Nadat PEC Zwolle eerder al het logo van Zwolle Marketing op het tenue plaatste, verwijst de club met het IJsseldelta Stadion nu naar haar banden met de regio. De afgelopen jaren werden regiobijeenkomsten georganiseerd met diverse organisaties uit de regio. Rondom specifieke thema’s werden overheden, bedrijven en onderwijsinstellingen met elkaar verbonden om samen te bouwen aan een krachtige regio IJsseldelta. Ook zijn verschillende amateurclubs uit de regio jeugdpartner van PEC Zwolle geworden, met als doel om kennis over het opleiden van jeugdspelers te delen. Verder werden verschillende regionale verenigingen uitgenodigd om PEC Zwolle te ondersteunen met ballenjongens, vlaggendragers en supporters.
Met het lanceren van deze stadionnaam neemt PEC Zwolle het voortouw in het profileren van de regio met de naam IJsseldelta. PEC Zwolle heeft een efficiënt instrument in handen voor het profileren van IJsseldelta als merk. Gemiddeld kijken 2,8 miljoen mensen naar de samenvattingen van de Eredivisiewedstrijden. Ook hebben 600.000 huishoudens een abonnement op Eredivisie Live om volledige wedstrijden te kijken. De club roept overheden, ondernemers en onderwijsinstellingen op om zich aan te sluiten. Ten eerste om de regio te versterken door samenwerking op de scheidslijn van overheid, bedrijfsleven en onderwijs. Ten tweede om de regio met één gezicht te profileren en daarmee de aantrekkingskracht van het gebied op bedrijven, consumenten en talenten te vergroten.
PEC Zwolle kiest bewust voor de naam IJsseldelta. Delta’s zijn wereldwijd een economische motor en de IJsseldelta is hiervan een voorbeeld. Met het water als drijvende kracht is deze regio economisch sterk in ontwikkeling. Trouw schreef op 26 juni 2012: ‘Alles bloeit in Zwolle, behalve het onkruid’. IJsseldelta als naam voor deze regio krijgt daarbij steeds meer draagvlak. Uit onderzoek van de Stentor in 2010 kwam IJsseldelta als beste naam uit de bus voor haar editie in de regio Zwolle. Hierbij werd een reeks argumenten aangedragen. De IJssel is het meest karakteristieke kenmerk dat de regio’s aan weerszijden van de IJssel verbindt. De toevoeging ‘delta’ is een internationale naam met een positieve klank. Verder koppelen steeds meer organisaties de naam aan IJsseldelta, zoals VNO-NCW IJsseldelta, Nationaal Landschap IJsseldelta en Rabobank IJsseldelta. Ook worden binnen de provincie Overijssel vijf sterke regiomerken gepromoot, vanwege het feit dat Overijssel als toeristisch merk niet bestaat. IJsseldelta is één van deze merken en wordt vermarkt door Marketing Oost. Deze organisatienamen zorgen voor bestaande promotie van het merk IJsseldelta. Een naam gekoppeld aan Zwolle (zoals Groot Zwolle) bracht in het onderzoek sentimenten met zich mee, omdat de regio meer is dan alleen Zwolle. Hierbij kan in 2012 het argument worden toegevoegd dat de zestien samenwerkende gemeenten uit de regio geografisch rondom het deltagebied liggen.
Wil deze club ook vast wel sponsoren
Regio IJssel-Vecht én dit samenwerkingsverband
met extra-gratis netwerk
Waardeloze naam >:( Alhoewel, waardeloos? De provincie zou (met gemeenschapsgeld) nogal wat geld over hebben gehad voor de nieuwe naam. Voor mij blijft het Oosterenk of nu PEC Stadion.
Komt er dan nu eindelijk ook PEC Zwolle in neon op het gebouw te staan? Hoogste tijd!!
Goeie naam, beetje lang maar wel pakkend!
Doe maar in LED. Veel goedkoper.
@terborch. U ook bedankt voor deze geldelijke bijdrage. Als de overheid ooit iets voor u mag betekenen dan horen wij het graag!
Bericht door FCZ, op 12 juli 2012 om 11:17
Komt er dan nu eindelijk ook PEC Zwolle in neon op het gebouw te staan?
Doe maar in LED. Veel goedkoper.
Ok, ook goed!
inderdaad als je over de centuurbaan rijdt mis ik ook dat logo en pec-zwolle aan de muur van het stadion.een beedje trots mag je ook wel zijn voor een buitenstaander dat er achter de muren een mooi stadion ligt.
Als dit als digitale handtekening geldt voor deze actie:
Er komt (misschien, met genoeg steun) PEC Zwolle in neon (LET-uitvoering) op het gebouw te staan
Hebben we, met de mijne, een VIERDE handtekening. Er is toch wel een LET-leverancier te vinden die die Letters fixt?
Voor de montage ken ik nog wel wat aannemers….denk dat ze (mits voldoende reclame) vechten om de opdracht :D:D:D
Een leverancier van LET vinden wordt lastig, tenzij je in Letland gaat zoeken.
Mijn voorkeur gaat toch echt naar LED;)
:D:D:D @ bigge, wie zou die LET-uitvoering kunnen sponsoren?
PHILIPS natuurlijk! En waarom niet?
Zitten toch nog gewoon in Zwollywood, neem ik aan.
Neon kan wel 30 jaar meegaan, LED om je om de zoveel jaar vervangen. Of er valt een deel van de letters uit, staat er weer ELTA ADION. NEON graag, old school. 😉
Stomme naam. Een uitdrukking waar geen gevoel achter zit. Duidelijk een keuze van ambtenaren!!
Ijsseldelta? wat een ver-gezochte naam?
Geografisch gezien valt Kampen toch ook binnen de delta van de IJssel.
Zwolle heeft naar mijn idee meer met de rivier de Vecht dan met de IJssel.
Maar ja, de naam “Vechtstadion” roept wellicht ook vreemde associaties op he? :):)
Eerste associatie met IJsseldelta = Kampen !!
Goeie ;D