Zwolle – "Zie ik dat nu goed" en "het lijkt wel echt" waren opmerkingen van het winkelend publiek zaterdagmiddag in Zwolle toen ze bij sommige winkelpanden voor de etalage lang liepen. Deze middag werd designlabel Popsicle op een ludieke manier in Zwolle gelanceerd. In de etalages van de winkels van Bang & Olufsen, NoaNoa en Casual Friday in de Luttekestraat, werden de belevingswerelden van Popsicle vertaald in een decor met levende etalagepoppen.
Tijdens deze lancering presenteerde ontwerper Ingrid van der Veen haar eerste product. Hoofdrol tijdens de lancering was zitelement “Pile me up”, she said waarbij de illusie van vijf gestapelde kussens werd gewekt. Popsicle kenmerkt zich door dit soort onverwachte verschijningsvormen, maar ook door verrassend materiaalgebruik of doordat het product een gevoel of herinnering oproept. De beleving van de kijker wordt hierdoor aangesproken en dat is precies waarom Popsicle deze drijfveer doorvoerde in haar lancering. “Popsicle richt zich op mensen met een eigenzinnige identiteit. Wie je bent draag je uit door kleding, muziekkeuze of interieur. Daarom heb ik samenwerking gezocht met andere ondernemers, die qua doelgroep en uitstraling aansluiten bij Popsicle.”, aldus de ontwerpster.
Met de etalage-act van Popsicle wil het label naamsbekendheid genereren. Daarnaast ontstond er een win winsituatie met de retailers in de Luttekestraat, namelijk de extra attentiewaarde van de etalages en de reuring in de straat zelf door de herhaling in meerdere etalages. Hiermee speelt het designlabel optimaal in op de trend van klantbeleving in de retailbranche.