Zwolle – Gemeente, politie en het Landelijk Parket Team Verkeer werken samen aan verkeersveiligheid De gemeente, de politie en het Landelijk Parket Team Verkeer (LPTV) starten vanaf maandag 2 december 2013 met de aanpak van snelheidsovertredingen op de Commissarislaan. De verkeerscontroles die door de politie worden uitgevoerd, moeten het gevoel van verkeersveiligheid verhogen.
Vanaf maandag 2 december 2013 wordt er intensief gecontroleerd door de politie. Dit is de uitkomst van het overleg tussen de gemeente Zwolle, de politie en het LPTV. De Commissarislaan is aangewezen als 30 km/u weg. Dit betekent dat deze weg een erftoegangsweg is, uitsluitend bedoeld voor lokaal verkeer. Er wordt gecontroleerd op de overschrijding van de maximaal toegestane snelheid van 30 km/u. Bewoners hebben veelvuldig klachten geuit over auto’s die op deze weg te hard rijden, vooral tijdens de ochtend- en avondspits. Dit werd nogmaals bevestigd door de resultaten van de gehouden enquête onder de aanwonenden. Met deze controles wordt gehoor gegeven aan deze klachten.
In de eerste week komen degenen die te hard rijden nog weg met een waarschuwing en worden zij van de nodige informatie voorzien. Vanaf maandag 9 december worden ook bekeuringen uitgeschreven. Tijdens de eerste zes weken is er sprake van dagelijks toezicht en wordt er naar gestreefd zoveel mogelijk overtreders staande te houden, te bekeuren en te confronteren met hun rijgedrag. Na acht weken presenteert de politie de handhavinginzet en de resultaten. Hiervoor wordt een tussentijdse snelheidsmeting uitgevoerd. Mede op basis hiervan bepaalt de politie in overleg met de gemeenten en het LPTV de intensiteit van het toezicht gedurende de verdere looptijd.
Kan er ook eens wat aan die versmalling met die drempel gedaan worden qua zichtbaarheid. In het donker knal je er zo tegenop.
Voor de fietser is er maar een smal strookje
Ouders rijden hier zelf ook hard naar de scholen toe.
Laat ze dan ook eens controleren op de kruising Alm/Gein want ze rijden daar als gekken.
Dan is het einde zoek want dan kun je in heel Zwolle wel gaan controleren. Men rijdt overal te hard.
Zodra men de politie ziet staan gaan ze wel 30 rijden hoor, maak je maar geen zorgen8)
Bewoner; Deelnemen aan het verkeer betekent ook dat je kijkt wat je doet, of dat nu lopend, fietsend oid is.
Erg goed dat hier gecontroleerd wordt, mensen rijden hier ontzettend hard en roekeloos! Wel infantiel dat er dan gewaarschuwd wordt in plaats van bekeurd! Voor die 300 meter zonder gordel op de pannekoekendijk kreeg ik ook geen waarschuwing…. Slappe hap!
Ik werd daar afgelopen vrijdag nog ingehaald (!!) toen ik me netjes aan de snelheid hield. En wat denk je….. Een eindje verderop ging de auto een oprit op….. bij een huis aan diezelfde Commissarislaan. Dus ik ben heel benieuwd hoeveel bewoners er uiteindelijk zelf op de bon gaan. Klagen prima, maar dan moet je je zelf ook aan de regels houden natuurlijk, zeker in je eigen straat.
Dat gaat een boel centjes opleveren. Ik denk dat 95 procent daar harder dan 30 rijdt.
En neem de Gedeputeerdenlaan ook mee in die controle!!
als de automobilisten ’s morgens 5 min. eerder van huis af gaan ,hoeven ze niet zo hard te rijden om op tijd op het werk te zijn ,je ziet ze zelfs nog met de boterham op de vuist achter het stuur ,zie ook moeders die zelf kleine kinderen hebben ook hard rijden op ’n woonerf terwijl ze ook weten dat je daar maar stapvoets mag rijden ,waar blijft het verantwoordingsgevoel
Assendorperstraat ook meenemen…. Niet normaal hoe hard daar wordt gereden..
Niet aangeven wanneer men wil gaan controleren. Veel mensen zullen nu tijdelijk hun snelheid aanpassen en na de controles gewoon weer hard rijden.
Drempels erin, einde gejakker.
Dan wordt er tussen de drempels nog steeds gejakkert (zie Gouverneurlaan).
Denk dat het hoofdzakelijk buurtbewoners zijn die daar te hard rijden want menig ander verkeer heeft daar niets te zoeken .Flinke vernauwingen met drempels aanleggen waarbij het zeker nodig is dat je de snelheid matigd
Gewoon allemaal op de fiets !
Klopt, dat is op meer plaatsen zo, ze leggen die dingen namelijk niet goed. Kom je een 30km zone in krijg je gelijk een drempel en daarna pas weer als je de zone verplaat. Resultaat: tussen drempel en drempel het gas intrappen. Oplossing: een paar van die halve eitjes in het wegdek halverwege de straat.