Zwolle – Op zaterdag 4 augustus had PEC Zwolle haar deuren weer geopend voor de jaarlijkse open dag. Het mooie weer trok veel bezoekers richting het stadion.
Voor de toegestroomde bezoekers waren er weer een tal van activiteiten waaronder een rodeostier. Ook presenteerden Paul Benning & Han Dijkslag van de suportersvereniging het nieuwe logo van de Zwolse voetbalclub. En met de handtekeningkaarten konden de fans langs de spelers voor een handtekening. Aan het einde van de open dag is de nieuwe selectie gepresenteerd aan de bezoekers.
Meer foto’s via "Lees verder"
Was tof!
Fijn dat het zo’n geslaagde dag is geweest. Fans en supporters zijn belangrijk voor een club.
Ik vind trouwens het supportersclublogo wel een beetje ouwbollig, niet echt van deze tijd, en wat een Hertogskroon boven het Zwolse wapen doet is mij al helemaal niet duidelijk, kan iemand mij hierover uitleg geven?
Waar was de helikopter?!…. Druk, warm, gezellig….:)
@observer, misschien hebben ze zich vergist en gewoon een kroon geknipt en geplakt? Zonder rekening te houden met het feit dat er verschillende zijn?
Hij lijkt niet eens op de Keizerskroon uit het wapen van Zwolle.
Verder vind ik het een mooi logo, beetje nostalgie is altijd wel mooi in mijn ogen
Mooi logo, credits voor Doggie 😀
Mooie fotoreeks!
De eerste foto is van de sukkels die klaarblijkelijk de veiligheid van de medemensen in het stadion niet zo serieus nemen zoiets moet je naar mijn mening niet eens plaatsen .
Fakkels zijn in een stadion gewoon verboden punt uit .
Dit noemt men harde kern deze mensen moeten ze weren uit het stadion mocht Zwolle een boete krijgen hiervoor dan gewoon verhalen op deze “supporters” .
Blij dat het brandalarm nog werkt…. 😀
Laat deze supporters de kosten van het voorrijden van de brandweer maar betalen.
Waar waren deze zogenaamde supporters toen het nog niet zo goed ging met Zwolle en we met nog geen 1500 supporters in het Oude oosterenk stonden. Toen we met 30 man naar uitwedstrijden gingen. Vuurwerk hoort er in onze beleving bij, voor ons is dat Voetbal cultuur. Voor jullie is het eens in de zoveel tijd een dagje uit, alsof je naar hellendoorn gaat, of naar de bioscoop. Ik respecteer elke voetbalsupporter van Zwolle, maar ga niet ons als Criminelen behandelen als wij een paar fakkels en rookpotten afsteken en er een rookmelder afgaat waarvan de meeste van ons het bestaan niet eens van afwist. Sjonge jonge he, alsof de hele toko werd afgebroken. Jullie moeten ons juist steunen, want WIJ ZIJN ZWOLLE !!!
Legalize Pyro en Against Modern Footbal.
KJK
Het leven kan niet saai en grijs genoeg zijn voor sommigen, zoals wel blijkt uit enkele reacties hier.
Laat die knullen nou toch lekker in hun eigen hoekje van dat stadionnetje voor een kleurrijke sfeer zorgen.
Dan kunnen de braveriken daar weer fijn hun gal over spuien.
@real supporter
Wat ben jij naief zeg typisch voorbeeld van een voetbalsupporter me NO BRAINS “supporters als jou willen wegraag missn in ONS ijsseldeltastadion want daar horen jullie niet thuis !!!!
WIJ ZIJN ZWOLLE volgens mij heb je daar meerals 50 herzenlozen voor nodig !
@ Jammer
Heeft het over “herzenlozen” wat ten eerste al een typfout is en in die zelfde zin zegt meneer ook nog “meer als”.
Hmmm wie is hier nou de hersenloze?
Verder ben ik het helemaal eens met “Real Supporter”.
@kalle en @observer check profiel plaatje van Ingrid!! Het zijn gewoon de twee oudste PEC logo’s in elkaar geweven. Maar ach, niet iedereen kan je blij maken. Ik vind hem gaaf. Een logo waar een supportersclub zich mee kan vertonen!
goed georganiseerd, veel aandacht voor de jeugd! De ouders konden wat drinken terwijl de kids losgaan op de speeltoestellen. Hulde aan de organisatie.
Tja, beetje rook en fakkels. Allemaal lopen zeuren, maar wel de plaatjes sharen odmat het er zo mooi uit zag.
een groet aan de Far East ultras en de JOET.
Ik stel voor deze weblog in het vervolg maar WeblogPECZwolle te noemen.
Ik zat ook op noord en de jongens van de Feu kwamen wel even melden dat er fakkels en rookbommen werden afgestoken! En mensen die beneden zaten die werd gevraagd om iets meer naar boven te gaan!
Against modern football, fuck the gloryhunters want daar waren er gister genoeg van te vinden!
@Pietje,fuck the gloryhunters /quote], zegt genoeg over jou.
Zeer nette actie van FEU
Pyro ist kein verbrechen !
@ingrid achjah van die zeikwijven als jou heb je altijd bij de voetbal!!
@Pietje, ik vind het meer fatsoensnormen, maar gezien jou reactie, ken jij die niet.
Jij stond vast niet met een kind op die tribune, ik ook niet, maar heb wel gehoord dat anderen er met kind(eren) er stonden die huilen de tribune hebben verlaten.
Er was toch niets mis mee geweest, wanneer men deze ouders met kind(eren) even gewaarschuwd hadden.
Maar dat is vast in jou ogen te fatsoenlijk.
Wens je verder een goed seizoen, en hoop met jou dat er dit jaar in het stadion veel te juichen valt.
Ingrid dat geloof je toch zeker zelf niet?! ga ergens anders stemming maken met je leugens! echt grote onzin!
@Jaap, ik kan je het geloof niet geven. Weet alleen wat ik gehoord heb. Jij hebt blijkbaar iets anders waargenomen/gehoord.
@ingrid ik stond zelf ook op die tribune en ja ook met een fakkel.
Ik heb de jongens van de ultras meerdere malen horen zeggen tegen mensendat er vuurwerk werd afgestoken.
Ze gaan eenmaal op vak Noord zitten en dan kan je dat verwachten. Volgens mij was de oost tribune ook open?
@Pietje, volgens mij mag je geen vuurwerk (fakkels) afsteken in het stadion, maar ja FEUten staan blijkbaar onder en boven de wet.
En ja @Piet je vind mij een z**kwijf, dan ben ik dat maar. Totdat het echt een keer mis gaat op dat vak. Mag het niet hopen.
Jullie kennen mijn mening en daar mag je het mee doen. En omdat onze meningen kilometers uit elkaar liggen, lijkt mij verder discuseren hierover niet zinvol.
@ingrid ga naar SC Heerenveen toe ofzo met confetti
Bring back the passion
stop de betutteling
Donders geslaagde open dag!
respect voor de Ultras en de Joet!
Mooi feestje op de Marten Eibrink tribune, jammer van die zeikers hier.
Je gaat daar toch zelf zitten, en als je al vaker komt weet je dat de Marten Eibrink tribune is voor de fanatieke aanhang en dat er bij elke open dag fakkels en rookbommen worden afgestoken!
Ouderen met kinderen horen op het kidsvak of ergens anders. zeker als je last hebt van die fanatiekelingen.
De vasten weten dat er tijdens de wedstrijden nooit geen vuurwerk word afgestoken. dat is gewoon niet toegestaan.
Verder, Ultras, keep up the good work!
Jullie hebben in 1 jaar al meer crediet gekregen dan de tifosi in 10 jaar……
@Jammer
haha die Jammer
” Bericht door Jammer, op 5 augustus 2012 om 00:50
@real supporter
Wat ben jij naief zeg typisch voorbeeld van een voetbalsupporter me NO BRAINS “supporters als jou willen wegraag missn in ONS ijsseldeltastadion want daar horen jullie niet thuis !!!!
WIJ ZIJN ZWOLLE volgens mij heb je daar meerals 50 herzenlozen voor nodig ! ”
Ik denk dat de laatste zin niet helemaal correct is. De als moet hier vervangen worden door dan.:D
@Jammer,
Wat een modern football supporter ben jij zeg.
Als je puur voor een feestje komt met een voorgebakken draaiboek heb ik liever (en met mij velen) dat je de volgende keer maar weer naar de toppers gaat maar ga niet lopen zeiken over een paar fakkeltjes.
Komop,
Waarom kan er niet worden inzien dat er genoeg mensen GEEN voorstander zijn van fakkels en rookpotten. Zeker wanneer het brandalarm afgaat en het programma niet door kan gaan. Is dit nou zo onbegrijpelijk? De kinderen die op zo’n opendag aanwezig zijn, komen om hen favoriete speler te zien en niet om schreeuwende jongeren met vuurwerk achter zich te hebben, dit is beangstigend voor vele. Ik zelf vind vuurwerk zeer mooi en sfeerverhogend in een stadion, maar ik begrijp dat genoeg mensen er niet om staan te springen. En zeker niet wanneer de bovenstaande dingen gebeuren.
Maar reacties van: dan moeten de kinderen hier maar niet gaan zitten, je moet je niet aanstellen en het zijn maar fakkels, zijn hele kortzichtige opmerkingen. Rekening houden met elkaar, we zijn allemaal supporter van Zwolle. Ik hoor bovenstaand dat er wel gewaarschuwd is dat er vuurwerk afgestoken gaat worden, als dit zo is zou het super zijn! Dan zou er vanuit de andere kant ook meer begrip moeten zijn.
Laten we er een mooi seizoen van maken!
@Upendi,
Dus ik neem aan dat jij je kinderen zo rond oud en nieuw ook drie dagen binnen houdt aangezien ze al helemaal in de stress schieten van een paar fakkeltjes.
Bah, Nederland vertrut echt in een hoog tempo.
ik vond als kind vuurwerk fantastisch!
is ook niet meer overgegaan….;)
😀
Actiegroep/popitieke partij “tegen vertrutting”….nu nog een definitie van vertrutting 😉
@RD zeer jammer. Blijft toch iets voor kinderen, vuurwerk e.d.
Klopt jasper, daarom is er een maximale leeftijd voor vuurwerk. Willen de bioscoopvoetbalsupporters aub een abbonement nemen op Eredivisie live. Zie liever 50 schreeuwende supporters dan 10.000 stille c1000 dagjesmensen of sponsoren. 1 kus voor de joet en FEU!
Far East Ultra’s.
Chinees vuurwerk.
Bengaals vuur.
Pokémon vlag.
😮 Poëzie
Azië heeft de toekomst.
Aziatische poesjes zijn trouwens ook niet te versmaden.
Vooral met pindasaus.
Ik snap niet waar sommigen hier zich zo druk over maken
Er was niks aan de hand behalve een paar fakkels en een alarm.
Zat zelf met mijn zoon van 10 op de andere tribune en hij heeft ervan genoten ik heb geen enkel kind zien huilen dus snap niet waar die verhalen vandaan komen.
Vond het zelf mooi om te zien dat een paar fakkels dit konden veroorzaken.
Jongens maak er een mooi seizoen van!
lees deze reactie op de stentor:
Vuurwerk hoort gewoon niet thuis waar mensen dicht bij elkaar staan. Bij de huldiging was ook vuurwerk. Een idioot stak naast ons zonder te waarschuwen een fakkel af en had deze nog op de kop ook. Mijn dochters waren erg geschrokken. En daarna gewoon nog een keer…. Prima een feestje bouwen, maar het heeft ook met veiligheid te maken
@Joanne heb je het nog niet door? Veiligheid is voor mietjes! En ten aller tijden ondergeschikt aan ‘sfeer’! Tijd dat er een aantal mensen voor een Darwin-award gaan!
Hot-mafkezen-nieuws:
PvdA, CDA, PVV en VVD zijn het eens en willen dat rellende voetbalsupporters harder gestraft worden. De partijen denken aan een uitgebreider pakket van gebied- en stadionverboden, hogere boetes en strengere straffen.
Dit weekend was het in Deventer en Breda weer raak met voetbalfans die op de vuist gingen. Het voetbalseizoen moet echter nog beginnen.
In Deventer kwamen fans van Go Ahead Eagles en het Engelse Blackburn Rovers tot een handgemeen, terwijl in Breda fans van MVV en NAC uitvochten welke club het beste is.
@ dick
Hallo mafkees, wat heeft dit met het bovenstaande te maken?
Zéker niet precifiek. Het belangrijkste raakvlak is “eredivisieclub”, daar ging bovenstaande discussie vooral over, zul je als voetballiefhebber begrijpen. Denk dat PEC dit seizoen toch wel extra op de hoede zal zijn bij bijvoorbeeld ADO. Ondanks het feit dat het gelukkig stukken beter met de aanhangers van die club dan vrogger.
Besef dat 10:04 NU AL een aanscherping van de voetbalwet MOET zijn. Lees de laatste alinea.
Vind jij het zelf eigenlijk niet triest dat die aanscherping nu al weer nodig lijkt te zijn? Wat boeit je aan dit onderwerp dat je er zo snel bovenop springt?
Oh, ik begrijp het al “communicatie”. Je scheldt nogal snel en voelde je aangesproken?
Ik schrik van deze reactie. Ik kan maar 1 positieve draai hier aan geven en dat is dat Japser blijkbaar nog nooit iets vreselijks heeft meegemaakt. Gelukkig maar voor hem.
Voetbal is voor iedereen, dus OOK voor “mietjes”. Laten we nou gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Op het veld, op de tribune, maar ook in dit log. Mag best wat vriendelijker allemaal.
@ Eva; Ieder mens heeft goede en slecht kanten, helaas is “inlevingsvermogen” niet iedereen gegeven
. Vermoed overigens dat Japser in 8:40 slechts de boel wilde opnaaien.
Ik wordt een beetje moe van deze verhalen over het ernstige incident.
Jaar in en jaar uit zijn er fakkels met de spelerspresentatie, alleen speelden we toen nog in de eerste divisie. Dan was er maximaal 1500 man en iedereen vond de sfeeracties geweldig. Nu zijn er wat meer en ook wat supporters die niet zo vaak zijn geweest. En het is ineens onverantwoord? Kleine kinderen die huilend wegliepen? Waarvoor dan? een beetje rook?
Vorig seizoen kregen we regelmatig siervuurwerk van tifo, harde knallen en huilende kinderen op de FP. Daar hoor ik niemand over.
Het was bijzonder sfeervol, dus Ultra’s, ga zo door!
Geloof Edwin ook trouwens, ook voor wat betreft “Ultra’s” in die zin is mijn post 10:04 ongepast hier.
@edwin 11:37
AMEN!
Al die overdreven reacties van de dagjesmensen word ik een beetje moe van. Je gaat naar de voetbal en je koopt een kaatje voor de ME tribune en vervolgens ga je lopen klagen dat er sfeer is op de tribune. Lees je dan eerst even in voordat je een dagje uit gaat naar PEC Zwolle zodat je weet waar je we en niet moet zitten al je weet dat je een jankerd bent.
Er zijn elk jaar fakkels tijdens de open dag (niet dagjesmensen weten ook dat het tijdens het seizoen zeer zelden voorkomt) en ik vind het uiterst triest dat de dagjesmensen nu vanuit alle hoeken komen om “de harde kern” af te gaan zeiken terwijl er zonder deze jongens 20 jaar geleden geen hond in het Oosterenk had gezeten en de afgelopen jaren zou de uitvakken van de eerste divisie er ook leeg hebben uitgezien.
Met vriendelijke groet, een hersenloze.
Against Modern Football!
Maar PEC-HATTEM, zouden de ultra’s nog last kunnen krijgen met aansprakelijkheid oid?
@eva, je sarcasme-detector is volgens mij stuk. En het lag er nog wel zo dik bovenop 🙁
woord van de dag:
vertrutting
;D
Voor de mensen die nog ff na willen genieten van de opendag hier een compilatie
http://www.youtube.com/watch?v=NI8kZ35kgo4&feature=plcp
Hahaha, ergens krijg ik het gevoel dat het om ex tifosi lid Arjan S gaat.
Lekker hypocriet. Zelf wel met fakkels in het stadion staan en fakkels afsteken bij oefenwedstrijden en trainingen. En het liefst op klaarlichte dag een kapitaal aan sier- en knalvuurwerk de lucht in schieten. Maar oh wee als iemand anders het doet.
Overigens is zijn reactie de enige waarbij staat dat er huilende kinderen waren. (die van Ingrid tel ik niet mee aangezien zij het ook maar van horen zeggen heeft, en gezien het aantal uren tijdsverschil tussen beide reacties sta ik er niet van te kijken dat zij het van Arjans reactie op de stentor heeft) Dat geeft ook wel weer te denken.
Ik stond ook op de ME tribune en op nog geen 10 meter afstand stonden een aantal kinderen welke juist hun ogen uitkeken vanwege het spektakel. I.p.v traantjes zag ik een glimlach van oor tot oor.
Ook ik heb jarenlang fakkels afgestoken tijdens de open dag. En zoals ieder jaar zochten we een rustig plekje op (bijvoorbeeld vak 20 of 21, omdat Noord dicht was) en waarschuwden we de mensen rondom ons. Niemand die er problemen mee had.
De groep welke afgelopen keer de fakkels afstak hebben ook gewoon een rustig plekje opgezocht en alle mensen rondom gewaarschuwd. Dat het brandalarm af is gegaan is spijtig maar wie verwacht dat nou als het al die jaren nog nooit is gebeurd.
@dick
Dat verwacht ik niet, vorig jaar ging het ook goed. Endaar komt bij dat ik heb gehoord dat er een nieuw systeem is bij Pec waardoor het brandalarm gevoeliger is!
Zou zonde van PEC Zwolle zijn om de eventuele schade op de Ultra’s te verhalen aangezien ze de club wel iedere wedstrijd steunen(Zelfs bij de oefenwedstrijden in Duitsland)
AGAINST MODERN FOOTBALL!
Tering hé, we promoveren naar de Eredivisie en ineens ALLEMAAL nieuwe gezichten. Gloryhunters. Vervolgens gaan ze klagen op de jongens die jaar in – jaar uit, wedstrijd in – wedstrijd uit Zwolle bezochten de laatste jaren. Elk jaar was er een actie met vuurwerk en altijd ging het goed. Wat konden wij eraan doen dan dat het brandalarm af ging? Juist, niets.
Nu gaan alle boze fatsige huismoeders die met hun kinderen naar de open dag zijn geweest weer met hun dikke reet achter hun PC zitten om even verhaal te halen en te klagen. Blijf dan thuis op zo’n dag als deze. Bij voetbal hoort sfeer en op de opendag wordt altijd al vuurwerk afgestoken, zo ook deze keer!
Al die lelijke braveriken gaan maar lekker op de lange zijde zitten en in 90 minuten lang op hun stoeltje zitten. Of beter nog, schaf Eredivisie Live aan.
@bigge
Bij welke groep denk jij dat ik hoor?
@bigge
Die reactie van Arjan s op de stentor is zeker niet van de echte arjan s
Hij zit immers zelf bij de feu, Iemand probeert daar ons zwart te maken onder zijn naam
Hulde aan Bigge en PECMAN!
@ de echte ArjanS en FEU-meppel
Bij deze dan mijn excusses, ik vond het al zo gigantisch vreemd. Wegens omstandigheden ben ik ook niet meer geheel op de hoogte wie bij welke groep loopt 😮
@ArjanS
Je durft niet onder je eigen naam te reageren dus dan maar onder iemand anders zijn naam.
Je bent er vast eentje van die tifo, laffe hond.
Als je een echte vent bent zeg je NU wie je echt bent.. dan zien we elkander nog wel een keertje!
Als mensen lekker rustig voetbal wil kijken dan ga je toch lekker naar SC Heerenveen net als de Tifosi?
Tifosi is daar heen gegaan omdat ze zeker weten dat ze daar geen kritiek krijgen zoals ze dat wel hier in Zwolle krijgen!(EN TERECHT)
Hoe die stelletje broekies een grote bek trekken op twitter over de feu en joet is kansloos en meer dan zielig!
Maar als die kleine kneusjes de jongens in het echt tegen komen moeten ze snel naar het toilet om hun luier te verschonen of nog erger papa Fred moet in actie komen die denkt dat die alles is, en laat ik het dan maar niet hebben over die grote vent die er bij loopt met zn grote bek terwijl zn eigen zus een eagle is! Nou heb je dan wat?
Voetbal is van ons! Against modern football!
Heerlijk: digitaal Babelonië
en
. Misschien is het voor iedereen, niet in de laatste plaats de poster zelf, makkelijker om gewoon onder eigen naam te reageren? Het is in elk geval eerlijker lijkt me 8)
Hehehe ik weet haast wel zeker dat meer mensen mijn bijnaam kennen dan mijn echte naam8)
Dat vind ik dan ook weer leuk 😀
@PECMAN Je durft niet onder je eigen naam te reageren
Pot tegen Ketel: Kolere, wat zie jij er zwart uit…
@DICK Ik bedoelde meer dat hij onder een naam van iemand anders reageert.. Maar als je t wilt weten.. mijn naam is Ramon
Dat is idd ultra/laf. Maar je weet het zeker?
Hé Ramon 😮 Toch niet van het knip/debacle met Peter Pot destijds en van Rudeboy…nee, dat zou wel heel toevallig zijn.
Ik weet dat zeker, ja 😉
En nee, dat ben ik niet..
😉 staat in elk geval overtuigend 🙂
JAMMER…niet die.
Iedereen aan de kant, wij FEU’ten zijn de “echte” supporters.
Waarom wij zijn er iedere wedstrijd, dus wij mogen alles doen en hebben altijd gelijk, staat het je niet aan, dan d*nder je toch op.
@ingrid vergeet de /sarcasme-tag niet, niet iedereen snapt dat 🙂
😮 Japser, alleen omdat ze vrouw is 😉
Daag Ingrid. Blijf lekker op internet, wel zo veilig.
@Ingrid
je stinkt een beetje naar tifosi, ook zo’n jaloerse “vrijwilliger”?
Ingrid moet je de was niet doen en onderhand beginnen met koken? Daar ben je een vrouw voor! Doe je ook is wat nuttigs!
@ingrid
Waarom denk jij dat de FEU alles mag?
Zij mogen net als elke andere supporter/fan niks buiten de regels om.
Maar een ieder die vaker bij zwolle komt kijken weet dat de Marten Eibrink tribune het vak van de harde kern is.
Net als JCA en BF dat waren in het Oosterenk stadion.
Een ieder die bekend is weet dus ook dat er bij elke open dag vuurwerk/fakkels en rookpotten worden afgestoken. Zaterdag is daar zelfs voor gewaarschuwd door de heren van de FEU!
Dus laat deze heren en elke andere supporter die mee heeft geholpen daar in zijn waarde! Deze boys op de ME zorgen voor alle sfeer tijdens elke wedstrijd!
Door hun kunnen al jullie dagjesmensen genieten van de eredivisie.
Zij zijn er altijd, en zullen ook blijven nadat PEC weer degradeerd, waar de meeste van jullie de club weer de rug toekeren!!
Respect voor hun die mijn avondje voetbal verblijden met een hoop gezang, vlaggen, zelf gemaakte spandoeken en sfeer!!
Op de sociëteit is mij ter ore gekomen dat de groep genaamd FCZ Tifosi jarenlang gefinancierd is geweest door de sponsorgroep die gelieerd was aan de voormalige voorzitter Ronald van Vliet.
Dit was de reden dat zij destijds tegen een vertrek van dat bestuur waren en pas geleden, als uit een soort van wraakoefening, tegen de terugkeer van de naam PEC gestemd hebben.
@Pietje wat een ontzettend volwassen opmerking. Zo kun je een discussie wel winnen…
Ingrid het is al kwart voor vier! Gauw het eten maken of wordt het een patatje van de locale snackbar vanavond?!
😮 Jean, zit Ronald zelf bij je soos? Wel een spannend verhaal, met “wraak” enzo. Hopelijk kan iemand deze onthulling bevestigen of ontkennen? Ken Jean nog maar kort, maar geloof niet dat hij hier staat te liegen….Als het klopt vind ik het in elk geval wél uiterst kwalijk.
Voorspelbare reactie’s van deze supporters. Maar 🙂
Klasse Ingrid! 🙂 is altijd goed, behalve als ie zo nep is als bij Marky Rutte. Gelukkig ben jij niet zo. Laterrrr 😉
Ingrid!
Ik schotel je een heel verhaal voor (gebaseerd op feiten) maar je reageerd er niet eens op!
jongens…Geen Ruzie Maken Tijdens Het Vechten!! Sk:-*
Achja ingrid wij zijn altijd wel in voor een goede discussie, maar met die trieste reacties van jou met woorden als “feuten” kom op zeg hoe oud ben je. Verder respecteren wij iedereen die Pec een warm hart toedraagt alleen moet respect wel van twee kanten komen.
Ingrid heeft geen tijd om te reageren ze is druk met koken!
Pietje, je hebt het denk ik niet in de gaten, maar niemand vind je opmerkingen geslaagd.
@bolle van Zwolle, deze FEU’ten weten toch ook dat ze geen fakkels mogen afsteken, ook niet op een open dag. Ook al doen ze dat al jaren.
Heb respect voor hoe ze zijn omgegaan met het overlijden van Tobias, en de manier waarop ze hem herdacht hebben. Ik vind dat je met dit soort actie’s meer respect krijgt, dan met de actie van afgelopen zaterdag.
Ze willen het dan goed “praten”door te zeggen, we hebben het op de tribune verteld. En inderdaad de ouders met jonge kinderen, die komen/kwamen er nog niet zo vaak.
Waarom niet, de meeste kinderen die voetbal leuk vinden, doen dit spelletje zelf ook op zaterdagochtend, en dan is vrijdagavond voor de meeste kinderen die om 8.30 uur op het veld moeten staan, niet handig om pas om een uur of 23.00 uur op bed te liggen.
En dan wil je mat je vader/moeder naar de open dag van PEC Zwolle, geweldig, want daar is deze open dag (ook) voor, je ziet je idolen die je anders alleen op TV ziet. Probeert je vader/moeder om te praten want de meeste wedstrijden zijn nu immers op zaterdagmiddag/avond of zondagmiddag.
En dan zie je wedstrijden van PEC Zwolle tegen Feyenoord,Ajax enz.
Geweldig toch en daarom heb ik moeite met de opmerkingen, van al die ouders met kinderen die er anders ook niet zijn ……… gewoon pech gehad, we hebben geprobeerd om het te vertellen. Geef anders gewoon bij de opgang aan dat ouders met kinderen beter op een andere tribune plaats kunnen nemen, kunnen ze mee genieten van jullie actie, en ook jullie hebben jullie feest.
Maar wat mij betreft hoeven die fakkels niet………
Het kan aan mij liggen hoor maar is dit niet hetzelfde? In beide gevallen word er van tevoren gewaarschuwd.
Ze hebben gewaarschuwd dus is het aan de ouders wat ze daarmee doen. Toen ik altijd waarschuwde zag je OF een glinstering in de ogen van zowel vader als kind zodra het woord ‘vuurwerk’ klonk, OF ze vertrokken naar een ander vak. Zo moeilijk is het toch niet? Als je dan toch blijft en je kind zet het op een brullen is het toch echt je eigen keus geweest. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, of geld dat niet meer als je kinderen bij je hebt?
@bigge, in mijn ogen is dat niet hetzelfde, wanneer je bij de ingang staat, bereik je inderéén. Wanneer je al op de tribune staat, gebeurd dat alleen, wanneer één van jullie een ouder met kind ziet, en waarschuwt.
Dus als iedereen bij de ingang was gewaarschuwd en een kind had het alsnog op een brullen gezet was alles wel koek en ei?
@Bigge, dan was het ook nog wel vervelend, maar dan was het wel de eigen keuze van ouder/kind.
Ingrid zorg dat je het bij feiten houd. De feu had niks te maken met de herdenking van Tobias…
@Zuid, ik heb ook niet gezegd dat zij dit georganiseerd hebben. Maar er werd door iedereen respectvol mee om gegaan. Ik wil aangeven dat wanneer je elkaar respecteerd, er saamhorigheid onstaat. En je daar door als één blok achter het team staat dat je support.
@ingrid
Ja we gaan vanaf nu bij elke wedstrijd iedereen persoonlijk waarschuwen!
Not! Nog ff en ik moet iedereen gaan waarschuwen omdat ik de scheids een hondelul vind.
Voetbal is emotie, voor ons meer dan alleen maar een avondje uit!
Wij leven voor dit spelletje, en dat 40/45 wedstrijden per seizoen.
Alle regels hebben al veel plezier weggenomen, de open dag is het enige moment dat wij ons kunnen uitleven!
Laat ons lekker gaan, en ga volgend seizoen niet meer op de ME tribune zitten tijdens de open dag!
Groet aan Ultras en Joet
Dat de emoties hoogtij vieren is meer dan duidelijk. Jammer genoeg de verkeerde…
Wat is jouw favoriete emotie?
Blijdschap *G*
Jasper en Dick… de populaire post mannetjes van weblogzwolle… Tof man jullie “gevatte” opmerkingen, lig er echt van in een deuk!! Jullie posten hier een beetje onder het motto “als ik het zelf maar grappig vind…”
Kn eu sj es
Speciaal voor Ingrid en alle anti Fanatieke supporters, die een andere mentaliteit en beleving hebben als de bioscoop / theater / klapvee bezoekers. Dat is nou het verschil met toeschouwers en SUPPORTERS !!! Supporters hebben een cultuur, die hebben een band, een saamhorigheid, 1heid, vriendschap, waarbij emoties hoog kunnen oplopen. Toeschouwers lopen na verlies het stadion uit met de gedachte, jammer volgende keer beter, en hebben precies gezien waar het tactisch aan ontbrak. Supporters, zijn er ziek van en lopen te schreeuwen dat spelers geen inzet tonen en het shirt niet waard zijn. Toeschouwers komen alleen als er iets te halen van, meeloop gedrag, als je kampioen bent dan heb je vrienden en wil je bijhoren. Supporters reizen hun club overal achterna, komen misschien in de ogen van vele over als Radicaal, agressief en hersenloos. Ik noem het eerder, LIEFDE. LIEFDE voor je club, LIEFDE voor je stad, LIEFDE voor je vriendengroep die je in dik in dun steunen. En ja, soms ben je lekker in de stad een biertje drinken en komen ineens BOEFJES van een andere stad rotzooi trappen in JOU stad. Nergens politie, niemand die ze kan stoppen, dan zijn WIJ er !!! Nee ingrid, deze discussie zullen we idd nooit winnen. Ik vind jou een NEP supporter, gewoon een TOERIST, een GLORYHUNTER, net als vele, maar toch accepteren wij iedereen die naar Zwolle willen. Wij willen ons cultuur behouden in het stadion, en daar hoord gezang en kabaal bij, en in onze ogen ook vuurwerk !!! Dat vuurwerk niet mag vanwege veiligheid dat snappen wij allemaal, maar een fakkeltje afsteken, tja het mag niet maar soms doen we allemaal wel iets wat niet mag. Of heb jij nooit een snelheidsbekeuring gekregen (ja je kan ook een kind doodrijden hoor), of ben je nooit een keer uit je slof geschoten in een winkel omdat je niet goed geholpen bent.
Eigenlijk wordt ik best wel geirriteerd van mensen zoals jij, want mensen zoals jij zorgen ervoor dat hele stadions gevuld worden met klapvee terwijl wij geweerd worden voor het staan, voor het zingen of voor het steunen van onze club. Maar wees niet bang ingrid, WIJ ZIJN NIET TE STOPPEN !!!
http://www.youtube.com/watch?v=1mu0qCbmeuw&feature=related
Welkom bij de K, welkom bij de K, welkom welkom bij de KJK
en ingrid probeer niet door je in allerlei bochten te wringen alsnog je gelijk te halen… je zat er naast en je zit er nog steeds naast, je haalt groepen en mensen door elkaar en, liegt over huilende kinderen, probeert stemming te maken met onjuistheden en je bediend je van valse sentimenten….
Kinderen horen niet thuis op een harde kern sfeervak, ga je daar als ouder wel zitten dan zoek je doelbewust het risico op en mag je best spreken van onverantwoordelijke ouders! Mijn ouders letten vroeger goed op mij en dat zouden meer ouders moeten doen, ik kwam namelijk nooit in dit soort situaties!! Terwijl ik vroeger al meegenomen werd naar wedstrijden van bv ajax en feyenoord, maar mijn ouders waren niet zo onderontwikkeld als de ouders van nu en zorgden dat we niet tussen het “tuig” gingen Zitten maar op een gezinsvak!!
Maar goed tegenwoordig ontrekken ouders zich een beetje van hun verantwoordelijkheden en ligt het oppeens aan de “voetbalclub, school, zwembad of andere verenigingen” om op hun kleintjes te letten! En een grote muil dat ze dan hebben als er eens een keer wat fout gaat…
Wannabe parrents!!
ik hoop op weer wat “gevatte” opmerkingen van de vaste weblogzwolle posters dick en jasper… kom er maar in jongens!!
😀 blijdschap…had er nog niet over nagedacht Japser. Als ik em voor vannacht niet probeer te overtroeven, zijn we het eens.
Misschien kan @ Supporter ook eens proberen open te staan voor een positieve emotie? Al doet ie het maar voor zijn omgeving, lijkt me. “Niet” is ook goed trouwens hoor, ’t zal mij jeuken.
parrents?
@ Japser: Liefde? Of valt dat niet onder de definitie 😮
populaire mannetjes met zgn populaire voor de hand liggende gevatte opmerkingen… mag ik jullie (dick en jasper) zo omschrijven?
dan zijn de reaguurders op geenstijl grappiger, misschien dat jullie daar wat inspiratie kunnen opdoen om jullie niveau hier wat op te krikken? Dat zeg maar niet alleen jullie maar ook anderen jullie grappig gaan vinden…
“tzal mij jeuken” is overigens zoooooo 2003…
2003, toen we nog iemand hadden om te scretchen :'(
Don Leo jetzt op radio 1. ‘T blijft toch altijd een genot om te horen. O.k als trainerT heb ik mijn bedenkingen. Wat was overigens het ware “vlucht naar Mexico-verhaal”?
Parents, denk ik, maar naast dat deze mensen het Nederlands niet al te machtig zijn vergalopperen ze zich ook nog ’s aan het Engels. Het is tijd voor een educatieve bijdrage van de heer JeanJacques Rousseau!
:D:D:D
haha ja nu komen de spelfouten ook weer om de hoek kijken… is ook zooooo belangrijk!
Als ik niks inhoudelijks weet te vertellen ga ik ook altijd op zoek naar spelfouten en het dan daar op gooien… geeft me ook altijd het gevoel dat ik slimmer ben dan anderen heerlijk he!!?
blij dat er weer iemand met een dikke pik achter ze computer zit…
Ach wat een verantwoorde conclusie weer van deze stoere internet supporter. Prettige wedstrijd verder jongen!
dick op hoeveel posts sta jij al op dit weblog? met of zonder smileys? Een groot deel van jou leven speelt zich ook hier af he? mooi man om te zien hoe iemand het zo naar ze zin ergens kan hebben! De ene in het echte leven en jij blijkbaar op internet…
cheers
(ben benieuwd naar je smileys in je volgende post man)
@SupporterJe bent bij deze uitgenodigd om iets inhoudelijks te posten, en daarmee bedoel ik niet het verbaal afserveren van anders denkenden, maar positief kritisch iet bij te dragen aan dit topic en de sfeerverhogende bijdrage van de supporters d.m.v. het afsteken van fakkels. Daar ging het volgens mij over, en over de veiligheidsaspecten die daarmee gemoeid zijn.
Verlaar je nader Supporter
. Misschien kun je het “lekker belangrijkgehalte” van deze tekst ook uitleggen?
Supporter, misschien begrijp ik 9:58 als jij “echte leven” wilt definiëren?
Hopelijk vergeeft men mij mijn “k” die ik 10:00 liet vallen. Anders maar niet.
Niet belangrijk maar geeft wel het niveau aardig weer.
🙂 Goed nog ff samen te vatten Joppuh
Heb even “te” door KUNNEN vervangen. Lijkt me iets persoonlijker. Vrees dat “postief kritisch” namelijk sowieso niet met “Supporter” te linken is.
“Kinderen horen niet thuis op een harde kern sfeervak, ga je daar als ouder wel zitten dan zoek je doelbewust het risico op en mag je best spreken van onverantwoordelijke ouders! Mijn ouders letten vroeger goed op mij en dat zouden meer ouders moeten doen, ik kwam namelijk nooit in dit soort situaties!! Terwijl ik vroeger al meegenomen werd naar wedstrijden van bv ajax en feyenoord, maar mijn ouders waren niet zo onderontwikkeld als de ouders van nu en zorgden dat we niet tussen het “tuig” gingen Zitten maar op een gezinsvak!!
Maar goed tegenwoordig ontrekken ouders zich een beetje van hun verantwoordelijkheden en ligt het oppeens aan de “voetbalclub, school, zwembad of andere verenigingen” om op hun kleintjes te letten! En een grote muil dat ze dan hebben als er eens een keer wat fout gaat… ”
zo voor de minderbedeelden onder ons die blijkbaar in hun enthousiasme over posts heen lezen hier “nogmaals” mijn inhoudelijke reactie… Als jij joppuh nou ook nog inhoudelijk gaat reageren ipv kinderachtig als een schoolmeester schrijf foutjes eruit gaat vissen gaat het de goede kant op op dit weblog…
offtopic: wat een lelijk beest heb jij in je avatar… hoe noemen ze zo een mormel? koop volgende keer iets met een stamboom… tip van een mede hondenliefhebber…
kom maar weer op met jullie “gevatte opmerkingen en smileys” boys…
Tijd voor een slotje 😉
overigens maakt het op weblogzwolle niet waar het topic over gaat…. Dick is er in ieder geval ALTIJD bij…
internet de gekste!!
Is idd off topic en ik vind het gewoon een mooi plaatje van een mooie hond, niets meer en niets minder. Ik heb zelf geen hond, dus ook hier tref ik weer een een bevooroordeelde en onnodige reactie van jou aan.
Dan nu on topic, ik vind op zich fakkels mooi en ze werken sfeer verhogend, maar jouw opmerking dat ouders met kinderen risico’s nemen door op dat vak plaats te nemen vind ik een onjuiste voorstelling. Het is in de eerste plaats de verantwoording van degenen die sfeerverhogend willen werken met hun fakkels er goed op toe te zien dat er geen ongelukken gebeuren.
Liever niet.
Ik zal gaarne nog aan Joppuh’s verzoek willen voldoen.
Dit zal in de loop van de dag geschieden, want eerst wil ik nog wat schuur- en schilderwerkzaamheden aan het koetshuis verrichten.
Maar ik beloof dat het een inhoudelijk hout snijdende bijdrage over de supportersculturen zal zijn.
PEC is back and so will i be!
First things first heer JeanJacques Rousseau, dat koetshuis verdient alle aandacht! Wij verheugen ons reeds op uw bijdrage welke ongetwijfeld zal komen nadat u zich eerst terdege heeft ingelezen! 🙂
@supporter Ik wijs alleen maar op zaken die jij en je matties zelf ook dondersgoed door hebben, maar kiezen te negeren door met allerlei smoesjes te komen. Geef gewoon toe dat je illegaal bezig bent, dat weet, en je geen kont aan trekt van de regels, omdat jij vindt dat je dat niet hoeft te doen. Wees gewoon eerlijk 🙂
In dat geval: 10:26
Jammer Supporter, dat je schijnbaar nergens de schoonheid van kunt zien. Ook gewoon helemaal niet van kinderen en huisdieren?
ja joppuh en als er kinderen verdrinken in de sloot ligt het aan degene die die sloot hebben gegraven en als er een kind de weg op loopt en onder de auto komt ligt het altijd aan de automobilist! In het zwembad ligt het altijd aan de badmeester en als je kind later aids krijgt ligt het aan de meneer die aids heeft “uitgevonden”…
afschuiven van verantwoordelijkeheden noem ik dat…
Nooit ligt het aan de ouders die gewoon om hun heen hadden kunnen kijken en hadden moeten beseffen dat het vak waar ze nu in zaten niet bepaald het kleine kinderen vak was! Nogmaals als mijn ouders met mijn kleine broertje van 5 het vak waren opgelopen hadden ze binnen een minuut doorgehad dat dit niet het vak was waar ze rustig naar de spelerspresentatie zouden kunnen kijken…
die andere 1000 mensen die niet op vak noord zaten hadden dit blijkbaar ook door…
Alleen een paar onverantwoordelijke ouders hadden dit niet door want die waren waarschijnlijk met van alles en nog wat bezig behalve met de veiligheid van hun kind! En nu gutteguttegut hebben ze eventjes in de rook gezeten waar hebben we het in vredesnaam over? Geen mensen met brandwonden ofzo alleen maar een beetje rook…
big deal!!
Jean, ik waardeer je insteek enorm. “Met alle lagen van de samenleving in contact willen komen via het onvolprezen WeblogZwolle”. Dat het heel goed kan….zal ik (ervaringsdeskundige) volmondig bevestigen.
Maar in het geval je het BIJNA zou denken: gelukkig zijn veruit de meeste voetbalsupporters niet als “Supporter”. Nee, heb vrogger een zeer gewaardeerd werkstuk over voetbalvandalisme afgeleverd. Wellicht kunnen we, vanzelfsprekend, op de daarvoor ingeruimde WeblogZwolle-ruimte….de “ChatLog-soos”. Nog eens over het boeiende fenomeen “de voetbalsupporter door de jaren heen” filosoferen?
haha jasper… “matties”???? probeer je nu streetwise over te komen ofzo? donder op met je matties en je zielige heilige boontjes comments ouwe internet tijger…
“sommige doen het, andere vertellen het”
3 keer raden onder welke categorie jasper en dick vallen…
@ Jasper, dat vind ik wel een erg interessant on-topic aspect
Daarmee samenhangend “veiligheid” en “ergernis”. Zijn de grenzen van het gebruik van (zeker!) sfeerverhogende fakkels bekend?
😮 typ ik per ongeluk je échte naam “Japser”.
@ Supporter: tip? Iets meer schelden, maar kijk dan niet vreemd op als je bericht ineens weg is.
Real supporter, dat je je al zo gaat noemen is bedenkelijk. Jij bepaald hier wat een echte supporter is. Hoe naief ben je dan? En als er eagles over de vloer komen even de held uithangen in naam van PEC, stoer hoor, maar dan daarna ook op blaren zitten en een strafblad krijgen, om nooit meer een fatsoenlijke baan te krijgen. Poeh poeh. Niet piepen dan graag. We hebben het hier dan over crimineel gedrag dat ook zo behandeld moet worden. En dat doet de hermandad kundig en graag.
😀 De échte-supporter discussie weer. En terrecht!
Zet in dat dit topic vrijdag om 18:00 nog niet is gesloten :-*
Zet in datZet er op in dat.Ik hoef mij niet in te lezen in het fenomeen voetbalsupporters, aangezien ik dat in de afgelopen decennia reeds ruimschoots heb gedaan.
En niet alleen ingelezen, maar vooral ook ingeleefd.
Laat ik voor nu maar even volstaan met de opmerking dat de B.V.O. PEC Zwolle als gastheer in het stadion er wellicht verstandig aan had gedaan om iemand bij de ingang naar het sfeervak te posteren om de ‘verdwaalde’ incidentele bezoekers te verwijzen naar een voor hen beter geschikt vak.
De B.V.O. is primair verantwoordelijk in deze, maar ook de supportersclub had hieraan een steentje kunnen bijdragen.
Wellicht een leermoment voor de volgende open dag van deze glorieuze voetbalclub.
Mag het hier ook gaan over de échte club? Dan zet ik (ok, kleine verschillen maar toch)…..
Eerst in op
– AJAX
– BARCA
– WVF
– Sorry, nét geen medaille maar wel vele hele zoete herinneringen en HUIDIGE (teletekst-supporter support die HOOPT op enkele losse kaartjes komend seizoen) PEC-ZWOLLE
Dat is mooi geformuleerd JeanJacques, een verademing vergeleken bij eerdere reacties van anderen hier. Zelf heb ik geen problemen met de fakkels, het geeft een mooi effect. Maar terecht dat de aandacht uitgaat naar degenen die de veiligheid moeten borgen, de BVO in de 1e plaats en de supporters zelf toch ook, die zich in het sfeervak hiermee bezighielden.
helder…
@ Jean, heb je zelfs wel eens vanuit een ereloge een wildemannen-match mogen aanschouwen 😮
Eens
@Supporter, waar haal je de wijsheid vandaan dat je mij denkt te kennen? En of ik een doener of spreker ben? Nergens!
Verder geef je geen antwoord op mijn vraag. Typisch. Was ook eigenlijk wel te verwachten. Andere uitschelden en eigen gedrag bagatelliseren, het is maar goed dat je geen kinderen op de tribune wil, je zou absoluut geen goed voorbeeld zijn, pedagogisch gezien.
@Dick.
Het gaat hier om PEC Zwolle, De Echte Club voor de rechtgeaarde Zwollenaren en omwonenden.
Gezien de emoties die hier nu al mee gepaard gaan lijkt het mij niet verstandig om olie op het vuur te gooien door andere clubs als echt-echter-echtst te betitelen.
Correctie @JJR: De Echte VoetbalClub voor een gedeelte van de rechtgeaarde Zwollenaren. (er zijn namelijk ook nog voldoende fans van de andere Zwolse voetbalclubs en nog veel meer die meer hebben met een sportclub waar ze niet voetballen :))
@ Jean, je hebt gelijk (olie-vuur) hoop dat het ook als geintje wordt gelezen. Anders maar niet; dan hoop ik dat ze in elk geval reageren, zijn altijd leuke gesprekken in het eggie…Weet je, overigens, wat hét woord is uit die “scriptie” voetbalvandalisme? ….. kuddegedrag. Hoop en verwacht dat ook de plaatselijke politie voorbereid is op een eredivisie-FEEST. Hierboven staan 2 voorbeelden (in 1 weekend) van hoe makkelijk het kan ontsporen. Hoeft, zoals vaak, niet eens de schuld van de thuisclub te zijn. De burgemeester is echter (terecht) wél verantwoordelijk voor de veiligheid. Met dit laatste woord hebben we het thema van dit topic ook weer.
@ Jean, als men
maar niet als olie-vuur reactie leest 🙂
Hahahahahaha grappig dick, lachen man!! wat heb jij toch een humor! altijd leuk om ff op weblogzwolle te kijken of jij nog een grapje hebt gemaakt, en wat denk je? Er gast geen keer voorbij dat ik hier kijk en 75% vsn de posts zijn grapjes van jou zo typisch leuk is dat…
Smileys erbij allesssss
tsssss tis ik heb maar niet alles van deze ochtend meer doorgenomen,
Wat een idioten hierop zolang in te gaan.
Hopen op een mooie voetbal seizoen bij de plaatselijke FC!
Graag gedaan Supporter 😉
@japser
Ben jij toevallig de geboren deventenaar die al jaren niet meer bij de club is wezen kijken na het verlinken van een paar mensen?
Zowel ik, als mijn beide ouders zijn geboren en getogen Zwollenaren. Voor de rest, geen idee waar je het over hebt. Ik ben nog nooit bij een wedstrijd geweest.
Ben wel erg benieuwd wat er verlinkt is. Misschien zou ik dat wel doen, als het een misdaad (of misdaden) betreft. Zie ik als mijn burgerplicht.
“sommige doen het, anderen verlinken ze”
Ben toch ook wel weer benieuwd hoe de heer Rousseau tegen mijn Feyenoord supportersschap aankijkt, zelf heeft hij diepgaande P.E.C. sympathieën en dat schept ook wel weer een band daar ik van mijn 12e tot mijn 19e in het prachtige groen-witte shirt heb mogen spelen.
Ik zeg vooral doorgaan met dit topic! 😀 Alle reacties brengen een lach op mijn gezicht. Gelukkig is er geen enkele noodzaak om tot een compromis te komen. Hopenlijk kan ik nog een aantal dagen genieten van dit kundige vermaak. 😉
Ouders met kinderen in het sfeervak is niet handig en waarschijnlijk niet gebaseerd op een kundige risico-afweging van de ouders. Net zoals er voor het afsteken van een fakkeltje niet direct wordt nagedacht over mogelijke risico’s. Ben toch echt van mening, dat de ouders verantwoordelijk zijn voor het blootstellen van hun kroost aan dit soort situaties, als ze er niet over hebben nagedacht of zich goed hebben bereid op het feit, dat er nou eenmaal supporters zijn, die extra sfeer willen brengen, extra kleur willen geven aan de open dag of wedstrijden. Wat mij betreft bij elke wedstrijd die fakkels aan.
Anderzijds niet raar op kijken als de hermandad met het afsteken wat moeite heeft. Waar ze overigens heel wat meer energie in steken dan in andere vergrijpen. Zoals het nuttigen van enkele alcoholhoudende dranken en daarna deelnemen aan het verkeer (ook al is het te voet, het mag niet :D). Legio boefjes te vinden in het stadion (en zelfs met kleine kotertjes erbij)
🙂
het valt me zo onderhand op dat 90% hier ongeveer de zelfde mening heeft… 10% probeert continu het vuurtje op te stoken met slappe argumenten, leugens, kansloze grapjes en dure woorden die ze zelf waarschijnlijk ook niet begrijpen waarbij de supporters altijd de gebeten hond zijn en van ouders totaal geen verantwoordelijkheid mag worden verwacht…
en idd joppuh zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer benieuwd wat JJR van jou liefde voor feyenoord vind…………………………………….
Dick beste man blijf jij trouwens zoveel spelfouten maken en jezelf verbeteren? Aangezien ik net al op 1 schrijf fout word gewezen, jij komt vaak niet verder dan je naam goed te spellen…
>:( wat moet die spatie daar
Supporter probeert humoristisch uit de hoek te komen. Het is jouw liefde, supporter!
En…JJR vindT
@ Realsupporter
Hoe durf jij Ingrid een nepsupporter te noemen? Zij ging naar uit en thuis wedstrijden van PEC toen jij nog een zaadje was man! Dus hoe durf jij haar een TOERIST of GLORYHUNTER te noemen??? Dat zij niet week ik week uit in het stadion zit betekend niet dat ze niet een’echte’ is. Iedereen steunt zijn cluppie op zijn of haar eigen manier! Ik persoonlijk ben er thuis en vaak uit ook bij, ook aanstaande zaterdag in Kerkrade, maakt mij dit nou een betere supporter dan iemand die kijkt op Eredivisie Live? wat een bullshit!
Overigens heb ik respect waarop jullie de voetbal beleven, ken veel jongens van de Joet en het zijn allemaal stuk voor stuk top gozers en een hechte vriendengroep en dat konden we wel weer zien op de begrafenis van Tobo. Ook ik vind dat een fakkeltje in het stadion mag, dat heurt erbij! Maar omdat iemand er tegen is dan is diegene toch geen NEPSUPPORTER GLORYHUNTER of TOERIST?? iedereen zijn eigen mening!
Iedereen beleeft PEC op zijn eigen manier!
Groetjes aan de Joet!
is realsupporter dezelfde als “supporter” in deze topic??
En haat de realsupporter de barcafan?
de wat???
aaah Barcelona, je kon de cedille niet kwijt via het toetsenburtien he Dick!?
Overigens een fijne post van FAZwolle, hulde dat je het zo voor Ingrid opneemt!:)
Ook bij FAZwolle tref ik taalfoutjes aan maar gezien de inhoud, welke mijlenver boven supporter staat, wens ik er deze keer niet zo’n thema van te maken.
Oh heet dat een
. Grote dank voor de les van vandaag. Dit keer niet eens van Jean, wellicht komt die nog. De dag is immers nog jong.
PS. Eigenlijk wil ik dan ook wel weten waar de cedille zit. Weet jij dat met je Cuba-connection?
🙂 @ 14:23
Monsieur Joppuh.
Feyenoord is een mooie en roemruchte club waarvan ik hoop dat zij de ingezette progressie op voetbalgebied, maar ook de bestuurskundige, weten vol te houden.
Voordat Ajax de grote Europese successen van begin jaren 70 wist te behalen, was Feyenoord de club met het mooiste en beste voetbal van Nederland.
En @dick: de heren Gudde en van Geel hebben bewust géén CL-rondes begroot, omdat deze fout in het verleden al te vaak was gemaakt.
Monsieur Joppuh, iets zegt mij dat dat PEC-shirt u in principe prachtig zal staan, maar dat de naden ervan onder hoogspanning komen te staan indien u het nu weer zult aantrekken.
en 14.24 🙂 Maar….de Plantman zou nog langs kunnen komen en hij is zéker strenger.
Amice Rousseau, ik had inderdaad dubbel gepost, mijn reactie op uw hartverwarmende stelling aangaande Feyenoord kunt u op het chatlog aantreffen, dit ook om verdere dubbele mededelingen te voorkomen.
Bedankt Jean! Ga er maar gewoon vanuit dat jij hier de feiten presenteert
Ga er ook vanuit dat Feyenoord toch Mathijssen niet gaat halen. Dan word het Ajax OF….Verbeek gaat toch gelijk krijgen: AJAX MOET dan Bottegien halen voor de confrontatie met zijn team….omdat het écht een ervaren/geroutineerde centrale verdediger moet hebben.
We’ll see. Ook wat de kracht van (ontopic) ONS PEC ZWOLLE is in Kerkrade!
Doggie?
Weet iemand hoe het verder gaat met Joris? Bedoel….graag of helemaal niet: Ajax heeft ook routine achterin nodig!
Denk dat mijn slimme club al wel een dubbel bod heeft uitgebracht: 1 aan Joris. 1 op t bureau van Kaasstad’s TD. Als ik mocht kiezen?
De (ontopic nu) ex-PEC ZWOLLE connectie. Hoe kort nog maar geleden….liet ie dit aan Konterman horen Botteghin
dure woorden die ze zelf waarschijnlijk ook niet begrijpen
Die is volgens mij aan mij gericht 😀
Ik begrijp ze prima, het ‘ook’ gedeelte zegt mij dat jij ze dus niet snapt. Moet ik ze even voor je uitleggen, of kun je vandale online zelf vinden?
Wie had een ander nou ook alweer verweten een notoire aandachttrekker te zijn?
Ben het vergeten.
Zal wel iets te maken hebben met de achteruitgang van de lees- en leervermogens door te intensief internetgebruik waarschijnlijk.
Ik ben voor mijn vergeetachtigheid naar de arts geweest en toen hij vroeg of ik daar al lang last van had, vroeg ik: “wat, dokter?”
@ Jean, denk dat we met zijn allen in staat zijn een, uiteraard wetenschappelijk verantwoord, meesterwerk te schrijven over deze woorden
Ik zie dat de laatste reacties (meer dan 20) niet meer van supporters komen die voor het afsteken van fakkels zijn.
Lijkt mij dat deze jongens nu toch even wat volwassener reageren, dan de mensen die die laatste meer dan 20 reacties hebben gedaan.
Ben zoals gemeld overigens voor sfeerverhoging (waaronder fakkels) in voetbalstadions. De mooiste sfeerverhogers? De fans zelf, die zo lang mogelijk positief zingen.
@supporter 22.47, snap er niets van?
En nee ben niet blond.
Jij snapt wel meer niet ingrid… (niet gaan huilen he? in jou omgeving schijnen ze dat nogal gauw te doen)
Ok ken jij iemand die alwetend is Supporter 😮
En waarom heb je die hoofdletter “S” vervangen door een mini-sje?
Hey dick ouwe grappenmaker, ben jij je dagelijkse portie posts weer aan het maken!! internet de gekste dick… en jij kan het weten!
🙂 Heb je graag vermaakt s(S?)upporter. Je mag gerust ook eens op de “volgens Jean” verborgen logs kijken….sterker: zelfs posten is een mogelijkheid.
GEWELDIG: heb NU voicemail: “Hallo met ….; ik ben keihard aan het werk en als ik tijd heb bel ik wel een keer terug. Bedankt hooooooooi 😀
🙂 Belt al terug.
Persie nog steeds HOT in de transfer-mensenhandel. Nog maar 3 weken.
Weet iemand overigens hoe het met Douglas is? Misschien wat voor AJAX?
super gevat stukje weer dickie… zo grappig jij!
Murdoch = (ook financieel gezien) Pannenkoek 😀
Ben even weg, zul je me niet missen lieve Supporter 😛
Hier snap ik nog minder van. Je hebt een grote mond over @Dick, maar weet jijzelf wat je post. En als iemand zegt snap je niet moet het toch niet zo moeilijk voor jou zijn om het uit te leggen.
Dus je hebt nog 2 te gaan.
Dat kan niet Ingrid, volgens mij heeft supporter al zijn 2 hersencellen al opgebruikt!
Het is idd niet moeilijk voor mij omdat uit te leggen ingrid… of ik het wil is meer de vraag! Dus nog 2 te gaan? neuh… (niet gaan huilen he!)
Of krijg ik nu Fazwolle op me dak die zich bij iedere zin inslijmt bij de joet! bangepoeperd!
Nepsupporter!!
@supporter het kan niet zijn dat jij ouder bent dan 16, dat kan gewoon niet. Vandaar dat ik je gedrag jou niet echt kwalijk neem.
Me dunkt dat me dak geen goed Nederlands is…..;)
@supporter, lees het al jij hebt getroffen met jezelf. Hebt over iedereen een “mening”, die niet positief is. Wanneer een ander jou reactie’s niet snapt, ligt het aan de ander. Verder uit leggen wil je niet (ik denk omdat je het zelf niet snapt), en dan steeds de opmerking niet huilen hé!
Wens je een goed voetbalseizoen met PEC Zwolle. Hopelijk bewijs je een supporter te zijn in goede en slechte tijden.
Ik volg het met veel plezier via de tv.
:-*
@Dick, dat geloof ik ook.
😉 Wat een feest net in Meppel: A-M-S-T-E-R-D-A-M-S-E dag. Meebleren gave artiesten, we kennen allemaal de Amsterdamse humor en…zeg tegen buuf: “Hier zit wel een polonaise in, niet?” Tja, dan loop je ineens vooraan :D:D:D Helaas om 17:00 al afgelopen. Vanavond schijnt het ook ultragezellig te zijn. Maar dat zal wel. Ga de folder hier als souvenier op ’t bord hangen.
Maar Zwolle rulezzzzzzz; vanzelfsprekend!
😮 Vergeten aan (T)ja en S(s)upporter te denken toen veel van die liedjes over “geluk” gingen…Beetje onbeschoft da’k niet ff een moment van meelij had: sorry!!
Nog even en we zitten hier ook al aan de 500! 😉
Heb net bovenstaande 500!! bijdragen gelezen. Alleen de bijdrage van Real Supporter 8 aug 09.12 uur trof me. Respect!
Wellicht is de chat(soos)log-PECpoll ook wat voor hier….komtiedanhe:
Roda JC-PEC Zwolle
2-0 doeksen
2-1 dick
@ Berend, voel jij het ook als je plicht doorgeslagenhooligans, (naar eigen zeggen) behorend bij teams die te gast zijn in Zwolle…af te stoppen? Dacht dat de burgemeester altijd verantwoordelijk was voor…..heb je het woord weer:
de veiligheid in zijn stad?
@Berend, wanneer ik zo’n successupporter was/ben was ik de kampioenswedstrijd in het stadion geweest. Had kaartjes, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Ben wel in de stad geweest om ze te huldigen, en kom al jaren gezellig naar de open dag.
Gezelligheid rulezzzz 8)
@ Wichert: Op het WLZ-voetbal topic
Weet jij wat dit gister, op visite bij de Kanaries, is geworden?
Heeft er nog weer iemand (vrij lang) meegedaan, die van A1 komt?
😮 Heeft Joris nog geen nieuwe club?
AJAX zit graag op de achterhand. Mij té graag trouwens!
Speciale aanbieding…Joris!
de internet SIDE zwolle
:o:o:o
Jeetje, hebben jullie allemaal vakantie dat jullie constant de tijd hebben om te reageren.
@Jjullie, dat is voor jou een vraag en voor de reageerders een weet:)
Nee Jjulle, volgens mij is het allemaal “werkvolk” dat nog op vakantie gaat.
@supporter
slijmen bij de Joet? het zijn jongens die ik stuk voor stuk ken grotendeels ken.. en ook ik heb een hele tijd bij die vriendengroep gezeten, zij beleven alleen voetbal op een andere manier dan ik, helemaal prima toch en daar heb ik respect voor. Ken jij dat woord ook?
Inslijmen bestaat dat trouwens? Verder ga ik hier gewoon niet meer op reageren.
In(slijmen) bij lui die je eigenlijk niet mag, om bij de Open Dag te zijn 😮