Zwolle/Hattem – Er is weer een belangrijke mijlpaal bereikt in de bouw van de Hanzelijn: op deze wat grijze woensdagochtend 26 januari, is een werktrein met negentien ballastwagons vanaf het rangeerterrein van Zwolle, de IJssel overgestoken via de nieuwe spoorbrug.
De eer was aan de RRF16 van Rotterdam Rail Feeding die de sleep met zelflossers type FCCPPS van RailPro de brug over duwde. De medewerkers van DuraVermeer bedienden de kleppen waarmee de hoeveelheid ballast kan worden bepaald.
Prachtig die 4e foto.
Nu nog een treinstation in .attem en de zaak is compleet.
@ Koko, heb ik nooit zo bij stil gestaan een station in Hattem, maar waarom niet eigenlijk.
Ik bedoel maar, Koko is niet zo’n klein beetje slim:D:P:P
De (toenmalige) burgemeester van Hattem (Broers?) heeft wel eens aangegeven dat hij graag een station wilde hebben. Dat zei hij tijdens het tekenen van het contract met ProRail. Op zich helemaal geen verkeerd idee; afstand moet daar geen probleem voor zijn. Er zijn stations (denk aan b.v. de omgeving Amersfoort) waar ook om de kilometer een station ligt. Maar goed, dat is op Weblog Zwolle wellicht wat off-topic. 🙂
Mooie foto’s Stefan
Koko,
Ik had het idee dat hattem al en eindstation was…:D
@Koko en @Ingrid:
Hattem heeft natuurlijk al een station gehad aan de lijn Apeldoorn-Zwolle, maar is gesloten in 1950.
Waar die lijn aansloot op de lijn Amersfoort-Zwolle (ter hoogte van waar nu de A50 ligt), was station Hattemerbroek. Die is gesloten in 1938, met korte heropening in 1940 en 1945.
Een station voor Hattem zou alleen aan de Hanzelijn kunnen liggen wanneer het ver buiten de stad ligt. Ik weet niet hoe wenselijk dat is.
Laat een bus rijden van Hattem naar Wezep!
@ arie, je trekt me de woorden uit de mond;)
Mooie foto’s!!
@Arie, een station wat ver buiten de stad zou liggen wil niet zeggen dat het ver van een woonwijk gaat liggen.
Het gedeelte tussen stad en spoor word in de toekomst voorzien van woningen.
Nu al wonen er velen in “Hattem noord” station Zwolle ligt toch ook niet in het centrum?