Presentatie praktijkgericht onderzoek onderwijs

Zwolle – Professionals in het (speciaal) basisonderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar en hoger beroepsonderwijs kunnen zich op 4 november laten inspireren tijdens de Vlootschouw, een jaarlijks symposium van Windesheim.

Enkele afgestudeerden presenteren dan hun praktijkgericht onderzoek. Zij hebben dit jaar de master Special Educational Needs of de master Learning & Innovation afgerond. De onderzoeken richten zich op onderwijs en leren en leveren een bruikbare, actuele of originele bijdrage aan verbeteringen en opvattingen in scholen of organisaties. De Vlootschouw laat bovendien zien wat praktijkgericht onderzoek inhoudt en hoe gevarieerd en weerbarstig de praktijk is.

Programma
De Vlootschouw start met twee centrale presentaties van studenten. De eerste presentatie wordt in het Engels gegeven en gaat over experimenteren met gedifferentieerde en gepersonaliseerde instructie in het voortgezet onderwijs. In de tweede presentatie staat onderzoek naar een professionaliseringstraject voor pedagogisch medewerkers centraal. Wat verandert er in de interactie tussen leerkracht/kind tijdens lesactiviteiten op een kindcentrum? 
 
Aansluitend zijn er twee rondes waarin bezoekers workshops en/of posterpresentaties kunnen bijwonen, zoals over de vorming van een professionele leergemeenschap.
 
Net als voorgaande jaren worden de twee beste onderzoeken beloond met een juryprijs. De jury bestaat uit de winnaars van vorig jaar, vertegenwoordigers uit het werkveld, uit de wetenschap en van de opleiding.
 
Aanmelden
De Vlootschouw is op woensdag 4 november 2015 van 13.30 tot 17.00 uur in het auditorium van Windesheim, Campus 2-6 in Zwolle. Aanmelden kan via windesheim.nl/vlootschouw. Deelname is gratis.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)