Zwolle – Op vrijdag 21 november 2008 staat de Nederlandse superster Trijntje Oosterhuis in Theater De Spiegel in Zwolle. Zij geeft een intiem concert met Leonardo Amuedo (gitarist). Voor dit bijzondere concert zijn nog enkele kaarten beschikbaar.
Trijntje Oosterhuis is één van de weinige topvocalisten van Nederland, wiens stem zowel betovert als euforisch maakt. Ze was jarenlang het gezicht van Total Touch en zong als solozangeres met grote namens als Al Jarreau, Queen, Andrea Bocelli, Marco Borsato en Herman Brood. Samen met Leonardo Amuedo zet ze een verassend programma neer. De setting, haar performance, haar stem en het unieke gitaarspel van Leonardo Amuedo zorgen ervoor dat de sfeer van de voorstelling intiemer is dan ooit. Na het concert is iedereen welkom bij Club Koperen Kees voor een afterparty met DJ Hans Stroeve!
Kaarten reserveren voor het concert van Trijntje Oosterhuis op vrijdag 21 november om 20.15 uur kan via de website www.odeondespiegel.nl en bij het Bespreekbureau van Odeon De Spiegel theaters via 038 4 288 288 (geopend op werkdagen van 17.00 tot 20.30 uur en in het weekend 1 uur voor de voorstelling). Langskomen bij het Bespreekbureau in Theater De Spiegel kan ook. Dan gelden dezelfde openingstijden.
zie ik hier nou de ayatollah of rockandrolla op de foto 8)
Interessante familie die Oosterhuisjes! Pa Huub ook!!
Topvocaliste??? :'(
Een zeer beperkte ‘zangeres’ die geforceerd wil doen voorkomen dat ze kan zingen.
Luister maar eens naar deze mislukte poging.
De enige reden dat zij door andere ‘artiesten’ gezien wordt als top is omdat haar broer Tjeerd als muziekproducer een absolute machtsfactor binnen de Nederlandse muziekbusiness is en als je daarin carri?re wilt maken zul je hem zeker niet voor het hoofd moeten stoten.
En ze heeft trouwens ook een enorm dik achterwerk welke ze altijd op wanhopige wijze uit beeld tracht te houden.
Oef, alle mensen die BN-er zijn geworden om een lijntje, bruinwerken of een familieband komen ineens in diskrediet 😮 😮 😮
Geweldig! heb de kaartjes allang in huis! 😀
Smaken verschillen nou eenmaal larry, maar om nou iemand’s figuur er bij te halen is wel beetje flauw.
of zie jij er perfect uit? 😉
Nou bvv, dat dan weer wel heb ik mogen aanschouwen! 😉
larry proef ik hier enige vorm van jalouzie 8)
Ckus Almanzo, maar ruil die “u” maar in voor een “e”.
Wat een gelul Larry, op de eerste plaats kan ze geweldig zingen en op de tweede plaats is haar broer totaal geen machtsfactor. Hoe kom je erbij? Alsof iemand het een fluit uit maakt of Tjeerd een bandje leuk vindt of niet. Gros van de mensen denkt: “Tjeerd, wie?”
***Al tijdens Total Touch, maar vooral daarna werkt Tjeerd Oosterhuis met bijna de hele Nederlandse muziekwereld. Uiteraard met Trijntje, maar ook met onder meer Edsilia Rombley, Candy Dulfer, Mathilde Santing, K-otic, Gordon, Romeo, Re-play, Leona, Trafassi en Henny Vrienten. Ook werkt Tjeerd regelmatig met componisten en tekstschijvers uit het buitenland, waaronder Terry Cox, Keith John en Marjorie Maye. Daarnaast blijft hij trouw aan een vroege roeping: muziek schrijven op de teksten van zijn vader, de dichter/liturg Huub Oosterhuis (luister naar ??Endlessly?? – van Total Touch, en ??This Goodbye?? op de solo-plaat van Trijntje). Als tussendoor-project (2001) krijgt Tjeerd de rol van ??Musical Director?? in het tv-programma ??Starmaker??. Zijn enthousiasme, samen met zijn hang naar perfectie leidt ertoe dat jonge onervaren talenten, heuse sterren worden. Hij produceert voor K-otic, dat uit ??Starmaker?? voortkomt, een deel van het (multi-platina) album. Het is dan ook niet voor niets dat Tjeerd wordt gevraagd om als Musical Director de live-shows van K-otic & Sita te begeleiden.
In 1999 start Tjeerd Oosterhuis zijn eigen muziek-productie bedrijf DEMP in Amsterdam. Ook begint hij een muziekuitgeverij ??DEMP-songs?? die voor een periode van vijf jaar ondergebracht wordt bij Warner Chappell Music publishing.. Tjeerd gaat nu,behalve als componist , ook als producer aan de slag in zijn eigen studio. Er wordt een creatief team opgezet met engineer Jean-Marc Kessely en remixer/co-producer Sander Baas. In no-time is DEMP een volwassen bedrijf, waarnaar vele artiesten en topmuzikanten de weg weten te vinden.
In DEMP Studio??s maakt Tjeerd muziek voor diverse radio- en tv-commercials, onder meer voor Renault, Coca-Cola, waaronder Euro 2000 / en WK 2002 , (de commercial met Ruud van Nistelrooij). Ook werkt hij mee aan de soundtrack voor de bekroonde film ??Abeltje??, en levert hij de hit-titelsong ?? Vlieg met me mee?? , die door Trijntje wordt gezongen. Daarnaast is DEMP de geboortegrond van vele andere projecten. Re-play, K-otic nemen er liedjes op. En Tjeerd maakt er de Big Brother-leader voor Gordon, de zomerhit ??Zomer op je radio?? (Leona), en de hitsingle: ??Weet dat ik van je hou?? van Gordon & Re-play. Ook de muziek voor de SBS-6 politieserie Luifel en Luifel en het gehele jingle pakket voor Radio 538 zijn DEMP.-producties.
In 2002 schrijft en produceert Tjeerd het album ??Face to Face?? van zangeres Edsilia Rombley, (bekend van haar vierde plaats op het Eurovisie songfestival, en als winnares Nederlandse en Europese Soundmix-show). Ook het album van Trijntje Oosterhuis, (dat in maart 2003 verschijnt), komt grotendeels van zijn hand. Tjeerd schrijft en produceert voor zijn zus meer dan de helft van het album ?? in genre variërend van pop tot soul. Hij is als geen ander in staat het muzikale gedeelte, de arrangementen, en de uitwerking van ballads als ??Don??t say that you love me ??& ??A thousand day??s??, te begeleiden. Daarnaast vangt hij de moderne tijd in hippe up-tempo??s als ??What about us??, en ??Little Something??. ***
En Edsilia Rombley is de echtgenote van Tjeerd Oosterhuis…
Omdat dat jij dus een ’tjeerd’ fan bent, moet je trijntje dus zo afkraken? nergens voor nodig lijkt me.
enne beetje googlen kan iedereen. 😛
tjeerd ons belgisch peerd 8)
Kun je wel Tjeerds CV inplakken, maar je hebt het over macht. Meneer is productief, ja, maar daarmee heb je nog macht. Als meneer Tjeerd schreeuwt dat zijn zus fantastisch zing terwijl ze nog niet eens de eerste ronde van Idols door komt lacht iedereen haar uit hoor. Bovendien: als Tjeerd de baas van ’s lands grootste platenmaatschappij was dan was het misschien nog anders, maar hij runt maar een klein label. Dus…
Een machtsfactor is iets anders dan de…
De machtsfactor was/is Johnny Hoes. En laat deze nou gezegd hebben dat Tjeerd hard op weg is om hem op te volgen.
Misschien is het handig om je eens te verdiepen in de muziekindustrie en hoe alles daar werkt. Industrie ja, want als je nog de illusie hebt dat het er daar op een eerlijke en respectabele wijze aan toe gaat, dan kom je bedrogen uit. 😀
Geert, je bent vermoeiend, te meer daar ik al tien jaar muziekjournalist ben en vanuit de praktijk een aardig beeld hebt hoe het eraan toe gaat. Maar nu laat ik me toch verleiden tot een kansloze discussie.
Johnny Hoes stelt al decennia niets meer voor – bekijk voor de aardigheid de docu Och was ik maar – en Geert is een begenadigd muzikant en producer, maar ook niet meer dan dat. Denk je nou werkelijk dat een A&R-manager een potentiele hit afwijst omdat de componist ooit op de teentjes van Tjeerd heeft getrapt?
Ik zou bijna zeggen: “Misschien is het handig om je eens te verdiepen in de muziekindustrie en hoe alles daar werkt.”
Praten we daarna verder…,proost ;D
Pas op zwenkt uit !
mensen wat vinden jullie van de ayatollah of rockandrolla uit berkum dan ?
Ik heb het gezien. Ze heeft er nu een fan bij!
Het is wat gekleurd gebracht door dhr Larry maar eerlijk gezegd valt Trijntje meer en meer door de mand als het gaat om haar zangkwaliteiten.
Zo nu en dan komen er gelegenheidszangeresjes op de podium van de Voice of what ever staan die meer potentie hebben dan Trijntje. Bovendien hebben wij allang haar grenzen mogen aanhoren op div. cd’s. Er zit niet meer in.
Daarnaast droomt zij ervan om het gemiddelde nivo te halen van een soulfull negerinnenstem. Forget It. Zij moet te veel knijpen om hoog en zuiver te zingen.
Daarnaast heb ik haar optreden op north sea ooit meegemaakt. Persoonlijk vond ik haar zwak tot matig zingen. Vlak daarna kwam op diezelfde podium de welbekende Patti Austin optreden. Aangezien ik uit een zangfamilie kom is mijn gehoor best te vertrouwen. Ik wist niet wat ik meemaakte hoe groot het verschil dan ook is op live nivo tussen Trijntje en de bescheiden Patti Austin uit de States. Wow… Een btje persoon met feeling voor muziek kan merken dat het nivo in NL, met alle respect, te laag is om mijn verwende oor te bevredigen zoals het nivo uit Amerika is. Dit heeft met veel meer factoren te maken waarbij de lat hoger ligt aan de andere kant vd oceaan.
Voorbeeld: de huiskamer-mentaliteit in NL is nog altijd te sober om alle podiumnivo uit de States te halen.
2e voorbeeld: Als wij hier in NL al genoegen nemen met Gordon, Borsato, Lee Towers, Frans Bouwer en andere bn-ers dan schat ik de gemiddelde niveau zeer laag in ons kikkerlandje.
Een grote factor is de bekrompenheid en boerige mentaliteit waar wij het helaas mee moeten doen. Creativiteit en originaliteit is ver te zoeken. Andersdenkenden in de muziek hebben de kans niet. Nee de kracht zit m hier in slecht nabootsen en de drift tot het beste uit de muzikaliteit te halen is op tv ver te zoeken. Rappers als Ali B die nog nooit van een zangnoot heeft gehoord laat staan zelf gezongen moet een argeloze zangeres gaan beoordelen. Of Trijntje zelf die haar zgn muzikaal gehoor moet uiten is zelfs beroerd en ondermaats. Borsato en De Lange komen wat mij betreft puurder over zoals wij Hollanders zijn. Deze twee jury leden bij de Voice vertegenwoordigen het muzikaal nivo op juiste wijze, bescheiden, beleefd en Hollands. Lekker bekrompen, dat is NL. En niet meer dan dat. De showbizz is nu eenmaal niet voor een boerenvolkje weggelegd. En daar hoort Trijntje en haar broer helaas ook bij… Zo nu en dan komt er mondiale kwaliteit bovenwater drijven maar NL kan er niet goed mee omgaan om hen internationaal te laten doorbreken. Dit zegt iets over de invloed die NL in de showbusiness nooit zal hebben door gebrek aan creativiteit. Zonde voor de schaarse toptalenten hier die Ten onder gaan door minim aan gunfactor en feeling voor muziek op de hoogste nivo. De grote kwaliteit komt nu eenmaal uit het buitenland.
En dan bedoel ik geen Trijntje of micro flavour ali. B., en nog meer andere omhooggevallen podiumloosers Maar pure muzikaliteit achter de beginnende talentjes!!! ??????????