Regio Zwolle lanceert ambassadeursnetwerk

Proostmoment ambassdeursnetwerk

Zwolle – Op feestelijke wijze is woensdag het ambassadeursnetwerk Regio Zwolle online gelanceerd met in totaal zestien ambassadeurs uit de regio. Het ambassadeursnetwerk is opgericht om Regio Zwolle nadrukkelijk op de kaart te zetten en de toegevoegde waarde van de regio landelijk te onderstrepen.

Daarnaast is het doel van het ambassadeursnetwerk het aantrekken van imagoversterkende congressen op het gebied van logistiek, e-commerce, health, agri & food en kunststoffen. Op deze wijze levert het ambassadeursnetwerk een bijdrage aan de ambitie om in 2030 de vierde economische topregio van Nederland te zijn. Regio Zwolle vormt dan samen met Amsterdam, Rotterdam/Den Haag en Eindhoven de economische hoofdstructuur van ons land.

Het ambassadeursnetwerk bestaat uit een divers gezelschap. Van kunstenaar Ronald Westerhuis tot MKB Nederland voorzitter en ondernemer Jacco Vonhof, allen met een groot landelijk netwerk én een hart voor de regio. Portefeuillehouder marketing Regio Zwolle Hans Wijnants licht toe: “We zijn blij dat we nu met een prachtige groep ambassadeurs die zich aan Regio Zwolle verbindt, zijn gestart. We hebben er alle vertrouwen in dat dit ambassadeursnetwerk vanuit zijn eigen ervaring gaat helpen om Regio Zwolle binnen en buiten de regio van nog meer van betekenis te laten zijn voor inwoners, ondernemers en heel Nederland.”

Regio Zwolle is een licht bestuurlijk samenwerkingsverband van 22 gemeenten en vier provincies. In Regio Zwolle wordt samengewerkt op basis van regionale opgaven in een netwerk van ondernemers, onderwijsinstellingen en maatschappelijke organisaties. Tijdens de online bijeenkomst schetste Kees Praamstra, secretaris van Regio Zwolle, de ontwikkeling van de regio en de strategie om te komen tot de vierde economische topregio van Nederland.

Het Regio Zwolle ambassadeursnetwerk is ontstaan op initiatief van MarketingOost in samenwerking met het Regio Zwolle Bureau. Hans Wijnants vervolgt: “MarketingOost is dit netwerk in het klein gestart met drie ambassadeurs en heeft samen met hen bepaald welke rol een ambassadeursnetwerk kan pakken en hoe dit netwerk vorm te geven. Ik ben trots op wat er nu staat. Zo kunnen we in navolging van enkele andere steden een mooi netwerk neerzetten dat op een natuurlijke, maar duidelijke wijze kan bijdragen aan de ambitie van onze regio.”

In aanloop van de kick-off ontvingen de ambassadeurs een introductiepakket met daarin enkele middelen om de boodschap van Regio Zwolle kracht bij te zetten. De wens is om het komende jaar het ambassadeursnetwerk verder te verbreden met bijvoorbeeld jongeren of mensen uit de sportwereld. Wie de ambassadeurs zijn, staat op www.regiozwolle.info. Het ambassadeursnetwerk is onderdeel van de marketingaanpak van Regio Zwolle. Een ander initiatief is bijvoorbeeld de recente mediacampagne in het Financieele Dagblad, Binnenlands Bestuur en bij BNR Nieuwsradio.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)