Dit is een Politiek Log. Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.
Iedere bezoeker kan op deze plaats zijn politieke pennenstreken, quotes en opmerkingen kwijt. De redactie probeert na ongeveer 250 reacties dit log van een vervolg ( Politiek Log 21 ) te voorzien. Ga gerust je gang!
hahahahahahaha
sorry, dacht dat het de algemene log was:D:D:D:D:D:D
Vanavond wordt er onder andere over ZwArt gestemd. Misschien halen ze het nog via een gewijzigd voorstel of??
laten ze asjeblieft die zooi afschaffen het heeft totaal geen waarde voor deze stad,Wat dat betreft is het mooi dat onze nieuwe regering flink het mes in de subsidies zet van al die linkse kunst clubjes.Voor mij mag er nog wel een paar honderd miljoen worden bezuinigd .:D:D
Zoals verwacht dus:
@ driekwarter, de drie kwarts maat zo van 123,123. Jij danst zeker veel of luister je muziek. Oh nee dat is te cultureel.
Nou zeg het maar waar kunnen we voor jou op bezuinigen, heb je kinderen= voor jou/b] afschaffen van de kinderbijslag, heb je een eigen huis, voor jou afschaffen van de hypoyheekaftrek. Zeg het maar wat we voor jou kunnen bezuinigen.
123 kunst?
Bezuinigen op de vertrekregeling van de exdirecteur van de WEZO zal niet meer kunnen. Maar wellicht kan er er in de toekomst wat zorgvuldiger geregeld worden.
Zwart mag in ieder geval nog een jaartje door. Is net in de gemeenteraad besloten.
@driekwarter Dit schreef Jaspert deze week bij het item schreem om cultuur:
Mijn conclusie is dat bezuinging op rechtse hobby’s meer oplevert voor de staatskas.
Kom met links en bewijzen Dame. Voor zo ver ik kan zie kost Links ons alleen maar meer
Dame.
Dit lijkt me niet echt een linkse hobby.:o
Negen grote bedrijven in Nederland waar onder Tata Steel, DSM en Akzo zijn in het geheim met de overheid overeengekomen om vanaf 2013 zo min mogelijk te betalen voor de uitstoot van CO2. Het principe ⤽de vervuiler dokt⤝ wordt aan de laars gelapt. Van 2013 tot 2023 legt de overheid naar schatting 2 miljard op tafel in het voordeel van de zware industrie.
tata steel is een van origine straatarme indiaase jongen gespeend van de laagste kaste. het bekende krantenjongen – milionairre verhaal. deze man voedt tegenwoordig hondreduizenden hongerige monden over de hele wereld. laten we hier respect voor hebben ipv zemelen over een beetje Co2. heb je er wel eens bij stil gestaan hoeveel Co2 de merapie heeft uitgestoten de laatste tijd?
dat dacht ik al!!:o:o
Jij bent ook een vreemde, Derk! Ik citeer Jaspert op item schreem om cultuur van zaterdag. Toen was dit jouw reactie:
Maar goed, ik neem de uitdaging aan. Van het CBS:
linkje erbij
En dan de volgende, netto uitgaven totale overheid (rijk, provincie, gemeenten)
kunsten ?? 1.367.000 en cultuurbeheer en -verspreiding ?? 2.220.000Statline
Dat is dus voor kunst, cultuur, monumenten, bibliotheken en archieven/
@Derk
Nu ben jij weer aan de beurt met “links en bewijzen”.
By the way: publiceert Dick tegenwoordig onder de naam Goeroe?:)
Je hebt me overtroffen Dame 🙂 Inderdaad, die hoogste inkomens en hypotheekrente aftrek moet maar eens voorbij zijn, die kunnen het zelf wel bekostigen. klik 😉
Dama.
Die goeroe was gelinkt aan een site waar je als fatsoenlijk mens niets mee te maken wilt hebben,voor 1000% zeker dat dit Dick niet is.;D
Maar die goeroe was toch niet zo slim om niet ontmaskerd te worden.:)
Derk, dat doet me denken aan een strip van ‘Vader en Zoon’ van Peter van Straaten. Aangepast aan deze discussie: De vader komt met ‘argument’ dat linkse politici flink gebruik maken van de hypotheekrenteaftrek, waarop de zoon zegt “nou én? Het is erger om het flink te profiteren van de hypotheekrenteaftrek en dan ook nog eens rechts te zijn”.;)
LOL Dame 😉
@Zwolse Ik zag geen link. Heb de postings ook niet goed gelezen, want kwamen me nogal wazig over. Dacht dat het misschien een voorpublicatie was van de sleutelroman van Dick.;)
Gelukkig ben ik abuis.
Hebt u ooit gedacht dat de politiek nog aanzien had in Nederland? Aanzien, hoe komt u daarbij? De auteur van dit artikel is een politiek vluchteling en kan in Nederland ook al niet meer zonder beveiliging over straat.
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian/281948/Job-wat-bedoel-je-met-aanzien-van-de-politiek.htm
Hoe gaat het boek heten ,ik Dick en de PVDA?
Assie,
Kan Ellian niet met een wat doorwrochter verhaal komen? Ik vind zijn redenering vrij simplistisch. Nogmaals, ik vind het verbazingwekkend dat Lucassen kennelijk met man en macht verdedigd moet worden en dat dit kennelijk alleen kan met het “kijk naar je eige”- argument.
Dame, dat zal ik hem de volgende keer even vragen. Als ze kritiek op iemand hebben dan is het toch logisch dat er ook kritisch naar een ander gekeken wordt? Of mag hij dat niet doen?
Nee, dat mag niet.;)
Even serieus. Als Ellian met vergelijkbare voorbeelden was aangekomen waarbij Cohen een ander standpunt had ingenomen, dan was ik akkoord geweest. Maar om het gedrag van Lucassen nu goed te gaan praten door te verwijzen naar allerlei politieke besluitvorming in Amsterdam en Nederland, vind ik simplistisch. Overigens is de huidige strenge immigratiewetgeving van de hand van ……….. Cohen. deze oogste destijds veel kritiek uit eigen kring met het wegzenden van die kleermaker (Gumus, geloof ik).
Dame, hij praat het gedrag van Lucassen niet goed en zegt ook dat Lucassen de 2e Kamer moet verlaten. Het zijn geen vergelijkbare voorbeelden maar het heeft allebei wel met het aanzien van de politiek te maken.
Die twee laatste zinnen van zijn column… Sorry, ik vind dat goedkope rethoriek.
De man heeft het over verschillende vormen van ‘aanzien’. Bij Lucassen gaat het om de persoonlijke integriteit, om te betrouwbaarheid. Bij de andere voorbeelden gaat het om politieke meningsverschillen, miskleunen en gebeurtenissen waarvan maar de vraag is in hoeverre de politici er invloed op hebben..
De column is langer dan de laatste twee zinnen. In de meeste voorbeelden hebben de politici er wel degelijk invloed op gehad.
Trusten8)
Dame.
De link is inmiddels verwijderd.de goeroe mag met zijn speeltje elders onderdak zoeken.:o
Klopt Assie, die schaar ik onder “politieke meningsverschillen” en “miskleunen”. Alleen zaak Singh Varma is relevant, maar dat voorbeeld hebben we hier de laatste dagen al vaker langs gehad.
Ik vind het overigens ook nogal schunnig om twee moorden te relateren aan “de politiek”. Wat verwacht die man dan wel niet van de overheid?
ADMIN en Zwolse
Ik zag (en zie) de link nog wel staan in algemeen log om 11.31 uur.
=========
Dank!
Dame. maar de link waaraan het gekoppeld was doet het niet meer.
ik ben ook geen link tegengekomen!!
PVV-fractie heeft voorstel verworpen om een ledenpartij te worden.
Niks anders verwacht. Zijn aanhang laat zich liever de mond snoeren,stem uitbrengen en verder gewoon mondje dicht houden.
Medezeggenschap is een doodzonde in die partij,dat is voorbestemd aan een stelletje halve criminelen,en het stemvee keek gedwee toe.:o
Dat dan weer wel!:D
Stel: je bent van goede wil (vind je zelf) en wilt in de politiek. Op één of andere manier kom je bij de PVV terecht, “want die man kannut, net als jij, goed zeggen!” Na enkele gesprekken met GW en het met succes doorlopen van een klasje, kom je namens die partij in de 2ekamer terecht. En vanaf dat moment ben je gemuilkorfd; sterker nog: je mag geen geluid laten horen! Je wilt als gekozen volksvertegenwoordiger eindelijk zeggen wat je ergens van vindt. Jouw enige vrijheid (sic!) is op commando je vastgestelde stem uitbrengen…..
Een twintigtal houdt dit nu al een paar weken vol. Totdat de bom barst.
———-
weet iemand of het mogelijk is om tijdens debatten in de 2eK een kamerlid om zijn persoonlijke mening te vragen, en istie dan gehouden een antwoord te geven? Of mag de betrokken partij deze afschermen, door er een “woordvoerder” tussen te plaatsen?
Het is en blijft onmogelijk ook al om de batterij beveiliging om die club heen vragen te stellen,mocht het je ooit lukken,zal een antwoordt schuldig blijven ,omdat die eerst door de ballotage commissie Wilders/Fleur/Bosman moet worden goedgekeurd.:o:o:o
Volgens mij ging het hier om de vraag;
weet iemand of het mogelijk is om tijdens debatten in de 2eK een kamerlid om zijn persoonlijke mening te vragen, en istie dan gehouden een antwoord te geven? Of mag de betrokken partij deze afschermen, door er een “woordvoerder” tussen te plaatsen?
Algemeen dus.
;););)
@Derk ; mijn vraag was idd “algemeen” bedoeld, maar ik kan me de reactie van Zwolse goed voorstellen, in de samenhang met mijn verhaaltje van 15.02.
Blijft dus de vraag of een 2ekamerlid tijdens een debat een directe vraag kan stellen aan een geachte afgevaardigde….
@Drama volgens mij niet alles gaat via de voorzitter.
“Voorzitter, ik wil een vraag stellen aan (bijv. nr. 29 van de VVD-lijst)”, of moet je een vraag stellen aan een partij?
Vragen stellen kan altijd; geen enkel kamerlid is echter gehouden om een antwoord te geven. Dat kan alleen als ze onder ede worden gehoord in bijvoorbeeld een parlementaire enquête en ook dan kan het geheugen de persoon in de steek laten…
Het gebeurt regelmatig dat gezegd wordt “Ik wil van meneer Cohen..” of kan “mevrouw Halsema antwoord geven op …”. Dat kan ook bij de andere kamerleden. Bij de debatten die live worden uitgezonden voeren meestal de fractievoorzitters het woord. Maar daarbuiten zijn het de woordvoerders van de fracties die het woord voeren.
Elk kamerlid zit er “zonder last of ruggespraak”. Dat betekent dat niemand, maar dan ook niemand ze kan verbieden om te zeggen wat ze denken. De meeste partijen kennen echter fractiediscipline om te vorokomen dat het ene kamerlid A zegt, terwijl de andere B roept. Dat staat op gespannen voet met die last en ruggespraak.
Brinkman mag dus alles zeggen wat ie wil, maar als hij besluit alleen te zeggen wat Geert wil, dan mag dat ook. Dat principe geldt natuurlijk ook voor alle andere kamerleden.
Dame.
De meest gangbare formule is,dat je schriftelijke vragen(e-mail)aan de kamerfractie kunt stellen.
Ik denk dat je je vergist, Zwolse. Schriftelijke vragen worden gesteld aan de minister, het kabinet, maar zelden aan collega-fracties. Dat zou ook een malle formule zijn, omdat ze elkaar vrijwel dagelijks ook formeel treffen in commissievergaderingen of plenair debat.
Dame.
Ik denk dat we langs elkaar praten.;)Ik bedoel er mee te zeggen dat je als burger je vragen kunt stellen via de kamerfracties.Of als je lid van een partij bent,intern de fractie kunt mailen met vragen.
Of is de vraag anders bedoeld?
Oh, natuurlijk. Ik begreep uit Drama’s vraag dat een argeloze burger per ongeluk in de tweede kamer was beland in de PVV-fractie en dat die burger waar hij eerst volop gebruik mocht maken van zijn vrijheid van meningsuiting, plots door zijn fractieleider de mond gesnoerd werd.
Zijn vraag was ook tijdens debatten in de TK; da’s nooit met de burger, hoewel je met de twitteraars van vandaag dat niet zeker weet.;)
Dames ; mijn insteek was kamerleden onderling tijdens een debat, en dat een twintigtal pvv-kamerleden steeds meer last krijgt van hun ruggespraak. Je zou als medekamerlid rechtstreeks aan die leden tijdens een debat vragen moeten kunnen stellen, om ze de gelegenheid te geven om wat te zeggen. Maar dat wordt hen onmogelijk gemaakt. M’n plannetje gaat voorlopig dus niet door.
Sommige mensen leren het nooit, niet handig en vooral dom om dit zo te doen in een tijd dat er fors bezuinigd moet worden;
AMSTERDAM – De nog maar net teruggekeerde PvdA-stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik werd dinsdag meteen weer ter verantwoording geroepen door de oppositiepartijen in de deelraad van Oost.
Elatik rijdt namelijk in een auto die door het stadsdeel voor onbepaalde tijd is gehuurd. Daarnaast declareerde ze een taxirit naar Nijmegen van 450 euro. De oppositiepartijen in de deelgemeente wilden weten waarom ze geen gebruik maakt van dienstauto’s, die het stadsdeel ter beschikking heeft.
Volgens de regionale zender AT5 wilde Elatik op de vragen geen antwoord geven omdat haar handelen te maken zou hebben met beveiligingszaken.
Dat had ik wel begrepen, Drama. In mijn reacties gisteren van 18:19 en 18:25 geeft ik daar antwoord op. Kort gesteld: vragen stellen kan zeker, maar niemand is gehouden om antwoord te geven tenzijn deze officieel onder ede wordt gehoord.
PVV scoort hoog op de ladder.:o
http://www.parool.nl/parool/nl/3587/POLITIEK-BINNENLAND/article/detail/1064083/2010/11/24/Zeven-Tweede-Kamerleden-ooit-veroordeeld.dhtml
@Drama, misschien zijn het niet zo van die praters.:)
Spreken is zilver, zwijgen is goud.:)
Dus aan de hand van een eigen opgave. Je moet het de PVV nageven, ze zijn wel open en eerlijk, in ieder die 5.
Iedere partij heeft haar eigen regels. De PVV-fractie heeft op democratische wijze besloten om geen ledenpartij te worden. Brinkman was nagenoeg de enige die hier voorstander van was. Ze zullen ongetwijfeld goede redenen hebben gehad om geen ledenpartij te worden. Als de kiezers dat niet aanstaat dan kunnen ze de volgende keer hun stem op een andere partij uitbrengen. Zo werkt dat nu eenmaal in een democratie als de onze.
In mijn optiek is elk kamerlid open en eerlijk geweest.Van de 150 kamerleden hebben er 149 de lijst ingevuld en 1 om principiele reden niet(Brinkman).
ProestttttttttttttGeert krijgt het druk met nieuwe takenverdeling.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8314916/__Van_Bemmel_bestraft_door_Wilders__.html?sn=binnenland,buitenland
Dat moet te doen zijn. Er blijven nog genoeg kamerleden over om die taken over te nemen. Wat dat betreft hebben die kleinere fracties het een stuk drukker.
Dat zeg je nu wel Assie, maar het is niet alleen de verdeling van taken in Tweede Kamer, maar ook nog eens diverse raadslidmaatschappen en de voorbereiding van de provinciale statenverkiezing van maart volgend jaar. Naar ik begreep gaan een aantal PVV-kamerleden ook op de lijst voor PS staan.
Alles bij elkaar, is het een behoorlijke klus.
@Dame, als dat zo is dan lijkt mij dat een mooie uitdaging voor die nieuwe kamerleden. Ze moeten meteen aan de bak en dus hard werken voor hun riante salaris.
Het is net een vernieuwing van Ali Babba en de 7 rovers.:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8314765/__Zeven_Kamerleden_ooit_veroordeeld__.html?sn=binnenland,buitenland
Ik heb liever dat er mensen in de raden en staten zitten die binding hebben met gemeente en provincie en die hun ziel en zaligheid erin leggen. Dat kost tijd. De schatting is dat de meeste raads- en statenleden ongeveer 15-20 uur oper week besteden aan het raads- en statenwerk. Doe dat er maar eens bij.
Ik snap het ook niet goed. Juist de laatste jaren hebben veel partijen de opeenstapeling van functies verboden om te voorkomen dat slechts een kleine groep mensen alle macht in handen krijgt. Ook is er veel kritiek op allerlei nevenfuncties. En nu bij de PVV schijnt het allemaal geen item meer te zijn. Verbaast me.
Dame.
Denk dat het bij de PVV meer een item is om als opvullig in de bankjes te mogen zitten,binding met de burger hebben en hun ziel en zaligheid geven om problemen proberen op te lossenl is niet aan de orde.Er is maar 1 criterium wat ze bezighoud en dat is hun islamfobie.Verder netjes en zonder tegenspraak opsommen wat de bigg boss hen beveeld tegen een riante vergoeding,dat is hun bezieling,niets meer of minder.
@Dame, volgens mij kun je voor de raad en staten kiezen op mensen die binding hebben met een gemeente of provincie en als die er bij een bepaalde partij niet zijn dan kun je ergens anders op stemmen of helemaal niet stemmen.
Als het bij de PVV geen item meer is dan zou je de PVV erop aan kunnen spreken.
Als het bij de PVV geen item meer is dan zou je de PVV erop aan kunnen spreken.
Hoe? Met een vliegtuigje met reclamelint met GEERT IK HEB EEN VRAAG erachter boven het binnenhof cirkelen? Of een poging wagen een witte postduif te sturen,en hopen dat die aankomt?
Andere mogelijkheid bestaat niet,weet je nog? Geen Democratisering bij de PVV.
Assie, dat is nu niet direct een nieuw inzicht. Natuurlijk kan dat. Persoonlijk heb ik ook niet zo’n moeite om mijn stem te bepalen.
Het gaat mij om de algemeen maatschappelijk discussie over functiestapelaars en functieverzamelaars. Het verbaast dat er t.a.v. de PVV geen thema van wordt gemaakt, maar misschien komt dat nog als de lijsten bekend zijn..
@Zwolse Vanuit PVV-perspectief gezien is dat niet waar. De meesten hebben wel degelijk passie voor “de goede zaak”, ook al denken wij daar anders over wat zij “goed” noemen.
En binding met burgers hebben ze wel: er staan honderduizenden pal achter de PVV, ondanks alle schandalen van de laatste tijd.
Was jij dat gisteravond, Zwolse?:D
@Zwolse, het schijnt dat je hem kunt mailen en dat is een stuk goedkoper dan een vliegtuigje huren. Ik heb hem zelf nog nooit gemaild maar het schijnt te kunnen.
http://www.pvv.nl/index.php/fracties/tweede-kamer/geert-wilders/mail-aan-geert-wilders.html
Misschien wel, maar dat zoeken ze bij de PVV maar uit.
Dame.
Dan verschillen we hierover van mening,zolang je die honderduizenden elke vorm van inspraak/medezeggenschap weigerd is er geen binding naar mijn mening.
Zolang die honderduizenden eens in de vier jaar stemmen voldoende vinden en zich volkomen gepresenteerd voelen/weten in hun leider, is er juist een heel stevige binding.
Het spreekt mij net zo min aan als jou, maar wij behoren ook niet tot zijn doelgroep.
Dame.
Hahahahaha nee was het niet,maar schrok wel behoorlijk.:D
Je kan in principe zowat elk kamerlid mailen,maar ik weet uit hele BETROUWBARE bron,dat je mail NIET wordt beantwoord.
Ook geen auto-reply?
Dan zal ik het eens een keer proberen en ben benieuwd of ik wel antwoord krijg op mijn mail.
Ik denk dat ze de mailers grondig screenen en dat je betrouwbare bron niet door de ballotage is gekomen.;)
Hmm, Hoop dat Assie dus ook geen bericht terug krijgt…
Dame.
Zou maar zo kunnen:D,maar is het een ballotagecommissie of feestcommissie van deze carnavalsclub.:P
Grappig dat de PVDA clan hier vrolijk bezig is met al die foute PVV’ers (terecht overigens), maar dat een door mij geplaatst bericht over mevrouw Fatima Elatik van de PVDA, volstrekt genegeerd wordt hier. En dat terwijl ook zij vrolijk misbruik maakt van gemeenschapsgeld. Soms mag die rode bril wel af hoor 😀
laat mij er ff buiten zwolse, hier wil ik niets mee te maken hebben!
van wie is de volgende uitspraak:
“linkse mensen zijn graag tolerant, tenzij het gaat om mensen met een andere mening”
Geert Wilders of Mark Rutte gok ik
Martin Bosma, column in de NRC
@Derk ; ’t goede antwoord ; geen prijs8)
Shit! 😉
@Stadshagenees,
Kennelijk behoren Assie, Zwolse, Derk en ik tot de PvdA-clan volgens jou. Hierbij dan mijn excuses. Ik was me er niet van bewust dat ik verplicht ben te reageren op een door jou geplaatste artikeltjes op straffe van “niet tolerant” genoemd te worden. Ik voel me overigens -tot nu toe – helemaal niet verplicht om te reageren op wie dan ook. Het is toch geen aangenomen werk hier?
Vraag me wel af waarom de “niet-linkse” reaguurders je posting ook hebben genegeerd. Misschien toch te onduidelijk bericht om verder over te rellen?
Ik heb bewust Groen links gekozen hoor. Voor die tijd was het VVD/CDA
@Stadshagenees, Stadsdeel politiek is wat anders als nationaal. Het gaat niet om de naam van een partij in het geding te brengen ( zoals de media het nu doet, lekker scorren!) maar juist om de persoon en dat zij geen verklaring af wil leggen en sommige media zeggen dat het vanwege veiligheid reden was. Wat is waar? Ik zelf vind het hoe dan ook fout van dr, nu nog dat (verbraste)geld teug vinden 😉
Om mijn “omissie” richting Stadshagenees goed te maken de volgende quote uit het Parool van 24-11
Elatik code rood? Kan ze mooi met Wilders verblijven LOL Scheelt weer in de kosten.
Zo lollig is het niet om bedreigd te worden.
@Dame en anderen; natuurlijk is niemand VERPLICHT te reageren op door mij geplaatste stukjes of meningen, zou wat zijn zeg. Excuses zijn dus totaal niet nodig. Het viel me alleen op dat die PVV kliek hier te uit en te na wordt neergezet als een stelletje criminelen (wat een fors deel van die fractie inderdaad is, dat valt niet te ontkennen), maar als bv. ikzelf raar gedrag van een linkse politica hier plaats dat daar verder niets over wordt gezegd. Het viel me alleen op, meer niet.
Wat mij opvalt is dat er maar twee mensen zijn die de laatste twee weken steeds over de PVV-kliek nieuwe info posten. Een daarvan ben jijzelf.l
Klopt, ook en vooral omdat ik het schandalig vind dat dat soort figuren in de Tweede Kamer kunnen blijven zitten. Ook zij maken misbruik van gemeenschapsgeld en daar kan ik slecht tegen. Zeker omdat zij daar altijd tegen ageren. Het is een eng clubje hypocrieten bij elkaar, dat vond ik en dat vind ik na de gebeurtenissen van de afgelopen tijd nog veel meer.
Stadshagenees.
Denk dat dit alles erg overtrokken is.Maar mocht Elatik buiten haar boekje zijn gegaan,dan past ook voor haar gepaste maatregelen.
Heb genoeg vertrouwen dat dit dan ook zal gebeuren.
Maar dit is te genand voor woorden.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/1064714/2010/11/26/Lucassen-in-de-schulden-zou-nog-uitkering-ontvangen.dhtml
gisteren in ’t AD (verkorte versie):
er zijn in Nederland enkele terroristen opgepakt.
VVD en CDA spreken hun bezorgdheid uit,
de PVV telt haar aantal fractieleden
de heer cohen werd weer keurig netjes afgedroogd, gisteren in de dwdd.
toch jammer om deze meer dan sympathieke man wer eens af te zien gaan.
Waarom hoop je dat ik geen bericht terug krijg?
Misschien is dit ook wel een beetje overtrokken. Het lijkt nu wel op een ware heksenjacht tegen de PVV. Als het met de verkiezingen niet lukt dan maar op deze manier? Een groot deel van de bevolking heeft schulden en de deurwaarders en incassobureaus maken overuren. Meneer Lucassen is heus geen uitzondering en kan nu misschien met zijn mooie salaris de schulden aflossen.
Een citaat uit onderstaand column van Meindert Fennema hoe Wilders aan zijn mensen komt.
Allereerst heeft de PVV het stigma van fascisme en racisme, waardoor veel sympathisanten niet openlijk voor hun mening durven uitkomen. Ook Hans Janmaat had daar last van.
In 1992 vroeg ik Janmaat waarom hij zoveel mensen met een strafblad op de kandidatenlijst had gezet. Was het niet verstandiger kandidaten te nemen van onbesproken gedrag? Janmaats antwoord was onthullend. ??Mensen van onbesproken gedrag komen niet??, zei Janmaat. ??Die ken ik uit de KVP. Die mensen zeiden altijd ja en amen, want ze wilden onbesproken blijven.?? Onder hen bevonden zich wel sympathisanten van de CD. Janmaat sprak die nog wel eens, maar op zijn lijst staan, dat durfden ze toch niet.
Moed
Ook nu is er moed voor nodig om op de lijst van de PVV te staan. Nummer drie, Lilian Helder, verloor haar baan bij een advocatenkantoor nog voor zij verkozen was. Het contract van Alexander Kops, leraar Duits, werd niet verlengd toen hij op de PVV-lijst bleek te staan. Zelfs popzanger Leon de Jong, thans PVV-Kamerlid, kwam in moeilijkheden. Zijn producer wilde niets meer met hem te maken hebben.
http://opinie.volkskrant.nl/artikel/show/id/7209/Hoe_Wilders_aan_zijn_mensen_komt
@Assendörper; houdt toch op met je heksenjacht, dat vind ik totaal geen argument. Als je een publieke functie ambieert, in de politiek dan dien je op zijn minst open kaart te spelen over je verleden. Door dit niet te doen neem je zelf een heel groot risico, want zodra je gekozen bent in de Tweede Kamer loop je de kans dat de media onderzoek gaan doen. Dat is 1 van de taken van de media namelijk. Zeker bij een politieke beweging als de PVV, hun grote roerganger heeft tijdenlang hele bevolkingsgroepen beledigd en gestigmatiseerd, daarnaast heeft hij ook meerdere malen collega-kamerleden en bestuurder van met name linkse signatuur tot op het bod geschoffeerd. Dan moet diezelfde Wilders niet gaan lopen piepen als blijkt dat binnen zijn fractie een fors aantal mensen zitten die zaken op hun kerfstok hebben die niet door de beugel kunnen. Daarbij komt dat hij diezelfde media al maandenlang gebruikt om zijn stokpaardjes voor het voetlicht te krijgen. Dat is hem uitstekend gelukt, waardoor de PVV zo enorm kon groeien, met het bekende verkiezingsresultaat als gevolg. Wat hij nu doet geeft mij een heel onsmakelijk gevoel. Ik zal uitleggen waarom, zijn PVV wordt niet gedemocratiseerd, want er zijn geen leden die hun mening kunnen geven, daarnaast wil hij feitelijk media die hem en de PVV naar de mond praten. Waar lijkt dat op? Censuur volgens mij. Het is selectieve verontwaardiging van de ergste soort, maar wat verwacht je ook van iemand die zijn waarheid als DE WAARHEID predikt. Hij heeft de hele heisa alleen maar aan zichzelf en zijn zich misdragende en liegende fractieleden te danken en dus niet aan de media!
Het lijkt nu wel op een ware heksenjacht tegen de PVV.
Het zijn toch echt de PVV kamerleden die dit zelf uitgespookt hebben,daar is geen heks aan te pas gekomen.
misschien met zijn mooie salaris de schulden aflossen.
misschien met zijn mooie salaris de schulden aflossen.
En daar mogen de belastingbetaler voor opdraaien?Wat een moralistische stelling.Dan komt het spreekwoord dat misdaad loont van pas voor dat geboefte.
Dat is ook zo leuk aan de PVV; het ligt altijd aan hullie….Hiep, hiep hallo, hiep, hiep hallo…..CALIMERO! Want zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk…..:D
Wat zou Cohen met zijn salaris doen? Ook zijn schuld ( hypotheek, Pl ect) betalen. Nee Links heeft al gezegd vanaf het begin dat ze alles zouden doen om dit kabinet te laten ploffen en zo te zien doet de Volkskant daar aardig aan mee.
Je staat al klaar met je oordeel over die schuld van een auto, maar hoe zit het nu precies? Vertel eens…………….
Euh Derk, naar wat nu bekend is geworden heeft dhr. Lucassen allerlei deurwaarders achter zich aan, niet alleen volgens de Volkskrant, maar ook het AD wist dit te melden. Daarnaast heeft hij, ondanks zijn kamerlidmaatschap (en dus een betaalde baan) ook nog vrolijk een uitkering via het UWV. Verder nog iets?
Stadshagenees.
Hoor ze nog gniffelen en triomfantelijk verkondigen in koor,,,we maken ze helemaal gek,,,
Jammer dat ze vergaten erbij te zeggen, dat ze zichzelf om zeep zouden brengen.
Ben de media uiterst dankbaar en gniffel nog harder dat ze met hun eigen gehanteerde zwaard bestreden en geslacht zijn.
Geert is gegijzeld door zijn eigen mensen en staat strak met de rug tegen de muur,wat een huilie huilie zal die doen.
Allerlei?………. als ik zijn naam intoets in het systeem zie ik er enkel een, ja ik kan in het register kijken ivm kredietwaardigheid van mijn klant. Media maakt er dus een mooie opgeblazen iets van en het volk volgt en schreeuwt. 😉
Verders nog iets?
UWV is trouwens niet bewezen, weet je ik hou er niet van om iemand te beschuldigen zonder bewijs maar kennelijk zijn er mensen die alles klakkeloos aannemen en het rond gaan schreeuwen. Ik heb niets met de PVV 20% van die fractie is in aanraking gekomen met justitie dat zegt al genoeg maar daarom heeft zo’n partij nog wel een bestaansrecht. Ik vind het alleen heel opmerkelijk dat vooral vanuit de PvdA hoek er flink getrapt wordt. CDA en VVD daar wil ik de mening wel eens van horen ipv het gebruikelijke riedeltje hier.
@ Derk, zo gaat het als je regeert zwijg je over je mede regeerpartijen.
En zit je in de oppositie dan schop je. Dat is regeren in Nederland. Niets nieuws onder de zon. Dus van het CDA en VVD zul je niets horen.
@ingrid, als dit kabinet echt een jaar zit zie ik de schoenen en klappen al rond vallen in de tweede kamer.
Derk, als er 1,5 miljoen mensen hebben gestemd op de PVV dan heeft die partij zeker bestaansrecht. De PVV heeft verreweg de meeste winst gemaakt bij de laatste verkiezingen en dat is voor Wilders en consorten mooi. Voor Nederland wat minder, maar dat is dan maar zo. En als er in die fractie gewoon goede en integere kamerleden hadden gezeten, had je niemand gehoord. Nu dat niet zo blijkt te zijn, gebeurt er wat er gebeurt. Wilders en zijn vertrouwelingen hebben dat over zichzelf afgeroepen en voor de rest is dat dus ook niemand kwalijk te nemen, behalve de PVV zelf. Dit in combinatie met de destructieve politiek die ze voorstaan, verdelen in plaats van binden en het recept voor een instabiele politieke partij en erger nog een instabiel gedoogkabinet is bereikt. Wat mij betreft stopt die gedoogcoalitie vanmiddag nog, maar doen ze dat niet dan zou het wel zo prettig zijn als de dames en heren eens gaan beginnen met regeren. Al die randzaken rondom de PVV leiden alleen maar af en van regeren komt dus ook nauwelijks iets terecht. Voor het aanzien van de politiek in zijn algemeenheid is dat niet goed. En denk niet dat ik dit alles zo leuk vind, ik vind het eerder beschamend, ook omdat er niets is geleerd van lessen die getrokken hadden moeten worden uit het LPF debacle. De andere kant is wel dat ook ik graag zie dat de PVV zsm uit ons politieke landschap verdwijnt, dat ze hun gezag nu zelf aan het ondermijnen zijn vind ik alleen maar prima. Helemaal als die grote blonde roerganger gaat lopen beweren dat het allemaal aan de media ligt. Van mij geen medelijden dus, eerder leedvermaak.
Derk.
Hou toch op man,hoe is alles wat maar riekt naar links en met name de PVDA niet door dat geboefte verketterd en uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk was.Daar hoorde ik je ook niet over.
Weleens van gehoord ,wat je zaait zul je oogsten.
Dat hij deze hele bagger over zich heen krijgt, is enkel en alleen aan zichzelf te wijten.
En de eerlijkheid gebied ik GENIET ervan,hoe meer hoe liever.
@ Zwolse, wat die bagger betreft ben ik het helemaal met je eens, de PVV is aan het haat zaaien. En krijgen nu terug wat ze zelf gezaaid hebben. We gaan bij de volgende verkiezingen zien, wat er van zijn aanhang is over gebleven.
Eerlijkheid geniet ik ook van maar waarom moeten er verdraaid worden alsof het lijkt dat er iedere dag deurwaarders bij die man aan de deur staan terwijl het er maar een is?
Ingrid.
Precies en nu tranen met tuiten, en maar blijven volharden dat het door het linkse tuig komt.
In ieder geval schreewt die op dit moment 10 octaven lager.:D
Weet niet welke school jij doorlopen hebt,maar ik lees hier toch echt wel dat er gesproken wordt over DEURWAARDERS.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/politiek/article/detail/1064714/2010/11/26/Lucassen-in-de-schulden-zou-nog-uitkering-ontvangen.dhtml
Derk, komt ie; het zijn in ieder geval 2 incassoburo’s en het UWV…lekker handig als je gekozen bent in de Tweede Kamer.
DEN HAAG – PVV-Kamerlid Eric Lucassen zou grote financiële problemen hebben, al jaren worden achtervolgd door deurwaarders en ook nog een uitkering ontvangen van het UWV. Met dit nieuws komt de Volkskrant naar buiten.
Volgens bronnen van de krant zou hij al jaren geldproblemen hebben. Twee weken geleden zouden twee incassobureaus hem nog een ultimatum hebben gesteld wegens een vordering van 25.000 euro.
Ook zou hij een uitkering ontvangen van het UWV, dat hem twee weken geleden per brief opriep om wijzigingen in zijn situatie door te geven. Onduidelijk is om wat voor uitkering het zou gaan. Het Kamerlid wil zelf niets zeggen over zijn financiële situatie.
ja dat schrijft de krant en ik kan in het systeem kijken ik zie echt maar een deurwaarder hoor
Vanwege mijn posting van 22:42 op de opmerking van Zwolse dat een betrouwbare bron van haar géén reactie kreeg op zijn/haar mail. Ik reageerde als volgt:
😉
Derk, er worden hier heel regelmatig krantenartikelen geciteerd of volledig overgenomen. Vrijwel altijd kritiekloos. Sommigen hier schuimen kennelijk met graagte het net af om te zien naar lokale PvdA-misstappen. Ook deze worden hier pront gepost en worden reactie geëist. Ik zie echter weinig verschil met de wijze waarop nu de krant wordt geciteerd over Lucassen.
Twee weken geleden zouden twee incassobureaus hem nog een ultimatum hebben gesteld wegens een vordering van 25.000 euro.
Dit bericht komt niet zomaar ergens vandaan,dit bedrag zou gaan over een gefinancieerde auto.
Wat denk je van Jack Biskop, CDA-kamerlid die de volgende uitspraak van Menno ter Braak citeert
Juist ja Zwolse 2 incasso’s die zich bezig houden met een vordering, moet niet gekker worden he.
Verhaal is een incasso is begonnen en stuurde die door naar een deurwaarder, die probeerde het minnelijke traject via incasso en toen kwan de deuwaarder pas.
Moet nu even weg kom later op de avond wel weer.
Ik heb vanavond en dit weekend helaas weinig tijd om te reageren op de reacties die er zijn geplaatst. Kom er nog wel op terug, maar op deze wil ik nu alvast graag reageren.
Dame, is het jou misschien ontgaan dat sommigen met graagte het net afschuimen om alleen maar misstanden te posten die door niet- PvdA’ers zijn gedaan?
@ Assendörper, is het jou wel eens opgevallen dat jij en Derk hetzelfde doen, maar dan om alles te vinden om het tegen overgestelde te bereiken. Alles wat er hier over de PVDA wordt gezegd afkraken. En alles over de rest van de partijen ophemelen. En nee ik geef geen voorbeelden, lees zelf maar terug.;)
@Ingrid, is het jou niet opgevallen hoe dat komt? Lees alles maar eens een keer terug en ook op het Algemene Log. Ik ben niet begonnen met het afkraken van de PvdA. Heb alleen maar gereageerd op de reacties waarop alle partijen m.u.v. de PvdA werden afgekraakt en alle propaganda die hier voor de PvdA werd ten toon gespreid.
Hoe kom je daarbij? Ik stem nergens op en hemel geen enkele partij op. Blijkbaar mag je hier alleen maar linkse geluiden laten horen.
Nee, Assie, je weet dat ik toch steeds op je reageer.;)
In eerste instantie had ik die groep ook genoemd, maar heb dat verwijderd. Ik zie nl. wel een verschil. De reacties over PVV gaan mee op de golven van de publiciteit; die over de PvdA zijn vaak gezochte lokale kwesties. de reaguurders proberen daarmee het kennelijk in hun ogen broodnodige evenwicht in de reacties aan te brengen.
In mijn beleving vaak weinig authentiek.
Links, rechts geluid, maakt niet uit. Als het maar iets is dat jezelf écht meent.
Ik ben niet begonnen met het afkraken van de PvdA.
Pardon Assendorper.
Mag ik je er even op attenderen dat jij al bent begonnen met het afkraken van de PVDA in de aanloop naar de verkiezing in maart.
Ik heb dit zelf mogen ervaren,toen ik kenbaar maakte dat ik flyers in de Zwolse wijken ging uitdelen?En jij je helemaal uitleefde dat ik ook in jou buurt kwam? Nu niet de onschuld uithangen ,dat siert je niet.
schande!!!!
Kom op mensen we zijn allemaal hetzelfde
Hier ben ik het dan helemaal weer mee eens verspild geld
😮 De ultra-trieste comments van de stijllozen worden er al bij gepakt…wat een laag niveau. De “ubertrieste opgedonderd en tot nooit weerzien” reactiekneuzen ff in beeld: ze laten alleen staan wat ze goed dunkt: past het niet: doeeeeeei ….dit is echt téveel eer voor dit spul.
@ Assendörper, en dat wat @ Dame zegt om 21.14 uur. Is hetgene wat ik bedoel. Ik heb bij jou vaak het idee dat je tegen iets in gaat omdat het door bepaalde mensen wordt gezegd die jij te links vind praten. En dat vind ik jammer. Want je geeft zelf steeds aan ik ben niet rechts en ik ben niet links. Maar mag een ander dan ook niet links zijn.
Hey Dick,even om het hoekje heen kijken?:)
Klopt, even…maar nu eerst even PSV afkijken. Waar gaat het hier over dan, die lijst met oneerlijke wetten-gedogers die tegen het betamelijke aanschuren en er regelmatig overheen ketsen? Ben er voorlopig wel klaar mee. Of gaat het over deze uitspraak wat voor gevolgen zou zo’n artikel hebben? Tjonge jonge een middelbare schoolleerling weet nog dat dat gevoelig ligt. Morgen weer klapmachine dag….iets met “ze deden een plas…” CDA-klefheidsbijeenkomst.
4-2 met 10 man :D:D:D:D
Links & rechts schiet beleid Rutte af
Peiling van Maurice de Hond: Kom niet aan de kwetsbaren ?? Meer dan de helft van de PVV-, CDA- en VVD-kiezers willen niet bezuinigen op uitkeringen en arbeidsplaatsen ?? Banen sociale werkplaatsen moeten ook blijven
Uit een peiling van Maurice de Hond blijkt dat zowel kiezers van linkse als rechtse partijen willen dat Rutte zijn handen afhoudt van kwetsbare mensen. Van de Nederlanders is 77 procent tegen het voorstel om banen te schrappen in sociale werkplaatsen en 73 procent wil niet dat de overheid gaat bezuinigen op mensen met een arbeidsbeperking.
De Hond voerde de peiling uit in opdracht van de SP. Kamerlid Sadet Karabulut zegt over het onderzoek in de Spits: “Dit toont aan dat er totaal geen draagvlak is voor de plannen van dit nieuwe kabinet.”
———–
Voor detail-info verwijs ik naar onderliggende keurig geïnformeerde site. Helaas mag deze hier (als enige) niet worden gelinkt. Vandaar de tekst in het geheel.
Tweet van de dag
vr 26 november 2010
Lucassen achtervolgd door deurwaarders. Brinkman ontweek een alcoholcontrole. Zoveel opspraak dat het gewoon went. Zelfs geen lichte shock.
Norbert Pek
Jan marijnissen, heb ik al zappend gezien….was interessant uitgesproken!
De link is ook op de onderliggende site te zien. het zoeken op Vara.nl duurt me te lang, sorry
Dick.
Maar wel zwijgend gedogen.:o
Zwijgend gedogen en wijzen naar hullie. Skreeuwen naar de beschaving; hun stem huilde weg in de nakende Nederlandse winter.
ja dick Marijnissen was sterk op de tv vanavond.
Dick .
Als je niet oppast komt het ook door de linkse kerk dat de winter is aangebroken.Je kunt ze ook niet geloven dat linkse spul heeft beloofd dat vanaf 28 nov de zomer begint.;D;D;D
Dick.
Denk dat Emiel Roemer weleens gelijk kan krijgen,deze chaos zullen ze de PVV steeds blijven verwijten en dit visitekaartje raken ze nooit never meer kwijt.
Ik heb de laatste ontwikkelingen gevolgd over de PVV en ben reuze benieuwd hoeveel stemmen ze dat gaat kosten bij de volgende verkiezingen.
Sterke Pam met onbekende feiten Vooral op het eind.
Dick, nog een leuke. Misschien heb je deze over het hoofd gezien en vergeten te plaatsen.
http://opinie.volkskrant.nl/artikel/show/id/7254/De_afvallige
Het gevoel voor humor houdt niet over.:(
voor Dick
vrijdag 26 november 2010 door Youp
Maxiempje, Maxiempje!
Vandaag is er in Utrecht een CDA-congres, maar de werkelijke CDA??ers zullen er ontbreken. Balkenende is een weekendje naar Parijs, Ernst Hirsch Ballin geeft de voorkeur aan een lezing in een zaaltje in het land en Ab Klink heeft gewoon geen zin in die dikke kop van Hans Hillen. Waar zouden Ab en Hans het over moeten hebben? Over het feit dat Ab jaren oprecht zijn best deed om uit oogpunt van volksgezondheid de horeca rookvrij te krijgen, terwijl Hillen zich door de tabaksindustrie liet betalen om dat tegen te gaan? Sparren noemt Hans het zelf. Via een obscure BV regelde hij dit soort vuige schnabbels. Toch wel leuk om te weten dat er een redelijke kans is dat hij voor zijn mening wordt betaald als hij in het RTL-programma Business Class van Harry Mens zit te kakelen. Aandoenlijk landje zijn we toch. Zal Hillen in Utrecht op het congres aanwezig zijn? Ik vraag dat omdat Hans nog wel eens wat vergeet. Bijvoorbeeld dat hij zich een tijdje goed heeft laten betalen door de tabaksmaffia.
Hoe zal Hillen aan zo??n baantje zijn gekomen? Via Elco Brinkman? Een van de zevenhonderd bijbaantjes van Elco is commissaris bij longkankerproducent Philip Morris. En het zou best kunnen dat er aan Elco gevraagd is of hij nog wat politici wist die tegen betaling positief wilden praten over het rookgenot in de kroeg. Ik vrees dat Elco lachend gezegd heeft dat hij van het CDA is en dat ze binnen die partij allemaal wel willen. Het werd Hillen. Hans wilde in ruil voor wat poen best zeggen dat het aantal van 600.000 meerookdoden per jaar meevalt. En hij wilde zich ook wel hardop afvragen of de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) het echt goed onderzocht heeft. En bij het aantal van 165.000 onschuldige kinderen die sterven door het meeroken met de volwassenen heeft hij vast ook nog een paar vragen. De vragen zijn waarschijnlijk gedicteerd door de pr-manager van de tabakslobby. Zal Hillen dit verteld hebben bij Harry of heeft hij zijn objectieve mening alleen in Den Haag gebruikt? Heeft hij als senator voor of tegen het rookverbod gestemd? Wordt Harry Mens door de tabaksindustrie betaald omdat hij de rokers een podium geeft. Podium? Podium? Die oubollige fauteuil bij die smakeloze open haard.
Het wordt vandaag een raar congres in Utrecht. Vorige keer in het rumoerige Arnhem kreeg Maxime nog het voordeel van de twijfel, maar ik denk dat veel leden inmiddels meewarig hun christelijke bolletjes schudden. Natuurlijk zal Maxime net als Rutte op katholieke toon zeggen dat alles een interne aangelegenheid van de PVV is, maar ondertussen gloeit het schaamrood van zijn kruin tot diep in zijn sokken. Op welk moment hij zijn ogen ook sluit, steeds ziet hij het lieve gezicht van Hannie van Leeuwen, die verdrietig fluistert: ⤸Maxiempje, Maxiempje, wat heb je toch gedaan?⤝ Hij krijgt haar niet uit zijn hoofd. Dag en nacht reist Hannie met Maxime mee en steeds herhaalt ze deze ene regel.
En Maxime maar hopen dat er niet een rechtlijnige gereformeerde opstaat en vraagt of de minister van Defensie Hans Hillen ook wel eens wilde sparren met de wapenindustrie. Zou toch zomaar kunnen? En hoe het met de andere leden zit? Zijn er nog andere Kamerleden of senatoren die bijvoorbeeld betaald worden door de telefoongiganten en dat ze daarom niks willen doen aan de helpdeskterreur en de maffiose tarieven? Durft Maxime zijn handen nog in het vuur te steken voor zijn partijgenoten? Of zijn ze net zo onbetrouwbaar als hijzelf? Mag Jack Biskop zijn vergelijking van de PVV met het Duitse nationaal-socialisme nog een keer maken of blijft deze mening voorlopig in de Haagse fractiekamer?
Zal Verhagen stamelen? Stotteren? Gaan we tranen zien? Zweetdruppels? Als ze maar wel bidden in het begin! Dat vind ik altijd zo heerlijk. Maar ja, dan moet Maxime zijn ogen sluiten en dan? Dan ziet hij toch weer Hannie.
Joppuh.
Hij is weer super gaaf.:D:D:D
Nee, ik houd niet op en vind het wel een argument. Om iemands financiële situatie zo breed in de pers uit te meten vind ik grote flauwekul. Wat interesseert mij dat nou of iemand schulden heeft of niet. Begrijp daarom ook niet goed dat juist de Volkskrant daar een halve pagina aan moet besteden. Van de Telegraaf zijn we dat wel gewend. Valt me een beetje tegen van de Volkskrant.
Ze zijn idd fout geweest door Wilders hierover niet in te lichten. Verder zijn ze aan niemand anders verantwoording schuldig.
Kan me niet herinneren dat dit eerder op zo grote schaal is gebeurd. Alle Kamerleden hebben voor het eerst een verklaring afgelegd over hun verleden.
Daarover moeten ze hem in de Tweede Kamer aanpakken. Dat zie ik eigenlijk alleen maar Pechtold en Halsema doen.
Daar piept hij niet over en binnen 24 uur hebben ze allemaal straf van hem gekregen. Hij vindt nu dat het een beetje te ver gaat.
De PVV maakt geen gebruik van de agitprop van bevriende omroepen en dagbladen. Die aanhang is gewoon aan komen waaien.
Ook zonder leden is de PVV democratisch. De kiezer stemt niet op de leden van een partij maar op het politieke beeld dat een partij voorstaat. Door geen ledenpartij te zijn is de PVV een echte kiezerspartij waar het risico dat de partij na de stembusgang door leden gegijzeld wordt afwezig is. En hier geldt een traditioneel consumentengedrag: zij die een product niet believen zullen het ook niet aanschaffen. Bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen hebben de kiezers van het CDA dat goed begrepen en hebben dan ook massaal het product in de schappen laten staan. Vind het wel vreemd dat de PVV tegenstanders zich daar drukker over maken dan de PVV kiezers.
Daar hoor je mij ook niet over. Mijn reactie waarop jij hebt gereageerd ging trouwens alleen maar over de ophef over de financiële situatie van Lucassen.
Geen enkel kamerlid hoeft zijn finacieele plaatje bloot te geven.maar zodra een be-eedigd kamerlid zijn financiele verplichtingen meerdere malen niet nakomt,is dat geen ophef,maar aan de kaak stellen.
Het zijn wel de kamerleden die beslissen over geld wat van jou en mij door belasting bijdrage betaald wordt.
Daarbij lijkt het mij(en ieder fatsoenlijke burger)onwenselijk geregeerd te worden door de een boevenbende ala de PVV.
Hoef niet de vernieuwde versie van Ali Babba met zijn 7 struikrovers te zien.
Assendörper ; helemaal eens.;D
Ja, daar mag de belastingbetaler voor opdraaien. Hij verdient nu zijn centen op een eerlijke manier en is ook niet meer van een uitkering afhankelijk.
Ja, daar mag de belastingbetaler voor opdraaien. Hij verdient nu zijn centen op een eerlijke manier en is ook niet meer van een uitkering afhankelijk
Probeer deze kromme stelling maar eens uit te leggen aan al die hardwerkende verpleegsters/politie agenten,postbodes ect. ect.
Veel succes ermee ,maar vrees met grote vreze dat je vierkant uitgelachen wordt.(wat ik nog snap ook).
Ja Dame, ik weet dat je vaak op mij reageert. Vind het wel leuk. In het verleden zijn op het Algemene Log ook wel reacties geplaatst die over lokale kwesties gingen van de LPF of TON. Als er bijvoorbeeld een raadslid van de LPF uit de gemeenteraad van Lutjebroek stapte dan werd het hier ook geplaatst. Ik houd wel van een beetje evenwicht en heb een afkeer van eenzijdigheid.
Bericht door Zwolse, op 26 november 2010 om 21:30
Ik ben niet begonnen met het afkraken van de PvdA.
Pardon Assendorper.
Mag ik je er even op attenderen dat jij al bent begonnen met het afkraken van de PVDA in de aanloop naar de verkiezing in maart.
Ik heb dit zelf mogen ervaren,toen ik kenbaar maakte dat ik flyers in de Zwolse wijken ging uitdelen?En jij je helemaal uitleefde dat ik ook in jou buurt kwam? Nu niet de onschuld uithangen ,dat siert je niet.
Nu je toch bezig bent,antwoord hier dan ook even naar eer en geweten op.
Die agenten worden toch ook van belasting geld betaald? Ook hun hebben misschien wel een schuld bij een deurwaarder en een paar , gaat de media daar ook achteraan?
@Zwolse, ik ben nog niet klaar en kom daar ook nog wel op terug. Moet eerst even wat huishoudelijke klusjes doen. Niet zo ongeduldig zijn.:)
Dit heb ik gisteravond gepost.
Zwolse, met dat ene zinnetje uit mijn reactie van gisteravond haal je de boel uit zijn verband.
Wat ik met mijn reactie van gisteravond probeerde duidelijk te maken is dat de propaganda voor de PvdA er al vóór maart was. Vanaf maart ben ik begonnen om daar af en toe tegenin te gaan. Met andere woorden: die propaganda voor de PvdA was er eerder dan mijn kritiek op de PvdA.
Ik meen het ook echt Dame;D
Ingrid, tuurlijk mag een ander niet links zijn.;D
Provinciale verkiezingen komen weer in zicht.
D66 heeft de kandidatenlijst klaar:
kandidatenlijst
Daar heb ik het gisteren nog met een postbode over gehad. Hij kon er wel om lachen.
Joppuh; bedankt! Ga em lezen…Niet nadat ik het weer enorm eens ben met Job (famous last words) bron: NOS
Geen zin in dat lange interview, misschien is ie morgen wel bij Buitenhof: Go Job; er is een job to do!
=============================
PS verkiezingen, al bericht gehad voor bemensen stembureau. 11/3 geloof ik….Hoera voor de lijsttrekkert in Gelderland:
Co Verdaaas :D:D:D
BLA blab veel geschreeuw weinig wol
Inderdaad J. Cohen kruipt weer over de rug van Roemer
Die goddelijke Cohen waar zelfs handjes me geschut kan worden kan die niet eens wat bedenken om iets te ontplooien? Nee die kijkt en doet niets
Derk, hier kan ik geen chocolade van maken. Het is kennelijk (of uiteraard…) negatief over Cohen, maar wat heeft ie nu wel of niet gedaan en wat zou ie volgens jou moeten doen?
Niet alleen PVV’ers houden ze in de gaten:
http://www.nu.nl/binnenland/2389067/arnhemse-politicus-opgepakt-kinderporno.html
Eerlijk is eerlijk, Lucassen heeft vandaag volmondig zijn ecxuses gemaakt in zijn oude buurt in Haarlem. Misschien wat laat, maar toch netjes.
@Stadshagenees Ik vond het opmerkelijker in dat bericht dat de mensen zijn excuses aanvaard hebben. Ik weet niet of ik dat bij zo’n ex-buurman zou doen. Hij maakt zijn excusese namelijk zo overduidelijk onder druk van zijn nieuwe verworven positie.
@ Dame, ik werd er ook een beetje misselijk van toen ik het las.
Ingrid, ik zag hem al aan de deur staan; de mensen even bang of ie nu echt in de brievenbus ging staan pissen, maar nee – deemoedig zijn excuses met bloemen. Als het nu een kind was, die bij het bereiken van de leeftijds des onderscheids nog eens teruggaat naar de mensen die hij vroeger getreiterd heeft. Deze man was een volwassen kerel toen hij bejaarden de stuipen op het lijf joeg door ze op korte afstand te achtervolgen en die vrouwen uitmaakte voor “vette zeug” oid.
Daar zou ík geen bloemen van hoeven.
De Hond peilt (vgl TK10): vvd 35 (+4) pvv 27 (+3) sp 18 (+3) pvda 17 (-13) cda 17 (-4) d66 13 (+3) gl 13 (+3) cu 6 (+1) sgp 2 dieren 2.
cohen gaat diep door het stof met zijn volgelingen. erg spijtig om te zien, waar zou dit aan liggen? lijkt mij toch niet aan zijn formidable media-performance.
Snap het ook niet. Bijna een halvering. Zo dramatisch zijn ze nou ook weer niet in het nieuws geweest deze week.
Verselijk dramatisch,hoe durft Job Cohen het om de zwaksten van de samenleving te beschermen,hij zou zich moeten schamen. Gniffel.Gniffel Gniffel.
http://www.ed.nl/mening/7695336/Mensen-met-beperking-betalen-de-crisis.ece
Nog even wachten met nieuws via WikiLeaks:
Maar:
Joh Zwolse als ik jou zo les zou die Cohen eigenlijk heilig verklaard moeten worden. kn die man wel wat fout doen, behalve subsidie potjes maken en weggeven terwijl het nu niet kan wajon was ook zo’n idee van paars werd volledig misbruik van gemaakt door het bedrijfsleven. Ben jij daar trots op?
Niet alleen heilig ,maar ook zalig veklaard moeten worden.
Nog meer GNIFFEL GNIFFEL GNIFFEL.
@Zwolse, de zaligverklaring komt vóór de heiligverklaring.:)
Ben blij dat ik in God geloof en niet in de politiek zoals jij.
Dame.
Dat maakt niet uit in welke volgorde, als het er maar komt;D;D;D
Wat prijs ik mijzelf toch om zo bevoorecht te zijn,en in allebei geloof.
GNIFFEL GNIFFEL GNIFFEL.
@Zwolse Zou er toch maar niet voor gaan als ik jou was. Niet omdat ik niet denk dat je niet het vereiste wonder kunt vinden dat Job Cohen tot stand heeft gebracht.;) Wel omdat zalig- en heiligverklaring nooit bij leven gebeurt. En die vereiste status wens je Job vast nog lang niet toe.:o
Dame.
Hahahaha nee wens hem juist het eeuwige leven toe,die man moet tot in de eeuwigheid vereerd worden ;D;D;D
Ik begrijp daar ook helemaal niks van. Die man heeft het zo goed voor met ons maar op de één of andere manier komt het blijkbaar niet goed over.;D;D;D
@Derk, ik geloof in geen van beiden. Als jij in God gelooft en niet in de politiek dan vind ik dat ook prima. Sinterklaas is ook heilig verklaard maar de kadootjes moeten de mensen wel zelf betalen.
He Assie, niet stééds weer over de PVV beginnen.:D
Dame.
Kan geen brede grijns onderdrukken:D:D:D
@Dame, ik had het over Sinterklaas en niet over de PVV.8)
Oud PvdAer is opgepakt omdat die kinderporno had blijkt al meer als 25 jaar ( dus ook in zijn dienst tijd van de PvdA) aan de gang zijn.
afschuwelijk dat soort volk. Grijns je nu ook nog zo hard?
Ja Zwolse, de peilingen laten nog steeds een groot vertrouwen in dit kabinet zien. De eerste daden vallen bij velen ook goed: snoeien in cultuur, 130 km/u rijden, snoeien in ontwikkelingssamenwerking, meppen op inbrekers, geen verjaring bij zware misdrijven etc.
Het kabinet speelt het ook wel slim door bezuinigingen die mensen rechtstreeks raken niet meteen door te zetten maar ‘glijdend’ in te voeren. Toch zal iedereen het vanaf januari in de portemonnee voelen, al was het alleen maar vanwege de zorgpremie. Zwakkere groepen, zoals gehandicapten en bijstandgerechtigden zullen het sneller en harder voelen.
Die maatregelen komen waarschijnlijk vlak na 2 maart 2011.
d’r kan in ’t algemeen niet hard en vaak genoeg gegrijnsd worden, vooral onder het motto dat de één z’n/d’r humor de andere niet is.
Zorgpremie beuren jullie die dan? Wij hier niet nooit gehad trouwens die subsidie
2 maart 2011 haalt het kabinet niet
Drama.
Een gniffel hier en een grijns daar doet wonderen,is beter dan teveel azijn drinken,het smaakt niet en je krijgt er nog maagzweren van.
Gniffel en een grijns;D;D:D
@Derk ; ik vrees dat dit kabinet “all the way” gaat. We staan er bij en kijken er naar, en kunnen verder niks doen wat invloed zou kunnen hebben. Sprak eergisteren iemand die iets mompelde over barricaden, en met z’n allen, en daarna over z’n hart en opwinding; en daar bleef het bij. Het huidige kabinet zit vol met sluwe vossen; die laten zich niet wegsturen.
Martin van Meurs, de rode ayatolla. Ik heb nog een mooi boek “Niet spreken met de bestuurder” van Gerard van Westerloo waarin hij verhaalt van zijn observaties van de PvdA-gemeenteraadsfractie in Arnhem. Van Meurs speelt een hoofdrol.
Overigens is hij overgestapt naar de partij “Pro Arnhem”. Geen echte sociaal-democraat, dus. Van de site Arnhem direct:
Vanaf de invoering van dit zorgstelsel zijn de premies elk jaar gestegen. Het vorige kabinet was al begonnen met het aanpakken van de gehandicapten.
We zullen zien Drama wat het gaat worden, wat ik wel vind -en gebruik niet zovaak andere namen voor een persoon- Dat iedereen verkeerd zat met de Rat Verhagen want dat is nu dus duidelijk Rutten.
Dat klinkt niet lekker.:(
Heb twee punten uit de lange lijst gevolgen Regeerakkoord kabinet Rutte genomen van de site CG-Raad:
Dat laatste gaat dus over revalidatie-instellingen, zoals de Vogellanden.
Dat klinkt zeker niet lekker Dame maar het vorige kabinet heeft heel veel aftrekposten voor deze groep geschrapt en dat hebben ze wel gevoeld in hun portemonnee.
Verhagen heeft zelf die Rat voor z’n naam gezet Derk. En iedereen geeft aan die bijnaam z’n eigen invulling. Het CDA heeft sinds gisteren duidelijk gemaakt dat het als conservatieve partij verder wil gaan. Dat sluit dus prima aan bij de VVD en de PVV. Ondanks de perikelen binnen de PVV zouden ze nu nog meer zetels krijgen dan bij de jongste verkiezingen van de 2ekamer. VVD+CDA+PVV = ondanks alles nu 79 (gepeild)
Met de aanvang van bezuinigingen op de WMO klinkt beter Assendörper, foeiiiii
Eens Assie. Doordat (asociale) gezonde mensen met een bril als chronisch ziek werden gezien, konden zij designbrillen aancshaffen en de kosten aftrekken. Helaas werkt het in Nederland dan niet zo dat deze maas wordt gedicht, maar wordt meteen de hele groep geakt door de aftrek helemaal af te schaffen. Heeft ook gevolgen voor huursubsidie, zorgtoeslag etc.
Het kabinet Balkenende 1 of 2 (minister Hoogervorst) heeft ook al eens het kilometerbudget voor gehandicapten gemaximeerd op 750 km per jaar. Daarboven kost een rit 1,25 per km. Ook toen was de aanleiding dat het een openeindregeling was die door allerlei mensen werd gebruikt. Sommigen verkochten de auto en reisden alleen nog met de Valys. Maar de dupe zijn degenen die op dit type vervoer zijn aangewezen. Ook toen dus de botte bijl, ipv de maatregel met chirurgisch mes bijwerken.
Bericht door Dame, op 28 november 2010 om 21:41
Eens Assie. Doordat (asociale) gezonde mensen met een bril als chronisch ziek werden gezien, konden zij designbrillen aancshaffen en de kosten aftrekken
Er was toch een bepaald bedrag? Waarom desingnbrillen er bij halen neb jij bewijs of ook van horen en lezen?
Of ik bewijs heb? Ik werk niet bij de belastingdienst, dus nee, ik heb geen bewijs. Of het daarom onzin is? Nee, zie bijgaand stukje:
Van Belastingplanet
Van lezen dus Dame 😉
Daar is toch niets mis mee? Ik zou niet weten waar ik mijn informatie vandaan moet halen als ik niet meer zou mogen kijken, luisteren en lezen. Het is godsonmogelijk om alles zelf waar te nemen en te checken. Dat wil niet zeggen dat je alles wat gedrukt is voor zoete koek moet slikken. Maar met een beetje kritisch vermogen en gebruik van betrouwbare bronnen, kom je een heel eind.
Nou, die honderden euro’s heb ik zaterdag niet toegekregen, in tegendeel! Het bedrag dat ik moest neertellen bestond uit 4 cijfers voor de komma 🙁
Straks Nieuwsuur kijken. Gaat over de uitgelekte stukken via WikiLeaks. The Guardian, die een wereldwijde diplomatieke crisis zullen gaan veroorzaken.
Hmm, kromme zin. Bedoeld was dat die wereldwijde diplomatieke crisis voorspeld werd door The Guardian.
He Bernard, ik heb het net gemist. Was het interessant? Er is momenteel een cyberaanval gaande op de wikileakessite.
Dame, dan moeten ze volgens mij ook andere aftrekposten erbij hebben gehad. Ons belastingsysteem werkt niet zo dat je met een aftrekpost van een dure bril van zeg maar 1000 euro meer terugkrijgt dan de aanschafwaarde van de bril. Als je een aftrekpost hebt van 1000 euro dan krijg je bij een modaal inkomen ongeveer 40 % daarvan terug.
Londen/New York, 28 nov. WikiLeaks heeft een wereldwijde diplomatieke crisis veroorzaakt met de publicatie van 250.000 berichten die vanuit Washington werden verstuurd naar Amerikaanse ambassades. Dat stelde de Britse krant The Guardian vanavond.
Pikant nieuws is onder meer dat het soennitische Saoedi-Arabië diverse keren bij Washington zou hebben aangedrongen op militaire actie tegen nucleaire installaties van de sjiitische aartsrivaal Iran. Volgens de Amerikaanse diplomatieke post zou Iran ook de beschikking hebben over Noord-Koreaanse raketten, die West-Europese landen zouden kunnen treffen.
bron NRC.nl
Ben blij dat jij ook niet zo leep bent, Assie.
Ging tot en met 2008 als volgt:
ook zonder bril begrijp ik dit niet:
mag het bedrag specifieke ziektekosten worden verhoogd met 113%
(?? 325 x 213% = ?? 693
waar komt die 213 vandaan?
Dit is info van een financiële infosite met bijbehorende boeventaal.
Maar dat klopte (we spreken over 2008) idd. Als het gezamenlijke inkomen lager was dan een bepaald bedrag dan mocht de aftrekpost met 113% worden verhoogd.
Wie dat verzonnen heeft en waarom ??? Kennelijk een maatregel in het licht van de wens tot nivellering.
Op zich wel bijzonder dat die rotzooi kennelijk alle wijzigingen van systemen overleefd heeft. Zelf raak ik steeds allerlei bestanden, foto’s kwijt. Is haast niet voorstelbaar; in 1985 was het computerbezit nog niet zo wijdverbreid als nu en de mogelijkheden van internet ook veel beperkter. Eerlijk gezegd, lijkt mij toe dat deze opmerking (zonder dat ik het kan bewijzen uiteraard) meer het doel heeft om een link met de PvdA te kunnen leggen.
Dame, ik heb nooit beweerd dat ik leep ben. Ik wist ook wel dat je over 2008 een vaste aftrekpost had van 821 euro bij arbeidsongeschiktheid. Voor aftrek i.v.m. chronische ziekte kon je 821 euro meetellen als je aan een aantal voorwaarden voldeed. En als je nog een fiscale partner had die aan deze voorwaarden voldeed dan kon je nog eens 821 euro erbij optellen. Door deze aftrekposten kon je idd meer terugkrijgen dan de aanschafwaarde van de bril als de specifieke uitgaven meer waren dan 325 euro. Maar dat kwam niet door die bril maar door die extra aftrekposten. En ik heb gezegd als je een aftrekpost hebt van 1000 euro dat je dan nooit meer terug kunt krijgen dan ongeveer 40 % van die 1000 euro. Ik heb toch duidelijk gezegd dat ze dan ook andere aftrekposten hebben gehad.
Nee Dame die gegevens zijn aan de hand van ip adres ect al nagekeken, zijn nu nog geen feiten, die zien we pas als de rechter heeft gesproken.
@Derk Is het dan niet ook bijzonder om al 25 jaar hetzelfde IP-adres te hebben? Dat is mij niet gelukt. Ik had in 1985 trouwens nog niet eens een eigen computer. Pas in 1988 een Atari 1024. Hypermodern.
Dame, ik vind die reacties van jou altijd leuk. Ben tenminste blij dat er toch eens iemand op mij reageert. Als niemand op mijn reacties ingaat dan gaat de lol er bij mij een beetje af.:)
Assie, dat van dat “leep-zijn” was als compliment bedoeld.
Die “voorwaarden” om als chronisch zieke in aanmerking te komen voor extra aftrek was – zoals ik begrijp – alleen een financiële. Bij een hogere aftrek dan ?? 325 gold je als chronisch ziek.
Ach, je moet behalve leep ook wel ziek zijn om als gezond persoon hiervan gebruik te willen maken.
Ach, je moet behalve leep ook wel ziek zijn om als gezond persoon hiervan gebruik te willen maken.
Dame, ik ben gek op boeventaal:D
Dank je Assie, voor vanavond is dat mijn laatste reactie hier. Trusten.:)
@Dame, op 28 november 2010 om 22:18
Vond het wel interessant:
De uitzending van Nieuwsuur van 28 november 2010
Ben het wel met haar eens.
Drama, sinds 2008 ben ik ook brildragend. Zie nu alles wat skerper.;D
Wikileaks: Onder andere groot nieuws is dat Saoedi Arabie aan de VS vroegen om Iran te bombarderen. (Van je buren moet je het maar hebben.) Nog opvallender is eigenlijk dat de VS ‘nee’ zei.
SGP grootste partij in waterschapsbestuur
De SGP is de grootste partij in het bestuur van waterschap Scheldestromen. De partij haalde bij de waterschapsverkiezingen vier van de 21 te verdelen zetels. De Waterschapspartij Zeeuws-Vlaanderen kreeg méér stemmen dan de SGP, maar omdat SGP en ChristenUnie een lijstverbinding hebben, waren die twee bij de restzetelverdeling in het voordeel.
Overige partijen
De Waterschapspartij Zeeuws-Vlaanderen haalde daarom slechts drie zetels, net als de VVD en het CDA. Water Natuurlijk (de groenen), de PvdA en PvZ bleven op twee zetels steken. De AWP en ChristenUnie haalden ieder één zetel. Per 1 januari aanstaande fuseren de waterschappen Zeeuws-Vlaanderen en Zeeuwse Eilanden tot één nieuw waterschap, Scheldestromen.
Het opkomstpercentage bij de waterschapsverkiezingen van gisteren in Zeeland is uitgekomen op 32,9 procent. Zo’n 99.800 Zeeuwen hebben hun stem uitgebracht. De verkiezingen zijn uitgeschreven in verband met de fusie tussen de waterschappen Zeeuwse Eilanden en Zeeuws-Vlaanderen, die per 1 januari als Waterschap Scheldestromen verdergaan. De opkomst bij de vorige verkiezingen in 2008 was respectievelijk 31,01 en 35,83 procent en is dus in feite stabiel gebleven. Het landelijke opkomstpercentage was twee jaar geleden 24 procent. (Bronnen: VakbladH2O en UvW)
—-
pff 32,9% opkomst….landelijk VIERENTWINTIG % en daar zat ie van mij ook niet tussen. Al die babbels in de verkiezingsfolders vind ik een beetje allemaal hetzelfde. Wel spijt van mijn niet-stemmen. Heb later wel een goede kandidaat gezien, uit Stadshagen, die er geloof ik niet is in gekomen bij WGS.
Vanmorgen in kranten.CDA politici over de perikelen bij PVV:Als we dit geweten hadden, hadden we tegen gestemd.Hoe Naief kun je wezen???Geweten heeft meerdere betekenissen.
Wichert.
De bekende mosterd na de maaltijd.:o:o:o
De dame van Gaddafi
Dit lekkere ding dus
Helemaal eens met
Bij 13:42 horen deze beelden nog van de dame van Gadverdarrie het speledingetje van zijne wreedheid
Ze houden de eer van liegen en bedriegen wel in ere.:o:o:o
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8354348/__PVV_hard_aangevallen_om_JSF__.html
Heel zwak natuurlijk. Ze hadden gewoon moeten zeggen dat er altijd compromissen zullen zijn en dat dit niet de hoogste prioriteit heeft voor de PVV. Klaar.
“Laten we daarop niet vooruitlopen” klinkt zoooooo CDA(1996).
De Wapenindustrie (oa JSF), na verluid zijn er veel (streng-Christelijke) Nederlanders (oa prins Benno) rijk mee geworden. Zal wel iets met ‘handen in onschuld wassen’ te maken hebben.
Zie Joop (in naam gelinkt: www joop nl aan elkaar, dan kom je er ook, voor verdere updates etc over Wikileaks
Opstelten gaat namen blowende scholieren openbaren
Da’s natuurlijk klikken/verraden/bespioneren etc….laffe donder die Opstelten, maar dat bleek al toen ie bij ons aanbelde.
WikiLeaks: Verhagen blijkt VS-lakei (en is daar trots op)
joop daar moet je niet op kijken dat is een extreem linkse site van de vara. dan word je nooit objectief ingelicht, je kunt beter kijken op http://www.nu.nl voor het nieuws, dat komt direct van het anp af.
Tweet van de dag
ma 29 november 2010
Vroeger stonden we stil naast een bord met 120, binnenkort naast een met 130.
Youp van ’t Hek
😮 Cindy lijkt 1 van de 10.000 propaganda-agenten in Europa. Die door Israël worden geworven. Cin, wijs me 1 onjuistheid aan op de site?
8)
Ik vind het Politiek Log interessanter om te lezen zonder de inbreng van Dick, die zomaar wat oneliners en citaten neerknalt zonder daarbij een dialoog voor ogen te hebben.
Cindy, mag ik voor het nieuws http://www.nos.nl aanbevelen? Wist overigens niet dat de VARA extreem links was?
Welke omroepen zijn dan (extreem?) rechts?
– TROS
– EO
– NCRV
– AVRO
– MAX
– WNL
– Powned?
Of zit het allemaal anders in elkaar?
http://tinyurl.com/yjrwx5x Wil joop nog steeds niet?
‘Nederlanders egocentrischer’
Pensioenzekerheid en economische groei belangrijker geworden dan luchtvervuiling en honger in de wereld
Nederlanders zijn sinds het uitbreken van de crisis minder idealistisch geworden. Dat stellen onderzoekers in het rapport ‘De prioriteiten van de Nederlandse burger’.
Het rapport is opgesteld door Burau Veldkamp, de sociaal-wetenschappelijke poot van TNS-Nipo. Opdrachtgever van het onderzoek was het Planbureau voor de Leefomgeving. De onderzoekers vroegen 1500 mensen om 64 stellingen te rangschikken. In 2006 en 2007 werd dit onderzoek ook al zo uitgevoerd. Het meest belangrijk wordt nu een goede oudedagsvoorziening gevonden, gevolgd door verbetering van de gezondheidszorg. Een van de belangrijkste stijgers ten opzichte van 2007 is de wens dat de Nederlandse economie groeit. Tot de dalers behoren het bestrijden van de vervuiling en de honger in de wereld. Deze verschuivingen zijn zowel bij rechtse als bij linkse kiezers te zien, al zijn ze bij de eerste groep sterker.
********
Rapport en diagrammen oa op joop .nl
Hé Miranda! Welk onderwerp breng je in?
😮 Mrianda ….én Cindy allebei verdwenen ;):D8) Jammer natuurlijk, want ik had liever dat ze bleven en postten. Maar ik geloof hun nixxx gewoon niet. :-*
Indrukwekkend.
http://nu.pvda.nl/berichten/2010/11/Armoede-werkt-niet-succes.html
Plagiaat
Joop.nl is meermaals betrapt op plagiaat en schending van het auteursrecht, door onder meer HP/De Tijd en GeenStijl. Het ging hier om het volledig overnemen van nieuwsartikelen uit NRC Handelsblad en de Volkskrant, of het overnemen van artikelen uit deze media na het wijzigen van titels.
Censuur
De redactie van Joop.nl bepaalt welke reacties van gebruikers worden doorgelaten. Dit is door verschillende media, maar ook door een deel van de eigen leden bestempeld als censuur. In een reactie op deze kritiek liet Francisco van Jole weten dat hij het ‘goedkeuren’ van reacties nodig acht om ongewenste elementen buiten te houden en dat de verhouding tussen geweigerde en doorgelaten berichten ongeveer 1 op de 10 zou zijn.
Canards
Op 26 februari 2010 beweerde Joop.nl in een artikel dat het weblog van Paul Wilders, broer van PVV-leider Geert Wilders, gehacked zou zijn door PVV-aanhangers, zonder hier verdere bewijzen bij aan te voeren. Het artikel werd kort na publicatie teruggetrokken door de redactie van Joop.nl.
Op 26 mei 2010 berichtte Joop.nl dat Geert Wilders een interview met ‘Support Magazine’, een blad voor mensen met een lichamelijke beperking, zou hebben geweigerd omdat “er geen politieke winst te behalen” viel. Dit werd door zowel de PVV als de hoofdredacteur van ‘Support Magazine’ ontkend.
Sterke column verdeel en heersch…..laat je niet beheerschen!!!
Nou Assendörper dat is nog al wat wat je er neerzet. Heb je een linkje naar de bron? Klagen hier wel over de telegraaf dat doe censuur in comments doet maar Joop is er precies zo’n een dus. tsssssssss
@Derk, was vergeten de bron te vermelden maar hier issie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joop.nl
@Derk, mijn linkje is onderweg maar hangt nog even bij de admin.:)
Niet alleen JOOP kwam met dit bericht.
http://www.dutchpolitics.org/2010/05/22/wilders-schoffeert-gehandicapten/
Ik zie het Zwolse klik op Home en je krijgt alleen artikelen te zien die tegen Wilders zijn. Hij is fanatiek!
Dat verhaal canard Joop vs Support en weigering Wilders is een gekke. Lees de tekst van wikipedia (daar haalt Assie zijn info vandaan):
Op 26 mei 2010 berichtte Joop.nl dat Geert Wilders een interview met ‘Support Magazine’, een blad voor mensen met een lichamelijke beperking, zou hebben geweigerd omdat “er geen politieke winst te behalen” viel.[19] Dit werd door zowel de PVV als de hoofdredacteur van ‘Support Magazine’ ontkend.[20][21]
En dan staat er bij voetnoot 21:
.
Dus wat doe je dan als nieuwsgierige Nederlander? Je gaat even kijken. Altijd zelf controleren, nietwaar? Een wat staat er dan op de website? Het volgende citaat:
De PVV liet weten ??geen interesse in de doelgroep?? te hebben.
@Derk Ik heb net een interessante reactie op dat verhaal over PVV en gehandicapten gestuurd, maar het wordt pas geplaatst als een admin ernaar gekeken heeft. Weet niet waarom, want staat geen onwelvoegelijk woord in. Daaruit blijkt wel het gelijk van Zwolse en blijkt Assie zich door wikipedia op het verkeerde been heeft laten zetten. Zegt wel iets over wikipedia.
De Live-uitzending van het Raadsplein functioneerd niet.
http://www.zwolle.nl/organisatie/gemeenteraad/Live-uitzending-2.htm
Dame.
Het is algemeen bekent dat wikipedia niet geheel betrouwbare info geeft.
Net wat je zegt ,zelf controleren en niet klakkeloos iets overnemen.
Wikipedia is wel mooi, omdat het een encyclopedie is die we samen maken. Eigenlijk zou ik dus op die pagina moeten reageren, maar daar hen ik niet zo’n zin in. Kennelijk rekent degene die verantwoordelijk is voor deze info erop dat niemand naar de echte bron (Support Magazine) gaat. Overigens geeft de noot 20 een link naar geenstijl, waar ook uitgebreid stelling wordt genomen over Joop.nl. Ik heb die laatste site zelf uit desinteresse nog nooit bezocht, maar merk wel dat die veel emoties oproept. Ook hier bij WLZ.
@Bernard
Ondanks die mooie bril?
Noot 20 is van 26 mei 2010 en het persbericht is van 21 mei 2010 en ja, wat is nu waar?
Nou Assie, persoonlijk vertrouw ik meer op een persbericht van het betrokken magazine, dan op joop, wikipedia en geenstijl.
Uiteraard hoeft PVV het niet eens te zijn met het persbericht, maar dat is dan tussen Wilders en Support Magazine.
Bericht door Dame, op 29 november 2010 om 19:55
Tja openbaar he
@ Derk, op 29 november 2010 om 17:18 Eigen ervaring….over meerdere dagen: Stijllozen zijn veruit het ergst in censuur in de comments. Volkskrant doet het vrij goed. WeblogZwolle ook maar die bant gewoon maar 1 site (die van de VARA):o Sargasso: uitstekend, geen censuur geweest en zal er vast ook niet komen.
TeleTroepToeTerT: ernstig geval!!!
Hebben we er nog meer?
Henk Bres (waar is QM; toch geen ban :o:o:o) geen censuur maar dat is duidelijk en goed te lezen ook. Oh ja vorig jaar Kerst http://www.g*dvoordommen.nl een week opgezeten, geen censuur maar daar vervormen ze gewoon met z’n allen je teksten. Idd :o:'(:( Maar niet >:( Want wie zijn er nou “dom”?
@ Derk:
Waar GAAT het eigenlijk over?
Dick.
Bericht door Assendörper, op 29 november 2010 om 16:00
Owww wat ernstig zeg: Joop is het niet eens met Geert…..tjonge moet je nog 500-sites die het niet met hem eens zijn? 500 is nog veel te weinig, tjonge met zijn boeven-ademocratische lijst. Het lachertje in de internationale gemeenschap. Nu ook al natgionaal, toen vorige week maat nr 6 werd geschoren over zijn uitglijers….zei Geert’n zelve: nu niet meer mensen want nu vind ik het welletjes…………………………………..
Wat deed Neerlands-jounaille? Die luisterde!!!!
UBERPRUTYSERS! Ook ik als anti-lijstGeert heb recht op de waarheid: waarom heeft Drinkman zijn belofte tot afkicken nog niet ingelost bijvoorbeeld?
Heeft die dat nog steeds niet gedaan dick?
Dick.
En Geert zijn klapmachine klapt gewillig door, naar het zoveelste punt aan de wilgen gehangen te hebben.
Wat een armoede met die lui.:o:o:o
Democratisering? Vraagt een NOG niet afgekickte Drinkman terrecht…..
Geert: “na goed en vruchtbaar overleg….bla…..bla…bla bla” ……………………….NIEMAND vraagt of ie soms met zijn spiegel heeft overlegd. Zal ook wel niet want dan was em die uitgroei wel eens opgevallen.
@ Deerk, ik heb er nooit wat over gehoord en hij deed die belofte publiekelijk. Dus mogen wij ons het afvragen. Heb het een beetje in de gaten gehouden: hij is een tijdje uit de publiciteit geweest, maar neem van mij aan………bij een geslaagde afkick-poging hadden ze vast en zeker z?lf de publiciteit gezocht!
Dick.
Ook toen was zijn HELDERE BLIK nog vertroebelt
http://www.nu.nl/politiek/2389982/pvv-hard-aangevallen-draai-met-jsf.html
Het is ook algemeen bekend dat de Telegraaf niet betrouwbaar is. Controleer jij die berichten ook eerst voordat je ze hier plaatst?
Assie, heb je mij ooit betrapt op het publiceren van Telegraaf-artikelen?:o
@Dick Ik zag deze week Hero Brinkman met Rutger bij Powned. Daar zei hij dat hij geen druppel meer heeft gedronken. Er stond tot hilariteit van Rutger overigens nog wel een thuistap, maar die kan leeg zijn of voor bezoek.
Nee Dame, maar ik had het niet tegen jou.;)
Oww Dame, die Ruktor Hockeyhoofd noemde ik in mijn laatste reactie daar. Wat een kneus! Hij haalt het absoluut niet bij alle Jakhalzen, zelfs niet bij de BNN-reporters.
Hij zei dat hij geen druppel meer gedronken had. Maar paar maand terug zei hij, tegen heel NL, in een persconferentie over dat over de barklim-en barkeeper-tik-verhaal…..dat ie ECHT ging afkicken! Vroeg Ruktorretje Hockeyhoofd nog eens door?
Daar gaat het om Dame; of ie doorvroeg of niet en niet of ie nog een half krat in de kelder had staan of een thuistap.
2 laatste berichten op NOS.nl
ambassadepersoneel-in-new-york-opgepakt &
Klopjacht
Ik moet eigenlijk wel lachen om die Rutger. Jammer dat Dominic Weezie met zijn eeuwige – gespeelde – boosheid en zijn onderbroekenhumor zo domineert, maar Rutger vind ik nog wel een toevoeging aan de journalistiek. Hondsbrutaal, maar je ziet dat velen dat tegenwoordig goed kunnen hanteren (Rutgertraining denk ik).
Brutaal zijn ze bij BNN en Jakhalzen (DWDD) ook; maar dan met veel meer niveau. Vind dat Filemon het ook aardig doet bij Paul de Leeuw.
Denk dat tijden veranderen en dat je daar (terecht) helemaal niet meer mag interviewen als je niet brutaal bent. Vond dat volgen zonder wat te melden te hebben van die minister stijllozer dan stijlloos. En maar onderbroekenlollerig leuk doen. Mijn laatste post op de stijllozen.nl was kritisch t.a.v. Ruktorretje. Daar konden ze niet tegen en je krijgt gewoon een ban for ever aan je kont. Prima, was ook zonde van de tijd daaro.
Vrijheid van meningsuiting kent kennelijk ook bij geenstijl zijn beperkingen. Ik denk dat QM hier ook een ban heeft vanwege een opmerking die ver over de schreef ging.
Ze hebben me eens verteld (van hier) dat een ban nooit errug lang kon duren (geduurd had).
Hoe zit het met de censuur van die linkse site van de VARA? Is daar vanavond nog nader onderzoek naar gedaan?
Censuur is hier niet Assendörper
Ps ik mis de kikker 🙁
Assie, Francesco van Jole zit nu bij P&W. Misschien kun je hem via twitter vragen of hij censuur pleegt. Wat is censuur? Op al die logs worden postings verwijderd en lang niet altijd vanwege grensoverschrijdende teksten.
Het zal dus best zo zijn dat postings worden verwijderd.
Reacties zijn gesloten.