Dit is een Politiek Log. Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.
Iedere bezoeker kan op deze plaats zijn politieke pennenstreken, quotes en opmerkingen kwijt. De redactie probeert na ongeveer 250 reacties dit log van een vervolg ( Politiek Log 33 ) te voorzien. Ga gerust je gang!
En toen werd het log gesloten.
Bericht door Derk, op 25 februari 2011 om 21:08
Ach VVDer het is nooit goed altijd is er wel wat om tegen te schreeuwen Daarom stonden al meerdere politieke leiders van een partij op en kistje de werknemers te beinvloeden en ja daarna hun zakken leeg te trekken.
Dit wordt mijn Log:D
Kan niet Assie ik ben al begonnen. 😉
Derk, al staat het knipperlicht naar links….wedden dat ze vroeg of laat rechts afslaan. 😉
@VVDer ja maar dan is het verantwoord en als een ander het doet is het Foei foei Debat!
Dat zijn meestal de figuren, die zich zelf graag een sociaal jasje aanmeten. (holle vaten) Maar niets anders te melden hebben als een grijs gespeelde plaat uit een vorig decennia, uit de tijd van; “m`n wiegie was een stijfelskisie.” 🙂
Bericht door VVD`er, op 25 februari 2011 om 21:41
Dat zijn meestal de figuren, die zich zelf graag een sociaal jasje aanmeten
Ik zeg niets meer maar het is wel zo. Wat anders als die nieuwsbrieven van de PvdA hier.;)
Lekker he, heren, zo onder elkaar. Hebben jullie ook weleens een goed gesprek waarin het woord ‘links’ of ‘PvdA’ niet valt?;)
Daarom gooi ik er maar weer eens eentje in.:P
Villabelasting alsnog invoeren
op 25 februari 2011
De villabelasting kan alsnog worden ingevoerd. Dat is het plan van een groot deel van de oppositie in de Tweede Kamer. PvdA, SP, GroenLinks en ChristenUnie zullen samen een initiatiefwetsontwerp daartoe indienen. In een tijd waarin middeninkomens en lagere inkomens wordt gevraagd in te leveren, waarin de kosten van huren en zorg stijgen, waarin de salarissen van leraren en politieagenten worden bevroren, is het niet meer dan redelijk dat de eigenaren van een villa wordt gevraagd ook een bijdrage te leveren. Wij verwachten dan ook brede steun voor dit voorstel te vinden.
Het wetsontwerp zal in essentie hetzelfde zijn als het voorstel dat Jan Kees de Jager indiende toen hij staatssecretaris van Financiën was in het vorige kabinet, en dat hij onlangs als minister heeft ingetrokken.
Destijds onderbouwde De Jager het voorstel als volgt: ‘Het kabinet heeft met de maatregel ook een bijdrage willen vragen van hogere inkomens c.q. meer-vermogenden aan de lange-termijn houdbaarheid van de collectieve voorzieningen’. Die motivatie geldt volgens collega-Kamerleden Ewout Irrgang (SP), Bruno Braakhuis (GL), Arie Slob (CU) en voor mij onverminderd.
De maatregel behelst het niet langer indexeren van de voor de schijf voor het hoogste eigenwoningforfait geldende ondergrens van 1,01 miljoen Euro. Onder die schijfgrens geldt het lagere tarief van 0,55%, erboven 2,35%.
Door de maatregel komen huizen met een getaxeerde WOZ-waarde rond een miljoen voor een deel in het hogere tarief. De maatregel raakt uitsluitend het hoogste woningsegment.
Derk, ⤽nieuwsbrieven van de PvdA⤝ :)leuk gevonden. Ik heb op het log al eerder aangeven, dat het wel een dependance van Joop.nl, Vk, NRc enz zou kunnen zijn. Maar goed, fout nieuws is ook nieuws.
Dame bijzonder lekker, gezellig rechts keuvelen, zonder gestoord te worden.
Maar wat gebeurd er, als altijd, als mannen praten over voetbal of over politiek?? :):)
Zwolse, hier ben ik…..VOOR!!!! 😀
Wat gebeurt er dan VVD-er? Ik wil ook best af en toe gezellig rechts meebrallen hoor. 8)
VVDer.
Was ik al jaren.;D
Brallen…?? Derk en ik proberen nog zo intelligent over te komen.:)
Dat is ook wel gelukt hoor.;)
RTV Oost
Ik ben benieuwd wat 2 maart ons brengen zal en hoe daarna de college-onderhandelingen zullen gaan. De verkiezingen zijn spannender dan ooit.
RTV Oost
dat worden waarschijnlijk nieuwe Yildrims: zelden aanwezig, wel salaris opstrijken.:o
Tja je mag nou eenmaal niet over andermans posters plakken.
Het is net toneel en dan hebben we de zondag en de maandag nog. We gaan vermaakt worden 🙂
http://solidara.nl/nieuws/id306-Solidara_wil_de_provinciale_vergoeding_aan_politieke_partijen_afschaffen.html
Wat een ge***. Hebben jullie de kranten niet gelezen? Yildirim is helemaal niet Turks, hij heeft maar 1 paspoort en wel het Nederlandse. Dus hoezo buitenlander? Stelletje racisten. Nederland vol? Alle racisten eruit!
@ VVD-er, je pleitte toch op het vorige log ff voor kernenergie. Het enige wat DUURZAAM is aan KERNENERGIE is het AFVAL.
Hoe laat gaat het hier over de neo-liberale marktwerking?
Zwaar eens mesut
@mesut, ga eens rustig zitten en neem een kop thee. Waar zie jij staan dat er gezegd wordt dat hij turks is? Ik kan het hier op het log niet vinden hoor jij komt ermee
Wel een goed standpunt toch:
Bericht door dick, op 26 februari 2011 om 13:54
@ VVD-er, je pleitte toch op het vorige log ff voor kernenergie. Het enige wat DUURZAAM is aan KERNENERGIE is het AFVAL.
Klopt Dick en wat te bedenken van de vervuiling op dit moment om steenkool te verbranden voor energie. Het is wat he of het een of het ander.
Reken erop dat kernafval wel wat heftiger/gevaarlijker/langduriger ingrijpt in het milieu. Denk dat je met alternatieve manieren van energiewinning best wel ver komt. Als ik PvdA’s-expert Diederik Samsom hoor
Huh, geen foto?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hoe kan dat nou? Ff een ander dan
Dan niet :'(
Zou het Dick? De manier waarop de steenkool gewonnen en aan de man gebracht worden zijn nou ook niet helemaal schoon. Wat dacht je van de verbranding ervan? En de mensen die in de mijnen werken met hun longen? En waarom uit zuid amerika weghalen om hier te verbranden? Dan hebben we het nog niet eens over de maffia die het met zich mee brengt. Allemaal ellende.
Of wou je nu komen met zon en wind energie? Die kunnen de wereld nog niet voor 50% stroom/energie garanderen.
Heb er veel over gehoord en weinig onthouden, kijk maar eens op http://www.pvda.nl wat Diederik Samasom (zonder foto >:(>:(>:(>:() ervan zegt. Die heeft er enorm voor doorgeleerd.
Biogas is ook geen mogelijkheid ( die er trouwens wel was als die mega stallen er mochten komen)
Nee dick mijn pc verdomd het om op de PvdA site te komen, zal wel aan de instellingen liggen 😉
Ze zitten nu in nl al omhoog met die CO2 opslag het lukte niet in het Westen, het lukte niet in Groningen nu dumpen ze het maar in zee. Zo van: uit het oog uit het hart…..had van het CDA toch wel verwacht dat ze tenminste NADACHTEN over de toekomst van de aarde…..al was het maar om het gememoreerde ‘rentmeesterschap’…..dat is een hen opgelegde taak nota bene.
Oh en hoe zou de PvdA dat dan anders doen als het CDA? Met die mega bulldozer de problemen vooruit schuiven?
Heb ook problemen met de PvdA-site Derk. Ik heb em nu….gelijk alweer een kans, als 1e artikel.
http://nu.pvda.nl/personen/Tweede+Kamer/Diederik+Samsom.html
Diederik Samsom
Server niet gevonden Helaas Dick Daarom ben ik altijd blij met die nieuwsbrieven van Zwolse 😉
@ Derk, niet anders doen dan maar het uitgangspunt van het CDA is
DE BIJBEL
Daar weet ik niet heul veul van, maar wel dat het rentmeesterschap een schone taak is van Christenen. Dit wil zeggen:
We hebben de aarde in een soort van erfpacht en we moeten er dondersgoed voor zorgen….CDA laat keer op keer blijken daar niet naar te kijken. In de discussie over natuur of boeren kiezen ze altijd voor de boeren. Omdat die massaal op ze stemmen.
Energie-discussie: er wordt niet naar de duurzaamheid van de aarde gekeken. Net bij Spijkers met koppen een mooie discussie over o.a. jacht en het welzijn van dieren; tussen iemand van het CDA en iemand van de PvdD…….tjonge wat was ik het elke keer met die van PvdD eens……Er zijn vast nog vele voorbeelden.
CDA is de weg kwijt en ze zullen em ook niet terugvinden.
@ Derk (14:20), zo dan?
Aardwarmte dé kans voor onze energievoorziening
door Diederik Samsom op 17 februari 2011
Nederland moet zo snel mogelijk overschakelen op een duurzame energievoorziening. Een van de beste mogelijkheden voor duurzame energie, die bovendien goedkoop en schoon is en een grote potentie heeft, is aardwarmte. De PvdA komt daarom met een Aanvalsplan Aardwarmte (pdf) om in tien jaar tijd de hoeveelheid gewonnen aardwarmte fors te vergroten.
» lees verder
groenKlimaat- en energiebeleidDuurzaamheid7 reacties Retweet (295 clicks)
Duurzaam beleid voor duurzame energie
door Diederik Samsom op 6 december 2010
Foto Flickr / Nuon
Het Nederlandse energiebeleid zwabbert al 15 jaar. Elke nieuwe coalitie komt met andere plannen, waardoor er niets terecht komt van duurzaam beleid. De situatie is urgent. Klimaatverandering dreigt onze en zeker volgende generaties voor omvangrijke problemen te plaatsen. Wereldwijd worden energievoorraden schaarser en de daaruit voortvloeiende hoge energieprijzen zetten onze welvaart op het spel. Daarom bied ik de Kamer vandaag een initiatiefnota aan, waarin ik vijf concrete voorstellen doe om duurzame energie te verwezenlijken.
» lees verder
groenDuurzaamheidKlimaat- en energiebeleid14 reacties Retweet (421 clicks)
Belastingvoordeel duurzame stroom
door Diederik Samsom op 30 november 2010
Ik pleit ervoor dat huishoudens die collectief zonnepanelen of windmolens aanschaffen een belastingvoordeel krijgen. Vaak gaat het om grote investeringen waar je ook nog eens belasting over moet betalen. Daar wil ik vanaf. Je krijgt stroom uit je eigen centrale, dan moet je daar geen belasting over betalen. Dat hoef je namelijk ook niet als je een bloemkool uit je eigen volkstuin haalt.
12 reacties Retweet (48 clicks)
Maak korte metten met straatafval
door Diederik Samsom op 29 november 2010
Flickr / E. Levendale
Zwerfafval op straat is voor veel mensen een bron van ergernis. Ik wil een actieplan om een einde te maken aan zwerfafval. Hierin pleit ik voor een hogere bijdrage uit het afvalfonds voor de aanpak van zwerfafval. Ook zouden de opbrengsten van de verpakkingsbelasting niet in de schatkist moeten belanden, maar ingezet moeten worden om zwerfafval ook echt aan te pakken.
» lees verder
——————Wil je de volgende INTEGRAAL?——————-
Vragen over regulerende taken rond kernenergie
door Diederik Samsom op 26 oktober 2010
Foto Flickr / RNW
Het lijkt erop dat de minister van Economie, Landbouw en Innovatie (ELI) zich bezig gaat houden met het reguleren van kernenergie. Volgens verschillende internationale verdragen is dit niet toegestaan, omdat dit ministerie tegelijkertijd over het faciliteren van kernenergie gaat. Ook mij lijkt het verstandig dat het ministerie dat kernenergie mogelijk wil maken, niet hetzelfde ministerie is dat de veiligheid in het oog houdt. Ik heb Kamervragen gesteld om duidelijk te krijgen of dit inderdaad het geval is en hoe het kabinet dit rijmt met de internationale verdragen.
» lees verder
Waarom reageert niemand hier op?
Bericht door dick, op 26 februari 2011 om 13:55
Hoe laat gaat het hier over de neo-liberale marktwerking?
Kadhafi bewapent aanhang in Tripoli
Toegevoegd: zaterdag 26 feb 2011, 14:09 (Bron:NOS)
Het regime van de Libische kolonel Kadhafi bewapent aanhangers in Tripoli om de oppositie de kop in te drukken. Maar Kadhafi lijkt de controle voor een groot deel kwijt te zijn. Dat zegt de Italiaanse premier Berlusconi.
Ook de voormalige Libische minister van Binnenlandse Zaken zegt dat Kadhafi alleen nog de controle heeft in Tripoli en omliggende steden. Protesten worden daar hard neergeslagen. Berlusconi roept op tot een einde aan het bloedbad.
De VN-Veiligheidsraad komt vanmiddag bijeen om te praten over onder meer een wapenembargo en het bevriezen van de buitenlandse tegoeden van het regime.
@Dick, ik denk dat ze wachten op jouw riedel over dat onderwerp…
Prachtig al die discussies dick, kan er ook de hele dag naar luisteren. Maar als je echt het rentmeesterschap voor de wereld op je wilt nemen zul je eerst ieder land dezelfde protecolen moeten laten doen. dat gebeurd nu dus niet. Zal het ooit eens gebeuren? Afrika wordt nu al als afvalberg van het westen gebruikt. Amerika heeft een grote mond over de CO2 terwijl hun er vrijwel niets aan doen en de grootste vervuiler zijn.
Ohja alles moet eerlijk he Weer trappen tegen iets wat nu al via de belasting gebeurd maar we hebben weer een stok om te slaan.
Bericht door drama, op 26 februari 2011 om 14:30
Inderdaad kennis en zichtsvelden van buiten zijn veel waard en zo kunnen we er dan eens over nagaan denken en met een tijd komen om het te bespreken.
Maar omdat Dick dat roept moet er op geantwoord worden? No way
Dick heeft een ban dus we kunnen niet verder gaan.
Coalitie Brabant raakt meerderheid kwijt
EINDHOVEN – De drie traditionele bondgenoten in Provinciale Staten van Noord-Brabant dreigen hun meerderheid te verliezen. VVD, CDA en PvdA komen in een peiling van Maurice de Hond in opdracht van Omroep Brabant uit op 25 van de 55 te verdelen zetels. Voor het eerst in de geschiedenis is het CDA niet meer de grootste partij in Brabant, aldus de peiling onder 3300 Brabanders.
De christendemocraten houden nog slechts zeven van de huidige achttien zetels over. De VVD wint en wordt met twaalf zetels de grootste partij in de Brabantse Staten, gevolgd door de PVV (tien zetels).
CDA, PvdA en VVD vormen sinds 1974 de coalitie in Brabant. Voor die tijd had de KVP als voorganger van het CDA het altijd alleen voor het zeggen vanwege een absolute meerderheid.
Aldus Maurice de Hond tja……………
Dick, 13:54
Natuurlijk Dick, probeer je de hoge C te halen onder leiding van dirigent Diederik Samson, ==⤽het enige wat DUURZAAM is aan KERNAFVAL het AFVAL⤝==
In de kern is dat een juiste conclusie. Maar wat ook een juiste conclusie is, dat met de huidige technieken dat afval zodanig opgeslagen kan worden dat het geen gevaar oplevert voor de gemeenschap. En nu niet aan komen met de achterhaalde drogreden ⤽Tsjernobyl⤝, die vergelijking gaat mank, want de Westerse kerncentrales zijn zeer veilig. Uiteraard moet er met nucleair afval zorgvuldig omgegaan worden, maar als ik kijkt naar de wettelijke normen die er in de westerse landen voor kernenergie gelden, heb ik daar het volste vertrouwen in.
De hypocrisie bij een figuur als Diederik Samson druipt er af. Al jij of Diederik de verwarming aan zet, of het lichtknopje omzet, waar dacht je dat deze energie vandaan komt? Eureka..Dick, voor een groot gedeelte van kerncentrales uit Frankrijk en andere landen. In de door ons omliggende landen wordt volop van kernenergie gebruik gemaakt, en wij importeren dat al jaren, met volledige instemming van deze gillende hypocrieten.
In combinatie met andere bronnen ( geen molentjes) is kernenergie, een voortreffelijke manier om minder afhankelijk te zijn van corrupte olielanden.
Verder gaan met wat?, lieve mensen. ik zie hier enkel copy-paste stukjes overgenomen uit de reguliere media. hier wordt niets aan toegevoegd!!!!
Hmmm Buitendienst, dacht dat jij wel wat zou toevoegen hier maar dat is dus niet zo.
Ach..daar is Buitendienst. Komop Buitendienst laat je visie over het wereldgebeuren eens los op ons copy-pastes. Of ben je nu al weer “buitendienst?” 🙂
De discussie over kernenergie als optie voor de energievoorziening in Nederland is door het kabinet Balkenende 2 geopend. Hoewel staatssecretaris van Geel (VROM) ons op het hart blijft drukken dat de discussie alleen gaat over het al dan niet langer openblijven van Borssele, Nederlands enige kern-centrale, springen de kikkers weer alle kanten op. Minister van Buitenlandse Zaken Bot pleit, in zijn ??Hofstad-lezing?? half februari 2005, voor het opnieuw overwegen van kernenergie als optie voor de lange termijn. Minister Brinkhorst, Economische Zaken, haastte zich zijn steun voor Bot??s “voortreffelijke analyse” uit te spreken. Premier Balkenende vindt dat het onderwerp een discussie waard is.
Ons klimaat verandert nog sneller dan we een aantal jaren geleden al vreesden. Daarom is een nieuwe visie op onze energiepolitiek nodig. Een intensieve politieke en maatschappelijke discussie is hiervoor noodzakelijk. Zoals te verwachten was, komt af en toe ook de optie kernenergie weer op tafel. De milieubeweging vindt dat de discussie zonder dogma??s en met open visier gevoerd moet worden. Is kernenergie een optie voor de lange termijn of niet?
Vijf milieuorganisaties hebben alle argumenten opnieuw tegen het licht gehouden en zijn tot de conclusie gekomen dat kernenergie geen oplossing biedt. Het is vies, duur en gevaarlijk. We moeten er zo snel mogelijk mee stoppen. We moeten nú veel gaan investeren in werkelijk duurzame bronnen.
Voor een goed klimaatbeleid zijn er genoeg mogelijkheden zonder kernenergie. Er is in Nederland een wereld te winnen met duurzaam energiegebruik. Dat betekent een keuze voor schonere energiebronnen en het efficiënter omgaan met energie.
Waarom zouden we voor kernenergie kiezen, als:
er veel potentieel is voor besparing en duurzame energiebronnen?
kernenergie duur is, waarbij tenminste een deel van de kosten voor rekening van de overheid komt?
kernenergie hooguit een tijdelijke oplossing kan zijn?
kerninstallaties terrorisme- en proliferatiegevoelig zijn?
het kernafvalprobleem nog steeds niet is opgelost?
de gevolgen van een nucleair ongeluk onaanvaardbaar zijn?
@Buitendienst waarom kom je nu zelf met een copy/paste van http://www1.milieudefensie.nl/klimaat/publicaties aan?
Herstel het was http://www.tegenstroom.nl/node/263
Buitendienst, ik zal je copy-paste;) direct even lezen, en zal als leek proberen een antwoord te formuleren op deze copy-paste visie.
Ik pas mezelf aan bij de heersende trend!
LOL buitendienst! 😀 Welkom
Ik zal Dick wel even waarnemen:
Ik snap hier niets van Derk. Als die plannen doorgaan is dat een enorme breuk met het verleden. Het degradeert inwonende volwassen kinderen tot afhankelijke kinderen. Zo hoog is een bijstandsuitkering niet: inclusief toeslag en vakantiegeld netto ??901,86 voor een alleenstaande en ??1.306,70 voor een echtpaar.
Nou Buitendienst, ook voor jou komen hier de steuntroepen aan.;) Kernenergie mag dan idd veel schoner zijn dan steenkoolwinning, zolang er geen oplossing is voor het afval, kan het geen duurzame optie zijn. Bovendien zijn de benodigde grondstoffen ook eindig. Hoe zuur voor sommigen ook: de enige echte oplossing zit in een radicale vermindering van energieverbruik. Dus geen zinloze-energieverbruikende stand by-knoppen, geen jacuzzi’s 😛 etc etc.
Het gaat hier niet om het gewone log-sjabloon van een links-rechts-tegenstelling, maar om de toekomst van deze aardbol en van onze kindskinderen.:o
Ik vind dat nogal wat Dame tel je ook even de huursubsidie mee en de zorgbijslag, evt ook nog kindertoeslag en kinderbijslag? PS neem je de rest van de quote ook mee 😉
Las net trouwens dat ze in Iran dmv kernreactors er in geslaagd zijn brandstof te winnen.
Buitendienst, 15:16
Vooropgesteld dat dit een artikel uit 2005 is, blijft het natuurlijk wel actueel.
Waarom zouden we voor kernenergie kiezen, als:
1.er veel potentieel is voor besparing en duurzame energiebronnen?
2. kernenergie duur is, waarbij tenminste een deel van de kosten voor rekening van de overheid komt? 3. kernenergie hooguit een tijdelijke oplossing kan zijn?
4. kerninstallaties terrorisme- en proliferatiegevoelig zijn?
5. het kernafvalprobleem nog steeds niet is opgelost?
6. de gevolgen van een nucleair ongeluk onaanvaardbaar zijn?
1.om te beginnen met de meeste (geroemde) vorm van duurzame energie: windenergie, krijgt steeds meer kritiek, omdat de kosten de baten niet dekken. Molentjes hebben de nare gewoonte dat ze gebouwd worden met subsidie die de tijdsduur van gebruik (20 jaar) onvoldoende afdekken. Met als bijkomende kosten het onderhoud, en niet te vergeten het overmatige ruimtebeslag. Verder is men het er over eens dat alleen ethanol uit suikerriet milieutechnisch een vooruitgang is, maar andere biotechnische mogelijkheden te duur, of een aanslag op het milieu en woonomgeving is. Dan wil ik nog even het (succesverhaal ?)uit Duitsland over zonne-energie aanstippen. In de periode 2000-2005 werd in Duitsland 53,3 mrd (subsidie) in zonne-energie gestoken. En wat kregen ze daar voor terug? Volgens het RWI in Essen, droeg zonne-energie in 2008 voor 0,6% bij aan de Duitse energievoorziening. Tel uit je winst!
De overige 5 punten heb ik in een vorige reactie besproken.
FD
Derk, de huur- en zorgtoeslagen zijn er omdat deze mensen anders onder het bestaansminimum zakken. Ik weet uit mijn nabije omgeving dat mensen in de bijstand echt elk dubbeltje moeten omdraaien. De meesten zouden dolgraag een baan hebben, waardoor ze maatschappelijk aanzien genieten, een fatsoenlijk inkomen hebben en zich niet hoeven te verweren tegen mensen die ze als profiteurs beschouwen. Ik vind dat je er wel erg gemakkelijk over spreekt.
Dat van die rest van de quote snap ik niet.
@Derk over Iran en kernenergie.
Ook zo’n lekker aspect: met het nucleair materiaal is meer mogelijk dan alleen energie opwekken. Fijn dat dictaturen daarover kunnen beschikken.:o
De meesten zouden dolgraag een baan hebben, waardoor ze maatschappelijk aanzien genieten, een fatsoenlijk inkomen hebben en zich niet hoeven te verweren tegen mensen die ze als profiteurs beschouwen.
Dame zullen we eens een keertje een rondje hier in genemuiden maken hoeveel er zijn ( dat terwijl zwartewaterland een laag percentage in de bijstand heeft zitten) Kan er zo met je mee langs lopen. Quad voor de deur zwart werken en ze vinden het wel goed!
Kijk bijstand moet er wezen helemaal mee eens maar mogen hun daar dan ook iets voor terug doen? Nu is het gewoon gratis geld. Ik/wij hebben rond moeten komen van 20 euro in de week toen het slecht ging en nee ik kreeg geen gratis geld.
Bericht door Dame, op 26 februari 2011 om 16:30
Dame en daar hebben wij Nederlanders met onze VOC mentaliteit veel aan verdiend.
Waaraan hebben we veel verdiend? Aan de verkoop van kernenergie kennis aan Iran?
Nee Er was ooit eens een bedrijf uit Hengelo die er met zijn nachtkijkers en andere dingen dik aan verdiend heeft. dan zijn er ( mij bekend) nog handelaars die wapens en zelfs primaire onderdelen voor een kerncentrale hebben verkocht. Heb ik het nog niet eens over de kennis waar een grote handel in zit.
@Derk 16:33 Beetje slecht geformuleerd, maar wel aardige inkijker.
http://wereldwijd.web-log.nl/wereldwijd/2009/01/het-leven-in-de.html
Stork was dat. Ja ook nu staan wij hoog op de lijst van leveranciers van wapens. Nederland blijft toch het land van de dominee/onderwijzers en de koopman of zou dat het links – rechts verschil zijn?;)
Mooie comment van dame 77 daar Die werkt maar ook onder de norm.
Bericht door Dame, op 26 februari 2011 om 16:48
🙂 Zou het links-rechts wezen? denk het niet. Praten we eens een keertje over onder het genot van wat lekkers. Komt Assie er ook bij die wil jou nu ook wel ontmoeten hoor.
Is het slecht met je kortetermijn geheugen gesteld, Derk? Ik heb Assie – nota bene in jouw bijzijn – enkele weken geleden al ontmoet in de Pierik.
130.000 vacatures,
op dat hele fijne stukje aarde,
maar bijstandtrekkers moeten niet het keurslijf in,
die laat je in hun waarde,
want bijstandtrekkers,
op dat hele fijn stukje aarde,
al roven ze de staatskas leeg,
je laat ze lekker graaien.
Vrij naar: Fluitsma & van Tijn
Ach VVD-er er zullen heus bijstaddsgerechtigden zijn die te beroerd (of te sociaal gedepriveerd) zijn om te werken, maar het gekke is dat werkgevers ook niet iedereen die zich aandient willen hebben. Dat heeft mij ook altijd verbaasd. Dat er zoveel moeilijk vervulbare vacatures zijn en dat er toch geen match kan worden gemaakt met de vele werkwillenden, mensen met én zonder uitkering.
Bericht door Dame, op 26 februari 2011 om 17:14
Idd de verstuur reactie knop was eerder
Ik schrok al even. Was bang dat je de historische ontmoeting was vergeten.8)
Jammer dat je er gisteren niet bij was. 😉
Kunnen we niet beter de bijstand afschaffen.Dat mensen moeten werken of betaald of onbetaald?En aan de hand daarvan geld verschaffen aan de mensen die onbetaald werk doen.
Dat heette Melkertbanen, Jaap, die zijn afgeschaft.>:(
@Drama Een van die 200 of heb jij aan de CU genoeg?;)
Van RTV Oost
Dame, 17:29
Uitzonderingen bevestigen de regel. Maar er wordt op voorhand alweer een hoop ophef gemaakt, over initiatief wet die nog in een voorbereidende fase zit.
Wat uitgelekte hersenspinsels worden aangegrepen door bepaalde figuren, om deze regering in de asociale hoek te zetten. Voor dat deze wet aangenomen wordt (als het wordt aangenomen) moet het 5 fases doorlopen.
Dat was te lief de Melkert banen trouwens ook een zeer slecht plan wat nooit heeft gewerkt.
Door die Melkertbanen hebben een heel hoop mensen anders weer perpectief gekreken én werden er functies ingevuld, zoals concierges op scholen of stadswachten, die gewoon onbetaalbaar waren. Helaas was er nauwelijks doorstroming naar reguliere banen. Maar het heeft ee positieve functie vervuld.
VVD-er Hersenspinsels van een ambtenaar? Er zouden idd teveel ambtenaren zijn als ze zonder politieke opdracht dit soort notities ontwikkelen. Het FD zegt er dit over:
Ik ben overigens wel blij, VVD-er, dat je deze maatregel asociaal noemt. Er is nog hoop…:)
Dame, 17:47
Ik denk dat Jaap iets anders bedoeld Dame. Laat mensen die in de bijstand zitten, verplicht een baan aannemen als conciërge, tramconducteur enz. er zijn voldoende mogelijkheden om zo`n plan in te vullen. Op part time basis of een andere manier, maar laat ze iets uitvoeren voor de uitkering.
Is het enige verschil dat ze voor het bijstandsbedrag die baan moeten doen?
Als er maar gewerkt word voor het geld , dan komen de mensen ook weer in het arbeidsritme.Wie niet wil werken ook geen geld.
Ja Jaap, daar ben ik het hartgrondig mee eens. Ik krijg wel de indruk dat het bezwaar van VVD-er en van jou meer tegen de naam van die banen is gericht dan tegen het principe. Want wat je beschrijft was precies het beoogde doel van Melkert. Ook slechte mensen kunnen wel eens iets goeds bedenken.:D
Dame, 18:12
Dat het hersenspinsels van een ambtenaar zijn, dat kan ik niet terug lezen in mijn reactie. En dat een soortgelijk beleid in de regeringverklaring staat is juist.
Maar de totale uitwerking van deze wet is nog maar in de begin fase. En hoe deze zal uitwerken naar de betrokkenen is voorlopig ( i.v.m. evt bijsturing) nog een vraagteken. Maar het is natuurlijk, t.o.v. de komende PS verkiezingen voor de oppositie ⤽gefundenes fressen⤝
Dame, 18:15
Dame, je leest teveel dingen tussen de regels die er niet staan. “Ze worden in een a-sociale hoek gezet”, mag jij raden wie ik daar mee bedoel. 🙂
Dame, 18:18
==Is het enige verschil dat ze voor het bijstandsbedrag die baan moeten doen?==
Precies, deelnemen aan het arbeidsproces, i.v.m. ondersteuning door de rest van de bevolking.
Kijk wilskracht!
Oorlog is stom en maakt je stuk, we weten het. Maar sommige mensen weigeren zich daarbij neer te leggen. Zoals de Amerikaanse kapitein D.J. Skelton. Hij ving ooit een kogel met zijn borst en is zijn originele gezicht kwijt geraakt vanwege granaatscherven die dwars door zijn bakkes vlogen. Hij mist een oog, zijn gehemelte, had een versplinterde linkerarm en kan nauwelijks nog eten of drinken. Allemaal gebeurd in 2004 in Fallujah, Afghanistan Irakistan. De samenvatting: “Skelton had dismounted the vehicle when the RPG struck. Instead of exploding, it shattered, sending shards of shrapnel into his face and body. Before his body even hit the ground, Skelton was sprayed with rounds from an enemy AK-47 assault rifle. He doesn’t know how many bullets hit him – he didn’t count them, he jokes now.” Als zo’n man besluit de rest van zijn leven recreatief te bankhangen, is er niemand die zal klagen. Maar uit die klei is Skelton dus niet geboetseerd. Hij is namelijk een eindbaas. Tijdens zijn revalidatie leerde hij zichzelf Mandarijn, studeerde af aan West Point Academy, deed aan illegaal basejumpen en gaf een compleet vrouwen voetbalteam een piercing. O ja, en een bedrijf opgericht om outdoor sports voor gehandicapten mogelijk te maken. De fuck. En nu hij weer volledig functioneert, gaat hij terug naar Afghanistan om een eenheid van een kleine tweehonderd man aan te voeren in vijandelijk gebied. Die heeft dus het schouder ophalen en doorlopen in het bloed zitten. De psychische onbuigzaamheid van bunker van gewapend beton. Hier fotoboek checken. En wat ga jij allemaal doen vandaag?
Ik zeg niet dat Ad Melkert een slecht mens is , een slechte verliezer is het wel dat dan wel weer.8)
Ik mag graag tussen de regels lezen, VVD-er, maar ik lees in de regels toch echt dit:
Ik lees daaruit dat jij de inhoud van de hersenspinsels asociaal vindt, maar dat je het onterecht vindt om die de regering aan te rekenen omdat het slechts hersenspinsels zijn en geen kabinetsbeleid. Lees ik dat verkeerd dan? Ben je voor deze maatregel? En o ja, wat is er dan op tegen dat de PvdA en andere partijen daar tegen ageren?
Dat die hersenspinsels van een ambtenaar zijn, zijn de woorden van Rutte “het is een ambtelijk concept”. Natuurlijk wordt dit tijdens verkiezingstijd aangegrepen door de oppositie. Net zoals de regerings- en gedoogpartijen hun (andere) akelige plannetjes nog even achter de kiezen houden tot na de verkiezingen.
VVD-er 18:52 uur Daar ging het niet om. Dat was namelijk ook het doel van de Melkertbanen. Het verschil zit erin dat Jaap – en jij misschien ook wel – willen dat bijstandsgerechtigden zonder extra financiële vergoeding dat werk doen, terwijl de Melkertregeling voorzag in een extraatje van 20%. Dát is het verschil.
Ik kan je verzekeren dat een Melkertbaan voelt als gewoon werk en Jaap’s voorstel als vernedering. Probeer je maar eens in te leven in een bijstandsgerechtigde die verplicht wordt klussen op te knappen zonder echt inkomen (blijft immers de uitkering).
Jaap 18:54 uur Dat was ie zeker.
Nog even nav het kernenergiedebat van vanmiddag:
😮
Hoeveel zou de verhoging van de maximumsnelheid naar 130 km/u ons kosten? Om nog maar niet te praten over de maatschappelijke kosten van extra uitstoot (of moet ik die praatjes maar even bewaren tot 3 maart, VVDer;)).
Stuxnet, oud verhaal is er al ruim een jaar. Makers/verspreiders van dat virus zijn nu bezig om het op Amerikaanse banken en oa shell te programmeren. Het is wel een hardnekkig virus wat speciaal geschreven is in eerste instantie voor Iran. Verhalen gaan dat het door de Mussad is geschreven. Na ruim 3 maand was de broncode op het internet vrijgegeven en zijn er anderen mee aan de haal gegaan.
Dat virus interesseert me op zich niet zo, Derk. Ik word angstig van die veiligheidsproblemen. Je herinnert je Tsjernobyl, Sellafield/Windscale (branden en vele ongelukjes en ongelukken), Forsmark (kernsmelting :o) en vele andere voorbeelden toch nog wel?:o
@Dick Je informeerde laatst naar de provinciale financiën. Bijgaande link bevat een informatief artikel.
http://nos.nl/artikel/221675-provincies-zijn-vrij-rijk.html
Dame, 18:55
==wat uitgelekte hersenspinsels WORDEN AANGEGREPEN door BEPAALD FIGUREN, om deze regering in een A-SOCIALE hoek te zetten.==
Als je hier uit kunt halen dat IK het een a-sociaal hersenspinsel vindt, lees je dat inderdaad verkeerd. En ik ben voor die maatregel, er zijn voldoende vangnetten aanwezig, om deze mensen niet in de problemen te brengen. En dat PvdA en andere oppositie partijen hier tegen (voorbarig) ageren, heb ik ook nog wel begrip voor. (gefundenes fressen)
Dame, 19:01
Ik schreef in een eerdere reactie al, dat ik het correct zou vinden, dat mensen in de bijstand, best een werkbijdrage mogen leveren aan deze van staatswege (belasting) toegekende ondersteuning. Of dit door of buiten hun schuld gebeurt doet niets af aan het feit, dat een werkende zijn inkomen moet halen uit arbeid, en zij korte of langere tijd ondersteund worden door die werkende. Dat daar een gebaar (verplicht werk) tegenover moet staan vindt terecht. Ik kan mij niet voorstellen, dat iemand werk als een vernedering ziet, om zodoende wat terug te doen aan de samenleving.
Wanneer men in het geval van de z.g. Melkert banen het inkomen niveau op zou trekken naar 20% boven het minimumloon, krijg gegarandeerd het zelfde euvel als tijdens die periode, een groot percentage is zeer ingenomen met dat inkomen,en vindt het verder wel prima.
Ik denk dat het zo`n dag is, dat we het niet eens zullen worden, Dame. 😉
Is het weer zo ver, VVD-er.:( En we blijven het maar proberen, maar elkaar begrijpen, lijtk neit echt te lukken. Blame on me.:'(
En je ziet dat ik steeds meer letters begin om te draaien. Ik denk dat ik in de verkeerde wereld leef.:(
Drukke week gehad. Bij deze wil ik iedereen mijn verontschuldigingen aanbieden dat ik niet op het Politieke Log ben verschenen.;)
VVD`er, even rustig aan met Dame anders krijg je het met mij aan de stok.:)
Dame het is tijd om in de reële en echte wereld te komen.
DE RECHTSE!! 😀
Mag het ook ergens tussenin zijn VVD`er?:D
Assendörper, Dame en ik zijn inmiddels ⤽figuurlijk⤝ zo naar elkaar toegroeit , dat we het alleen nog maar verbaal oneens zijn. Ik heb mij er tot nog toe niet aan gewaagd, maar is het in een huwelijk ook niet zo? :):)
Daar kan ik niet over mee praten VVD`er want ik ben niet getrouwd.:):)
Dan kan jij je natuurlijk wel vinden in de slogan??.vrijheid..blijheid! :D:D
Bericht door Dame, op 26 februari 2011 om 19:31
Dat virus interesseert me op zich niet zo, Derk. Ik word angstig van die veiligheidsproblemen. Je herinnert je Tsjernobyl, Sellafield/Windscale (branden en vele ongelukjes en ongelukken), Forsmark (kernsmelting ) en vele andere voorbeelden toch nog wel?
dame dat was wat anders dit virus kan dus de computers van de centrales beinvloeden met ergere gevolgen.
Het moet niet nog enger worden, VVD-er. Twee partijen op één kussen, daar slaap de …. tussen.:o
VVD-er
😉 Hij is leuk Dame
Leuk gevonden Dame.
Maar ik ga maar uit van deze stelregel; wie (heel) jong is en niet links heeft geen hart, wie ouder is en niet rechts heeft geen verstand.
Noot: lezers die zich aangesproken voelen, zijn pas schuldig als ze veroordeeld zijn. :):):D
VVDer mag ik even het woord 😉
Dus je bent ook ooit links geweest, VVD-er, toen je nog luisterde naar je hart.:)
Of lees ik weer teveel tussen de regels; bij sommigen ben ik daar zeer succesvol in, maar bij jou wil het maar niet lukken.:(
Ayatollah Cohynie 🙂
Ik zit lekker thuis
Ook leuk deze
De Woilderstulp inclusief de heks 😉
Die laatste foto is toch – hoop ik – een trucagefoto. Zo niet, dan daalt het niveau zienderogen tot ver onder de zeespiegel.
Dame, weer fout! Volgens mij ( de doktoren zijn het er nog steeds niet over eens:)) zit mijn hart vanaf mijn geboorte op de juiste plaats, DUS RECHTS!
Ik zal vanaf heden alleen maar TUSSEN de regels schrijven;)
VVD-er Dan ben je zeker een bijzonder mens:
Maar wel lief dat je rekening met me houdt en meer tussen de regels gaat schrijven.:)
VVD`er, ik heb jaren niet gestemd, maar door dat geleuter van jou ga ik straks misschien nog (links) stemmen ook. Mijn hart zit namelijk wel op de goede plaats. :D:D:D
en je luistert ook liever naar je hart dan naar je verstand, Assie?:)
Assendörper, der bint altied uutzunderingen. Maar het is fideel van je, dat je Ayatolla Cohynie en zijn clan aan jou stem wilt helpen. Je weet maar nooit waar het goed voor is. 8)
Kunnen we het Godwin-principe niet verruimen. Dat niet alleen degenen die naar WOII verwijzen gedist zijn, maar ook zij die vergelijkingen met hedendaagse dictators/dictaturen maken.:(
Dat is redelijk goed in evenwicht Dame.;)
Dat is dan ook het beste, Assie, je hart laten spreken met verstand.:)
CDA-Statenlid: ‘Stem op oppositie!’
Yasar Vural wil Nederland verlossen van ‘haatzaaiende PVV’
CDA-statenlid in Zuid Holland, Yasar Vural, roept kiezers op bij de Provinciale Statenverkiezingen op 2 maart vooral niet op het CDA, de VVD op de PVV te stemmen. Vural wil Nederland verlossen van het kabinet dat samenwerkt met ‘zieke geest’ Geert Wilders. Vural is niet de eerste die oproept vooral niet op zijn partij te stemmen.
Op zijn website beschrijft het Statenlid Geert Wilders als ‘een zieke geest, die kwade doelen nastreeft’. Om te voorkomen dat dit kabinet, met gedoogsteun, een meerderheid in de Eerste Kamer zal krijgen, roept Vural kiezers op vooral niet op de VVD, het CDA of de PVV te stemmen. Hij hoopt dat 2 maart dan een ’tweede bevrijdingsdag’ zal worden. “Hans en Hasan gaan samen aan de slag om Nederland van de Ondergang te redden.”
Ook oud-minister Pieter Winsemius (VVD) riep kiezers eerder op om woensdag te stemmen op een oppositiepartij.
NOS: CDA-statenlid: stem op oppositie : http://nos.nl/artikel/221680-c…ositie.htm
Opmerkelijk:
VVD en CDA: Liever geen PVV in Eerste Kamer
Uit NRC-enquête blijkt dat groot deel Statenleden kritisch is over samenwerking met partij van Wilders … ‘Tweede Kamer-politici bemoeien zich te veel met Provinciale Staten’
NRC Handelsblad hield een enquête onder 564 zittende Statenleden. Een ruime meerderheid van de Statenleden voelt zich belaagd vanuit Den Haag en vanuit de eigen partijtop. Ruim 60 procent van de CDA-ers en VVD-ers wil dat de landelijke kopstukken zich terughoudend opstellen en stoppen met zich bemoeien met de regio. Verder voelt een groot deel van de respondenten zich bedreigd door de entree van de PVV.
Volgens het onderzoek van NRC Handelsblad zijn VVD-ers in eerste instantie best bereid samen te werken met de PVV. Provinciale VVD-ers willen dit liever niet en dragen een reeks politieke problemen en breekpunten voor.
Bij het CDA is het ongenoegen het grootst. NRC schrijft:
“Niet alleen willen de CDA??ers in overgrote mate dat de landelijke kopstukken zich gedeisd houden, ook is de animo om met de PVV samen te werken een blijvend punt van discussie. De interne onenigheid bij het CDA is ook in de provincie nog niet voorbij.”
Nog meer PVV-nieuws:
Brinkman kan niet omgaan met censuur door Wilders
Brinkman zegt in interview geen internationale anti-islampartij te willen… Neemt uitspraak op twitter terug om vervolgens tweet te verwijderen
PVV-er Hero Brinkman heeft op Twitter zijn uitspraken in het SGP-jongerenblad Contact genuanceerd. Brinkman zegt op Twitter dat ‘de internationale strijd van Wilders tegen de islam respect verdient’. In het interview zegt de PVV-er nog bang te zijn dat zijn partij straks bekend zal staan als de ‘internationale anti-islampartij’. Na kritiek op eventuele ‘censuur’ van de kant van Wilders, heeft Brinkman de tweet verwijderd.
Brinkman zegt in het interview niets te hebben met de toespraken van Wilders in Duitsland, Israël en Amerika. “Dat Geert in Europa optreedt, moet hij zelf weten. Ik wil echter niet dat de PVV straks bekend staat al de internationale anti-islampartij’.
Al vrij snel moest de PVV-er terugkomen op zijn woorden. Hij twittert: “Natuurlijk is de PVV geen one-issuepartij. De internationale strijd van Wilders tegen de islam verdient respect. Ook van mij.”
Het is niet de eerste keer dat Brinkman openlijk tegen Wilders in gaat. Eerder wilde hij de partij democratiseren, maar stuitte hij op veel verzet.
Intussen heeft Brinkman de bewuste tweet weer weggehaald.
==================
Tweet van de dag
za 26 februari 2011
En daar maakt die #Dinges zijn partijgenoot Brinkman weer eens goed monddood. #oneissue #vrijheid
Jasper Klapwijk
Ik denk dat VVD??er maar eens wat horeca gelegenheden van binnen moet gaan bekijken. Het woord humor staat hier op het moment niet erg hoog in het vaandel. 🙁
Fijne avond.
@ Dame, daar is ook een mooi liedje van, in het Engels….
Het klassieke dilemma tussen het hoofd en het hart.
Of van Connie van den Bosch: wat heb ik nou aan algebra….
Links en humor, hmm, dat zou toch een bijzonder zeldzame combinatie zijn. Vanwaar dan die hooggespannen verwachting van VVD-er?;)
Gelukkig weet ik voor mezelf (vwb humor) wel beter 😉
I.v.m. u reactie van 22:34?
Dat vermoedde ik al VVD-er. De zoveelste vergelijking van een integer iemand als Cohen (wat je verder van zijn kwaliteiten vindt daargelaten) met een of ander dictator, schoot mij ook even verkeerd. Ik hou niet van PvdA-propaganda, maar ook niet (en misschien toch wel een beetje helemaal niet) van PvdA-bashing.
Maar sorry als je het persoonlijk opvat, want dat was niet mijn bedoeling. Weer vrienden?:)
@ Derk, hier waren we vanmiddag (voor de ban) gebleven. Dit stuk wilde ik je laten lezen:
Vragen over regulerende taken rond kernenergie
op 26 oktober 2010
Het lijkt erop dat de minister van Economie, Landbouw en Innovatie (ELI) zich bezig gaat houden met het reguleren van kernenergie. Volgens verschillende internationale verdragen is dit niet toegestaan, omdat dit ministerie tegelijkertijd over het faciliteren van kernenergie gaat. Ook mij lijkt het verstandig dat het ministerie dat kernenergie mogelijk wil maken, niet hetzelfde ministerie is dat de veiligheid in het oog houdt. Ik heb Kamervragen gesteld om duidelijk te krijgen of dit inderdaad het geval is en hoe het kabinet dit rijmt met de internationale verdragen.
Hieronder mijn vragen aan de Minister President en de ministers van Economie, Landbouw en Innovatie en van Infrastructuur en Milieu.
1. Betekent de formulering ⤽Onze Minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie wordt belast met de behartiging van de aangelegenheden op het terrein van energie⤝, uit het ?? Besluit houdende opheffing van de Ministeries van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer en van Verkeer en Waterstaat en instellingen van een ministerie van Infrastructuur en Milieu?? (10.002841) dat de taken op het gebied van de kernenergiewet naar het Ministerie van ELI gaan?
2. Zo ja, hoe verhoudt die nieuwe indeling zich tot de artikelen 8 lid 2 van het Verdrag inzake Nucleaire Veiligheid en artikel 5 lid 2 van de Euratom richtlijn nucleaire veiligheid, waarin is vastgelegd dat er een scheiding van taken moet zijn tussen het regulerende lichaam en andere lichamen of organisaties die zich bezighouden met de bevordering of het gebruik van kernenergie?
3. Klopt het dat de taken op het gebied van de kernenergiewet per 1 juli 1999 juist van het Ministerie van Economische Zaken naar het Ministerie van VROM waren overgedragen, vanwege de verplichte scheiding op grond van het Verdrag inzake Nucleaire Veiligheid?
4. Indien het antwoord op vraag 3 ontkennend luidt, waarom vermeldt het betreffende overdrachtsbesluit (Stb, 1999, 275) het Verdrag dan expliciet als reden?
5. Indien het antwoord op vraag 4 bevestigende luidt, wat is er sinds 1999 veranderd aan de internationale verdragen dat terugdraaien van de scheiding in de ogen van de regering mogelijk maakt?
6. Bent u bereid om het besluit 10,002841 te wijzigen om de verantwoordelijkheden inzake de kernenergiewet weer in lijn met de in vraag 2 genoemde verdragen te brengen? Zo nee, bent u dan bereid de IAEA te verzoeken hun oordeel te geven over de nieuwe indeling en bijbehorende bevoegdheden inzake de kernenergiewet en dit oordeel aan de Kamer te doen toekomen?
——Hoe het debat verliep is vast op www terug te lezen. Vond het mooi dat Diederik er voortdurend bovenop zit——————————-
Als je ja zegt, beloof ik een grapje te zullen maken.;)
Jammer dat het plaatje niet doorkomt
ZWOLLE: Waar kun je woensdag terecht in STADSHAGEN:
http://www.stadshagennieuws.nl/nieuws/3399-overzicht-stembureaus-provinciale-statenverkiezingen
stembureau’s Stadshagen
😮 VVD-ert zegt nixxx meer 🙁
Moet toch niet met Robert ten Brink meekijken 🙁
zijn er nog rooie rakkers met een groene stropdas
met Robert ten Brink meekijkenmet geliefde/date naar Robert ten Brink meekijken 😮Vrolijkt dit je misschien op, VVD-er. Als socialist kunnen we je toch niet naar de kroeg laten gaan om je zuurverdiende weekgeld te verzuipen. Dus hierbij een poging:
Dick, ga je woensdag ook naar de verkiezingsavond?
Nee, die sla ik altijd over. Al die hotemetoten. Die zien en gezien worden-comedy. Bovendien waren we op het vorige adres (de drukste van Stadshagen en 1 van de druksten van Zwolle) zeker de laatste jaren…..errug laat weg. Nu zit ik ergens anders (toevallig met een maat en een kennis) daar hoop ik eerder weg te zijn.
Jammer, ik vind het er wel gezellig. Had ik je nog een drankje kunnen aanbieden.:)
In dat geval…..
Zou leuk zijn:
Ik zal hem online volgen Dame dank je voor de tip. 😉
Ik snap het niet goed: wat is er nu oerhollandser dan “storm en regen”?
Ja inderdaad vreemd, dan hadden ze het beter kunnen aflasten en naar het Rijksmuseum kunnen gaan 😉
Sterke column:
Als argumenten niet meer werken, komen de dreigementen
(Arjan Vliegenthart op Joop)
Maar nee zeggen tegen een coalitie die de weg kwijt lijkt, wordt nu wel een erg aantrekkelijk optie
Belgische toestanden. Daarvoor waarschuwen de voorlieden van VVD, CDA en PVV onze bevolking. Een bekend fenomeen: als argumenten niet meer werken, komen de dreigementen. Zo ging het bij het referendum over de Europese Grondwet in 2005. En zo gaat het met het referendum over het meest rechtse kabinet ooit. Maar Nederlanders laten zich niet zo gemakkelijk bang maken. Nee zeggen tegen een coalitie die de weg kwijt lijkt, wordt nu wel een erg aantrekkelijk optie.
Politiek bedrijven betekent ook verantwoording afleggen, juist in verkiezingstijd. Zeker als je zoals premier Rutte onlangs deed de verkiezingen uitroept tot een test voor je eigen regering zou je daar bereid toe moeten zijn. Wie dat nu niet wil doen, maar slechts spookbeelden oproept, moet straks niet klagen dat de kiezer hem niet het vertrouwen geeft.
Rutte waarschuwt voor ‘Belgische toestanden’ als zijn coalitie geen meerderheid haalt in de Eerste Kamer. Oude tijden lijken te herleven. Vergelijkbare dreigementen kreeg de Nederlandse kiezer zes jaar terug over zich uitgestort, aan de vooravond van het referendum over de Europese Grondwet. Tegen het dringende advies van de toenmalige coalitie stemmen, zou ertoe leiden dat het licht zou uitgaan en de economie onderuit. De Tweede Wereldoorlog werd er zelfs bijgehaald. Allemaal loze kreten waaraan de kiezer terecht geen boodschap had. Het massale ‘nee’ toen leidde tot verwerping van de Europese Grondwet en een lagere afdracht van Nederland aan de Europese Unie. In het Verdrag van Lissabon, dat eind 2009 in werking trad, werd in ieder geval tegemoet gekomen aan een aantal kritiekpunten uit Nederland. ??Nee?? zeggen helpt kennelijk.
Dat geldt ook nu. Als VVD, CDA en PVV geen meerderheid halen in de Eerste Kamer, blijft het licht gewoon branden. Wel ontstaat er de gelegenheid om wetsvoorstellen die met één stem meerderheid in de Tweede Kamer zijn aangenomen, nog eens goed tegen het licht worden gehouden aan de andere kant van het Binnenhof. Wat kan daar nu op tegen zijn? De Eerste Kamer legt zich vanouds toe om te kijken of wetsvoorstellen passen binnen onze Grondwet en internationale verdragen waaraan Nederland gebonden is. Verder onderzoekt de senaat of wetsvoorstellen kwalitatief aan de maat zijn en of ze in de praktijk uitvoerbaar zijn. Met een groot aantal ingrijpende hervormingen op komst in onder andere de zorgverzekering, de sociale zekerheid en de huurregels is een dergelijke extra toets zeker geen luxe. Al die maatregelen hebben namelijk directe uitwerking op heel veel kiezers.
Het lijkt erop dat VVD, CDA en PVV geen lessen hebben getrokken uit het verleden. Dat is spijtig, in de eerste plaats voor henzelf, maar ook voor het debat over de toekomst van Nederland. Daarmee wordt overigens de kans dat deze partijen zich voor de tweede keer aan dezelfde steen stoten alleen maar groter. De meeste kiezers laten zich namelijk niet bang maken. Sommigen worden er zelfs tegendraads van. Het zou Rutte, Verhagen en Wilders sieren wanneer zij de laatste dagen van de campagne het debat zouden aangaan in plaats van onze zuiderburen als spookbeeld op te voeren.
@ VVD-er, hoe was het stappen en waar ben je geweest?
Afgelast…op z’n oer-Hollandsch
De PVV-kandidaten van de provincie Zuid-Holland stappen zondag wegens storm en regen niet op hun rijwiel voor een ,,oerhollandse fietstocht”. De politici zouden op de fiets een kijkje nemen bij de Delflandse kust, waar vanaf dit jaar 21,5 miljoen kubieke meter zand aan de kust wordt vastgeplakt om deze te beschermen. De PVV is tegen dit project van de provincie en Rijkswaterstaat, omdat door het extra zand sterke waterstromingen kunnen ontstaan. Dat zou gevaarlijk zijn voor badgasten.
Marc van den Berg, nummer vier op de Zuid-Hollandse PVV-lijst, had zich verheugd op de fietstour. ,,Dat is hartstikke Hollands. Gisteravond wilden we de tocht ondanks de plensbuien juist door laten gaan. Maar nu het KNMI heeft gewaarschuwd voor de wind hebben we deze toch afgelast. We willen de veiligheid van onze kandidaten niet in gevaar brengen.”
Tweet: @suusinamsterdam: Echte Hollandsche Menschen zijn natuurlijk van suiker, h?? #PVV
Sorry Dame, 10:06 over het hoofd gezien (met 12:55). Inderdaad
Ik geloof dat we in herhaling vallen op dit politieke log knippen en plakken.8)
Volgens Geert is er sprake van een anti-islam-wave die niet meer is te stoppen. klik
Verkiezingen verplaatsen omdat het te koud is?
02/02/2010
Remember? Dick?
De PvdA de wil de Gemeenteraadsverkiezingen verplaatsen, omdat het te koud zou zijn om campagne te voeren. Het duo Pierre Heinen en Paul Kalma stelde via schriftelijke Kamervragen voor om de verkiezingen enige tijd uit te stellen, omdat het zo??n strenge winter is. Er is in de 2e kamer smakelijk om gelachen, er werd voorgesteld de PvdA te laten overwinteren in Benidorm.
:):):)
Misschien kan de Pvda beter in Mekka overwinteren en tevens een hoofdkantoor openen zoals Geert al zei destijds.8)
Ik denk dat je beter in Mekka kunt overwinteren dan in Benidorm de temperatuur is er iig veeel hoger dan in Benidorm en ik persoonlijk denk dat het eten ook lekkerder is:D
Iemand van het rechtse machtsblok belangstelling? VVD-er, Jaap, Henk of Derk?
Drie onbegrijpelijke draaien van de VVD:
http://www.youtube.com/watch?v=G_gQ-rtCiVQ
Wie dit uit kan leggen mag het zeggen.
Zag vandaag dat de pvv tegen angst en haat stemt…. of heb ik het verkeerd begrepen…. de politiek
Ik haal zo zo’n blikje op Dame kan ik een hoop aan verdienen 😉 Zelfs legaal bij ziekenhuizen.
Nonjuuu al 850.000 geboden Hmm klik
Oke, het is weer de PVV. Maar ze vragen er zelf ook om:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bernard 😀
Vind hem keuk Bernard:)
euh leuk:)
fan van deze cartoon
Vraag me af of die persoon met die lange neus wel kan fietsen?
Jong geleerd is oud gedaan, Assie.:)
Het is maar net wat je een lange neus noemt
Hij is leuk 🙂 Enne alles moet eerlijker
Dame, denk niet dat deze lange neus het fietsen op jonge leeftijd heeft geleerd.:)
De een kan dit, de ander dat.
@ VVD-er (14:20, gister)…natuurlijk komen er bij mindere weersomstandigheden, als gisteren, minder mensen naar de stembus.
Maar was jij om 14:20 nog niet met de super-voetbal-zondag bezig 😮
@ Natascha, op 27 februari 2011 om 14:30
:D:D:D
Strakke post Dame: Dame, op 27 februari 2011 om 18:42
:D:D:D
Erg goeie cartoon Bernard 😉
Rutte’s gebroken beloften: bedankt gister 19:01
Als je zo’n vent kende in je omgeving, noemde je hem een vuile huichelaar >:(>:(>:(
Bedankt BERNARD gister 19:01
20:00 Journaal, gister:
Een item over de veel te hoge inkomsten (uit accijns bijv. en fusies op de energiemarkt) in vergelijking met de uitgaven van de provincie.
In sommige provincies (het Noorden, vooral Groningen maar ook Overijssel) ben je ook meer “DE SJAAK” dan elders!!!
Toevallig had ik het er hier, afgelopen vrijdag, nog met Dame over.
De informatie is me allemaal té summier…..Hopelijk wordt er vandaag in het lijsttrekkersdebat nog een vraag over gesteld……
Maar uh: “wie betaalt eigenlijk de rekening van de crisis”? :o:o:o
Waarom hoor ik deze schijf nooit meer? Hier in een modern jasje…DRUKWERK
Met aansprekende beelden
Armoede werkt niet.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/1853155/2011/02/28/Manifest-Armoede-werkt-niet.dhtml
Amdoede werkt wel als je alleen maar aan jezelf denkt 🙁
AmdoedeArmoedeLinks manifest tegen ‘onbeschaafde’ kabinetsplannen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5066/VK-dossier-Statenverkiezingen/article/detail/1853080/2011/02/28/Links-manifest-tegen-onbeschaafde-kabinetsplannen.dhtml
VVDer.
Dit is een voorbeeld van ,,ONBESCHAAFD,, zijn.
Bericht door VVD`er, op 26 februari 2011 om 22:27
Assendörper, der bint altied uutzunderingen. Maar het is fideel van je, dat je Ayatolla Cohynie en zijn clan aan jou stem wilt helpen. Je weet maar nooit waar het goed voor is.
Jammer en zielig tegelijk
Mooi, Zwolse 9:20:
Linkse partijen presenteren manifest tegen kabinetsplannen
SP, PvdA, GroenLinks en ChristenUnie verenigen zich, gesteund door de FNV
Twee dagen voor de verkiezingen hebben de linkse partijen zich verenigd. SP, PvdA, GroenLinks en de ChristenUnie hebben in de Volkskrant een manifest gepubliceerd waarin ze zich uitspreken tegen het afbraak beleid van kabinet Rutte-1. Het manifest ‘Armoede Werkt Niet’ is geïnitieerd door SP-leider Emile Roemer. Hij roept iedereen op het manifest te ondertekenen.
In het manifest staat:
“Ook in tijden van bezuinigingen mogen in een beschaafd land mensen met een arbeidsbeperking niet worden uitgesloten en veroordeeld tot leven in armoede.”
De partijen keren zich onder andere tegen de geplande samenvoeging van de bijstand en de regeling voor jonggehandicapten. Ook het verdwijnen van de sociale werkplaats is een groot doorn in het oog van de partijen. Ze schrijven dat ze zich keren tegen plannen “waardoor tienduizenden hardwerkende mensen met een arbeidsbeperking hun baan verliezen of moeten leven van minder geld. We willen geen afbraak van de arbeidsvoorwaarden van mensen met een arbeidsbeperking. Geen ontslagen, maar inkomensbehoud voor bijstandsgerechtigden, jonggehandicapten en mensen met een arbeidsbeperking.”
Het manifest in onder meer ondertekend door SP-leider Emile Roemer, PvdA-fractievoorzitter Job Cohan, GroenLinks-voorvrouw Jolande Sap en ChristenUnie-leider André Rouvoet. Namens FNV heeft Agnes Jongerius het manifest ondertekend.
Opvallende handtekening is die van Ad Poppelaars. De VVD-er is tevens directeur van de CG Raad, de lobbyclub van chronisch zieken en gehandicapten.
Hier is je link, Zwolse:
De Volkskrant: Links manifest tegen ‘onbeschaafde’ kabinetsplannen
Bron, natuurlijk de actualiteiten-/nieuws- & opiniesite WWW. JOOP. NL
D’66 (VVD-light) ondertekent dit niet 😮
Oud-premier Wim Kok haalt uit naar Rutte
‘Gebrek aan hervormingen is prijs die kabinet betaalt voor steun PVV’
Volgens oud-premier Wim Kok hervormt het kabinet Rutte-1 onvoldoende. Nederland is daardoor niet bestand tegen concurrentie van opkomende economieën als China. Ook is Nederland onvoldoende voorbereid op de vergrijzing van de Nederlandse bevolking, verklaar Kok aan het Financieel Dagblad. Schuldige van het gebrek aan hervormingen is de PVV. Kok: ‘Blijkbaar is dat de prijs die men voor de gedoogsteun van de PVV moet betalen.’
Kok:
“Het is buitengewoon pikant dat een regeringsploeg die proclameert dat het een hervormingskabinet is, niets doet aan de woningmarkt en niets verandert aan de arbeidsmarkt’, zegt Kok. ‘Dat is naast gebrek aan voldoende prioriteit voor onderwijs de tweede zwakke plek van dit kabinet. Er is toch geen verbod op nadenken afgesproken?”
De PVV wil niets veranderen aan het ontslagrecht terwijl het CDA en de VVD niets willen doen aan de hypotheekrenteaftrek. Gevolg is dat er niets wordt gedaan.
Kok heeft geen kritiek op de hoogte van de bezuinigingen van 18 miljard. De oud-premier vindt het bedrag niet te hoog, maar zegt het zelf anders ingevuld te hebben.
Financieel Dagblad: Wim Kok haalt uit naar Rutte
—————–
Kom er maar in mensen ‘Kok verdiende veel te veel’ haha, zou de man misschien ook wat in zijn mars hebben? Wat verdient een directeur van Philps? Of van KLM?
sorry, PHILIPS
Ow wat zeikt Dijkshoorn (de beginnende GIEL) heerlijk uit in zijn eigen programma :D:D:D
@dick
Het enige waar Kok het juist heeft is dat Nederland onvoldoende voorbereid is op de komende vergrijzing. Dat kunnen alle politieke partijen zich aantrekken.
De versoepeling van het ontslagrecht en het opheffen van de hypotheekrenteaftrek zouden de rekening alleen nog maar meer neerleggen bij de jongere generaties.
Op “het enige” na, weer helemaal met je eens El Rey.
Kok heeft/had natuurlijk wel een beetje verstand van Financiën 8)
Wim Kok haalt uit naar Rutte
http://www.fd.nl/artikel/21532652/wim-kok-haalt-rutte
Sorry Dick,had je posting nog niet gezien.:),maar beter teveel dan te weinig dan maar.:D:D
Wilders: Hou Arabische vluchtelingen buiten de poorten
Vluchtelingen van Arabische revoluties zijn wat betreft de PVV-leider niet welkom in West-Europa
PVV-leider Geert Wilders zegt in een interview met de Spits dat vluchtelingen uit Arabische landen wat hem betreft niet welkom zijn in West-Europa. Volgens Wilders moet Nederland de poorten sluiten voor deze vluchtelingen, zelfs wanneer er burgeroorlogen uitbreken. Volgens Wilders is ‘het onmogelijk om als West-Europa die stroom van vluchtelingen op te vangen’.
Vluchtelingen die de oversteek maken naar Italië of Malta zouden volgens Wilders daar opgevangen moeten worden. Het liefst in vluchtelingenkampen om ervoor te zorgen dat ze zich niet kunnen verspreiden naar andere plekken in Europa.
GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi reageert verontwaardigd op Twitter:
“Dat van een man die hoogstpersoonlijk weet hoe essentieel bescherming is bij bedreiging. Een mensenleven weegt niet ineens minder als het islamitisch of Arabisch is.”
Wilders juicht de revoluties toe, maar laat de Arabieren verder wel in de kou staan. Ook wanneer zijn grootste nachtmerrie uitkomt: “Ik juich toe dat het volk van de dictatuur af wil. Ik denk alleen dat wat er voor in de plaats komt wel eens veel erger zou kunnen zijn.”
De PVV-leider, die zelf graag naar Arabische televisiezenders kijkt, gelooft niet dat de Islam en democratie hand in hand kunnen gaan. Ondanks de massale demonstraties in landen als Egypte, Tunesië en Libië en de roep van miljoenen moslims om meer democratie, houdt Wilders zijn ogen, net als Khadaffi, stijf gesloten. De duizenden demonstranten op het Tahrirplein “zaten om de hoek op school op de American University.”
Spits: PVV: Sluit poort voor Libische vluchteling
————-
Bron: www. joop .nl
Weer de bekende retoriek van Geertje,hoe zou hij gaan piepen en miepen als daadwerkelijk de vluchtelingen massaal richting Israel gingen.:o
:o:o:o Dat zou wel heel skokkend zijn voor onze huis-TroepToeTerT.
“SKandaal”, zou ie skreeuwen.
Leren van Geert
Vrienden voor het leven?
Loekepoek heeft toch alleen maar vrienden waar ie wat aan kan verdienen 😮
Brinkman kan niet omgaan met censuur door Wilders
Brinkman zegt in interview geen internationale anti-islampartij te willen… Neemt uitspraak op twitter terug om vervolgens tweet te verwijderen
PVV-er Hero Brinkman heeft op Twitter zijn uitspraken in het SGP-jongerenblad Contact genuanceerd. Brinkman zegt op Twitter dat ‘de internationale strijd van Wilders tegen de islam respect verdient’. In het interview zegt de PVV-er nog bang te zijn dat zijn partij straks bekend zal staan als de ‘internationale anti-islampartij’. Na kritiek op eventuele ‘censuur’ van de kant van Wilders, heeft Brinkman de tweet verwijderd.
Brinkman zegt in het interview niets te hebben met de toespraken van Wilders in Duitsland, Israël en Amerika. “Dat Geert in Europa optreedt, moet hij zelf weten. Ik wil echter niet dat de PVV straks bekend staat al de internationale anti-islampartij’.
Al vrij snel moest de PVV-er terugkomen op zijn woorden. Hij twittert: “Natuurlijk is de PVV geen one-issuepartij. De internationale strijd van Wilders tegen de islam verdient respect. Ook van mij.”
Het is niet de eerste keer dat Brinkman openlijk tegen Wilders in gaat. Eerder wilde hij de partij democratiseren, maar stuitte hij op veel verzet.
Intussen heeft Brinkman de bewuste tweet weer weggehaald.
VVD en CDA: Liever geen PVV in Eerste Kamer
Twwet: gister PVV-stemmer gesproken: enige reden: tegen buitenlanders.Zonde, verloren stem, heb liever dat die mensen niet gaan stemmen #CDA #pszld
about 20 hours ago via web
Patricia de Milliano/CDA
Worden ze nu openbaar afgezeikt door de gedoogvrindjes?:D:D:D
Het woord alleen al “gedogen” dacht dat mn VVD en CDA altijd een hekel hadden aan “gedogen”. Uberprutsers zijn het.
De gebroken beloftes van Rutte (voglens joop.nl; had em vanmorgen al eerder gepost maar nu met de joop-visie)
Video toont hoe Rutte in tegenstelling tot zijn beloftes, juist bezuinigt op onderwijs, openbaar vervoer en veiligheid
Beloftes breken door de Kabinetschef én de C. in het Kabinet…..strookt volgens mij niet met elkaar
Helaas is deze post geweigerd….beloftes breken en de C in het kabinet…mag dat?
zo dan?
Video (hierboven) toont hoe Rutte in tegenstelling tot zijn beloftes, juist bezuinigt op onderwijs, openbaar
Vrindjes idd Zwolse, die mensen hebben geen “vrienden” maar “vrindjes”.
Liegt het kabinet over die 18 miljard?
http://www.depers.nl/binnenland/548386/Liegt-het-kabinet-over-die-18-miljard.html
Wetenschappelijk bureau SP presenteert: ‘De gebroken beloften van Geert Wilders’
http://www.sp.nl/nieuwsberichten/8689/110216-wetenschappelijk_bureau_sp_presenteert_de_gebroken_beloften_van_geert_wilders.html
Zit ik koffiemax te kijken, zie ik job cohen voorbijsloffen aan de kop van een gouwe ouwe polonaise geleidt door de hr ribbens!!!
beste mensen waar gaat dit heen met nederland, alle geloofwaardigheid die cohen wist uit te stralen tot aan de wortel verbrandt!
helaas!
:D:D:D Polonaise, wat een meelevend man ook ‘ome Job’ :D:D:D
Marky Mark, heeft vast nog nooit “Stiekum gedanst” laat staan in de polonaise gelopen….Marky heeft vast een beetje last van zijn gevoelens :o:o:o
Job komt tenminste in programma s waar ook zijn doelgroep zit waar hij voor op komt,Het zou pas erg zijn als hij op zondagmorgen bij Harry Mens zou zitten,dat is pas ongeloofwaardig.:D:D:D
Harry Mens is ongeloofwaardig 😮 ZEKER!!!
Marky Mark? is dat die onzichtbare MP ? Die zich alleen inspand voor de RECHTSE bevolking en de simpele arbeider niet ziet staan?
Misschien zou die eens mee moeten doen aan het programma datingshow Wie Kiest Tatjana? ⤽Wie weet ontdekt hij wat gevoel is.:o
Ik vraag mij af of Job Cohen ook de polonaise gaat lopen in de achterstandswijken van Amsterdam of zou het weer bij een kopje drinken blijven want veel goeds heeft hij niet verricht destijds als burgervader van 020.8)
😮 Tatjana met Marky Mark….vrees dat ie dan niet weet wat em gebeurt…..dan komt ie voorleupig niet meer aan (hard)werken toe :o:o:o
Wat een zure reactie jaap…..rechts ckus 🙁
Dick, snipperdagje??
Je hoeft niet te snipperen om te oogsten….dat moet jij toch weten als VVD-ert 😮
Bericht door jaap, op 28 februari 2011 om 11:41
Ik vraag mij af of Job Cohen ook de polonaise gaat lopen in de achterstandswijken van Amsterdam of zou het weer bij een kopje drinken blijven want veel goeds heeft hij niet verricht destijds als burgervader van 020.
Daar heeft Dales het zo goed gedaan he ,met zijn liegen en bedriegen toch?
Zoals ik begrepen heb werk je toch als ambtenaar bij het Waterschap?
Als je geen snipperdag hebt, oogst je vandaag aardig op kosten van een ander.
Dales, idd Zwolse: hoe laat gaat het hier over Geertmans Dales 😮
Schattige (tevens verbitterd zure) VVD-ert; het gaat je niet lukken mij een schuldgevoel aan te praten…..in tegendeel…
Lig in een deuk hier 😛
Een
éénDRIE dicke kussen :-*:-*:-*Maar vertel eens over jezelf?
Dick.
Ik schat een kleine ondernemer,met een aantal uitzendkrachten die eruit geschopt kunnen worden als ze niet meer nodig zijn(of nog goedkopere krachten kunnen krijgen).Dat is ook scoren bij de upper-class:o
Tweet van de dag
ma 28 februari 2011
Je kan van gehandicapten niet verwachten dat ze ieder baantje aanpakken….. Rechtse sprookjes waarmee ze de armoede worden ingedrukt #PS2011
Marcus Lucas
@ Zwolse, idd maar wel 1 die de hele dag zelf nixxx uitvreet, zich niet kan inleven en niet weet of ie een rode, een groene of een oranje broek moet aanschaffen…..idd heerlijke exemplaren om uit te lachen 😉
Waar is Stadshagenees overigens gebleven? Mis hem echt en lees hem nog wel regelmatig bij Willem 😮
Denk dat het vandaag een geruite pantalon is met een bijpassend poloshirtje zal zijn(opstaand kraagje een vereiste):D.
Heerlijk Dick om zo te bulderen van het lachen.:D:D:D
Stak dat, m`n beste ambtenaartje? Je probeert hier op dit log nu wel de vlotte Jopie Bopie uit hangen, maar dat neemt niet weg dat ik jou onder noemer RAAM AMBTENAAR zet. Want niet alleen vandaag, maar je bent elke werkdag op dit log bezig met je onzin te spuien, behalve met de dingen, waarvoor je door ons bent ingehuurd: WERKEN!
Je wilt graag iets van mij weten? Eigen baas, zoals meerdere VVD??ers dus ik kan met mijn tijd doen en laten wat ik wil. Maar dat geldt niet voor jou, productie maken m`n beste neuspeuteraar, of voel jij je daar te goed voor.
Dick.
Oeps ik zie in mijn gedachten een xxl figuur ,roodaanlopend omdat jij het waagd om tegenspraak te bieden.:D:D:D:D:D
Het blijft lachen met die Dikkie Tromp figuren.;)
Lees liever deze berichten.
Koningin verlengt de titel ??Koninklijk?? voor de Koninklijke Asscher Diamant Maatschappij
De Koninklijke Asscher Diamant Maatschappij kondigt met trots aan de titel ??Koninklijk?? de komende 25 jaar te mogen blijven voeren. Zo is besloten door Hare Majesteit Koningin Beatrix. De verlenging is vanmiddag, op het hoofdkantoor van Koninklijke Asscher in Amsterdam, geëffectueerd door de Locoburgemeester van Amsterdam, wethouder Lodewijk Asscher. Het verkrijgen van het predicaat ??Koninklijk?? vergt een zorgvuldig proces dat in eerste instantie begint met de burgemeester van een stad en uiteindelijk verleend wordt door Hare Majesteit de Koningin.
Koningin Juliana
In 1980 verleende Koningin Juliana voor het eerst de Koninklijke onderscheiding aan Asscher. De Asscher familie speelde een historische rol in de groei van de diamantenindustrie, met als hoogtepunt de Britse Kroonjuwelen die de ??Cullinan?? diamanten bevatten. De Cullinan is de grootste diamant die ooit gevonden is. De familie Asscher is wereldwijd bekend voor de uitvinding van de eerste gepatenteerde geslepen diamant in de wereld: de Asscher Cut in 1902 en de Royal Asscher Cut in 2000.
Oranje Diamanten
Ter ere van deze bijzondere gelegenheid zal Royal Asscher een speciale ring van de Stars of Africa ringen uitbrengen met zwevende oranje diamanten als eerbetoon aan het Koninklijk Huis. ⤽Het is een eer voor de familie Asscher om het enige diamanthuis in de wereld te zijn die het predicaat ??Koninklijk?? mag voeren. Wij zijn H.M. Koningin Beatrix zeer dankbaar voor dit voorrecht. Ons bedrijf zal ook de komende 25 jaar met de zesde generatie blijven streven naar werken met integriteit, passie, vakmanschap en kwaliteit met een ethische en maatschappelijk verantwoorde inzet⤝, aldus Edward Asscher, President directeur van de Koninklijke Asscher Diamant Maatschappij.
zeg zwolse hoor net dat er gestemd moet worden deze week,is mij helemaal ontgaan
Doeksen.
Teken dat je een tikkeltje achterloopt?
:D:D:D
@ VVD-er “stak” 13:24 hahaha, jij moet echt heel wat weten om mij te steken…..Er komen alleen maar mooie ongetwijfeld waarheidsgetrouwe verhalen los 😉
Vind spookambtenaar veel mooier dan raamambtenaar, maar uh: je zou zelf ook wat kunnen verzinnen 😮
@ VVD-er graag….heul graag zet ik met jou eens een boom op over (hard) werken. Wel face to face natuurlijk.
:D:D:D
Gadverdamme wat een fatsige beelden….ga wel ff naar mijn collega kijken (al neuspeuterend natuurlijk) 8)
Doeksen, kom maar ff in De Skatkamer stemmen, kunnen we woensdag onder het genot van een bakkie pleur (misschien) ff kennismaken?
Tsja als burgervader heeft cohen idd ook niet veel in de positieve zingepresteerd.
Deze carnavalsstunt valt dan ook zeer goed in het pulletje van het knikkebollende keukentafelpubliek.
Alom in-en extern, tot ver buiten Neerlands grenzen…gelauwerd en geprezen als TOPbestuurder van een wereldstad……u wenst nog meer?
Waardering voor het ‘links-manifest’…..want als Geert’n het zegt
:D:D:D
Wie bedoel je prins carnaval?Ja die bestuurt de stad een week lang met passie en vertrouwen dat kan men van carnavaleske Cohen niet echt zeggen die heeft de problemen alleen maar groter gemaakt door zijn uitermate zwakke optreden in 020.>:(
gaap-jaap wat een vergelijking, heb je niet beter jaap?
@ VVD-er…misschien is deze site iets voor je (beeldvorming) http://www.publiekwerk.info/
@ Assie, ben jij nu ook ambtenaar dan?
De link van net mag overigens door iedereen getekend worden
Nog maar eens dan:
http://www.publiekwerk.info/
Moet ie wel klikbaar zijn natuurlijk
Pechtold: Mark Rutte liegt
Mark Rutte zou liegen over lastenverzwaringen van huishoudens. Volgens D66-leider Alexander Pechtold is Mark Rutte oneerlijk over de lastenverzwaringen en bezuinigingen die het kabinet in petto heeft.
Hij eist dat de premier morgen naar de Tweede Kamer komt zodat de oppositie hem, een dag voor de Provinciale Statenverkiezingen, “aan de tand kan voelen”. Als Rutte verstek laat gaan zal D66 een spoeddebat aanvragen.
Pechtold verwijst naar een brief die Rutte aan RTL Nieuws schreef. Daarin stelt hij dat het beleid voorkomt dat lasten gaan stijgen. Volgens Pechtold is dat niet waar en gaan de lasten met 12 miljard euro omhoog. Huishoudens zijn 1000 euro meer kwijt en bedrijven ongeveer 6000 euro. Ook stelt de premier volgens D66 ten onrechte dat het kabinet 18 miljard euro bezuinigt om de staatskas op orde te krijgen. Dat is volgens de partij veel minder.
====================================
Van de stijllozen
Job Cohen liegt ook dat er mensen bij de sociale werkplaatsen worden ontslagen .Dat is ook niet waar eigenlijk kunnen we kereltje Pechtold en baby Cohen wel duo list en bedrog noemen wat vindt jij?
Mmm, iets om over na te denken. Ik vrees dat het niet goed zal vallen bij de heersende keukentafellogica alhier het fori!
Natuurlijk, Jaap 😉
Het is een bekend verschijnsel bij stotteraars: als ze zingen komen de woorden opeens vloeiend het strotje uit. Dus, daarom, mogen wij uw aandacht voorrr… Joppie Cohén (én, én, én) samen met volksartiest van de gewone mensen Arie Ribbens in de POLONAISE (v.a. 34:00)! Natuurlijk bij KoffieMax. Succes Job, de buzz wordt groter en groter. (Extra carnavalsmuziek link.) Voor uw informatie: Polonaise Cohen is 100% Brabants. Limburgers doen zoiets niet. Aldus Jolande Sap.
ook op geen stijl schitterende foto hij wou de microfoon wel inslikken.:D:D
agut, jij weet niet eens wat stotteren is maar spot wel graag met iemand’s gezondheid….zegt mij genoeg over hoe jij in ’t leven staat japie.
Mijn papegaai heet ook Japie en die staat heel vrolijk in het leven.
Laten we het wel over inhoud hebben en elkaar in hun waarde laten.
:D:D:D
Er zijn veel integere hardwerkende ambtenaren, die dagelijks doen waar ze voor ingehuurd zijn: WERKEN. Deze mensen geven aan, dat er altijd wel wat te doen is. Maar zij zeggen; ⤽er zijn ook figuren die doen alsof, die niet of nauwelijks presteren. Die de hele dag ⤽leuke⤝ dingen voor zichzelf verzinnen, zoals oeverloos op internetsite`s verzamelen van artikeltjes, om deze dan weer te plempen op hun favoriete log⤝. ⤽Raamambtenaren⤝, ⤽spookambtenaren⤝ worden deze genoemd, de figuren die parasiteren op de werklust van hun collega`s, maar zich met doorzichtige smoesjes afmaken van hun taken. Die (want ze denken dat ze populair zijn) met moeite één oog open kunnen krijgen, als ze zeggen dat ze tegen je knipogen.
Zo ook een (Jopie Popie) figuur ( met de naam DICK) op dit log, die al maanden (misschien wel jaren?) dagelijks zijn werkdag volmaakt met onzinnig plak en knip werk, maar die wel de maat wil nemen, van mensen die zijn slaapsessies betalen, namelijk degene die daadwerkelijk werken. Het woord werken, dat deze figuur niet durft uit te spreken, omdat dan het angstzweet bij hem uitbreekt.
Ik heb vandaag ( log 32, logs terug tellend geeft een goed beeld) zijn productieve werkdag even gecheckt, niet de werkproductiviteit, maar de ⤽leuke⤝ manier waarop hij zijn aandeel aan de gemeenschap (die hem betaald) omzet in ⤽werken⤝.
Ik kom t/m 16:05u aan 60 reactie`s, uiteraard i.v.m. vermoeidheid afgewisseld met koffie, lunch en cuppersoep.
Drukke dag gehad, Dick. 😮
Kijk VVD-er (vol afgunst haat en nijd) gaat nog ff door over de vorm. Jammer? Nee, zo isie nou 1maal 😉
Gaan we op de sentimentele toer Dick , daar doe ik dus niet aan mee.
hahaha
Inhoudelijk:
‘Leraar moet minstens master zijn’
Volgens de Onderwijsraad wordt het opleidingsniveau van leraren in Nederland steeds lager, terwijl het in het buitenland stijgt.
Leraren moeten beter worden opgeleid. Iedere nieuwe leraar zou ten minste een masteropleiding moeten hebben gevolgd. De huidige leraren moeten worden bijgeschoold. Dat adviseert de Onderwijsraad in het rapport ‘Naar hogere leerprestaties in het voortgezet onderwijs’, dat maandag wordt aangeboden aan onderwijsminister Marja van Bijsterveldt (CDA).
Het opleidingsniveau van Nederlandse leraren wordt alsmaar lager, terwijl het in ons omringende landen juist stijgt, zo meldt Het Parool op basis van het rapport van de Onderwijsraad.
Als de bacheloropleiding aan HBO of universiteit is afgerond, wordt een startkwalificatie afgegeven om voor de klas te mogen staan. Beginnende leraren moeten dan wel binnen vijf jaar de masteropleiding hebben afgerond. De Onderwijsraad noemt de kwaliteit van leraren en schoolleiders “van cruciaal belang”.
Voor leerlingen moet meer nadruk komen te liggen op de kernvakken Nederlands, Engels en rekenen/wiskunde. Volgens de Onderwijsraad is een herziening van de bovenbouw gewenst, maar dat hoeft niet per se door het aantal profielen van vier naar twee terug te brengen. De minister had eerder aangegeven dat ze dat overweegt.
Lees meer bij Het Parool: Leraren moeten beter opgeleid worden
————–
volslagen belachelijk toch dat ze die lat zo hoog leggen?
http://www.Sargasso.nl: Quote du Jour | Op naar de val van het kabinet?
om 10:00 door Danny Jouwe
⤽Het zal niet de eerste keer in de politieke geschiedenis zijn dat Statenverkiezingen de val van een kabinet inluiden.⤝
(Hans Goslinga in Trouw)
Een soort Freudiaanse verschrijving van de Trouw-columnist? Hij heeft hier het woord ??zal?? gebruikt in plaats van ??zou??. Of is Goslinga nu toekomstvoorspeller geworden? In zijn column wijst hij er terecht op dat de coalitiepartners die het kabinet overeind proberen te houden electoraal ook elkaars grootste concurrenten zijn. VVD en PVV kijken met argusogen of het CDA wel overeind blijft, maar tegelijkertijd zouden ze die partij het liefste opvreten. Opmerkelijk: al in 1848 constateerde Thorbecke dat de Eerste Kamer elke grond en elk doel mist. En Pieter Oud, founding father van de VVD, heeft honderd jaar geleden al gezegd dat als de Eerste Kamer afwijkt van de Tweede Kamer zij de wil frustreert van de rechtstreeks gekozen volksvertegenwoordiging; maar als zij de Tweede Kamer volgt bewijst zij haar overbodigheid.
Deftige verkiezingsposterT
Ha,..ha,..ha,.. weer één van je populaire (Jopie Popie) reactie`s Dick?
Weerleg het maar is, dat je niet de hele dag uit je neus zit te peuteren, ten koste van je collega`s. 😀
Weinig gevoel voor humor, nogal een afgezaagde nick 😮 Terwijl jezelf uit schaamte voor je personeel (?) je echte naam niet durft te noemen…..zonde van de tijd om meer tijd aan de “puur voor de vorm” opmerkingen van je te besteden. Natuurlijk reageer ik wel graag als je eindelijk weer inhoudelijk wordt 😉
Vond die poster wel leuk….niog eens proberen: anders is ie altijd op http://www.sargasso.nl te zien
Dick, 16:55
M`n beste slaapambtenaar, door de naam Dick, weet natuurlijk iedereen wie JIJ bent, nietwaar bij de handje? Uiteraard miauw je nu, dat het zonde van de tijd is om op mijn reactie te reageren, omdat deze niet is te weerleggen. Maar dat is altijd zo, bij mensen die zich zelf vreselijk populair vinden, maar door dommigheid en de juistheid van de reactie geen weerwoord hebben.
Door je bekrompen inlevingsvermogen gil je (samen met enkele anderen) steeds weer om inhoudelijk reageren, ⤽dus inhoudelijk commentaar geven op een tekst.⤝
Hoe moeten andere reageerders nu commentaar geven op jou plak en knip werk.
Ik heb vanaf het begin nog niet één fatsoenlijk schrijfseltje van jou kunnen ontdekken. Het zijn allemaal oneliners, die kant nog wal raken, doorspekt met onnozele woorden als nixxx e.d.:)
Het is 17.00u Dick, tijd om naar huis te gaan, na een vermoeiende dag. 😉
Zo ik heb heb even aan moeten pezen, maar toch die order binnen kunnen halen. Pffff Je moet wat doen voor je geld 😉
@ Derk, 18.12 grappig, beetje olie op het vuur. Waarom bemoeid vvd’er zich zo met iemand anders leven. >:(
Ja ingrid daar zeg je wat, maar waarom dringt een ander zijn mening op? Waarom moet iemand antwoorden over wat die stemt? ect ect.
Enne is geen olie op het vuur hoor ik heb gewon lekker een order binnen waar ik nog maar 3 maand mee bezig was oke is niet zo groot maar vele kleine maken ook een grote.
Ik heb net even terug gelezen, ging weer lekker hier.
Ach m`n beste Ingrid, dat begon om 12:39, toen ik heel ⤽belangstellend⤝ aan Dickie vroeg of hij een snipperdagje had. Ik was benieuwd hoe hij (thuis?) door vreselijk hard te ⤽werken⤝ het water (Waterschap) zou keren dat ons aan de lippen staat. :):):)
Derk, ik ken dat gevoel uit het verleden. Het geeft altijd weer een kick, om door te gaan. 😉
Cohen staat bij 1vandaag weer als vanouds te stotteren 😀 😀
Dat onderwerp hebben we al gehad ‘Enk. 3e rangsbeeldvorming; je kunt toch wel beter 😮
@ Derk
en heerlijk lachen altijd als nieuwsgierige Aagjes van de hoed en de rand willen weten 😉 Je weet wel, van die prutsers die nixxx over zichzelf vertellen.
On topic, moet de VVD toch ook aanspreken:
Sap: ‘Verhagen houdt Nederland afhankelijk van oliesjeiks’
Verhagen wil olieleveranciers uit instabiele landen als Libië ontwijken, maar zorgt met kilometerophoging voor meer brandstofverbruik
GroenLinks fractievoorzitter Jolande Sap heeft verontwaardigd gereageerd op de uitspraak van Verhagen. Tegen nu.nl zei hij dat de onrusten in de Arabische landen Nederland laat zien dat Nederland niet te veel afhankelijk moet zijn van de energielevering door instabiele landen. Daarom wil hij meer inzetten op kern- en windenergie.
Met nu.nl besprak Verhagen zijn visie over de gevolgen van de langdurige onrust in de Arabische landen voor de olievoorraden. Hij denkt dat de situatie de koopkracht in Nederland onder druk zet. Daarom wil hij zoeken naar andere en schonere energieleveranciers. Maar de essentie om een schoner beleid te voeren komt volgens Sap niet tot uiting in zijn huidige beleid. Ze meent juist dat Verhagen Nederland afhankelijk houdt van ayatollahs en oliesjeiks.
“Vooral Oliesjeiks en Ayatollahs profiteren van de verhoging van de maximum snelheid. Plankgas rijden, zorgt voor een draaikolk in je tank. Niet verstandig in tijden dat de olie schaarser wordt en de benzineprijzen naar recordhoogte stijgen. Met de snelheidsverhoging wordt het gunstige effect van jarenlang fiscaal beleid om zuinige auto??s te stimuleren in één klap teniet gedaan.”
Dat Verhagen ook nog steeds kernenergie ziet als een beter oplossing, verbaasd haar. “Verhagen claim dat we met kernenergie minder afhankelijk zouden worden van het buitenland, klopt evenmin: Uranium halen we vooral uit Kazachstan en Rusland. Geen toonbeelden van democratie en stabiliteit”.
Vertel, Derk
wie
wat
waar
waarom?
@ VVD-er, kun je wat meer vertellen over die kick?
Dank je wel Henk, ik heb meteen de TV aangezet en viel midden in een debatje Cohen-De Graaf. Als dat stotteren is, dan mag van mij vandaag de stottertherapie uit het zorgverzekeringspakket.:)
@ Dick Loat moar goan.;)
Het erge is niet die tekst, want daar red ik me wel mee….maar dat ik die types (let op die…kick) dan altijd voor me zie. Gelukkig heb ik hier thuis leukere mensen om naar te kijken 😀
Vanacht zijn er nog 4 Oscars uitgedeeld aan de hoofdrolspeler,
die ook stotterde Henk.
Nou eerst ff een nieuw onderwerpje zoeken Henkdeze is al oud.:D:D:D
Bericht door dick, op 28 februari 2011 om 19:07
Vertel, Derk
waarom dringt een ander zijn mening op?
wie
wat
waar
waarom?
Wie de schoen past trekken hem aan 😉
Te slap….nee véél te slap; je mag voor de herkansing 😀
:D:D:D
Bedankt Henk dat je Dame zover hebt gekregen dat ze je ongeloofwaardige teksten controleerde 😉
Dick.
Niet op deze zo bekende VVD tactiek reageren,als ze in de verdediging gedrukt worden,is de enigste redding denigrerend naar de tegenstander doen.Loek Hermans was weer een prima voorbeeld vanavond hiervan.:D:D:D
Tuurlijk, denigreren is van oudsher hun specialiteit…Hun (VVD en VVD-verwanten) zijn immers meer dan het klootjesvolk…Maar ik moet er altijd om lachen.
Dick, man, hou er toch over op. Dit is actie-reactie en leidt nergens toe. Alles wat je aandacht geeft wordt groter, dus besteed je tijd liever aan zaken die je groter wílt maken.;)
Dick, 19:08
==VVD??er, kun je wat meer vertellen over die kick?==
Droppie, dat gevoel zal Derk ongetwijfeld kennen.;)
⤽het gevoel dat je hebt als een order waar je aantal maanden veel werk en energie hebt gestoken, met succes is afgerond.⤝ 😀
Maar de woorden, energie/werk zullen voor jou wel als chinees klinken :'(
😀 😀 hahaha… De minuut van Cohen. De stuntelige polonaise gezien bij DWDD? De PvdA kan het nu echt schudden 😀
Ben zelf met een ander onderwerp gekomen…10:06, 10:26, 10:28, 16:04 maar vooral (vond het sterk gekopieerd) 16:32….helaas hadden de VVD-ers vandaag wederom nixxx inhoudelijks te melden 😮
Dame:
Dan heb je dat stotteren en hakkelen echt gemist Dame 😀 😀
DAAAG PvdA ;D
19:05 en nog meer vergeten….maar over 19:05 kunnen we toch best ‘politiek-neutraal’ :o:o:o
wat beslist niet stotterde was de vaste polonaise tred van jobin de herkansing bij dwdd.
zelfs de aanwezige politieke prominenten vonden zijn gedrag een genante vertoning. ik kan mij voorstellen dat deze vertoning als een zweepslag over de keuekentafels van de pvda achterban dreunt.
genant = echt een woord van de genantheid zelve….Jan, overkill, Mu: zeg eerlijk 8)
De Minuut van Cohen wordt zo nog breeduit besproken bij de DWDD 😀
Joh die man (Job) is een man van het volk; wees blij dat ze er nog zijn. Wist dat verwende papbekkie maar eens uit zijn plaatje te gaan 😉
Laatste peiling.
VVD,CDA,PVV samen 26 zetels.
Oppositie samen TROMPETGESCHAL 29 zetels.:D:D:D:D:D
Die hoofdrolspeler deed alsof Zwolse bij Cohen is het echt hoe jammer dat ook is voor deze man, ik denk toch dat hij het verkeerde vak heeft gekozen.8)
Wat een onbenul die Cohen 😀
Beste debater PECHTOLD 😀 😀 😀
Bong…20:00 journaal! Waarna ‘heisa-info’ op 2 😀
cohen wist helegaar niet wat hij moest vertellen in het debat met machiel. het lijkt erop alsof de man van het volk door het volk wordt uitgelachen.
nu zie ik m in koffietijd viool spelen!!!!!!!
Tralala maar wel voorlopig 29 zetels,op naar de volgende polonaise.:D:D:D:D:D
Niet met Cohen 😀
PvdA onderzoekt salaris kandidaat Senaat DEN HAAG – De PvdA onderzoekt of partijgenoot André Postema, nummer 14 op de kandidatenlijst voor de Eerste Kamer, in zijn publieke functie te veel verdient volgens de regels van de partij. Een woordvoerster van de PvdA bevestigde maandag een bericht hierover in NRC Handelsblad.
Postema is vicevoorzitter van het college van bestuur van de Universiteit van Maastricht en verdient bijna 205.000 euro. Volgens de universiteit gaat het om 164.255 euro loon en 40.603 euro pensioen. De Balkenendenorm lag in 2009 op 181.000 euro zonder pensioenvoorziening.
Partijvoorzitter Lilianne Ploumen heeft in november 2009 een erecode opgesteld waarin staat dat (oud-) PvdA’ers soberheid moeten betonen en in de regel niet meer mogen verdienen dan de Balkenendenorm. Postema heeft de erecode ondertekend, aldus de PvdA-woordvoerster.
Nou die erecode kan de prullebak weer in zo zie je maar weer links lullen rechts de ………………………
Henk.
Met 9 zetels een belangrijke bijdragen om een meerderheid in de eerste kamer tegen te kunnen houden.:D
Was het niet Cohen die Machiel er 2x op moest attenderen dat hij niet geluisterd had?:D en zaken verkeerd interperteerde?
Bericht door dick, op 28 februari 2011 om 19:44
Je gooit wat copy/pate of linkjes neer moet er dan gereageerd worden? Door de overkill van al die copy/pasten reageer ik dus niet meer.
22.06 gisteren en 10.13 heb jij ook niet op gereageerd maar ik ga dan toch ook niet vragen om een reaktie?
trompetgeschal aan de keukentafel, gelukkig blijft deze mening binnenshuis.
Bericht door Zwolse, op 28 februari 2011 om 20:09
Henk.
Met 9 zetels een belangrijke bijdragen om een meerderheid in de eerste kamer tegen te kunnen houden.
Tegenhouden/ Ik dacht dat hun de wetten moesten toetsen? Of is dat veranderd?
Toetsen en als het moet afschieten.:D
Dat hoeft inderdaad niet, maar lijkt mij van de meesten die hier posten wel duidelijk. En dat je hier links/rechts twistgesprekken krijgt prima. En één gooit van alles van andere sites erop, de ander komt met uitspraken die er weer tegen in gaan, mooi. Maar waarom oordelen wanneer iemand dat doet. Ik reageer ook wel eens overdag, hoe is dat mogelijk? Maar moet een ander mij daar op aanspreken. Je hebt alleen maar verantwoording aan je eigen geweten af te leggen.
En Derk, gefeliciteerd met je opdracht, tis je van harte gegund:)
Nouja Zwolse toch ……………………….. Politiek is toch geen wijk C?
Je had het over wetten,en daar reageer ik op,voor wijken afschieten moet je bij ons Geertje zijn,:D
Nou Henk en anderen, laat ik jullie geruststellen: ik stem woensdag níet op Cohen!:D
tsja ik blijf erbij dat het niveau van sommige lieden hier ver beneden peil zit. een gebrek aan inzicht op het politieke spectrum. alstublieft blijf aan die keukentafel zitten en ga iets anders doen!!
Een wetsvoorstel dat in orde is met onze grondwet en Europees, knal je dan af omdat het van een kant komt die je niet zint? Hmm Als dat zo is mag de EK van mij weg dan dient dus nergens voor.
Precies Derk je hoeft het niet altijd met mekaar eens te zijn,maar als er wat tegengas wordt gegeven staan Dick en Zwolse gelijk op de achterste poten helemaal als het over de pvda gaat.Ik stem pvv maar ben het ook allemaal niet eens wat ze zeggen daar mag best kritiek op gegeven worden.Ik vraag me af of Dick en Zwolse ook kritiek hebben op de pvda daar ben ik nu wel eens heel erg benieuwd naar. laat me verrassen Dick en Zwolse en misschien wordt het een mooie discussie.8)
Bericht door Buitendienst, op 28 februari 2011 om 20:24
tsja ik blijf erbij dat het niveau van sommige lieden hier ver beneden peil zit. een gebrek aan inzicht op het politieke spectrum. alstublieft blijf aan die keukentafel zitten en ga iets anders doen!!
/quote]
Je hebt het wel erg getroffen met je zelf.
Ik ben benieuwd jaap! maar ik denk dat het nul op recest wordt
@Jaap ik zal absoluut geen PVV stemmen, uitleg daarover komt later wel eens maar wel eerlijk dat je er vooruit komt en niet meteen met lappen tekst van hun site. Verders moet je wel gelijk geven als je iets tegen de PvdA neerzet dan zijn er meteen 2 bulldozers met oogkleppen op. ( bulldozers om alles vooruit te schuiven en oogkleppen om hun eigen straatje te kijken) Jammer dat dat van die kant komt zo komt er nl nooit een discussie
Jaap dan zal ik je blij maken,je posting van 20.06 juich ik van harte toe,als iemand zich niet houd aan de erecode die door haar.zijn partij is opgesteld en ondertekend is,en als er na onderzoek blijkt dat die overschreden is,dan is een passende maatregel op zijn plaats.
Nog eentje en dan ben ik weg, het is maar net door welke gekleurde bril je kijkt:
Cohen de Hakkelaar
AMSTERDAM – PvdA-leider Job Cohen heeft tijdens een verkiezingsdebat rechtstreeks op televisie opnieuw een onzekere indruk achtergelaten. De voorman van de sociaal democraten hakkelde tijdens een debat met PVV- Eerste Kamer lijsttrekker Machiel de Graaf een minuut lang.
Cohen betoogde dat het huidige rechtse kabinet de foute keuzes maakt. “Het verlaagt de villabelasting en het bezuinigt op het ehh passend onderwijs. Het rent door de bijstand heen, Het snoeit op de bijstand. Het snoeit op de bijstand. Het schaft een tweede JSF af ehh aan.” Cohen was duidelijk zijn tekst kwijt in het weinig opwindende debat dat eigenlijk geen winnaars kende.
Mijn conclusie uit bovenstaande discussie is dat een aantal kennelijk denkt dat degene met de vlotste babbel, het beste beleid voert of gaat voeren.
Een bewijs uit het ongerijmde, wat mij betreft.
@Ingrid
Laat die rechtse rakkers toch. Veel verder dan wat argumenten ad hominem komen ze niet. Allemaal van die slappe, puberale oneliners. Als ze zich eens zouden verdiepen in de bestuurlijke loopbaan van Job Cohen zouden ze in no time het volgende kunnen achterhalen:
1. Dat Cohen als staatssecretaris de strengere Vreemdelingenwet heeft opgesteld;
2. Dat Cohen in 2006 nog tweede werd bij de internationale burgemeestersverkiezingen;
3. Dat zijn beleid in Amsterdam wel degelijk heeft geleid tot een daling van de criminaliteit.
Helaas echter laten sommigen zich liever leiden door perceptie of papegaaigedrag in plaats van zich te verdiepen in de feiten.
Het zou prettig zijn als op dit politieke log eens wat meer op de inhoud van politiek wordt ingegaan d.w.z. hoe worden de schaarse middelen verdeeld.
Die gaan wat mij betreft niet naar gevechtstoestellen of militaire missies, maar naar de zorg en het onderwijs. Woensdag tijd om dit rariteitenkabinet naar huis te sturen!
Ik doe met je mee Elrey!:D
En ik zal het zeker niet laten Elrey:D:D
Ik constateer feitelijk dat Cohen een hakkelende stuntelige oude man is. Zo’n leider wil ik niet. En al helemaal niet op het wereldtoneel. Dan sla je als NL toch een flater van jewelste!!
Maar….. , ook ik ga tegen het kabinet stemmen 😛
Goedenavond ; zo, de meeste logjes van vandaag weer verwerkt.
Everything as usual.
Vanavond samen met vrouwdrama echt flink gelachen: het “verkiezingsdebat” op de TV. We hadden namelijk het geluid uitgezet. Kostelijke bekkentrekkerij:D.
Dame; geen PvdA? Dat roept natuurlijk vragen om wat wel.
Drama stemt ook geen PvdA, maar geeft deze keer zijn stem aan de SP.
Henk.
Gelukkig dat er internationaal prominenten zijn die het zeker niet met je eens zullen zijn.:) En als je het niet erg vindt schat ik die iets hoger in.
Ik vind dat niet erg hoor Zwolse. Ik weet beter 😛 Cohen moet zijn politieke dagen (af)tellen.
Dát heb ik niet gezegd, Drama. Ik stem niet op Cohen, maar die kan ik ook op geen enkele lijst vinden.;)
Overigens weet ik nog niet op wie wel, wel op wie niet.:)
Sorry Dame, ‘k was te snel..
————————–
Leuke site: pvdaoverijssel.nl; gaat vooral om de poppetjes (kijk mij eens), maar waar vind ik hun provinciale verkiezingsprogramma:o
Missen jullie allemaal die POLITIEK zeer interessante extra NOS-uitzending op 2 😮
El
:D:D:D
Drama.
Hier kun je dat vinden.
http://www.pvdaoverijssel.nl/content/4/Verkiezingsprogramma/
Zwolse, hetgaat mij om de link vanaf de startpagina (ik kannum niet vinden). Persoonlijk zou ik dat programma op de startpagina zetten, en de poppetjes achter een link….. Maar ja, ’t is net wat je belangrijk vindt.
@elrey ik denk eerder dat er door de linkse rakkers van allerlei onzin en oneliners wordt neergezet .Tenminste dat zie ik hier al meer als een jaar voor bij komen .Of ben ik ook een tokkie en klapvee die achter de geblondeerde leider aanloopt?
Dick, vooral blijven kijken. Ik wacht wel op jouw korte samenvatting. Momenteel lees ik de Stentor van vandaag.
Drama.
Op de startpagina de PVDA kun je onder ,,,zoeken,,, intikken wat je zoekt.
‘Kabinetsbeleid is asociaal’
ANP ? 28/02/11, 20:03 (VK)
Machiel de Graaf (links) en Job Cohen tijdens het verkiezingsdebat dat maandag in de Erasmus Universiteit in Rotterdam werd gehouden. © anp
ROTTERDAM – Het kabinetsbeleid is ‘onrechtvaardig, oneerlijk en ten dele asociaal’. Dat zei PvdA-leider Job Cohen vandaag in het verkiezingsdebat voor 1Vandaag.
Cohen viel in een debatje PVV-lijsttrekker voor de Eerste Kamer Machiel de Graaf aan op het sociale karakter van het kabinet, dat door de PVV gedoogd wordt. De Graaf counterde: ‘Dit is een sociaal kabinet, alleen al doordat we in tijden van crisis verantwoordelijkheid nemen. Er moet 18 miljard euro bezuinigd worden omdat minister Bos er een financieel rommeltje van maakte.’
Cohen verweet de PVV dat er bezuinigd wordt op de bijstand, op het passend onderwijs en dat er de beloften over meer agenten niet worden waargemaakt. De Graaf zei dat oud-minister Guusje ter Horst (PvdA) in het vorige kabinet 2500 agenten wegbezuinigde. ‘Ik ben blij dat ze nog werk hebben. De PVV is nu de Partij van de Arbeid, meneer Cohen.’
Bijstand
Over de toekomst van de bijstand wilde Cohen weten of De Graaf onlangs uitgelekte kabinetsplannen steunt. Het gaat om een conceptwetsvoorstel van staatssecretaris Paul de Krom (Sociale Zaken) waarin plannen staan voor mogelijke kortingen op de bijstandsuitkeringen van gezinnen waarin kinderen een baan hebben. Volgens Cohen kan dit deze gezinnen 600 tot 800 euro per maand schelen.
De Graaf daagde Cohen uit die rekensom naar hem te e-mailen omdat hij niet gelooft dat het om dergelijke bedragen gaat. ‘Verder kan ik erover zeggen dat het gaat om een voorstel, dat nog niet door de Kamer is gegaan. Ik zeg niet dat ik er afstand van neem, maar moet er nog naar kijken’, aldus de PVV’er.
——————-
Heb er nixxx van gezien, omdat ik al teveel van die circussen in mijn leven heb gezien. Maar dit lijkt me toch een serieuze beschouwing.
Dick, die mis ik niet. Maar een ‘Nieuwsuur’ van twee uur is wel erg zwaar voor mij. Wel interesante feitjes opgepikt. Ik had niet kunnen denken dat de revolutie in Egypte eigenlijk al drie jaar aan de gang was. En dat het communicatiemiddel toch de mobiele telefoon was en in mindere mate internet.
Haha drama, hang zelf ook graag in de wacht-modus. Maar wat dit programma betreft….de directrice heeft em al op Paolo de Leeuw gelust….vandaar dat ik hier weer ben 😉
@ bernard, je bent me net voor……PS vind het ook niet erg dat de tv hier op Paolo is gelust….wat ik wel heb gezien, vond ik in het algemeen erg interessant. Oa over de jonge bevolking in Noord-Afrika en de enorme hoeveelheden geld en de Zwitserse rol.
Dit was idd dé primeur, ook wat mij betreft
Je zou echter wel denken dat ze toch in die lange tijd een redelijke politieke partij uit de grond zouden kunnen stampen? Bedoel oud-Egypte en de Moslimbroederschap lijken klaar voor verkiezingen en dringen niet voor nixxx op snelle verkiezingen aan.
Zwolse, ik zal wel een andere pagina voor m’n neus krijgen bij het intikken van http://www.pvdaoverijssel.nl ;daar vind ik geen “zoeken”.:)
Je kunt al wel vast het volgende concluderen dat moslims net als wij snakken naar vrijheid en rechten en dat hier het wereldbeeld van Wilders ook hier weer niet klopt.
Idd, dat zei die hier (in Rotterdam) verfoeide Arabist oid ook letterlijk!
Arabieren en moslims? Zijn net echte mensen.
Eens, Drama. De nadruk ligt teveel op de poppetjes ipv de inhoud. Dat geldt overigens niet alleen voor de PvdA. Ook een aantal andere partijen maken er een zoekplaatje van.:(
Welke niet 😮
Drama.
Onder deze link staat rechts boven in zoek,als je daar intikt wat je zoekt moet het goed zijn.
http://nu.pvda.nl/home
Over de rol van telecombedrijven: D66: onderzoek afsluiten internet Egypte
Libië-flits-update: Op YouTube is een video opgedoken waarin de zoon van Kadhafi zijn aanhangers in Tripoli toeroept dat hij wapens voor ze gaat regelen. Bij Misrata wordt gevochten.
Ik wens iedereen woensdag veel wijsheid toe. Volg vooral je hart.
En discuseer er morgen nog weer even heftig op los. Kan morgen overdag niet meedoen ( plicht roept) maar zal morgenavond al jullie hersenspinsels weer even doornemen. Als mijn andere “plicht”niet te hard aan mij trekt.
home sweet home. Dank Zwolse:)
Voor de liefhebber: Straks om 24:00 uur zijn ze in Zwolle (Thorbeckegracht). D66 fietst 66 uur non-stop voor verandering
Drama.
Heb nog eens voor je gekeken maar onder deze link staat het hele provinciale programma voor Overijsel.
het is te downloaden in PDF bestand.
http://www.pvdaoverijssel.nl/content/4/Verkiezingsprogramma/
Drama.
Graag gedaan.;)
Rutte in zijn eentje bij Pauw en Witteman. (Maar je kunt niet op hem stemmen)
@Jaap
Ik heb het over dit soort onzin van rechterzijd?
?Er moet 18 miljard euro bezuinigd worden omdat minister Bos er een financieel rommeltje van maakte.? aldus Machiel de Graaf, PVV lijsttrekker voor de Eerste Kamer.
Deze economische (banken)crisis is niet veroorzaakt door Wouter Bos, maar door hebzucht, speculatie en gebrekkige controle. De ruimte om te ondernemen waar sommige partijen de mond van vol hebben waardoor minderheden hele samenlevingen ontwrichten. De financiële sector is een belangrijke werkgever (1 op de 16 arbeidskrachten in Nederland is hierin werkzaam) en van groot belang voor de stabiliteit van de economie. Als Bos niet had ingegrepen dan waren de gevolgen voor Nederland niet te overzien geweest.
De waarheid is dat de rekening die de jongere generaties nu gepresenteerd krijgen niet zozeer het gevolg is van de huidige economische crisis maar vooral een gevolg van het feit dat geen enkel kabinet een lange termijnbeleid heeft gevoerd om de gevolgen van de komende en voorzienbare vergrijzing op te vangen.
Tenslotte gaat het in de politiek altijd om de keuzes die worden gemaakt met betrekking tot de verdeling van schaarse middelen. Dit kabinet stelt mijns inziens de verkeerde prioriteiten daarbij en daarom stem ik tegen dit kabinet.
maar vooral een gevolg van het feit dat geen enkel kabinet een lange termijnbeleid heeft gevoerd om de gevolgen van de komende en voorzienbare vergrijzing op te vangen.
Nadruk op geen enkel kabinet. 😉
Reacties zijn gesloten.