Zwolle – Het nieuwe logo van Vogellanden is donderdag 14 maart gepresenteerd door bestuurder Fenna Eefting. De organisatie is in beweging. Een voorbeeld daarvan is de uitbreiding van de organisatie met het Centrum voor Bijzondere Tandheelkunde.
Vogellanden wil uitdragen en verbeelden waarvoor de organisatie staat en daar draagt het nieuwe logo aan bij. Fenna Eefting: ‘Wij willen wat wij doen, ongewoon goed doen! Regelmatig ben ik in gesprek met revalidanten. Tijdens één van deze gesprekken, vertelde een revalidant met een dubbele beenamputatie, dat hij zich bij zijn ontslag een completer mens voelde door zijn revalidatie. Op zo’n moment voel ik me enorm trots. Dat verwoordt precies waar wij voor gaan. En die kracht hebben wij laten vertalen naar ons nieuwe logo.’ In het logo komt de visie van Vogellanden tot uiting.
De organisatie coacht de revalidant en patiënt naar een zo goed mogelijk leven. De ruimte tussen de sterretjes heeft een plusvorm. Dit kan gezien worden als de toegevoegde waarde die voortkomt uit de samenwerking tussen de revalidanten, patiënten en Vogellanden. De vorm is in beweging. De sterretjes zitten eerst aan elkaar en bewegen niet. Dan krijgen ze steeds meer eigen ruimte en bewegen zich naar boven totdat ze loskomen. Net zoals in dit logo streeft Vogellanden ernaar uiteindelijk niet meer nodig te zijn in het leven van de revalidanten en patiënten. Zij gaan op eigen kracht verder. Het nieuwe logo brengt een geheel nieuwe huisstijl met zich mee. Deze huisstijl wordt om pragmatische en kostenbesparende redenen gefaseerd uitgerold binnen de organisatie. Voorlopig zal het oude logo op een aantal communicatiemiddelen nog te zien zijn. In het najaar van 2014 wordt de nieuwe website van Vogellanden gelanceerd.
Weer verdwenen geld wat beter aan de zorg besteed kan worden!!!!
“Deze huisstijl wordt om pragmatische en kostenbesparende redenen gefaseerd uitgerold binnen de organisatie.”
Als je kosten wilt besparen zou ik het lekker bij oude logo houden, niemand die zich eraan stoort.
Mensen, welkom in de echte wereld! Ook de Vogellanden moet knokken om patiënten te trekken en daar hoort ook een sprankelend logo bij. Mooi en lekker kleurig, dat logo. Succes Vogellanden!
Zolang het geen schokkend grote bedragen zijn, lijkt mij er niks mis mee om een nieuw logo in gebruik te nemen. Ziet er in elk geval fris uit.
Mevrouw moet zich profileren met geld smijterij ? Logos doen niks hard en goed werk leveren wel
Als die aanstellers niet voor iedere ingegroeide kalknagel naar de dokter zouden gaan hielden we meet geld over voor mooie logo’s. Design maakt de wereld mooier, ziektes niet.
@Marion,
Dat je meer patiënten trekt met een ander logo geloof ik dus helemaal niets van. En kijk ook eens naar het milieu: nieuw briefpapier, nieuwe enveloppen, folders, posters en ga zo maar door.