Dit is een Politiek Log. Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.
Om iedereen tevreden te stellen is besloten een ‘Politiek Log’ op te starten. Daar kan een ieder zijn politieke pennenstreken, quotes en opmerkingen kwijt. De redactie probeert na ongeveer 250 reacties dit log van een vervolg ( Politiek Log 6 ) te voorzien. Ga gerust je gang!
Joehoeeeeeeeee
Sk?rp Derk:)
Net als Tjeenk Willink heb ik ook m’n conclusies al getrokken. Wat een vreselijk gel*l (gelal).
VVD-CDA__PVV heel goed voor Nederland 🙂 pak dat tuig en en onze economie maar eens aan PVDA zijn alleen maar zakkevullers links lullen recht vullen
@Binnenstad ; kun je hier ook uitleggen waarom VVD-CDA_Pvv goed voor Nederland zou zijn?
kijk om je heen !!!
*kijkt om zich heen* Ja en?
@Binnenstad; Ik bedoel uitleggen, waarom etc.
@Binnenstad 21.38: dat tuig? welk tuig? Wat bedoel je?
Heb jij ook op Wilders gestemd? Zo ja, laat hier horen waarom; meestal horen we hier alleen maar linkse geluiden.
Da’s nogal wiedus: rechts lullen en rechts vullen!;)
@Dame ; niet alles verklappen;)
Dat valt me ook op. Ik vraag me soms zelfs af of ze wel bestaan: beargumenteerde “rechtse geluiden”.:)
Nou moet ik wel zeggen dat ik hier ook weinig beargumenteerde “linkse geluiden” lees.
Vroege geluiden kennen we,
gouden geluiden,
uitdagende geluiden,
fluisterende flirtende geluiden,
gepoleisde goudomrande geluiden,
Zwolse geluiden,
grappige en droevige geluiden
Maar linkse en rechtse geluiden, klinken die aangenaam aanstekelijk of juist deerniswekkend bedroefd, hoopgevend liefdevol of demoniserend haatzaaiend?
Voor mij klinkt het allemaal populistisch generaliserend. Misschien kunnen we elk geluid stuk voor stuk genuanceerd beluisteren?
En af en toe eens
Pic = hand in eigen boezem 😉
Voor de hokjesdenkers. Kijk maar in welk hokje je dit wilt stoppen. Nee, ik hoef het niet te lezen. Gaat me om de quote zelf:
Ha die Bernard.:D
Wat zou hij toch aan zijn rechterhand hebben? Laatst hoorde ik het verhaal dat we het rechtsrijden in het verkeer aan Napoleon te danken hebben. Linksrijden was vroeger logischer, omdat je het zwaard in de rechterhand kon houden om je zo te verdedeigen tegen struikrovers.
Die struikrovers stonden ook toen al aan de rechter kant;)
Helemaal goed drama!
Ha die Bernard.:D Mag niet…da’s ‘Dubbele reactie gedetecteerd’
Toch Bernard 😀
Schoftentuig is het… nu en vrogger. Struikrovers, Napoleon etc etc.
Die @binnenstad laat hier een scheet en poept hier niet eens 😮
Hoop voor em dat ie zijn bestemming op tijd heeft bereikt 😮
Nou ja, de geur was weg toen ik binnenkwam.
Wij hebben daar een toilet voor, Dick.;D
Kijk een vandaag eens en hoor dan het hele verhaal, dit is selectief! ( lijkt de media wel 😮 )
Kijk een vandaag eens en hoor dan het hele verhaal, dit is selectief! ( lijkt de media wel 😮 )
Kijk een vandaag eens en hoor dan het hele verhaal, dit is selectief! ( lijkt de media wel 😮 )
oeps drie op een rij. Die APK beurt voor de side vandaag is dus niet helemaal gelukt
@ Dame, misschien @ binnenstad ook wel
Kan de beschavingsgraad moeilijk inschatten.
Gaat ut Derk of ben je gaan stotteren 😮
Rustig met die fles, Derk.;)
Maar wat bedoel je, quoten selectief? Ja, quoten is altijd selectief. Vind dat ik altijd veel te veel tekst quote. Dacht, ik beperk me eens tot 1 onderwerp uit een interview. Vond dat een verbetering van mezelf. Dan niet 🙁
😀
Nee zit helemaal niet aan de drank, zag het bericht gewoon niet verschijnen alleen die pijltjes die rond draaiden en er gebeurde niets
😮 Derk, je hebt toch niet gelijk een ip-ban? Da’s mij ook eens gebeurd na 3 posts/minuut.
Oeioei
Klinkt ernstig. Alleen pijltjes?;)
@ Derk, is PE helemaal naar Genemuiden gelopen. Met zijn vers aangeschafte portie 😮
Ze heeft meer gezegd, dick. ook dat ze begreep dat Wilders nu in NY wilde wezen was een leuk stukje hoor.
Ohja eerste recensie over de film van Wilders is er al bij GS heeft de volkskrant of joop die ook al?
😮 @binnenstad heeft het toch niet gehaald
Bericht door dick, op 11 september 2010 om 00:25
@ Derk, is PE helemaal naar Genemuiden gelopen. Met zijn vers aangeschafte portie
Laat hem maar lekker die aardapelen in Zwolle opeten. 😉
@ Derk, dat schreef ik
Dus Binnenstad was een vrouw? Ben ik toch meer bevooroordeeld dan ik dacht of dan ik wil zijn.
@ Derk, Heb ’t gelezen op de stijllozen. Ook die comedy over wel of niet of niet of wel aangifte tegen de onaantasbare schijnheilige BertB.
Maar ik vorm liever mijn eigen mening. Zeker als het overnemen van de stijlloze mening het alternatief is…..OMG >:(
Ik begreep dat ie ook “condooms met aardbeiensmaak” heeft. Misschien valt dat beter bij je in de smaak?
@ Derk, vandaag overigens wel lachen op Sargasso.nl incl. discipline/leger/kuddediermening-uitwisseling. Maar met respect.
We zullen het dit weekend wel zien dick, hebben we maandag weer wat te bepraten. 🙂
@ Dame, ik stond er ook een beetje van te kijken. Heeft die donderse @binnenstad ons mooi bij de veter. Maar op het www is lang niet alles wat het lijkt. Zo……nee, dat vertel ik niet 😉
:):):) Derk, PE-creatief met Opperdoes
Ben trouwens benieuwd over hoeveel % het gaat dat Wilders niet met de pers praat. Volgens hun 50%
Ben een beetje-erg Wilders moe.
Laten we positief blijven, Dick. Misschien is Binnenstad wel met een studie ter invulling van rechtse retoriek bezig en bestudeert hij nu de werken van Milton Friedman, Thorbecke of Frits Bolkenstein. Dan laat ie ons morgen een poepie ruiken.
Met die % is het toch vaak natte-vinger werk: skreeuw maar wat om interessant te lijken.
Bericht door Dame, op 11 september 2010 om 00:32
Laat hem maar lekker die aardapelen in Zwolle opeten
Ik begreep dat ie ook “condooms met aardbeiensmaak” heeft. Misschien valt dat beter bij je in de smaak?
Nouja Dame……………………. Wat moet ik nu met condooms met aardbeiensmaak?
@ Dame, Zou mooi zijn. Maar niet erg waarschijnlijk vrees ik. Denk dat ie dan eerst
nog moet http://www.vandale.nl -en 😮
Ik wil daar liever niet over nadenken Derk, als het jou om het even is…:o
@ Derk, las gister dat er ook condooms met verschillende smaken op alcoholische-basis zijn.
@ Dame, heb jij ook al zo’n beeldend voorstellingsvermogen?
Jazeker, Dick! Zie jij ze ook al voor je?:)
Is dit nou linkse humor?
Is dit trouwens niet het politiek log, waar we onze zure linkse recaties moeten achterlaten?:P
Ben nog naarstig naar een ander onderwerp aan het zoeken 😉 Die verschillende condooms en PE…nee.
Bij deze dan gedag het gaat u goed!
CDA wil OV privatiseren, Kamerlid Atsma toucheert 10 mille bij Arriva
Kamerlid: “Ik zit niet in commissie V&W”
Als lid van de Raad van Advies van vervoersbedrijf Arriva ontvangt CDA-Kamerlid Joop Atsma 10,000 euro per jaar. In hoeverre heeft deze betaalde nevenfunctie invloed op de voorstellen van de CDA-fractie? Is er sprake van belangenverstrengeling of betreft het gewoon binding met de samenleving?, schrijft VK-blogger Marcus Lucas
Prominent CDA-Kamerlid Joop Atsma ontvangt jaarlijks 10.000 euro voor het lidmaatschap van een adviescommissie van particulier OV-bedrijf Arriva.
VK-blogger Marcus Lucas schrijft:
De CDA-fractie is tegen het ontheffen van grote steden van de verplichting tot aanbesteding van hun openbaar vervoer. Die ontheffing biedt gemeentes – onder voorwaarden – de mogelijkheid om het openbaar vervoer uit te laten voeren door een gemeentelijk bedrijf, zoals RET, HTM en GVB.
De CDA-fractie omschrijft die bedrijven als ‘inefficiënt’ en wil dat al ons openbaar vervoer geprivatiseerd wordt. Reizigersvereniging Rover is juist blij dat het aanbesteden van het openbaar vervoer in de grote steden niet verplicht is: “voorkomt veel ellende.”
Vervoersbedrijf Arriva heeft een commercieel belang bij het schrappen van de ontheffing. Het bedrijf stapt naar de rechter tegen het besluit van de gemeente Amsterdam om het openbaar vervoer tot 2017 door het GVB te laten verzorgen. Volgens de wet mag de gemeente dit echter gewoon doen.
Hij stelde Kamerlid Joop Atsma vragen over mogelijke belangenverstrengeling. Die antwoordt:
Als een Kamerlid ergens in een bedrijf, vereniging of instelling een functie bekleedt of rol heeft, is het vanzelfsprekend dat hij of zij dit in volstrekte onafhankelijkheid doet. Iedereen maakt voor zichzelf die afweging.
Lees meer op VK-blog: 10.000 euro per jaar
Ben wel blij dat Derk deze meligheden nog onder ‘humor’ wil scharen. Maar wat mij betreft nu ook welterusten.
0.36 Dick is een beetje Wilders moe.Dat kan ook niet anders als je al jaren over iemand praat en hem zoveel aandacht geeft.De mooiste uitspraak vond ik gisteren in een reportage waarin ze Amerikanen vroegen met een foto in de hand of ze Wilders kenden.Ach zei iemand :dat is zo mooi van Amerika iedere gek mag hier komen:Trouwens het grote gros kon hem niet en iedereen zei eigenlijk waar bemoeit hij zich mee,hij woont hier niet eens.
Wichert, jammer. Gelukkig weet je wel beter.
Beter: al jaren over iemand praat. Asjeblieft zeg Wichert, nu doe je net of er in iemand leven nixxx anders is. Agut en als je nou niet beter zou weten 😉
Groeten, mensen. MOET de zon tegemoet. @ Koko, dikke tinne wordt um niet helaas. Andere keer en veel plezier…donders veel plezier.
Oew ff kijken naar Youp…vast wel iets dat op dit topic hoort. Tjonge wat was “Bob & Youp” goed deze week achterop de VARA-gids 😀
Ow Youp komt niet door de censuur 😮
@ Yoppuh, heerlijk verwoord weer! Vindt Wichert waarschijnlijk niet, want die vindt volgens mij dat je (desnoods met het schaamrood op je kaken) weg moet kijken als het over die man gaat. Met plaatselijke incidentjes werk het natuurlijk omgekeerd 😉
Dick 1 opmerking verkeerd begrijpen maakt schijnbaar bij jou al zoveel los .Jij weet hoe ik over Wilders denk maar ik mag toch wel vinden dat hij teveel aandacht krijgt daar is al die ellende mee begonnen.Dus wat jij suggereerd (desnoods met het schaamrood op je kaken)slaat helemaal nergens op.Ik verkleur alleen nog van jou foutieve reactie.
5e poging: maar ik geef niet gauw wat op: Youp MOET op WLZ. Dan maar later op bestemming 8)
Nog niet >:( ….pff kost wat tijd: Youp, eens kijken waar de WLZ-censuur-knip zit en dan écht weg!
Tjonge wat een job, die censuur-correctie. Maar zo MOET ie geplaatst worden 😮 Wat steelt die kale, kleinde, dikke *ikel met zijn lullige brilletje veel van mijn tijd >:(>:(>:( Maar: afmaken waar je aan begonnen bent 😀
=====
Tevens laatste poging. Tijd is echt op. Misschien wil Marleen em dan plaatsen?
Ongelooflijk! Na 5 pogingen ga ik Admin-Marleen vragen of ze YOUP wil posten….Lekkere dag mensen!
@ Wichert, had ook nog een reactie in de post van Youp die tot 5x toe geweigerd is. Iets van: “Wat vind jij dan de goede methode: wegkijken? Schaamrood vind ik ook schattig maar heb ik ook al lang niet meer.
Jou alternatief voor nieuwsfeiten belichten is dus “negeren”?
Had het er met Freddy E. al eens een paar keer over: “Op plaatselijk niveau lichten jullie wel alle kleine dingen uit. Vreemd dat die volksmenner dan maar gewoon zijn gang moet blijven gaan”.
Vind overigens wel dat hij in de media teveel ongenuanceerde aandacht krijgt. Vind sowieso dat er te ongenuanceerd en zonder feiten te checken ge-ohd wordt in de media. Voorbeeld is gister genoemd hier: het is niet eens een moskee en hij staat een eindje verderop. Was overigens ook nog in de herhaling bij P&W.
Velen (stijllozen en Telegraaf) lopen ook in polonaise achter hem aan. Maar de ellende is natuurlijk met de man zelf begonnen. Logisch dat ie nu (ground zero en kabinetsformatie-streken) zoveel aandacht krijgt. Heb ook vrienden en kennissen die op die lijst gestemd hebben. Tja, het zal wel 1 van de kenmerken van een populist zijn dat ie voortdurend alle aandacht ook met acties naar zich toe trekt.
Vind dus wel, dat je alle acties in de media (och en wat hier gebeurd is natuurlijk meer hobby) genuanceerd en met feiten gestaafd moet behandelen. Als je gaat uitsluiten (censureren) zijn de rapen gaar denk ik.
Mailen en wegwezen; doeiiii. Geniet van de mooie dag 8)
Dick, geduld is een schone zaak!
Klopt Dame, heb het ook wel eens getraind…bij voetbal bijvoorbeeld. Als wij als team weer eens veel beter waren en ik het als verdediger(t) van momenten moest hebben. Maar vind het toch teveel tijd kosten…geduld. Het is ook niet echt wat voor mij. Blijft zeker een schone zaak en lijkt me een heerlijk bezit. Daardoor kijk ik ook altijd met nog meer bewondering naar bijvoorbeeld mijn vader en vrouw-dick. Ach, je kunt niet alles hebben.
@ Joppuh, bedankt voor de eer van vanochtend op ’t algemene. Heb het hier wel tot zwetens toe moeilijk gehad met de “wel of niet censuurable-woorden” van Youp. Had em er op een gegeven moment (elke keer spamfilter) 5x op staan 😮 Zie nu dat WLZ-topper Marleen dit razendsnel gecorrigeerd heeft voor me. 1 mailtje was genoeg. Bedankt Marleen! En ik vind dat Youp’s bijdrage deze 2 Zwolse kwartiertjes ergenis meer dan waard was….
Martin Sommer, volgens mij sjef politiek bij VK, verwoordt het vreemde, licht bizarre formatieproces mild; maar treffend
Raak:
Hele andere visie over Ab….
Citaatje uit ’t stuk:
Zet die “C” maar op Marktplaats >:( Die “D” lijkt ook verdampt…en die “A”; hoezo App?l, aan wie?
Mooie plaat zeg, van vroeger Nederlans eigendom. Hoop dat de mensen toen een stuk toleranter en respectvoller waren als die snuiter die zich er vanavond meldt.
________
Helaas Dick, het maximale formaat, is al vaker aangegeven, is 470 pixels breed.
Redactie Weblog Zwolle
Jammer Admin, mijn plaat van NY trekt het log uit zijn verband 😮
Ben weg; laterrrrrrrrrr
Mooie plaat dick maar ik mis nog een paar torens die er 9 jaar geleden nog stonden en ook nog eens vol zaten met mensen.
Hoor net Wilders in NY “No mosque here”. Zijn Engels is zo abominabel, dat ik denk dat de vrees voor economische schade door een boycot van islamlanden of dat ons land een internationaal “pleefiguur” slaat zoals Bolkenstein ooit zei, zal meevallen.
Ik denk dat niemand zijn engels heeft kunnen verstaan.
Als we dat van tevoren hadden geweten, hadden we ons niet zo druk gemaakt. Of zou dat z’n truc zijn geweest? Dat hij zo toch heel verschrikkelijke dingen kon zeggen zonder dat Mark of Maxime boos konden worden. Sluw hoor.
@Dame. de man G.W is sluw. Maxime zegt dattie op persoonlijke titel spreekt in NY. Tjeenk W. zal a.s. ma gedoogd rechts z’n zegen geven. Gegeven de inhoud van die speech kan het CDA-congres Maxime alleen nog naar steunen; en wordt het CDA daarna uitgeleverd aan de luimen van G.W.
Ja, drama, dat is kennelijk wat 6.216.381 inwoners willen…
@ Blauwtje, op 11 september 2010 om 15:12; vertel mijn beste kerel/dame?
@ Dame
Door de ‘abobinamelheid’ van zij Engels zou je bijna vergeten hoe oubollig gebleekt en haatdragend zijn presentatie is. Lachmoment van de maand…gewoon lach? Nee, uitlachmoment uiteraard :D:D:D
G*dsammekraken, blauwtje…de hele plaat is verdampt >:(
Nog wel te zien op http://www.nos.nl …. gelukkig 8)
SGP constructief tegenover PVC-kabinet, mits…..
Partijleider Van der Staaij praat informeel met PVC-partijen
De SGP heeft aan de PVC-partijen aangegeven constructief tegenover hun coalitie te staan, mits het regeerakoord geen verslechteringen behelst rond de vrijheid van onderwijs, medische ethiek en de winkeltijdenwet.
Dat zegt partijleider Kees van der Staaij in een interview met het Nederlands Dagblad. Hij benadrukt dat er slechts informele gesprekken zijn geweest en dat daarin geen toezeggingen zijn gedaan. Van der Staaij:
Ik durf de stellingname ook wel aan, dat de SGP echt niet alle onderdelen van de achttien miljard aan bezuinigingen gaat steunen.
In het interview zegt de SGP-leider verder dat er bij zijn partij geen sprake is van ‘overmatig enthousiasme’ voor een PVC- coalitie, maar dat hij niet zo snel alternatieven ziet.
—-
PVC = ook wel Bruin-1
Had ik dit belangrijke bericht nu wel of niet geplaatst?
Eens met ‘kereltje P.’ Al is ‘moeten’ vaak een lastig werkwoord
Treffend verwoord zeg! Zo heb ik een beroeps-journalist het nog niet zien verwoorden.
Verwacht (nee, niet alleen ‘hoop’) een omslagpunt sinds gisteravond. Vele Nederlanders gaan met mij inzien: “Gaaaaap, dat anti, anti-verhaal kennen we nu wel….kom eens met iets opbouwends”….Wishfull-thinking idd, maar is de wens niet de vader van de gedachte?
Wat was Wim Brands weer goed, net met ‘Boeken’ 😀
Femke nu in Buitenhof. Hoef het niet te horen…..
Waarom heeft niemand het meer over het zeker sinds na WO-II hopeloos verzuilde Nederland? En ook de absolute uniekheid van NL daarin?
Verzuiling, waar?
– Media (omroepen, maar ook kranten)
– Onderwijs
– Zorg (bejaardenhuizen, zelfs ziekenhuizen, verzorgingstehuizen etc etc)
– Sportverenigingen (kijk eens naar de 12 amateurvoetbalverenigingen alleen in Zwolle)
– Kerken (die zich, denk ik, vooral daarmee zelf naar….De Filistijnen helpen)
– Tot op de dag van vandaag (Femke nu) onze politici: die maar links, rechtstroelala blijven polariseren.
Dan is er iemand die voortdurend over “samenwerking/binden en bij elkaar houden” praat….wordt ie in de maling genomen als theedrinker, boel bij elkaar houder.
Mijn conclusie: Het is nooit goed, zeker in NL niet, wij zijn een ultra-eigenwijs volk….verander dat maar eens. Ken nog een ultra-eigenwijs volk: De Engelsen…..Maar waarom hebben ze daar gewoon binnen een week een Kabinet? Daar wel…..
Wat moet Buitenhof toch met die Elsevier-columnist? Nu weer…>:(>:(
Tief op naar Snurkend NL.
Dat na Ronald Plasterk
Max Pam (niet altijd even goed, wel vaak humor)
En die vrouw met die elitaire naam
Dat was genieten, daarvoor zocht je een stil plek je op. Heb de gesproken columns zelfs wel eens nagelezen op het www.
Heb er nixxx van gezien en dat wil ik graag zo houden. Dan is een objectieve (heerlijk korte Tweet) toch net even genoeg.
Tweet van de dag
za 11 september 2010
Matig en mak verhaal van Geert Wilders. Hier gaat het CDA niet van schrikken, zijn leraren Engels en geschiedenis van vroeger wel denk ik.
Niels Roord
—–
Leve de amateur-journalistiek
😀
Ter inspiratie voor Maxime Verhagen en het CDA-congres.
1e couplet van Ballade van de katholiek van Anton van Duinkerken
Mooi Dame, wel lastig (ondoenlijk; lijkt het) om een machtswellustige hardnek en een klap-kudde (congres) te inspireren.
Clairy kreeg er dus toch een paar aansprekende volzinnen uit:
Uitstekend plan:
In plaats daarvan wil ze dat de oppositiepartijen zoveel mogelijk samenwerken. Om die reden bepleitte Halsema gezamenlijke initiatieven vanuit het parlement rond onder meer de kilometerheffing en de aanpak van aflossingsvrije hypotheken.
Dick. Het leek me wel goed om het historisch bewustzijn van het katholieke CDAdeel wat te prikkelen. Van Duinkerken behoort toch tot het katholiek cultureel erfgoed.
@ Dame, heb de laatste tijd gezocht in mijn geheugen naar Katholieke CDA-ers en wat ik er van vond. Ben blijven steken op ome Dries van Agt. Die als MP toch echt anders dacht als nu. Bijvoorbeeld over de Midden-Oosten kwestie.
Tuut Tuut Tuut Ruud Lubbers is ook Katholiek. Over zijn wilspelturige/domme gedrag de afgelopen maand zullen we het maar niet hebben: Doet zijn best voor kabinet, wat ie een paar dagen later torpedeert….Ruud was ook van “de affaire Lubbers (sexuele intimidatie)” en hij werd in verband gebracht met “belangenverstrengeling…de Lubbersjes waren geloof ik grote ondernemers”…..
Brrr Mij allemaal te manipuleerderig.
Voor de rest weet ik er te weinig van. En ik vind het eigenlijk goed zo. Ze bestaan staks 30 jaar en weet zeker niets meer van de KVP. Eigenlijk wel knap hoe ze de bloedgroepen Protestant (voornamelijk Gereformeerd volgens mij) en Katholiek samen hebben gekregen. Volgens mij met maar 1 doel: zoveel mogelijk stemmen, macht en status. Niet janken over andere insteek….meehuilen….meeklappen en bek houden verder.
Tja, bepaald niet mijn levenswijze.
BeeldBuisBode (hier ivm …. Sorry WLZ-ers ….het is een kopie maar ’t staat er écht …. bij een Katholieke uitzending nogwel 😮 Bij Brandpunt staat “Rat Verhagen”….en ut zijn niet mijn woorden 😉
Studio Sport (N1, 18:00)
– Wielrennen: Vuelta, samenvatting van de 15de etappe
– Turnen: Wereldbeker in Gent met Yuri van Gelder
– Volleybal: Nederland – Estland
– Hockey: WK-finale (v) Argentinië – Nederland
– Tennis: US Open
– Judo: WK in Japan
– Honkbal: Holland Series, Neptunus – Amsterdam
– Golf: KLM Open in Hilversum, slotdag
– Biljarten: Driebanden Masters
Studio Sport Eredivisie (N1, 19:00)
Met samenvattingen van:
– ADO Den Haag – De Graafschap
– FC Groningen – FC Utrecht
– NAC – Feyenoord
Nieuwsuur (N2, 22:00)
– Nieuws en sport
Brandpunt (N2, 22:15)
– Afghaanse tolken worden met de dood bedreigd
– Maxime Verhagen: een betrouwbare rat :D:D:D Hoewel ik zware bedenkingen bij “betrouwbaar” heb…Want: Hoe betrouwbaar was Klink’s weergave Maxime? :o:o:o
– Het geheim van Minnertsga
Studio voetbal (N1, 22:10)
Presentatie: Toine van Peperstraten
– Ronald Waterreus
– Jan Mulder—die van de overkill
– TC Twente-voorzitter Joop Munsterman
FILM: Road to Perdition (RTL7, 20:00)
De jaren 30 komen tot leven in dit gangsterdrama (2002, Sam Mendes) over vader (Tom Hanks) en zoon die op de vlucht slaan voor wraakzuchtige maffiabaas (Paul Newman). Mendes regisseerde eerder American Beauty en kan ook hier rekenen op een topcast en een puntgave cinematografie
***ATTENTE!***DOCU: Wilder, the Movie (N2, 20:20)
In de documentaire Wilders, the movie trachten de makers het fenomeen Wilders te doorgronden. Gesprekken met kiezers, partijgenoten en een onderzoek naar het verleden van Wilders
***ATTENTIE!***SERIE: Penoza (N3, 20:25)
Achtdelige polder-maffiaserie over Nederlandse onderwereld vertelt het verhaal van Carmen van Walraven-de Rue (Monic Hendrickx=FANTASTISCH GOEDE ACTRICE VOLGENS VROUW-DICK). Als haar man, een berucht drugsbaron, voor de ogen van hun zoon wordt geliquideerd, neemt ze een drastisch besluit
Carlo & Irene: Life 4 you (RTL4, 17:25)
– John de Mol, producent
– Marc Dik, presentator
– LA the Voices & Gordon, muziekgroep
Kunststof TV (N2, 17:40)
– Paul van Vliet, cabaretier
– Jon van Eerd, acteur
– Paul Curreri, singer-songwriter
Spuiten en slikken (N3, 22:10)
– Presentatrice Regina Romeijn
– DJ/acteur Geza Weisz
***ATTENTIE VOOR QM****Zo: Rayman (N1, 23:05)
– Henk Bres vertelt over het hoe en het waarom van zijn tatoeages
+++++MAG JE NIET MISSEN QM: DE PLAATJES VAN OME HENK+++++
– Echtscheidingsadvocaat Emma Kostense
– Tante Es ontvangt Lange Frans
Ochtendspits (morgen, N1, 07:00)
– Actualiteiten van omroep WNL
Kijkcijfer
Koefnoen (gisteren, Nederland 1, 21:30) kende met 1.128.000 kijkers een uitstekende start van het nieuwe seizoen. Niet gekeken? Wij raden u aan in ieder geval de rapservice even terug te kijken (‘Tjeenk, Tjeenk, Tjeenk!’).
Goed stuk zeg….maar het zal helaas niet gebeuren:
V-E-R-B-I-J-S-T-E-R-E-N-D-E docu! Die jongen heeft echt geprobeerd de zaak van beide kanten te belichten….het compleet negeren door lijst-Geert de (financiële) steun…en van wie…maar vooral: Het bewijs dat Geert het Midden-Oosten Probleem hier naar toe WIL nemen!
Respect en bewondering voor het geduld, de feiten, het doorzettingsvermogen en de kwaliteit van die VPRO-jongen :D:D:D
Natuurlijk ook voor de MOED van de VPRO jongen. Tjonge wat ongelooflijk dat velen juist de MOED prijzen bij Geert 😮 Welk risico loopt ons machtwellustelingetje nu helemaal?
O, nee, je ging nog kijken ook…dick???
Baaaaaahhhh, hoe minder geert hoe beter.
Ik ben benieuwd wanneer men in den haag eindelijk tot zaken komt, desnoods met die halve zool.
Eens:
Had ook niet verwacht dat ik het uit KON kijken. Maar door de eerlijkheid, het feitenmateriaal, de moed van die jongen, het geduld etc zat ik aan de bedrand genageld. Heb mezelf nieteens tijd gegund te pissen.
Owww en toen ie gedronken had, wat ie toen tegen die Nederlandse mevrouw zei. Die dat ook gewoon bevestigde!
Maar je hebt gelijk: Geert-moe.
Toch kan ik er niet overuit dat Max met het CHRISTENDEMOCRATISCH appel zijn ziel en zaligheid in Geert’s handen legt….
Mark begrijp ik wel redelijk. Hij wordt MP (belangrijk in een egocentrische partij). Mark (VVD) is bovendien electoraal zwaar bang voor em. Misschien is Max bang dat zijn CDA knapt als dit nixxx wordt?
Interessant onderwerp in NRC “opinie&debat”:
Alle populisten waren katholiek. Fortuyn, Wilders, Marijnissen en Roemer…….
Zeker…alleen ben ik de hoofdrolspeler stront en strontzat. Z’n maar Max onderhand ook wel, moe’k zeggen.
Het hoofdonderwerp van jouw post drama….daarentegen 😀
Voor de Katholieken pleiten echter de 12 wonderschone teksten van Thomas die ik in Steenwijk heb liggen.
Maar onderhand zeg….tjonge wat is de macht van de Katholieke kerk afgebrokkeld. Kan ook nog wel een anekdote over Zwolle vertellen.
Goh was Marijnissen ook Katholiek? Een Communistische Katholiek?
Ach (uit zeer betrouwbare bron gehoord, Sybe S die met hem studeerde) Pim was ook lid van ’t CPN.
Jammer dat Tante Ton (net) niet verdiend heeft in het rijtje te mogen 8)
Heerlijke mitsen…
@Dick. Thomas z’n stellingen vertegenwoordigen een stroming binnen de katholieke kerk, en hebben volgens mij niets met de Kerkelijke Macht te maken. Dat maakt het ook zo goed te verteren.
In 1977 was er de volgende zetelverdeling, in de aanloop naar het nog te vormen CDA: KVP 50, ARP en CHU elk 13. Dus 76 zetels. Toen was geluk heel gewoon….
En Lubbers en Van Mierlo: Jezuietenleerlingen.
Klinkt toch goed nu: Brandpunt van de Katholieken over…Ons Maxiempje 😀
@ drama, bedankt voor de nuttige post 22:27. Kan ik met een gerust geweten de teksten blijven koesteren 😉
🙂 Ja onze Hans, das waar ook. Hans van M. was een topperT 😀
Geweldig! 33 jaar geleden
:D:D:D
76:
Katholieken 50
Protestanten 26
Slimme actie, die fusie.
Ze gaan naar Oegstgeest bij Brandpunt 😮
Toch niet terug naar Oegstgeest?
LoL dick, je bent waarschijnlijk de enigste in heel nederland die het nog over Ton heeft:P
10 zetels..jahaaaa:D
enige?
Nog interessanter is de terugkeer van het antipapisme.
Antipapisme is van alle tijden. Van wanneer is deze terugkeer Dame?
Frits Wester verwacht niet dat de 2 CDA-dissidenten écht dwars blijven liggen. Bron: Giel op 3fm.
@ QM; voor jou gedaan: TON 😉
Ik zie een opleving sinds de afschuwelijke misbruikaffaire aan het licht is gekomen. Terecht dat de kerk onder het vuur komt te liggen, omdat het al te lang in de doofpot is gestopt. De kritiek gaat echter verder dan een aanval op de daders en hun beschermers en raakt alle priesters en gelovigen.
Ook de controverse tussen Verhagen en Klink werd in die termen (katholiek = resultaat; protestant = motieven) geduid, terwijl Verhagen toch nauwelijks een prototype van een katholiek genoemd kan worden. Nu bovenstaande stelling over populisten, die wellicht ooit katholiek zijn opgevoed, maar daar zelf al lang geleden afstand van hebben gedaan.
@ Drama, zat te denken aan Andriessen en vooral Van de Broek…die waren toch beiden Protestant? Geen Protest van hun hand tegen samenwerking met lijst-G.? (Kan de naam niet eens meer voluit typen, dan zie ik die beelden van die uitstekende docu van gisteravond weer voor me >:()
Opvallend, dacht dat V/d Broek het wel aardig had gedaan. Maar ja….nu zit dochterlief in de Koninklijke familie…..MOET JE JE DAN ANDERS GEDRAGEN?
Moet je jezelf dan verloochenen? Weet zeker dat bijvoorbeeld een SGP-er dat niet zo snel zal doen als……komtie…..een Jezuït.
dick, moet je me toch eens uitleggen waarom een mens, in de kracht van zijn jaren en bij z’n volle verstand, naar een docu van gw gaat kijken?
Je miste in ieder geval een uitstekende documentaire – stukje geschiedenis- op Canvas, over wallonïe…maar goed, volgende week deel 3.
@ QM, omdat G. in de belangstelling staat. Onze regering gaat aansturen en terecht de hoon en haat van miljoenen mensen over zich heen krijgt. Mijn vooroordelen zijn gisteravond HELAAS meer dan bevestigd!
Dat terwijl ik zo TEGEN vooroordelen ben.
Ow wat ben ik ook blij dat ik me niet door jouw getatoeerde held H.B. heb laten overhalen om om 1.00 uur zaterdagnacht een belletje live op de radio met G. te doen 😀
@ QM, ook interessant idd Wallonië/Vlamingen
– Waar ligt jou sympathie?
– Denk je dat ze écht uit elkaar gaan?
– Denk je dat ut goedkomt?
Het beroerde is, die mensen uit wallonïe zijn alle hoop kwijt…terwijl de streek an sich genoeg te bieden heeft.Al wat er nodig is is iemand die daar in belgïe nou eens strak de touwtjes in handen neemt en de boel eens flink opschoont, want gans het land gaat ten onder aan corruptie en mismanagement.Zo zonde toch.
En gewoon iedereen standaard frans/nederlands leren, is dat gezever ook voorbij.
Het is zoo flauw om af te geven op Henk, het is ook maar ‘nne mens onder de zon en je mag het misschien niet altijd met ‘m eens zijn, maar hij heeft een punt en zegt wel altijd waar het op staat.
De wereld is juist beter af met méér haagse humor.
Volgens mij ben ik het eens met je QM. Wij zijn veel met de bus naar Spanje geweest met Belgische bemanning. Kreeg ook best sympathie voor het standpunt van de Walen. Sprak overigens ook een enkele …vriendelijke doch wel ernstig verrechtse Vlamingen.
Dan slaat je sympathie wat eerder naar de andere kant door 😉
Hoe heet de Rowwen Heze ook alweer met
“‘T is een kwestie van geduld…..dat heel Holland Limburg praat” oid?
@ QM 8:49; heb je nog naar Raymann gekeken met Henk?
Hier ben ik wel zo flauw van QM. Het mag bij jullie in de buurt misschien geen gewoonte zijn (?)
Maar hier (Zwolle e.o.) doen we het verdeurie ons hele leven al hoor:
Geen prestatie dus maar standaard. Eg waar!
Ik heb raymann even opgespaard voor uitzending gemist…scheelt tijd
Hier word veel Niet gezegd, soms ook een verademing.
Pas nog op een buurtfeest, begint weer eentje van ‘ik was laatst in Lloret de mar’ …
dan ga ik maar ff koffie zetten, ik hoef het niet te weten.
SPREUK van de dag; Beledigingen zijn de argumenten van hen die ongelijk hebben.
aan die (overvolle) wand ermee, dick!:D
:D:D:D
Knap dat je dat kunt: ff een bakkie doen 😉
Gaat hangen: thanks!
====
Beledigingen zijn de argumenten van hen die ongelijk hebben.
====
—Oeps er komt net een collega met 2 GEWELDIG-Jantje moppen. Die je absoluut voor je moet zien 😉
Fokke & Sukke Verwoorden/verbeelden G, afgelopen zaterdag[/url]
Ongelooflijk! Waarom niet? Simpele (rechtse) meerderheid?
Kunnen we misschien afspreken dat we het hier niet meer over Wilders hebben. Ik heb de speech gezien in New York en het was lucht, gebakken lucht en dus onzin. Het zou ook mooi zijn als de media stopt met al die aandacht voor deze roeptoeter.
Oneens met afspraak.
De benadering van de media is idd ernstig hijgerig. Wij zijn echter amateurs die enkel kritisch de berichten in de media belichten.
Of je ’t nu leuk vindt of niet: hij gaat aan de touwtjes trekken in dit land….hij wil het zelfs 4 jaar volhouden.
Suikershow van belastinggeld Van onze verslaggevers
DEN HAAG.
Volgens de PVV is er met belastinggeld gestrooid om 550 gasten een Arabische maaltijd voor te schotelen, het Metropole Orkest te boeken en het Concertgebouw af te huren tijdens het ‘Nationale Suikerfeest’, wat werd uitgezonden door de publieke omroep.
Vrijdagavond kwam vanuit het concertgebouw in Amsterdam een speciale televisieshow, waar tal van artiesten optraden voor een groot gezelschap dat werd getrakteerd op Arabische lekkernijen. Het was de eerste keer dat er ter afsluiting van de ramadan een apart televisiespektakel gemaakt werd. De PVV heeft zich groen en geel geërgerd aan de uitzending.
“Deze geldsmijtorgie is kenmerkend voor de staatsomroep. Hilversum isoleert zich steeds verder van gewone mensen”, meent PVV-kamerlid Bosma. “In de grote steden kijkt men met angst en beven uit naar het Suikerfeest. Bioscopen veranderen in oorlogszones, de onveiligheid neemt toe. Maar in die realiteit is Hilversum niet geïnteresseerd.”
81.000 kijkers
Bosma wil opheldering van het ministerie van Onderwijs. Naar de uitzending keken slechts 81.000 mensen.
De NTR, de gefuseerde omroep die uit NPS, Teleac en RVU bestaat, deed de registratie van het feest. Een woordvoerder zegt dat alleen de registratie van het feest 125.000 euro heeft gekost, excl. de kosten van het feest.
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP en dit worden de toekomstige berichtgevingen.
Stadshagenees.
Dus jij bent bereid om te zwijgen en je hoofd dan ook maar om te draaien?
Lijkt mij hetzelfde als gedogen.
Gister een stukje heerlijk suikerFEEST op tv gezien!
Een nieuwe-Nederlander zong ultra goed….Jan Smitje. Er werd multiculti gedanst! Die mooie blonde meid leek op Isolde…
In Zwolle: Suikerfeest in de Kerk
In Dronten: Grootst aangekondigd met grote rode letters:
SUIKERFEEST IN DE MEERPAAL
—–
Tja, lekker belangrijk wat de TeleTroepToeTerT er van vindt. Ze vinden het vast jammer dat er helemaal geen incidentjes zijn geweest die ze tot TeleTroepToeTerige hoogte kunnen opblazen….
Als je die Sjuul Paradijsvogel bij elk bericht van hun denkt, Zwolse….krijg je vanzelf een meewarige glimlach om al die sukkels die voor die TeleTroepToeTerT betalen 😉
‘hij gaat aan de touwtjes trekken’ …hallooooo…dick, de kans is aanmerkelijk groter dat hij pim en theo achterna gaat. Dus stadshagenees: 100% gelijk.
Eens met Zwolse 10:31
Van rode schaamte gekleurde hoofd afwenden…..
@ QM, misschien. Hoop het niet, dat gun je toch niemand?
In dat geval moet je erger vrezen voor die troep die achter geert hangt en die die ‘zogenaamde grote leider’ totaal niet in de hand heeft…als pvv’ers de macht grijpen konden we die nu zo verfoeide moslims wel eens hard nodig hebben!!!8)
Klopt QM, dan is hun heeeeeeeeeeeeeeeelemaal ernstig veel persoonlijk-onrecht aangedaan…
Denk dat jij en ik ervaringsdeskundigen zijn in het dagelijks communiceren met veel PVV-ers.
Meer kinderen naar de psycholoog
In twee jaar tijd met is bezoek de helft toegenomen
De afgelopen twee jaar is het aantal kinderen onder de 18 dat een psycholoog bezoekt met de helft toegenomen.
De kinderen kampen vooral met ansgtklachten, gedragsproblemen en somberheid. Kindertherapeuten denken echter niet dat dit betekent dat meer kinderen problemen hebben. Zij zeggen dat eerder de ‘betrokkenheid en bezorgdheid’ van ouders is toegenomen, aldus de Volkskrant. Bovendien is de drempel verlaagd om professionele hulp te zoeken. De toename past in het algemene beeld. Ook volwassenen zoeken vaker hulp, alleen is bij hen de toename kleiner.
Lees meer in de Volkskrant.
Wilders is op lange termijn totaal niet relevant in onze geschiedenis. Dit nieuwe kabinet gaat vermoedelijk maart volgend jaar niet eens halen. Is gedoemd te mislukken. De beste man kan zich op enig moment niet beheersen en dan is het einde van dit minderheidsgedrocht daar……Laat maar gaan dus. En hij hoeft niet bang te zijn dat hem wat overkomt, alle moslims die ik spreek lachen zich helemaal gek om die dwaas, hij wordt totaal niet serieus genomen en dat is meer dan terecht.
@ Stadshagenees, meen het oprecht! Heb het bericht boven jouw post niet voor nixxx op het politieke log geplaatst!
Vorige week gelezen wat ik schreef over dat Turkse meisje van 10 die nachtmerries had gehad dat Geert haar het land uit wou zetten?
Een treffend voorbeeld is een fragment uit de doco van Geert gisteravond.
Kinderen van amper 4/5 jaar konden van een foto van Geert al een difinitie geven wie en wat hij was.
@ Admin, bedankt voor 13 september 2010 om 10:33
Weet je ook waarop ie bleef steken, zodat ik er volgende keer rekening mee kan houden?
Verschil is; geert krijgt om zijn angsten te bezweren een bups beveiliging toegewezen en godweetwatnietmeer, kost meer dan een uitzending suikerfeest op tv maar dáár hoor je bosma of hoe dat ding ook heet niet over.
Dat Turkse meisje mag het zich uitzoeken… zo gaat dat.
:D:D:D
Idd was dat moment misschien nog wel treffender Zwolse!
Ook om te zien hoe goed Geert kan acteren wil ik via deze onsympatieke weg, nogmaals de docu aanbevelen!
De beveiliging van Geert kost maar ruim 2 miljoen euro per jaar,deelname in gemeenteraden zonder daadwerkelijk mee te doen ook een leuke duit.aanpassingen van het regerings gebouw voor de PVV een aardig zakcentje.
Ach ja met een aanhang die dit allemaal super en geweldig vinden,gaat Nederland een gezellige tijd tegemoet.
Maar uh Zwolse, we laten ons er 1. niet onder krijgen 2. ons humeur er niet door vergallen!
Goede docu over Geert Wilders gisteren. Geert had in 2001, toen hij nog tot de rechtervleugel van de VVD behoorde, nog géén enkel probleem met de Islam die hij destijds nog omschreef als een godsdienst als alle andere.
Na 2001 werd dezelfde godsdienst zijn vehikel om zijn aflopende politieke carriëre een boost te geven. Daarbij dankbaar profiterend van het wijdverbreide gevoel van machteloosheid in de Nederlandse samenleving, die feitelijk een resultante zijn van het vervangen van de verzorgingsstaat door het Angelsaksisch model.
Wilders lijdt aan dadendrang volgens een oud-partijgenoot, wordt financieel gesteund door een morbide gezelschap met op z’n zachtst gezegd een tikkeltje verstoord wereldbeeld en zet maatschappelijke onvrede om in maatschappelijke onverdraagzaamheid louter en alleen voor de eigen politieke ambitie.
Het gaat niet om links of rechts. Het hoort te gaan om de mens. Géén mens heeft belang bij dat islamofobie het belangrijkste punt op de bestuurlijke en maatschappelijke agenda wordt. Het gaat toch om goede zorg, onderwijs, werkgelegenheid, veiligheid?!
En laat nu net de partij die het hardst pleit voor verdere bezuinigingen hierop de grote winnaar van de verkiezingen zijn. De VVD en de rechtervleugel van het CDA breken de verzorgingsstaat ondertussen verder af en hebben er alle baat bij dat de getroffenen de moslims tot zondebok hebben verklaard.
De één ziet zijn kans schoon om de laatste fundamenten van de verzorgingstaat op te blazen (versoepeling ontslagrecht, kortere WW-uitkeringen, sociale mobiliteit beperken) en wordt daardoor in de gelegenheid gesteld door de ander die de aandacht van de massa focussed op een waanbeeld van Islam-overheersing. Terwijl de derde tot het laatst toe wil vastklampen aan het pluche.
Nederland, wilt u totale vrije markt? Dan krijgt u totale vrije markt als u niet eerder wakker wordt…
DIck, wat jij zegt over Moslim-kinderen en hun angst voor Wilders is zeer ernstig. Ik wil er wel een kanttekening bij maken en dat is dat 8,5 miljoen!!! kiezers NIET op Wilders hebben gestemd. Die mensen laten het nooit gebeuren dat deze man het echt voor het zeggen krijgt en ik hoop dat de oppositie-partijen die mening scherp en hard gaat vertegenwoordigen in de Tweede Kamer, want in dat soort debatten valt Wilders vroeg of laat door de mand. En ik wil de gezichten van de Wilders-stemmers weleens zien als ze hun eerste loonstrookje onder ogen krijgen, wanneer de eerste bezuinigingen zijn doorgevoerd, met gedoogsteun van de PVV. En nog even iets anders; Ik heb met mezelf afgesproken dat ik me niet langer bang laat maken door die blonde clown! Hij kan mijn rug op! Het is allemaal gezwam, meer niet.
:D:D:D Tjonge wat heb ik lang op de El-mening inzake Geert zitten wachten. (Oprecht, geen ironie!). Helemaal eens en goed dingen aangestipt die wij nog vergeten waren! Heb net overigens een digitale handtekening gezet op een petitie.
@ Stadshagenees….
volgens mij is het al gebeurd:
CDA-VVD-lijst Geert met event.gedoogsteun van (hoe bedenk je het!) SGP hebben een behoorlijke meerderheid in de 2e Kamer. 1e Kamer volgt voorjaar 2011.
We stonden erbij en keken erna!
Gezicht loonstrookje-bekijkers? Klopt maar dan zit die joker er wel….misschien wel 4 jaar?
@ Stadshagenees: Dat laaste ben ik absoluut met je eens!!
Bang laat maken?
Ieder nadeel heP ook zijn voordeel…..ANGST is de slechtste raadgever:
Opstaan en met woorden tegen de verhufteriging strijden Stadshagenees, lijkt me de enige oplossing.
@stadshagenees
Toch is het zorgelijk dat de VVD en de PVV op 9 juni de grote winnaars waren van de verkiezingen…
De andere fractieleiders zijn te keurig om de populistische en polariserende verkeerde beeldvorming door met name VVD en PVV te kunnen weerleggen.
Trek Rutten eens in discussies over de woonsubsidie voor de allerrijksten, trek Wilders eens in een discussie over zijn streven om Vlaanderen bij Nederland te laten aansluiten.
@ Stadshagenees. Deze man is wat hoogs bij de VK dit is idd ook een oplossing
Vrees dat je gelijk hebt El: Te keurig….is toch Te treurig voor woorden!
Neem de media (vooral RTL en de TeleTroepT*eterT) wel kwalijk dat de sturing in de vele debatten (ook interviews in kranten) ernstig éénzijdig was!
Waarom moet RTL altijd een show maken van verkiezingsdebatten?
Niet alleen voor de kijkcijfers OOK (volgens mij) om de kijker te beïnvloeden.
Waarom stelt de TeleTroepToeT*rT altijd suggestieve vragen? En drukt men het antwoord gewoon niet af als het ze niet bevalt?
te keurig? Roemer kan prima verwoorden wat zijn kiezer wil horen. De rest (PvdA, D66 en GL) zit er het ene moment voor zich zelf; dan zgn weer “gezamenlijk” tegen de rest….
Als deze “progressieven” zich niet gaan verenigen in één partij, wordt het nooit wat.
drama; zo heeft Roemer dat ook gezegd, ja…maar luisteren, ho maar.
Het is toch allemaal eigenbelang van die partij’tjes.
El rey; en toch blijf ik die zogenaamde vrije markt assocïeren met wat er in the UK gebeurde.Het spoor werd er geprivatiseerd, en men moest kostte wat kostte op tijd rijden.Wat gebeurde er; een vrouw raakte onder een trein en werd overreden, maar er was geen tijd de overblijfselen op te ruimen, dus reden andere treinen – op tijd dat wel- er ook nog een paar keer overheen.
Vrije markt is dus per definitie géén vooruitgang, dat zie je ook bij aanbestedingen van gemeentes.
@ Drama, de rest = niet alleen PvdA, D66 en GL (met SP) maar ook SGP, Pvdd, CU (mag je ook een progressief geluid van verwachten, net als van Thieme).
Ben zeker ook voor een progressieve partij. Wouter Bos begon er al meer dan een jaar geleden over….maar waarom nu zo snel mogelijk?
Schemaatje….voorjaar 2011? Hopen dat D’66 dan ook mee wil want ik blijf bij mijn mening: D’66 is soms rechts soms links.
En CU ook bij de progressieven? Misschien kan John van Boven daar wat over zeggen?
Tjeenk Willink: Opstelten moet verder met rechts
»
Tjeenk Willink op paleis Huis ten Bosch
ANP Toegevoegd: maandag 13 sep 2010, 11:05
Update: maandag 13 sep 2010, 11:50
De onderhandelingen over een coalitie van VVD en CDA met gedoogsteun van PVV gaan door. Informateur Tjeenk Willink heeft koningin Beatrix geadviseerd om Opstelten te vragen zijn onderzoek naar een rechts kabinet voort te zetten. Dit staat in zijn eindverslag.
Tjeenk Willink geeft straks een persconferentie om zijn conclusies toe te lichten.
Deze persconferentie wordt live uitgezonden op Nederland 1 en Politiek24 en te horen is op Radio 1.Het exacte tijdstip van de persconferentie is nog niet bekend, maar is waarschijnlijk aan het begin van de middag.
De koningin vroeg de vicepresident van de Raad van State vorige week te onderzoeken of een rechtse samenwerking nu w?l mogelijk is. Een paar dagen eerder waren de onderhandelingen mislukt over een minderheidskabinet van VVD en CDA, met gedoogsteun van de PVV.
PVV-leider Wilders had geen vertrouwen in de steun van de CDA-fractie. Hij eiste garanties, die CDA-fractievoorzitter Verhagen niet kon geven.
Na het vertrek van Klink, een van de belangrijkste tegenstanders tegen samenwerking met de PVV, veranderde Wilders van mening. Hij “had er een nachtje over geslapen” en wilde weer om tafel gaan zitten.
Lees hier een complete overzicht van de formatie, die op 10 juni begon.
Waarschijnlijkheid
De koningin vroeg Tjeenk Willink echter toch te onderzoeken of “een redelijke mate van waarschijnlijkheid” was dat de drie partijen eruit zouden komen.
Tjeenk Willink sprak met alle fractievoorzitters en Rutte, Verhagen en Wilders maakten duidelijk dat ze er geloof in hadden.
Als Tjeenk Willink straks met een positief oordeel komt, worden de gesprekken tussen de partijen hervat. Mogelijk zal de VVD’er Opstelten opnieuw worden aangesteld als informateur.
@ Taalpurist: zou jij beide woorden koppelen, middels een -, of zou je het verbindend laten staan?
vicepresident
Haha er wordt hier gevraagd of het wat overtuigender mag:
Nee, ze zullen zeggen: “we hebben er gezamenlijke weinig vertrouwen in, maar we willen macht en gedogen dat Geert aan de touwtjes trekt”
PRUTSERS!
@dick & drama
Het streven naar harmonie is wellicht een utopie. Bijvoorbeeld John Gray geeft in ‘Straw dogs’ ook een uitstekende uiteenzetting over het ongebreidelde en ongefundeerde optimisme na de val van de Muur.
Ik denk dat in een democratie en in een tolerante samenleving ook verschillende geluiden naast elkaar moeten kunnen bestaan.
Het gaat niet zozeer om het overtuigen van de vertolkers van een ander geluid, maar om het overtuigen van de meerderheid van het eigen geluid.
Cohen, Halsema en Pechtold missen momenteel de aansluiting op hetgeen bij het merendeel van het electoraat speelt. Waar Rutten en Wilders respectievelijk profiteren van de angst voor vermindering van het besteedbaar inkomen (tornen aan de hypotheekrenteaftrek) en het groeiende gevoel(!) van onveiligheid.
De fractieleiders van CDA, CU en SGP laat ik even buiten beschouwing omdat voor hun achterban kerk en staat niet gescheiden zijn.
Roemer spreekt duidelijke taal (“u wilt de zuurverdiende centen van Henk en Ingrid doorschuiven naar de villasubsidie van Frederik Jan van hier tot ginder” en “terwijl de economie zich hersteld geeft u geen water en liefde maar komt u met een snoeischaar”) maar is een relatieve nieuwkomer, die weliswaar een dramatisch verlies van de SP voorkwam, maar die naar mijn mening de uitstraling heeft van een teddybeer en nog veel te lief is.
Nederland is als exportland en onderdeel van een geglobaliseerde wereldeconomie onderhevig aan een dynamiek die steeds minder stuurbaar is voor nationale overheden. De vraag is echter of economische schokken voldoende aanleiding geven voor een structurele reorganisatie van onze samenleving. Moeten Nederlandse waarden als tolerantie en solidariteit nu maar zo worden losgelaten?
Naar mijn mening niet. Helaas echter trekt de overheid zich steeds verder terug en worden bedrijven en huishoudens aan zichzelf over gelaten. De periode na de Twee Wereldoorlog is in mijn ogen de ware Gouden Eeuw van Nederland geweest waarin zowel welzijn als welvaart gigantisch zijn toegenomen. Het combineerde ruimte om te ondernemen met een sociaal vangnet waarop mensen een beroep konden doen.
Tenslotte wat de rol van de media betreft, bemerk ik dat objectiviteit en onderzoeksjournalistiek steeds verder zoek raakt of sluit de media daarmee juist aan op de huidige tijdsgeest van consumentisme waarin mensen nu en direct hun behoeften willen bevredigen?
Wellicht idd El, toch hoop ik oprecht dat ze het gaan proberen! Van de week die 3 boys (van PvdA, SP en GL): vol goede moed.
@dick en drama;
vond deze politieke spreuk; -in ’t engels-;
A succesful man is one who can lay a firm foundation with the bricks others have thrown at him
;D;D;D
Eens
Je noemt expres SP niet; terecht denk ik…..maar SP zal NOOIT wat te vertellen krijgen zo lang ze door rechtsdraaiend-NL als te extreem worden weggezet. Dus in elk geval voor de 1.000.000 SP stemmers geldt: proberen! Eens over uitstraling Roemer overigens.
Door zijn uitstraling komt zijn boodschap minder over. Misschien moet sjek de Vries daar eens aan gaan werken, of Kaj….150 Euri per uur natuurlijk, we hebben ’t wel over marktwerking 😉
Eens, zwaar eens met
Maar ik vrees dat ze tijd-, geld- en abonneegebrek hebben. Zag in de VARA-gids een Vrij Nederland-aanbieding….die nemen volgens mij nog wel de tijd voor onderzoeksjournalistiek?
@questionmaster
Ken Loach verfilmde met ‘The navigators’ uitstekende sociale impact van de privatisering van het Britse spoor. ‘Ae fond kiss’ is ook zo’n meesterwerk over vooroordelen ten aanzien van de liefde tussen twee mensen met een verschillende achtergrond.
Vrije markt wordt ook verkeerd voorgesteld want hoe vrij is een markt waarop kartels en landen als China opereren? Het is ook niet zozeer het grootbedrijf maar vooraleer het MKB dat een positieve bijdrage levert aan de samenleving door de regionale gebondenheid en sociaal werkgeverschap.
En…www.Sargasso.nl volgens mij nog vrijwilligers ook!
Heb dit bericht hier gister ook ingekopieerd (van Joop .nl). Maar wat ERNSTIG!
@ QM; steniging
😮
dick.. in die spreuk staan die stenen symbool voor tegenslag…tegenwerking zogezegd.:o
Dick, waar kan ik die petitie vinden? Ik teken hem namelijk van harte!
Begrijp ut QM 😉 Moest ook ff aan de Sigmund van afgelopen weekend denken 😮
Proletocratie Woord van het jaar?
@ Stadshagenees http://www.nietnamensons.nl
@dick
Kranten hebben het zwaar sinds de opkomst van het nieuws via de digitale snelweg. Deze ontwikkeling valt ook niet meer om te keren.
Dat laat onverlet dat mensen de keuze hebben om een papegaai te worden of een eigen geluid te kwetteren.
Helaas hebben zeker jonge gezinnen tegenwoordig steeds minder vrije tijd om een gefundeerde mening te vormen door een tijd-ruimte problematiek (kijk eens naar de daily urban systems) en alle do’s die met name door sociale druk tegenwoordig hun leven beheersen.
Het lijkt op een rat race die feitelijk tot een perpetuum mobile is verworden: meer middelen > meer consumeren > meer middelen > meer consumeren…
Het vereist een hoge mate van onafhankelijkheid van mensen om zich te ontworstelen aan dat ‘altijd maar meer’ willen al gaat dat niet in alle gevallen op.
Persoonlijk ben ik van mening dat ‘het tweeverdienermodel’ weliswaar meer ontwikkelingsmogelijkheden voor man en vrouw met zich heeft meegebracht maar dat deze ‘vrijheid’ toch weer enigszins wordt ingeperkt door de toegenomen kosten van levensonderhoud. Een gemiddeld huishouden met een eenverdiener had in 1975 een hoger besteedbaar inkomen dan gemiddeld huishouden met tweeverdieners tegenwoordig.
Zelf vind ik welzijn belangrijker dan welvaart. Op een gegeven moment kun je ook tevreden zijn en je handen dichtknijpen dat je wiegje in Nederland stond. Helaas zijn er toch nog een hoop ontevreden mensen die vergeten dat je uiteindelijk beter zelf aan de knoppen kunt draaien dan de utopie te hebben dat anderen (waaronder politici) dat wel voor je doen.
@Questionmaster
Mooie spreuk! Geworpen stenen kun je ook zien als gratis feedback die ofwel leiden tot een persoonlijke herbezinning dan wel het voortgaan op de ingeslagen weg.
Typerend trouwens dat de meerderheid van de Tweede Kamer (de besluitvormende macht in het huis van Thorbecke) zomaar instemt met de wens van het demissionaire kabinet om geen algemene beschouwingen te houden omdat Balkenende nog steeds geen staatsman is terwijl er eerder is afgesproken dat het demissionair kabinet geen nieuw beleid zou ontwikkelen!!!!
@El rey; ik beken, hij is niet van mezelf, maar in het engels.
Om een of andere onduidelijke reden krijg ik steeds friendship invites van amerikaanse makelaars, en iemand stuurde die toepasselijke spreuk mee, vandaar.
Ehhh, friendship- invites via youtube;D
Goeie vraag…maar het betreft die kabouter van Dat ex-model 😮
Oeps QM, zou Obama het nu serieus lastig krijgen met die machtsgeylerts?
De waarheid mag weer eens geschreven worden
Hoop wel dat kwetteren een lager niveau is dan Twitteren 😮
Petitie ook ondertekend. Las ook weer wat reacties van verdwaalde rechtse rakkers. Kennelijk symptomatisch die brallerige, puberale, hautaine geluidjes.
Welzijn = voor mij ook veel belangrijker dan Welvaart.
Vind dit een goed punt
Probeer niet bevooroordeeld te zijn….maar was onder de indruk van een hele goede discussie op radio 1 tussen Femke en….van der Staay…Ook over dit
De norm lijkt soms wel of je PERSE met z’n 2-en MOET werken. Tenminste dat proberen banken/media/politiek je wijs te maken
😉
@Dick; Getekend!
Mooie spreuk van QM idd mooie uitleg ook El
Volgens mij is dat namelijk inherent aan een demissionair Kabinet 😮
@dick
Ben ook blij dat weblog een politiek log heeft aangemaakt want de discussie over ‘on-‘ of ‘off-topic’ was voor mij een reden om weblog ff een tijdje niet te bezoeken.
Twitteren is niet mijn ding: ofwel niet onderbouwde stellingen ofwel een ‘lief dagboek ik was om 14.00 daar verhaaltjes’. Doe mij maar blogs.
:D:D:D
Eetze.
Met beide stellingen eens El Rey…grappig hoor tekst zo kort mogelijk…volgen en gevolgd worden: maar hoe stel worden de teksten populair/populistisch?
Hoop wel dat iemand Tjeenk straks bij de persconferentie vraagt:
“Verwacht u nog dat de vele tegenstanders van dit Kabine, binnen CDA en VVD, voor problemen/uitdagingen kunnen zorgen”?
Hoe kon je die petitie tekenen dan…voor zover ik kon zien zat ‘ie op slot
@dick
Ik betwijfel in hoeverre dat ’tweeverdienersmodel’ wel een welbewuste en gemaakte keuze van mensen is.
De kosten van levensonderhoud zijn ondanks de komst van de euro en de vrije markt (van beide werd voorgesteld dat de consument hiervan zou profiteren) alleen maar gestegen. Onder andere omdat onder invloed van de machtige bouw- en bankenlobby een woningmarktvoorziening is getroffen (hypotheekrenteaftrek) waardoor exorbitante prijsstijgingen plaats konden vinden.
Daarnaast is door de media altijd een beeld neergezet van het Nederlands huishouden 2.0 waar ieder bezig is met z’n eigen ontwikkeling en leven en toch heel gelukkig is. Allemaal een leuke baan en heel veel diploma’s, je kent die shit wel die ofwel via postbus 51 danwel via de Viva over de massa werd uitgestort.
De realiteit is dat er bepaalde krachten op de achtergrond het ’tweeverdienermodel’ gestimuleerd hebben ofwel omdat zij daar financieel baat bij hebben (bob de bouwers en de bankiers) danwel dat dit geheel correct is (emancipatie van de vrouw en de arbeidende klasse).
Dat laat echter onverlet dat je zelf uiteindelijk een eigen optimum kunt kiezen op de schaal tussen welzijn en welvaart. Dat is best lastig voor veel mensen aangezien in onze samenleving de normen en waarden sterk onderhevig zijn aan de drijfveren naar meer macht, meer status en meer rijkdom. Kijk voor het laatste maar eens naar het TV-aanbod op de commerciële netten.
Het helpt heel erg als men zich af en toe even bedenkt wat men nu werkelijk aan het eind van zijn leven bereikt wil hebben.
Mijn insteek van één grote partij ter progressieve zijde is puur gericht op het aantal stemmen in de tweede kamer. Zolang VVD en PVV blijven bestaan zul je met PvdA, D66, GL en SP samen de grootste partij worden.
@QM; je kan dat slotje gewoon van links naar rechts verschuiven, door er met je muis op te gaan staan en je linkermuisknop ingedrukt te houden. Komt vast goed 😀
@dick
Ik hoop dat iemand eens vraagt of het normaal is dat men steeds meer belasting moet betalen terwijl men er steeds minder voor terug krijgt (bezuinigingen door een terugtrekkende overheid).
Wordt strontziek van dat boekhoudkundige gelul dat er bezuinigd moet worden. We hebben de hoogste arbeidsparticipatiegraad van Europa en behoren tot de meest welvarende landen ter wereld. Is het dan normaal om te bezuinigen op onderwijs, zorg, veiligheid en het sociale vangnet omdat we de dupe zijn geworden van een gecorrumpeerde bankensector en onderwijl nog steeds wel centjes hebben om door te gaan met geldverslindende projecten als de JSF?
Wilders zelf kan ook al 2 miljoen aan bezuinigingen voor Henk en Ingrid vermijden door net als Hirsi Ali te verhuizen naar de VS en in een zionistische, conservatieve, rechtse denktank sprookjes te gaan vertellen over de verovering van de aarde door moslims (i.p.v. aliens) en foutjes te gaan zoeken in de IPPC-rapporten om te ontkennen dat de mens invloed heeft op het klimaat.
@dick
Om misverstanden te vermijden: ik heb geen probleem met een progressief belastingstelsel totdat met de middelen die dit oplevert louter conservatieve keuzes worden gemaakt waardoor het geld niet meer terecht komt bij de mensen die het echt nodig hebben.
@ QM, ja dat slot is volgens mij hun laatste stap om je gegevens door te sturen….beetje vaag idd
Een slot als toegang 😉
Wederom eens El…
is ongetwijfeld uit hebzucht geboren. Misschien kan een ouder iemand dan ons (30-ers ;)) daar wat over zeggen?
Eens Drama
Maar dan heb je D’66 wel nodig! Ze schuren echt ook nog met veel standpunten tegen VVD aan.
@ El, zouden ze ons als duo-vragenstellerts geen (desnoods als stagair) leerplekkie van 2 Zwolse kwartiertjes gunnen als die hmmmmm (hou je in modus….) Opstelten—ook van de Knip in Stadshagen—
Het Kabinet presenteert?
Natuurlijk voor het ultramoderne en snelle medium http://www.weblogzwolle.nl: daar moet toch een accreditatie in zitten?
Hier gaat het idd om
D66 is dan ook geen partij meer. Uiteindelijk “moeten” we naar een twee- of driepartijenstelsel (beetje UK-model). Daar was de nieuwe regering binnen een week voor elkaar.
@dick
Een mooi boek over de (Britse) samenleving van deze tijd ‘De Prendergast Road Kronieken’ van Sarah May wat ook een aardig referentiekader oplevert voor het Nederlandse tweeverdienermodel.
Het grappige is dat May duidelijk maakt dat na het vervallen van de klassemaatschappij veel mensen alleen maar bezig zijn geweest met het beklimmen van de sociale ladder. Alleen waarheen weten velen niet. Ze veranderen zelf niet. Alleen de omgeving verandert en dus de eisen die vanuit de omgeving aan de mensen worden gesteld.
Ik vond het een heel leuk boek.
Wat het vragen stellen betreft, zou het natuurlijk een mooie gelegenheid zijn om wat zaken bloot te leggen waardoor de kiezer zijn eigen mening kan opmaken. Echter je hebt gisteren in de docu (Wilders) en in de verkiezingscampagne (Rutten) gezien dat rechts geen antwoord geeft. Moet er overigens niet aan denken dat dit kabinet de volledige rit (4 jaar) uitzit want zo instabiel vind ik de nieuwe coalitie niet (de 3 beseffen dat ze op elkaar zijn aangewezen).
@ drma, terwijl ze ook stronteigenwijs zijn daar aan de overkant van t’plasje. Alleen kennen ze er geen doorgeschoten verzuiling in alle gelederen van de maatschappij.
Sneu voor die gevallen “a”.
@drama
Aan een 2 of 3 partijenstelsel zoals in de UK of in de USA kleven ook grote nadelen. Het doet ook geen recht aan de diversiteit van de samenleving en complexiteit van problemen. Vaak zie je dat het ene kabinet dan afbreekt wat het andere heeft opgebouwd waardoor een land feitelijk tot stilstand komt.
Precies
Maar je hoeft toch niet blind en in de polonaise met de tijdsgeest en de omgeving mee te veranderen?
Je kunt toch ook wel eens tevreden zijn met wat je hebt en nadenken voor je ergens aan begint? Nadenken over huisje, boompje, beestje bijvoorbeeld?
—-
Mark en Geert (Max misschien ook) zijn Neo-Liberalen; die denken over dit soort zaken anders.
@drama
D66 en GL zijn mij beiden iets teveel VVD-light.
98% van de leden van D66 heeft een hogere opleiding (= niet direct gelijk aan hoger IQ) en heeft een kosmopolitisch wereldbeeld wat aansluiting van het bestuurlijk kader op de samenleving mijns inziens toch wel in de weg staat.
GL doet mij ook sterken denken aan zo’n charitatief liberaal clubje van welgestelden dat zich wat zorgen maakt over natuur, landschap en de arme medemens maar in wezen toch vooral charity prefereert boven solidarity.
PVDA en SP moeten elkaar beter kunnen vinden op het politieke assenstelsel. Ik mis alleen de echte ‘barricadevechters’ en ‘vakbondsmannen’ die in staat zijn om de arbeider in deze eeuw te activeren en te organiseren. Beide partijen hebben gelijke kansen voor iedereen en solidariteit hoog in het vaandel staan.
Dringend advies van Tjeenk = waarschuwing
Voor veel onderwerpen zal geshopt moeten worden bij een PvdA en bij een GL :D:D:D
Tjeenk rulezzzz
Eens
Vorig jaar nog met Rana besproken. Misschien krijg ik de laatste zondag van oktober weer de kans 😀
Uh El, vemoed wel dat Drama hier (14:01) nog repliek op heeft.
Denk nee, weet zeker…dat heel veel Nederlanders je dit zullen nazeggen El
dick: 13.44…helemaal mee eens.
Petitie getekend.Goed initiatief.:D
@dick
Nou dat wordt dan kleur bekennen voor de andere partijen.
Wie steunt de kleine winnaar van de verkiezingen (slechts 1 zetel meer) en de grote verliezer van de verkiezingen om de neo-liberale lijn te continueren?
Als de PvdA zich weer laat gebruiken als zondebok en verder bijdraagt aan de afbraak van de verzorgingsstaat heeft de partij voor mij afgedaan. Juist omdat Wouter Bos de hakken in het zand zette en het kabinet liet vallen was voor mij reden om van SP weer naar PvdA te switchen. Ik heb het ook erg jammer gevonden dat Bos stopte (hoezeer ik het ook kon begrijpen) en vond de keuze voor Cohen geen sterke zet.
Toch waardeer ik mannen als Plasterk en een vrouw als Albayrak ook enorm! Denk dat de “oprechte vechters” tegenwoordig een te hoge opleiding hebben (lees: te veel KUNNEN verdienen) om zichzelf zo kwetsbaar op te stellen voor het salaris van een 2e Kamer-lid.
Tuurlijk hebben ze dan nog wel dezelfde principes….maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Misschien zijn we wel verwend geweest met een Wim Kok als vakbondsman, Jaap van de Scheur, Jan Marijnissen etc?
Klasse QM, trouwens ik heb de link niet zelf bedacht. Die komt van een andere deelnemer hier op dit onvolprezen log 😉
El, zou graag met jou een uurtje of 3 over de PvdA praten. Als vanzelfsprekend, met een sapje erbij. Onbewust nam ik om 14:08 een voorsprong. Maar uh, zit in de baas zijn tijd. En die zal het jeuken als het werk maar afkomt…..Dus, snij ik mezelf in de vingers als ik hier weer op in ga: later thuis!
Da’s toch een ernstig belangrijk woord “thuis”:D
Dus doen we nog een keer. Iets met een niet verzurende inhoud van een vat 😉
:D:D:D Nog wel voor je Wouter Bos benadering 8)
@dick
Personen die niet tegen een stootje kunnen, kunnen ook het best op de achtergrond blijven.
Is links Nederland verwend geweest met Drees, Den Uyl, Kok en Marijnissen of is Nederland te volgevreten waardoor bepaalde verworvenheden als vanzelfsprekend danwel onbelangrijk worden beschouwd.
Ik vrees dat het laatste toch ook wel een beetje het geval is. Alle sociale rechten waarvoor onze opa’s en oma’s zo hard hebben moeten knokken worden in rap tempo ons ontnomen en de meerderheid laat het toe.
Kijk nou eens naar zo’n wijk als Stadshagen. Veel VVD. Kijk dan behoud je wel de hypotheekrenteaftrek maar ben je straks wel je baan kwijt waardoor je alsnog je huis niet meer kunt betalen. En de knip ligt er nog steeds. Er stemmen mensen op partijen die op enkele punten hun belangen (of beter gezegd portemonnee) lijken te behartigen maar op tig punten hun belangen beschadigen. Dat is ook onderdeel van wat ik het verdriet van Nederland noem.
@dick
We doen een keer een sappie over de PvdA. Aangezien we in turbulente tijden leven, zullen we aan gesprekstof geen gebrek hebben. Als het een beetje tegenzit bestaat worden we tot 2014 geregeerd door een club met een achterhaalde economische visie en een op z’n zachtst gezegd niet bepaald vriendelijk samenlevingsmodel.
El Rey; er is altijd nog de mogenlijkheid om met uit frankrijk gegooide Roma’s een front te vormen…dus niet getreurd;D
Brrrrr El (14:22), moet en WIL er niet aan denken!
Elrey; Ik woon ook in Stadshagen en ik vind die knip prima, ik woon in een koopwoning en besef heel goed dat de hypotheekrente-aftrek in zijn huidige vorm niet houdbaar is. Markje R. te Den Haag kan wel stoer roepen dat bij hem de hypotheekrente-aftrek in veilige handen is, maar de tijd zal leren dat dit onzin is. Hij doet zijn best maar, net als vriendje Maxime V en andere vriend Geert W. binnen nu en een half jaar kunnen we weer naar de stembus. Waarbij Markje R. moet concluderen dat hij nu de grootste blunder maakt die hij ooit heeft gemaakt, want de VVD en het CDA gaan keihard op hun bek en Wilders en links zullen groeien. Dan wil er niemand met de PVV regeren en komt het toch nog goed….Of ben ik nu heel erg optimistisch?
Na toestemming, volgt hier de verstrekker van de zeer interessante petitie-link:
Zwolse 😀
Die zich momenteel verdiept in een stuk over ‘participatie van het populisme’…..we zijn benieuwd Zwolse 8)
http://www.dehelling.net/artikel/342/
Hier is die Dick.ik vond het een mooie weergave met veel waarheden erin geschreven.
Da’s snel…kom ik ook vanmiddag dan nauwelijks aan (hard)werken toe 😮
Print em uit Zwolse en we komen er eens op terug; bedankt!
:)Tuurlijk doen we dat,gewoon in beweging blijven he.
Uh, ik bedoel eigenlijk dat ik em uitprint…Maar ik wil nooit een zin met “ik” beginnen 🙁 Gevolg is, nu, dat 15:09 er idd nogal krom staat 8)
Begrijp ik je ook nog verkeerd, want volgens mij bedoel je met “dat” (hard)werken….dat ga ik NU doen :o;)
Maar begreep het wel.:)
Vreemd: PVV verwijdert webwinkeltje met Theo-shirts
Tuurlijk, zo’n het-bolle-varken-is-zoveel-jaar-dood-fuifje onder auspiciën van Dr. Kromzwaard die de polonaise aanvoert is smakeloos. Maar de vrijheidsstrijders van de PVV kunnen er ook wat van qua dansen op het graf naar de overledenen toe. Check dit Theo van Gogh-shirt dan. Voor 16,40 dollar te koop bij de supportgeert webwinkel waar de PVV-site (cache) tot vandaag reclame voor maakte. De opbrengst van de verkoop van het shirt wordt gebruikt om de kosten van het proces van het OM tegen Geert Wilders te drukken. Hartstikke nobel hoor, maar kan Greet de gebroeders Koch niet gewoon om een paar centen vragen? Die financieren toch al de complete Teaparty-waanzin. Dan hoeven PVV’ers niet met dode mensen op de borst te leuren. Uiteraard is de familie Van Gogh not amused en eisen ze een einde aan de uitverkoop van hun afgeslachte familielid. En dus heeft de afdeling PR zojuist met spoed een spamrun verzonden waarin Geert aangeeft de link op zijn website te hebben verwijderd. Heel goed. Nu nog nog even mailen met die textielboer ergens in Utah. Anders verschijnen er straks nog t-shirts met de opdruk: “Geert Wilders zou het lijk van Theo van Gogh nog neuken als hij daar een extra Kamerzetel aan over hield”
Terwijl Theo vast niet op lijst-Geert had gestemd 😮
Even nog…komt van stijllozen.nl verklaart waarschijnlijk veel 8)
Laatste regel van mij.
Familie Van Gogh boos over Wilders-shirt AMSTERDAM.
Aanhangers van Geert Wilders gebruiken de afbeelding van de vermoorde Theo van Gogh voor de campagne ter promotie van de PVV-voorman.
Een Amerikaanse webshop verkoopt voor 16,40 dollar T-shirts met een afbeelding van Theo van Gogh, met daaronder de tekst: ‘If I told you the truth about Islam they’d have to kill me’.
Geert Wilders heeft na de commotie de link op zijn website verwijderd.
De opbrengst van de verkoop van deze en andere ‘support Geert’-shirts zou naar de verdediging van de PVV-leider gaan in het proces dat het Openbaar Ministerie tegen hem voert.
De familie van Theo van Gogh vindt het verwerpelijk dat Theo gebruikt wordt voor de campagne. In de Volkskrant laat de familie weten geschokt te zijn door de t-shirts.
Wilders laat maandag vlak voor het hervatten van de formatiebesprekingen weten dat ⤸het niet de bedoeling kan zijn dat deze webshop hiervoor T-shirts met een afbeelding van Theo van Gogh aanbiedt. Ik begrijp de reactie van de familie Van Gogh. Ik heb de link naar de webshop op mijn site dan ook onmiddellijk verwijderd.⤝
Hier weer een treffend voorbeeld ,wat een verwerpelijke rol de media speelt in het populisme.
Zucht, diepe diepe zucht!
Vond pa van Gogh al zo verstandig. Toen hij Theo regelmatig zei: “Theo, je MAG alles zeggen maar je HOEFT het niet”….
@stadshagenees
Je hebt dus ook geen VVD gestemd neem ik aan. 😉
De VVD pretendeert progressief te zijn. Ja, met de afbraak van de verzorgingsstaat niet met zijn achterhaalde visie op een betaalbare samenleving.
Het meest trieste is dat de economische visie van de partij van de werkgevers helemaal niet meer van deze tijd is. Verschillende economische studies wijzen uit dat de VVD-visie leidt tot een economie met veel lage lonen. Kortom in het geheel niet de zo vaak gepropageerde kenniseconomie.
Tevens is het innovativiteitsgehalte van de VVD ook erg teleurstellend aangezien Rutten in de verkiezingsdebatten al aangaf een voorkeur te hebben voor ‘proven techniques’ in plaats van bijvoorbeeld meer wind- en zonne-energie of aardwarmte te benutten.
@Zwolse
De één z’n dood, is de ander z’n…
Triest zeg! En dat terwijl we gisteren op TV vernamen dat Wilders proceskosten als gevolg van zijn uitspraken over moslims worden gefinancierd door een clubje dat denkt dat moslims de hele wereld gaan veroveren.
“proceskosten” werd er expliciet bij gezegd!!!
ELrey.
Maar zijn aanhang ziet dat anders ,en alles wat hun held eruit kraamt wordt met geluich ontvangen.
inderdaad triest maar dan met hoofdletters en een rijtje uitroeptekens erachteraan.
NOS-20.00-journaal is toch wel zo verstandig dat ze natuurlijk aandacht besteden aan
Maar die man nu in het journaal quoten HOEFT NIET HOOR! Als ik weet dat ze dat wel doen, ga ik echt wat anders doen. Bijv met vrouw-dick DWDD afkijken 😉
@dick en Zwolse
De docu vond ik goed omdat er nu eindelijk eens in kaart werd gebracht hoe en door wie de PVV wordt gefinancierd namelijk door personen wiens wereldbeeld bestaat uit een bovenmatige angst door moslimoverheersing.
Saillant detail is dat hij door buitenlandse partijen en organisaties wordt gefinancierd om juist dit vertekende wereldbeeld te verspreiden.
Jullie hebben ook gezien welke mensen aan het woord kwamen als PVV stemmer. De één heeft een vlag van de Geconfedereerde Staten aan de muur hangen, de ander loopt de hele dag in een polo rond van een zionistische organisatie. De buitenlandse ‘geloofsgenoten’ zijn o.a. de extreem rechtse British Defense League en Joodse havik die het liefst in de woestijn van Jordanië een ghetto inricht voor alle Palestijnen. Het meest sympathiek vond ik nog de mensen die een jong gezin hebben en beiden in de zorg werken en dagelijks de gevolgen van bezuinigingen op de zorg ondervinden.
Ik wil bepaalde problemen en overlast niet bagatelliseren maar ik geloof niet dat een keiharde aanpak de oorzaken ervoor wegneemt. Om met de woorden van Hemingway te spreken: ‘een gevangenis kweekt niets, een gevangenis kweekt alleen maar haat.’
Ondertussen spinnen de neo-liberale partijen zoals de VVD of de rechtervleugels van bijvoorbeeld het CDA er garen bij dat Wilders een gedeelte van het electoraat bereikt welke zij zelf niet kunnen bereiken. Hierdoor wordt het immers mogelijk om terug te keren naar de situatie van voor de Tweede Wereldoorlog: een klassemaatschappij waarin sociale mobiliteit een utopie was.
Dat idee had ik ook over dat jonge gezin,tot op het eind zijn geloofwaardigheid als sneeuw voor de zon verdween,met een shot dat hij zowat in tranen voor Geert en overmand door emoties alle geloofwaardigheid wegspoelde,
@Zwolse
Wilders was toch ook een held voor die zionist die jaren had vastgezeten voor terroristische aanslagen op Russische instanties die in New York waren gevestigd.
Al met al vertekend Wilders de hele maatschappelijke en bestuurlijke agenda door een ‘zondeboktheorie’. Terwijl ondertussen conservatieve en neo-liberale krachten verder werken aan het afbreken van het sociaal vangnet in Nederland.
Het meest ernstig vind ik nog wel dat het beeld wordt geschetst dat er geen geld meer in Nederland is. Dat is een onjuiste voorstelling van zaken die voorbij gaat aan het feit dat het nog altijd gaat over waaraan het wordt besteed.
Besteed je het aan het behoud van de huidige hypotheekrentestructuur (waar 20% van de eigenaren met de duurste woningen, 80% van de totale hypotheekrenteaftrek opslokken), of het voortzetten van het JSF-project, of kies je voor meer handjes aan het bed en een betaalbare demografische druk voor de jongere generaties.
Deze keuzes worden natuurlijk sterk bepaald door de levenshouding: ‘het recht van de sterkste’ of de ‘sterkste schouders zorgen voor de zwakkere schouders’.
@Zwolse
Waarschijnlijk voelde hij zich zo verdomd alleen 😉
Het meest tekenend vond ik dat waar degenen die op hem hebben gestemd op hem rekenen voor een oplossing van de problemen die zij dagelijks ervaren, Wilders louter bezig was met zijn strijd tegen de Islam die wordt gefinancierd door buitenlandse geldschieters.
Elrey.
Van die financiers was best al veel over bekend,ik persoonlijk vond het erg boeiend de kwestie of Wilders ook een Israelischs paspoort zou bezitten,en zijn veelvuldige gang naar de Israelischse ambasade.
Ook of hij in zijn VVD tijd de door hem gestelde vragen in de kamer gestuurdt werden door die ambasade.
En was /is het de waarheid wat die Mevr. Roos vertelde?
@Zwolse
De muziekkeuze is trouwens ook veelzeggend over bepaalde partijen. Wilders die opkomt onder ‘Eye of the tiger’ en ‘You’re simply the best’ op het VVD-feestje na afloop van de verkiezingen.
Beide nummers doen het kennelijk goed onder respectievelijk apirant-goldfasanen c.q. aspirant-kapo’s en corps- en dispuutsleden. Het gaat bij sommige partijen en hun achterban dus toch om het bevredigen van een latent en vaak ongefundeerd superioriteitsgevoel.
Benieuwd naar de kijkcijfers (heb ik eigenlijk nog nooit getypt). Wedden dat degene voor wie het ultiem goed was geweest als ze hadden gekeken….niet hebben gekeken!
@Zwolse
Het was mij ook wel bekend in welk illuster gezelschap Wilders verkeert en door wie hij wordt gefinancierd maar het sterke aan de docu vond ik juist dat deze mensen gewoon hun verhaal konden houden zonder weerwoord. Hierdoor kunnen mensen hun eigen mening vormen (of belangrijker eventueel herzien).
Mijn beeld van Wilders die zo bezeten is door dadendrang dat hij bereid is om als stropop van andere krachten te fungeren werd door de docu nogmaals bevestigd. Deze man is niet bezig met oplossingen voor de Nederlandse samenleving, maar met het uitdragen van een gestoord wereldbeeld dat niet marsmannetjes maar moslims de hele wereld gaan veroveren.
@ El, vond die samensteller/interviewer ook goed!
😀 Kijkcijfers! En begeleidende teksten!
Die kijkcijfers zeggen mij niet zoveel.
De aanhang ziet alleen de dingen die ze willen zien en horen.denk jij dat hun meerderheid naar die gedetailleerde dingen die jij net hierboven beschreef gekeken en gezien hebben? Dacht het niet.
Net als de reacties van die aanhang hoe mooi en goed maar vooral hoe wijs en netjes Geert zijn toespraak heeft gehouden in NY,en het lnkse tuig het nakijken heeft.
Nee, de cijfers van de docu staan er NIET bij….w8 ff
Te snel 731.000 :D:D:D
Tuurlijk is Geert hot voor de krant van gepopuliseerd NL…die kozen in andere tijden ook de populairste.
Wat een nep-acteur ook he, hoe die die samensteller interviewer negeerde en overdreven vriendelijk tegen TeleTroepTo*terig NL/Ruktor/Elsevier etc deed. Zielig gewoon en zo doorzichtig dat het alleen niet zichtbaar is als je dom bent of perse (al dan niet met rooie harsens) ….. weg WILT kijken.
Idd Zwolse 16:46
Echt, over dat negeren 16:51 kan ik niet over uit. Zou niet gauw geweld gebruiken maar ALLE RESPECT voor die VPRO-jongen!
Tv-aanbod selectie (;))
De wereld draait door (N3, 19:30)
– Atleet Yuri van Gelder
– Regisseur Anton Corbijn
– Zangeres Jacqueline Govaert
– Hugo Borst en zijn zaalvoetbalteam WIA4
Holland sport (N3, 20:30)
– Het gehele Nederlands dameshockeyteam
– Schaakgrootmeesters Anish Giri (pas 16 jaar oud) en Loek van Wely
– Een reportage over het KLM Open golftoernooi
MaDiWoDoVrijdashow (N3, 22:00)
– Atleet Yuri van Gelder
– Actrice Kim Lian van der Meij
– Muziekgroep de 3JS
– Zangeres Ellen ten Damme
Pauw & Witteman (N1, 23:00)
– Job Cohen (PvdA) gaat in op de oppositiestrategie van zijn partij
– Claudia de Breij over haar cabaretvoorstelling Hete Vrede
=====
Hete Vrede rulezzzzzzzzz 😀
@Zwolse
Wilders is sluw als een vos, maar je weet ook dat een vos wel zijn haren maar niet zijn streken verliest…
Om Wilders voorliefde voor oud-hollandsche gezegden en spreekwoorden maar eens te honoreren. 😉
Als Mark wel zou hebben gekeken Dick zou hij zich verslikken van schaamte in de ravioli.:o
@Elrey; Ik heb idd VVD gestemd, daar heb ik nu vreselijk veel spijt van.
Reacties zijn gesloten.