Zwolle – Zwolle staat 11 november in het teken van de dag van de duurzaamheid. Een goed moment voor Frisgroen om te starten met haar ‘stenentijdperk’ campagne. Tijdens dit stenentijdperk gaat Frisgroen Zwollenaren 365 dagen lang eco-bewust maken. Het ‘stenentijdperk’ is een campagne waarin particulieren, bedrijven en verenigingen een symbolisch ‘steentje’ kunnen bijdragen aan een duurzame toekomst.
Speciaal voor het ‘stenentijdperk’ is een donatieplan gestart waarbij donateurs een steentje, een kei of zelfs een rots kunnen bijdragen. Map Renes, initiator van Frisgroen en creatief brein achter het stenentijdperk, hoopt met de campagne bewustzijn te creëren en geld in te zamelen voor het groene evenement. Met de opbrengst van de campagne kan Frisgroen verschillende activiteiten organiseren waarmee zij Zwollenaren kan enthousiasmeren voor een groene toekomst.
Zwollenaren die een steentje willen bijdragen kunnen op de dag van de duurzaamheid terecht in de locatie van Eeuwig aan de Melkmarkt 15 (binnenstad). Eeuwig wordt op 11 november omgetoverd tot het Groene Promotiehuis. Ook in het Ecodrome is op de Dag van de Duurzaamheid genoeg te doen en beleven.
Maar liefst twee locaties in Zwolle waar het bol staat van de groene initiatieven. Hier zullen dan ook de eerste stenen gedoneerd worden.