Zwolle – Zwolse theaters heeft een nieuwe hoofdsponsor. Het is Mateboer, een familiebedrijf met drie werkmaatschappijen Bouw, Projectontwikkeling en Milieutechniek.
Ze kozen ervoor om naamgever te worden van de grote zaal in Theater de Spiegel. Een zaal met een indrukwekkende uitstraling, mooie hoge balkons, duizend rode pluchestoelen en een functioneel beweegbaar plafond. De komende drie jaar heet de grote zaal dus Mateboerzaal.
“De voornaamste reden dat we als Mateboer onze naam aan de grote zaal verbinden, is dat we onze (regionale) exposure op een unieke en laagdrempelige manier willen vergroten. Wij vinden dat cultuur een wezenlijk onderdeel van onze maatschappij is. Het is bijvoorbeeld laagdrempelig, plezierig, educatief, divers, maatschappelijk, noem maar op. Het theater is een plek waar een breed, divers en gemêleerd publiek samenkomt en we in zekere zin allemaal gelijken zijn. Het past daarom ook goed in onze eigen MVO-gedachte,” aldus Martijn Roosien, commercieel manager.
Zwolse theaters is blij met de steun en samenwerking met Mateboer. Rob Zuidema, directeur Zwolse theaters: “We hebben net een nieuw visiedocument geschreven waarin we vertellen over onze ambitie om het plein van de stad te zijn. Een plek van inspiratie en verbinding. Waar gerenommeerde makers, jonge talenten, inwoners, ondernemers en beleidsmakers elkaar ontmoeten. Waar we samen onderzoeken en experimenteren en daarnaast zeer uiteenlopende theatervoorstellingen laten zien. We faciliteren graag het samenzijn en samenwerking met allerlei verschillende groepen/stakeholders en met deze geweldige steun in de rug kunnen we dit verder voortzetten.”