Landelijke snelheidscampagne begint in Zwolle

Zwolle – Leerlingen van de basisschool De Oosterenk en De Emmaschool voerden maandagochtend een snelheidscontrole uit. Locatie was de Brederostraat, een straat – gelegen tussen beide scholen – waar een snelheid van 50 km/u is toegestaan maar waar regelmatig harder wordt gereden. In samenwerking met de politie gingen de kinderen zelf de snelheid van de auto’s controleren. De actie was het startmoment van de nieuwe landelijke verkeersveiligheidcampagne ‘Hou je aan de snelheidslimiet’.

img_5501_copy.jpg

Deze nieuwe verkeersveiligheidcampagne ‘Hou je aan de snelheidslimiet’ is de opvolger van de ‘Rij met je hart’ campagne en heeft als doel de automobilisten bewust te maken van de gevolgen van te hard rijden binnen de bebouwde kom. Zelfs ‘een beetje te hard rijden’ binnen de bebouwde kom kan dramatische gevolgen hebben. Vooral kwetsbare verkeersdeelnemers als voetgangers en fietsers zijn daarvan de dupe, blijkt uit onderzoek van de SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid).

img_5446_copy.jpg

img_5460_copy.jpg

img_5468_copy.jpg

BelonenAutomobilisten die maandagochtend door de Brederostraat reden werden allen gecontroleerd en aangehouden. Het eerste groepje kinderen voerde de snelheidscontrole uit en het tweede groepje sprak de automobilist aan op zijn/haar rijgedrag. Had de bestuurder zich keurig aan de snelheid gehouden dan werd hij beloond. In het andere geval wachtte hem een rode kaart.

img_5483_copy.jpg

De heer Thijs Bennink, voorzitter van het ROVO (Regionaal Overlegorgaan Verkeersveiligheid Overijssel) voerde samen met de leerlingen en de politie de controle uit.

Deze actie is een initiatief van het ROVO (Regionaal Orgaan voor de Verkeersveiligheid in Overijssel) in samenwerking met de Politie IJsselland, gemeente Zwolle en Veilig Verkeer Nederland. Aan het begin van een nieuwe campagneperiode wordt door middel van een startmoment de campagne onder de aandacht gebracht van de burgers in Overijssel.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

13 gedachten over “Landelijke snelheidscampagne begint in Zwolle”

  1. @Frank, ik hoop het niet, is namelijk een wijk ontsluitingsweg, verkeersremmend bij school ok maar de rest gewoon 50 svp, zet eerst maar een blokkade op de onnodige vrachtwagens die over de Brederostraat gaan

    wijkontsluitingswegen in het kader van verkeersveiligheid om laag is een probleem bij de algemene veiligheid, (hulpdiensten moeilijker op plek bestemming)

  2. In de Brederostraat is 50 km/uur snel zat.
    30 km/uur is overdreven!

    Ik denk dat in 90% van de gevallen 30 km/uur overdreven is. Rijd maar eens DAADWERKELIJK 30 km/uur op de teller met je auto in dat soort gebieden! Aan alle kanten komen snorfietsen, brommers en fietsers je voorbij!
    Stadhouderlaan: 30 km/uur…en dat terwijl er ook gewoon een parallelweg is!

  3. Zondagmiddag Rembrandtlaan, dikke aanrijding. oersoon snotneus scheurde zo hard dat ik er van schrok. Er was iemand die wilde keren maar niet oplette, nou wat dat opleverde…
    gelukkig niemand gewond maar het had heel goed gekund!
    Rembrandt laan 30 km gebied.

  4. In de Brederostraat rijdt men gergeld harder dan 50 km p/u. Het is ook een weg in een woonwijk waar de stoep smal is en de huizen dus dicht op het verkeer. Paralel lopende wegen als Meppeler straatweg en de John Majorlaan hebben dat niet. Voor de hulpdiensten zijn ze ook uitermate geschikt.
    Wat mij betreft maken ze van de Brederostraat een woonerf.

  5. Bericht door zusenzo, op 20 april 2010 om 07:18
    Zondagmiddag Rembrandtlaan, dikke aanrijding. oersoon snotneus scheurde zo hard dat ik er van schrok. Er was iemand die wilde keren maar niet oplette, nou wat dat opleverde…
    gelukkig niemand gewond maar het had heel goed gekund!
    Rembrandt laan 30 km gebied

    Wat voor ding?!? Een “oersoon snotneus”?

    Maar goed… waar lag het nu aan? Dat de ene persoon te snel reed? Of dat iemand anders aan het keren was zonder op te letten?

  6. Bericht door Frank, op 20 april 2010 om 10:38
    In de Brederostraat rijdt men gergeld harder dan 50 km p/u. Het is ook een weg in een woonwijk waar de stoep smal is en de huizen dus dicht op het verkeer. Paralel lopende wegen als Meppeler straatweg en de John Majorlaan hebben dat niet. Voor de hulpdiensten zijn ze ook uitermate geschikt.
    Wat mij betreft maken ze van de Brederostraat een woonerf.

    In de Brederostraat is het echt niet lekker rijden om sneller dan 50 km/uur te rijden! Naar mijn iedee hebben ze door de toestand van het wegdek de snelheidsbeperking er al redelijk in zitten!

    Een woonerf van de Brederostraat?!? Zeker nu de Leo Majorlaan afgesloten is in één richting lijkt me dat erg lastig! Woonerf = stapvoets rijden. 30 km/uur is al pokketraag!

    Ik geloof gewoon niet, dat iedereen die altijd maar roept van bepaalde wegen dat ze 30 km/uur max moeten zijn ook daadwerkelijk daar overal 30 km/uur rijden! Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan!

  7. @ plantje:

    “Ik geloof gewoon niet, dat iedereen die altijd maar roept van bepaalde wegen dat ze 30 km/uur max moeten zijn ook daadwerkelijk daar overal 30 km/uur rijden! Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan! ”

    Dat is ongeveer ook wat de gemeente zegt. 30 km invoeren is te doen … 30 km p/u rijden is een gedragskwestie.

  8. Plantje,

    waarschijnlijk bedoelde ik zo’n snotneus!

    Als de hard rijder niet zo hard had gereden had hij kunnen stoppen. Zal nu zijn rijbewijs wel kwijt zijn.

Reacties zijn gesloten.