Buurt blij met snelheidscontrole Rembrandtlaan

Donderdagmiddag is op de Rembrandtlaan een snelheidscontrole gehouden. In totaal zijn er twee bestuurders bekeurd voor een te hoge snelheid (53 km/u. na correctie waar maximaal 30 km/u. gereden mag worden).



Onlangs vond er nog een ernstig ongeval plaats aan de Rembrandtlaan…

Tevens werden meerdere bestuurders gewaarschuwd aangezien ze ook harder dan 30 km/u. reden (rond de 40 km/u.). Omstanders en aanwonenden reageerden positief op de snelheidscontrole.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

15 gedachten over “Buurt blij met snelheidscontrole Rembrandtlaan”

  1. Ook goed dat er eens gewoon een keer gewaarschuwd kan worden bij kleine overschrijdingen… (Nee, het mag sowieso niet, maar soms lijkt het ook wel allemaal alleen maar voor de inkomsten. Dit is een stuk geloofwaardiger)

  2. Ik was niet thuis dus heb er niks van gemerkt. Goed dat ze controleren, maar jammer dat ze dat op een middag doen. Vaak is het dan wel zo druk dat je er niet veel te hard k?¡n rijden.
    Laat ze nu maar eens ’s nachts controleren, weet zeker dat er dan veel meer dan 2 bekeuringen worden gegeven.

  3. Ben ik het niet mee eens. Het stuk tussen snelweg en Holtenbroek leent zich best voor 50 maar het stuk tussen de snelweg en het centrum vind ik te smal om fatsoenlijk 50 te rijden. Als fietser vind ik het helem?¡?¡l prettig dat het 30 is (voor zover dat netjes aangehouden wordt)

  4. Helaas zijn er meer dan genoeg mensen die een maximumsnelheid interpreteren als een minimumsnelheid (kijk eens hoe mensen zitten te drammen als je 50 rijdt op bijvoorbeeld de Mastenbroekerallee).
    Hoewel je gelijk hebt, heb je in de praktijk geen zak aan je opmerking. Een lagere maximumsnelheid instellen is beter. Veel mensen denken dat een 50-bord een vrijbrief is om maar gewoon 50 te jakkeren. Voor die mensen moet dus nagedacht worden door een lagere snelheid in te stellen. Ik ben absoluut van mening dat 30 een betere snelheid is voor die plek dan 50.
    Overigens, als jouw utopische commentaar zinnig was geweest, dan hadden we n?©rgens borden voor maximum snelheid hoeven toe te passen (of hadden we overal bijvoorbeeld borden met 120 kunnen plaatsen ;D )
    Dus: gewoon 30-zone.

  5. Vrijdagavond tussen 18:00 en 19:00 uur zijn snelheidscontroles gehouden op de Rembrandtlaan. Het merendeel van de autobestuurders reed tussen de 45 en 50 km./u. Deze controles vinden plaats n.a.v. klachten van aanwonenden.

  6. Tamelijk zinloos. Het ongeluk gebeurde s’ nachts. Cafe uit… auto in… en bingo. En vrijwel altijd is de passagier naast de chauffeur de klos. Dit blijkt statisch gezien de gevaarlijkste plaats in de auto. Mij lijkt een snelheidsbegrenzer voor jonge/onervaren (risicogroep) bestuurders meer zin te hebben. Elke dag weer zie je gevaarlijk gedrag van jonge bestuurders in Golfjes, Peugeotjes 206 ed. Inhalen, door roodlicht,scheuren. En dit is dan gedrag nog zonder alcohol. Maar ook jonge mensen die bij zo’n risicobestuurder in de auto stappen nemen bewust risico. Niet doen. Neem een taxi.

  7. ’s avonds als het rustig is, is er niks mis met 50km/h. Overdag kan het wat te snel zijn inderdaad. Net zoals het op de A28 na 20.00 uur onzin is om 100 te gaan rijden.

  8. @Chris
    Daar kan ik me wel in vinden. Veilige snelheid is niet alleen plaatsgebonden maar ook tijd/situatiegebonden.
    Maar dan zitten we nog altijd dat er mensen zijn die de situatie toch minder goed inschatten dan ze zouden moeten. Vandaar dat ik die 30 km/h nog altijd een juiste snelheid vind (beter dan 50 km/h dus) op die plek.

Reacties zijn gesloten.