt tijd dat we in Nederland een stafpunten systeem invoeren en dat bij dit soort zaken gelijk artikel 5 na voren komt en rijbewijs ongeldig wordt verklaard.

    Dat is nou juist waarom wij voertuigen rijden om niet de onderliggende partij te zijn als het fout gaat terwijl we makkelijk met 2 voertuigen afkunnen in het A-segment.

  11. Iedereen heeft het er hier maar over de snelheid die op de meter staat. Deze is in deze situatie niet interessant. De toegestane snelheid gaat over de werkelijke snelheid die je rijdt, en ook daar zijn de flitsers op ingesteld. Wat er op je teller staat is niet van toepassing. Ik vind dit vaak zo’n onzinnig argument “maar op je teller stond dan …”. Als ik ergens 80 mag, rijd ik zo’n 83-84 op te teller, je moet je dan alleen bewust zijn dat er dan nog maar weinig marge naar boven is voordat je geflitst wordt.

  12. Je rijdt zachter, zodat je die marge hebt, zodat je niet telkens op je meter hoeft te kijken.

    Maar goed, blijf vooral excuses verzinnen.

    Ook mooi om te lezen dat de ene kant op, iemand op de meter moet kijken om ergens in de buurt te blijven, maar de andere kant op, diegene precies weet hoe een snelheid voelt.

  13. Hoe weet jijzelf dan hoe een snelheid aanvoelt als je dus schijnbaar nog veel langzamer rijdt dan wat is toegestaan en nauwelijks op je teller kijkt?

    Ja dan kan ik me voorstellen dat iedereen in jouw ogen te hard rijdt. Rijd dat niet erg frustrerend als iedereen je op de bumper zit en overal inhaalt?

    Geef mij dan maar het relaxte van meehobbelen met de stroom. Ja met het risico dan maar dat ik eens in het jaar een keertje een brief uit Leeuwarden krijg.

  14. Ben het er mee eens dat de invorderingsgrens maar eens naar 30kmpu te hard moet worden bijgesteld. Dan kunnen al die gekken die 80 rijden waar je 50 mag ook eens aangepakt worden. Zou voor mij en alle brommerrijders met mij een zegen zijn.

  15. Ik rijd een Audi leasewagen. Toch zet ik op de N35 de cruise control gewoon op iets van tussen de 82 en 84 km/uur op de teller.
    Is het dan weer een beetje goed Yvon?

  16. Je doet aannames die sowieso niet kloppen bigge. Ik kijk wel regelmatig op mijn snelheidsmeter. En zit op de teller zo 2~3km/h boven de max snelheid.

  17. De reden waarom tellers afwijken is aardig simpel.

    Stel je voor dat een serie modellen een positieve afwijking hebben. Vervolgens kan de fabrikant die hele serie gaan aanpassen omdat ze claims en procedures tegen zich krijgen van gebruikers.

Reacties zijn gesloten.