Zwolle – Hardloopgroep de Warmlopers is dit jaar de 200.000 euro-grens aan sponsorgeld voor goede doelen gepasseerd in de aanloop op deelname aan de Zwolse Halve Marathon 2017.
10-jarig jubileum
De hardloopbeweging zamelt sinds 2007 geld in voor diverse goede doelen met deelname aan de Zwolse Halve Marathon. Dit jaar bestaan de Warmlopers tien jaar. Het begon in 2007 uit sportieve overwegingen met zes mensen en de Zwolse Halve Marathon als trainingsdoel. Al even spontaan werd dat jaar het idee geboren hard te lopen voor een goed doel. Sindsdien is dat zo gebleven. Jaarlijks doen er gemiddeld ruim 60 mensen mee.
In de afgelopen jaren is zo al ruim 190.000 euro opgehaald. Inmiddels hebben zich ruim 90 hardlopers gemeld voor deelname aan de Zwolse Halve Marathon van 2017 als Warmloper en dus als inzamelaar van geld voor de goede doelen van dit jaar. Samen zijn zij de 200.000 euro-grens aan sponsorgeld voorbij.
Shirtpresentatie
Afgelopen dinsdag 11 april werd traditioneel het jaarlijkse warmlooprondje gerend over een deel van het parcours van de Zwolse Halve Marathon. Dit naar aanleiding van de presentatie van de nieuwe shirts door shirtsponsor enteractie – online exposure.
Er werd ook meer bekendgemaakt over de huidige tussenstand in sponsoropbrengsten. De Warmlopers willen op die manier extra aandacht vragen voor de goede doelen en alle deelnemers een steuntje in de rug geven. De Gift City en de Boerderij van Nambikai vormen de sponsordoelen van 2017.
Over de Gift City
De Gift City biedt met het City Café/Keuken, de Twinkelwinkel, City Meubelloods en het Talentenbureau een plek waar kansen en ontmoetingen gecreëerd worden. Voor Citywerkers, bedrijven en vrijwilligers. Citywerkers bestaan onder andere uit mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, een psychische of lichamelijke beperking en mensen met een uitkering.
Over de Boerderij van Nambikai
Nambikay betekent hoop. Uthayan & Jakolien Meas geven een groot deel van hun leven om bij te dragen aan een hoopvolle toekomst voor het vroeger door oorlog geteisterde noorden en oosten van Sri Lanka. Samen met hun kinderen Hannah, Nathan en Daniël verblijven zij nu een jaar lang dichtbij de boerderij om die verder op te bouwen. Het bedrijf biedt werkgelegenheid en is een bron van inspiratie voor haar omgeving.
Over enteractie – online exposure
Enteractie is een nuchter online marketing en web-optimalisatie bureau. Bij enteractie stemmen we de online activiteiten zoals de website, sociale media en online advertenties af op de doelen én de verwachtingen van de klant. Zo wordt de online communicatie krachtig, persoonlijk en effectief en laten wij bedrijven meer verdienen met hun online activiteiten.
Voorgaande goede doelen:
• SchuldHulpMaatje 2016 €15.592
• Stichting 112 Nepal 2016 €8.000
• Stichting Tegenkracht 2015 €7.500,-
• René Kids Centre 2015 €14.250,-
• Huruma MEVA 2015 €17.500,-
• St. Jan Ten Bloemendal 2014 €5.655,-
• Turn The Tide 2014 €22.000,-
• Stichting Fly for You 2013 €23.500,-
• INF Nepal 2012 €5.433,-
• Het Maatjesproject 2012 €2.530,-
• Stichting Youth For Christ 2011 €10.373,-
• Zorgboerderij Molenzicht 2011 €9.777,-
• Stichting Hogar 2010 €10.000,-
• Stichting Present Zwolle 2009 €17.500,-
• Lindafonds 2008 €8.787
• Noah’s Ark 2007 € 8.000,-
Ontzettend goed dat deze groep zich op deze manier wil inzetten! De halve marathon van Zwolle wordt een groot feest met deze hardlopers erbij. Hulde voor de oprichters hiervan.
Geweldig initiatief. Mooi voorbeeld hoe sport en maatschappelijke betrokkenheid in Zwolle samenkomen.