‘Enge’ Beestenboel op O.B.S. De Oosterenk

Door Redactie

Zwolle – Dinsdag was er sprake van een echte ‘Beestenboel’ op OBS De Oosterenk in de Wipstrik. Een viertal leerlingen van AOC De Groene Welle toverden het speellokaal om tot een heus dierenlokaal.

20150414_beestenboel_oosterenk_1655.jpg

Voor een eindexamenopdracht moesten de leerlingen van de opleiding Dierverzorging een evenement bedenken en uitvoeren. Groene Welle student Charlotte zat ooit zelf op de Oosterenk, toen éénmaal het plan er lag om een programma voor basisschoolleerlingen van groep 1 tot en met 5 te maken, was de keus dan ook snel op de Oosterenk gevallen.

20150414_beestenboel_oosterenk_1912.jpg 

20150414_beestenboel_oosterenk_1863.jpg

20150414_beestenboel_oosterenk_1739.jpg

’s Ochtends waren de kleuterklassen aan de beurt. In groepjes trokken ze langs een aantal activiteiten. Ze bezochten een knuffelhoek met konijnen en cavia’s. Maar ook de niet-zo-knuffelbare dieren waren aanwezig. De kinderen konden kennismaken met schildpadden, hagedissen en slangen. Door een samenwerkingsverband wat de studenten zijn aangegaan met ‘Het Knuffelkonijn’ waren zij aanwezig en konden de kinderen zien hoe de konijnen van hun warme wintervacht werden ontdaan.

20150414_beestenboel_oosterenk_1842.jpg

Na de middag waren groep 3, 4 en 5 aan de beurt. Speciaal voor deze klassen kwam ‘Pret met Rep’ op school. Met enorme passie en liefde voor de koudbloedige dieren bracht men hun kennis over op de gespannen leerlingen. Er kwam een grote diversiteit aan kikkers, spinnen en slangen voorbij. Bijna alle dieren mochten gehanteerd of aangeraakt worden. Wat bij veel kinderen begon als angst sloeg al snel om nieuwsgierigheid en de grote meerderheid durfde uiteindelijk ook een flinke boa constrictor om hun te dragen.

20150414_beestenboel_oosterenk_1719.jpg

20150414_beestenboel_oosterenk_1670.jpg

20150414_beestenboel_oosterenk_1742.jpg

20150414_beestenboel_oosterenk_1772.jpg

20150414_beestenboel_oosterenk_1892.jpg

 

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)