Zwolle – De werkzaamheden aan de Ceintuurbaan gaan komend weekeinde weer een nieuwe fase in. De reconstructie van het kruispunt Ceintuurbaan/Dr. Van Heesweg/Tesselschadestraat verloopt voorspoedig, waardoor verkeer vanaf zondag over de oostelijke rijbaan geleid kan worden. De komende dagen kan die omzetting voor enige verkeershinder zorgen.
De tunnel voor langzaam verkeer, die onder de Ceintuurbaan komt, krijgt meer en meer vorm. Inmiddels is de oostelijke tunnelhelft zo ver gevorderd dat het weggedeelte van de Ceintuurbaan dat daar overheen loopt in gebruik kan worden genomen. De westelijke rijbaan van de Ceintuurbaan die nu gebruikt wordt moet daarom de komende dagen verlegd worden naar de oostelijke rijbaan, aan de kant van het ziekenhuis.
Bij het verleggen van de rijbaan komt veel kijken. Naast technische werkzaamheden als het aanbrengen van wegmarkeringen en het verplaatsen van de verkeersregelinstallatie moet ook een nieuwe fietsoversteek gemaakt worden. Daarom worden al vanaf woensdag 11 maart ingrepen gepleegd om de verandering van rijbaan zo goed mogelijk te laten verlopen.
Vanaf woensdag 11 maart 18.00 uur kan verkeer vanaf de Dr. Van Heesweg niet meer linksaf de Ceintuurbaan richting Heino op. Er komt een omleiding via de Dr. Van Thienenweg en de Dr. Spanjaardweg.
Vanaf vrijdag 13 maart 19.00 uur kunnen fietsers geen gebruik maken van de Dr. Van Heesweg. Ook voor hen wordt een omleidingsroute aangegeven.
Uiterlijk zondag 15 maart om 18.00 uur, is de verwachting, kunnen fietsers en automobilisten weer gebruik maken van de Dr. Van Heesweg. Vanaf dan rijdt verkeer op de Ceintuurbaan ook over de oostelijke rijbaan.
Die foto laat perfect zien waarom je beter geen kantorenparken kan hebben op plekken waar je in de ochtendspits linksaf moet slaan… Hanzeland heeft hetzelfde probleem; een enorme rij op de linkerstrook en een veel rustiger rechterstrook. De oplossing zou zijn om de linksaffer in de spits meer prioriteit te geven waardoor er minder snel een lange wachtrij opbouwt, maar dat blijft lastig op deze drukke kruispunten.
Fly-overs, de oplossing!!
De fiets, de oplossing!
Ach van Zuid naar Hessenpoort, en terug…..30 minuten.
Om crazy van te worden…..pak tegenwoordig maar de A28.
@Rene,
Dan doe je het nog super snel in slechts dertig minuten heen er weer.Ik doe er 45 minuten over en dan alleen van Hessenpoort naar zuid . >:(
Ik denk dat de meesten die daar werken niet echt op fietsafstand meer wonen, maar uit de regio komen. 8)
En ook dat is weer relatief 😉
…
Ach het duut nog een paar jaar
en dan kunnen we met de tram…. :-*
@Tjalling.
———————–
Smorgens vroeg 30 min heen, en ook weer 30 min. terug…..sorry.
Ik snap niet dat de gemeente de verkeerssituatie tijdens de uitvoering niet beter (laat) regelen. Het totale beeld bij de Dr. Heesweg is onoverzichtelijk met alleen maar schildjes en vage tijdelijke belijning. Ook de diverse slingers (links, nog een keer links dan verkeerslicht, waarna weer rechts en rechts) maken het geheel in mijn beeld erg onoverzichtelijk en onveilig!
@ Chris, op 10 maart 2009 om 13:27
Daarmee alleen ben je er niet.
Zolang er nog altijd van die ongeduldige incompetentjes zijn, die niet lijken te willen weten dat je een kruising niet mag blokkeren, heeft ook jouw regel weinig zin.
Ik blijf me erover verbazen dat mensen ‘groen licht’ zien als een reden om domweg door te rijden en vervolgens de hele bliksemse boel vast te zetten omdat ze niet ook direct het kruispunt weer vrij kunnen maken……
Zelfs beroepschauffeurs zoals buschauffeurs doen alsof ze dom zijn (of ze zijn het echt?) door gewoon elke keer een meter op te schuiven zodra de voorganger dat ook doet maar er verder geen rekening mee houden dat er mogelijk ook een zijweg zit waar ze niet zomaar dwars voor stil mogen blijven staan.